Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
moskoufiets

Het is ook nooit GOED!

Recommended Posts

En wat draai je dan zo gemiddeld per plantje, een gram of 10 ?

 

Niet dat ik het van plan ben hoor, thuis kweek ik alleen de medicinale soortjes om uit te proberen wat voor mij het meest geschikt is.

Maar stel dat de gelegenheid zich aandient dat ik een klein commercieel kweekje zou kunnen draaien om wat extra centjes opzij te kunnen leggen voor onze dure hobby.. :)

 

[off topic]heb net wat zitten kliederen met hasj olie en hasj poeder, het resultaat is een poepbruin gumboballetje met een -ik-zweef-in-de-thc-hemel-achtige geur, die tussen je vingers smelt alsof het melkchocolade is.. Trippuh spul hey joh, ik zie ze bijna letterlijk vliegen, alsof ik in de zweefteefjeshemel ben.. :) [/offtopic]

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zet er 25 per m2 in 7 liter potten, gewoon white widow of een pp etc

 

Dan ben jij de enige zuiderling die nog wat verdient...... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja geen haze he Racker :) :) :)

 

rond de 30 gram per plant Bleubloomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow gobru, dat zet toch nog lekker aan dan, doe je goed man :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja geen haze he Racker :) :) :)

 

rond de 30 gram per plant Bleubloomer

 

kun je eens uitleggen hoe je dat doet? want 750gram/m2 klinkt goed! of is dat nat?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

opzich wel geinig op 7 litertjes, direct op 12-12. wat niet snel aanslaat gewoon weggooien en vervangen.

als je gedrongen plantjes kan kweken met 1 lange dikke hoofdtop en er hangt genoeg licht boven moet 30 gr goed te doen zijn.

 

ben wel benieuwd welk commercieel soortje daar het meest geschikt voor is.

 

 

heb wel eens van die staven gekweekt met NLX geloof ik. Vergeten te toppen Opbrengst was zwaar kut omdat het op 18 liters was.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kun je eens uitleggen hoe je dat doet?

 

beginnen met goede stekken, de rest weet jij toch zelf wel lijkt mij...

 

@ jeice ik geef ze 2/3 dagen 18 uur daarna op 12...nlx...pp zijn daar perfect voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

NLX is voor mij een speciaal soortje. Aller eerste x dat ik een eigen wiethokje heb gebouwd met van die Gardena tuinkasten 24 ronde potjes gevuld met mapito en NLX stekken onder een 400W lamp. Ik had 2 van die kastjes en wist eigenlijk totaal niet wat ik aan het doen was. Heb toen de info hier vandaan gehaald in 2003 (nu zou ik nooit meer mapito in losse potjes doen en van boven water geven....) maar ja voor toen, big deal.

 

In totaal 48 NLX stekjes onder 2x400 W en dat bracht me 1,2 kg droge wiet op. Enige zure is dat de gast die het van me zou kopen me genept heeft, en ik er nooit een dubbeltje van gezien heb. Tegen de tijd dat ik een pistool had geregeld om die gast te confronteren werd ik aangehouden in Duitsland en heb een half jaar in hotel Traliezicht doorgebracht..

 

Als het op geld aan komt bestaat vriendschap niet meer schijnbaar.. Zure en dure les, maar toch voor een complete n00b 1,2 kg droge wiet draaien terwijl ik totaal niets wist waar ik mee bezig was. PH ? Wasda ? Misschien puur beginners geluk, misschien pure mazzel maar het was wel iets om ff trots op te zijn... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het op geld aan komt bestaat vriendschap niet meer schijnbaar..

 

heel vaak niet inderdaad, maar gelukkig hebben wij wel nog goede vrienden om ons heen , die wat ik met alles kan vertrouwen :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,2 kg onder 800 watt, yeah right.

 

 

750 gr m2, dan ben ik toch wel benieuwd naar je set up Gobru. Hoeveel watt de m2? Opti? co2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toegegeven mijn mensenkennis is nooit echt je van het geweest...

 

En ja ik snap je skeptische opmerking Johny-Sack zou ik ook doen als ik dat zou horen, maar ik weet dat het wel zo was. Ik heb toen 25 gram per plantje gedraaid, en gobru draait 30 gram per plantje op die manier, dus combinatie van goede stekken en heel veel beginners gelukt... Ik ben niet iemand die gaat lopen opscheppen met zoveel gram de plant, of zoveel gram per watt, en daar lekker een schepje bovenop doet om stoer over te komen..

