Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Daily_Smoker

kippen,koeien mest

Recommended Posts

Ik had eigenlijk een beginners guerilla vraagje en dacht dat ik deze het best maar hier kon zetten, vind het ook niet direct hier op het forum (de kans is er wel dat ik er heb overgekeken indien zo Soryy :))

 

ik zou binnen een paar weekjes gaan overplanten naar de spot...

putten graven potgrond erbij , en dan zit ik met deze vraag .. http://www.avevewinkels.be/Portals/60/Docu...ogde%20mest.pdf

ik heb deze zak gekocht in de aveve , maar hoeveel mag er bij per plantgat? kan het geen kwaad dat het niet een paar maanden op voorhand is gedaan zoals bij het

grond verbeteren... is dit niet te zwaar voor de kleintjes om ze rechtstreeks in dit plantengat met mest te zetten?

 

groetjes

 

Daily_Smoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou me aan de regel: 1 kopje mest per 10L grond in je plantgat.

 

Niet echt, het duurt ff eer die mest wordt omgezet, maar precies hoelang weet ik ook niet.

Ik zou bij het planten gelijk de juiste hoeveelheid mesten. Naarmate ze wat ouder worden wordt die mest ook omgezet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hou me aan de regel: 1 kopje mest per 10L grond in je plantgat.

 

Niet echt, het duurt ff eer die mest wordt omgezet, maar precies hoelang weet ik ook niet.

Ik zou bij het planten gelijk de juiste hoeveelheid mesten. Naarmate ze wat ouder worden wordt die mest ook omgezet

 

Bedankt voor je snelle reactie ! :)

dus 1 koffie kopje per 10 L ?:) tgaat em korrels eh..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, 1 koffiekopje per 10 L, dan is het ook niet te zwaar voor de planten :) .

Aangezien het organische producten betreft is het niet precies te bepalen hoelang en wanneer het is omgezet.

Dat is afhankelijk van vele factoren (warmte, regen, wormen/schimmels in aarde etc.).

Als het regent en de grond nat is, dan komen de stoffen uiteraard sneller vrij.

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is inderdaad verschillend.

Een vriend van me deed zo'n 10% op de bodem ( verse koeienstront van de boer ) laag potgrond erover, nog 10% stront en de rest potgrond.

Werkte altijd perfect, wel meste die af en toe bij na een tijdje ( gewoon een beetje op de oppervlakte )

 

Ik geloofde er eerst geen zak van, maar die planten groeiden als kool dus het helpt zeer zeker wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kip per plantgat is voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...