Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Top shield

snap er geen reed van ( zie foto )

Recommended Posts

Mooi dat jullie bevestigen wat ik gisteren met die waardes ook vermoede. :)

 

Droog trekken tot 100mbar en alleen maar water om de boel weer recht te trekken.

 

Misschien was ik nog iets belangrijks vergeten, de planten zijn voor een 18 liter pot redelijk klein en compact.

 

gallery_27541_12736_324226.jpg

Edited by Top shield

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker ook niet te droog dit verhoogd het ec nog meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je per abuis geen cl ipv ml gegeven, wellicht hiervoor minder geconcentreerde voeding gebruikt en hierdoor deze vergissing gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog laten trekken tot 100 op de tensio :)

Hoge waarden is drogere pot, als je ze voortdurend rond 100 houdt staan ze weer te nat.

 

Volgens mij is 120-150 een mooie waarde.

 

Ze zijn idd behoorlijk gedrongen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zie je dat we allemaal andere waarden hanteren, ik hanteer het liefst waarden tussen de 50 en 110 in de volle bloei, soms niet haalbaar door zeer dorstige exemplaren.

In de groei laat ik de tensio`s oplopen tot boven de 200, tot de plant goed is geworteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Knakie blind

 

Helemaal mee eens, knap werk ! hoe je uitleg precies met hoe het naar mijn mening ook verlopen is overeenkomt. :)

 

@ Boefje030

 

Duidelijk, lijkt me ook logische, veroorzaakt alleen maar schade en achterstand denk ik !

 

@ Knakie blind

 

Zou kunnen ?, ik was er niet bij, wel denk ik dat het maar al te vaak een samenloop van omstandigheden is.

Willicht hier ook, vandaar dat ik graag met jullie oordeel wilde bepalen wat het blad probleem veroorzaakte.

 

@ lostchild

 

100 mbar te nat omdat ze in de laatste weken staan ?

De plant ligt toch iets achter vanwege de stikstof opname ?

Met schoonwater de ph verhogen waardoor de plant de laatste weken kan gaan oppakken.

 

@ amnees

 

Ik was er niet bij !

Duidelijk, met een ec van rond de 3-4 redden ze het ook wel met alleen maar water, toch ?.

Sterker nog, verwacht ik dat het best eens goed kan uitpakken als het klimaat de laatste weken perfect is.

 

@ gobru

 

Dat zeker, maar vergeet niet dat het de waarden van 1 gespoelde plant is.

Onderling (per pot) kunnen die waarden verschillen en je weet ook niet waar de ec waarden uit bestaan.

De meetwaarden zijn een ondersteuning om het probleem te kunnen plaatsen en er naar te handelen.

 

Als ik iemand vergeten ben sorry, wil graag iedereen bedanken.

Top mannen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er blijkbaar nog niet uit !!!!!!!! ;)

 

Ik sprak gisteren iemand die meer dan 20 jaar ervaring heeft en over het zelfde probleem begon als in deze topic.

Nu blijkt hij precies dezelfde stekken te hebben en ook dezelfde problemen.

 

Zou het dan toch ook bepalend zijn wat, waar en hoe het met de stekken zit ????????

 

Ik kon mijn oren echt niet geloven. ;)

 

Wie kan hier iets mee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kwam de situatie toch redelijk overeen of is de plant gevoelig voor mg te korten of zo iets !

 

Nu de reacties nog eens nagelezen verwacht ik het een oorzaak of een kombinatie van overvoeding en iets te nat staan, zuurstof te kort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...