Geen nut om een ander voor de gek te houden, want je houdt als eerste jezelf voor gek, ja toch ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles begint met goede spint vrije stekken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De growshop waar ik de stekken toen haalde stond in de regio bekend als de beste stekken leverancier. Dat vond de politie ook, en na de zoveelste inval hebben ze hun deuren definitief gesloten..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toegegeven mijn mensenkennis is nooit echt je van het geweest...

 

En ja ik snap je skeptische opmerking Johny-Sack zou ik ook doen als ik dat zou horen, maar ik weet dat het wel zo was. Ik heb toen 25 gram per plantje gedraaid, en gobru draait 30 gram per plantje op die manier, dus combinatie van goede stekken en heel veel beginners gelukt... Ik ben niet iemand die gaat lopen opscheppen met zoveel gram de plant, of zoveel gram per watt, en daar lekker een schepje bovenop doet om stoer over te komen..

Geen nut om een ander voor de gek te houden, want je houdt als eerste jezelf voor gek, ja toch ...

 

Dat zal wel maar ik blijf toch sceptisch, net zoals jij dat ook zo zijn als ik met die claim zou komen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk heb je, ik kan het na 10 jaar toch niet meer bewijzen helaas. Maar ik geloof niet dat ik die kweek ooit zal overtreffen..

 

Al ben ik door gobru nu ook wel lekker gemaakt om een dergelijk kweekje te draaien om een zakcentje bij te verdienen om de dure hobby te ondersteunen.. Ben toe aan nieuwe materialen, ben er dit jaar netto 10 euro per maand op achteruit gegaan en de huur gaat met 20 euro omhoog. Dat is dus 30 euro per maand die ik kwijt ben.. Gelukkig ben ik gestopt met roken want dat kostte me ook al 75 euro per maand...

 

Focking dure tijden leven we in he... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even offtopic maar, hoeveel plantjes als lowryder of top44 worden er ongeveer per vierkante meter gezet in een sog ?

 

ik zet er 25 per m2 in 7 liter potten, gewoon white widow of een pp etc

 

 

Met fluf aan de randen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de randen :) :) heel de plant man :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een lux meter ? vast wel toch zo iemand als jou.

Dus als je 1m2 neemt a 600w, hebben bij jou alle 25 planten dezelfde opbrengst?

Dus ook de buitenste rij rondom ? t.o.v het midden en 3/4 ? wou je dat nou echt beweren ?

Niet dat ik je zit te flamen ofwat.. maare.. dus 25x 25gr droog per m2? en geen verschil in plant..

Share this post


Link to post
Share on other sites

al eens gehoord van een gemiddelde ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rekenkundig gemiddelde is de som van een aantal getallen gedeeld door het aantal getallen. Het rekenkundig gemiddelde is een centrummaat. In de wiskunde en statistiek is het rekenkundig gemiddelde de meeste gebruikelijke betekenis van een gemiddelde en wordt ook wel gewoon het gemiddelde genoemd. De naam rekenkundig gemiddelde wordt gebruikt wanneer men het van andere verwante maten wil onderscheiden, zoals de mediaan of de modus.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x600w op 1 m2 is sowieso nooit zo efficiënt als 10 lampen op 10m2.

 

1m2= 4 meter muur

10m2 = 13 meter muur :)

 

plus je kan je lamp nog wat verder van de muur afhangen en de efficiëntie naar het midden toe verhogen

 

maarja gobru kweekt op 1m2 dus die vlieger gaat niet op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach soms is het gewoon zo dat alle theorie ten spijt, er in de praktijk situaties ontstaan die de theorie niet verklaren kan, of die theoritisch onmogelijk zouden zijn. Soms is het gewoon een kwestie van doen ook al is het op papier een slecht idee.. Denk dat de meest uitbundige oogsten op die manier gedraaid zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarja gobru kweekt op 1m2 dus die vlieger gaat niet op

 

Ja vast, maar was laatst ook in een ander topic een kleine discussie over.. (ik doelde meer op 1x 600w a 1m2 x 25 stuks)

Wat gobru allemaal doet interesseert me niet, net als zn 2 pm's die ik ooit ontving.

 

Have a nice day all

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat gobru allemaal doet interesseert me niet, net als zn 2 pm's die ik ooit ontving.

 

leek toch anders :) :tu :tu

 

 

 

Have a nice day all

 

komt goed

 

:) :)

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...