Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nederwierie

Staat moet deel schade door wietpas vergoeden

Recommended Posts

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2162313...ergoeden__.html

(Televaag bericht )

wo 05 jun 2013, 12:20

 

Staat moet deel schade door wietpas vergoeden

DEN HAAG -

 

Coffeeshops in het zuiden van het land hebben een paar maanden onnodig schade geleden door de 'wietpas'. Daarom moet de Staat nu een schadevergoeding aan hen betalen. Dat heeft de rechtbank in Den Haag woensdag bekendgemaakt.

 

Volgens de rechtbank werden klanten van coffeeshops in Limburg, Noord-Brabant en Zeeland afgeschrikt door de eis dat zij zich moesten inschrijven als lid van de coffeeshop als besloten club. Die maatregel is te zwaar, zegt de rechtbank. Het gewenste effect, het weren van buitenlandse drugstoeristen, kon namelijk ook worden bereikt als klanten van coffeeshops konden aantonen dat zij Nederlands inwoner zijn.

 

Het zogeheten B-criterium, waarbij klanten zich als lid moesten inschrijven, was in de zuidelijke provincies tussen 1 mei en 19 november 2012 van kracht. Volgens de coffeeshophouders verdween toen 90 procent van de klandizie, omdat de registratie zoveel weerstand opleverde. De rechtbank wijst er ook nog op dat verantwoordelijk minister Ivo Opstelten zelf ook al had gezegd dat drugstoeristen al met minder ingrijpende maatregelen geweerd konden worden.

 

De hoogte van de schadevergoeding is niet bekend, daar moet een aparte procedure over gevoerd worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol die wietpas gaat Ivo nog geld kosten. Gaan een aantal personen niet zo blij mee zijn denk ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ des ik denk dan jij en ik de gene zijn die dat gaan betalen en niet Ivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor, betalen voor de waanideeen van een ander.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard gaat dit Niv0 de das omdoen.

 

Jah Bless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mrp dat zal niet veel uitmaken, hij krijgt straks net als oud prem kok een elite baantje aangeboden

Geloof me maar die heb zijn zak/portomonee al goed gevuld en hoeft zit nergens meer zorgen over te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uiteraard gaat dit Niv0 de das omdoen.

 

Jah Bless.

 

 

was dat maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha die droeftoeter gaat nu maar eens voelen hoe blij we met hem zijn! :)

 

Nu weer belastingsgeld naar de coffeeshops.. niet leuk dat wij dat weer moeten betalen, maar uiteraard terecht voor de shops..

Beter idee: trek die kosten maar af van zijn oprotpremie :) (zal ook wel weer genoeg zijn..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar discrimineren mag wel van de rechter:

De beperking van verkoop aan alleen Nederlanders (het "ingezetenen-criterium") is volgens de rechtbank wel geoorloofd, omdat hiermee doelgericht het drugstoerisme uit het buitenland tegengegaan wordt.

Dit beleid is volgens de rechtbank vanwege deze doeltreffendheid niet in strijd met Europese regelgeving.

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

lieve ivo, voor de wietpas verkocht ik zeker 3 kilo wiet per dag en 3 kilo hash, ik krijg dus nog veel centjes van u, op sommige dagen verkocht ik wel eens 10 kilo...en duizenden jointjes.....hahahhahahahah

 

tjsah..lang leve het gedoogbeleid.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
lieve ivo, voor de wietpas verkocht ik zeker 3 kilo wiet per dag en 3 kilo hash, ik krijg dus nog veel centjes van u, op sommige dagen verkocht ik wel eens 10 kilo...en duizenden jointjes.....hahahhahahahah

 

tjsah..lang leve het gedoogbeleid.

 

gr ejb

 

 

En jij denkt dat ze gek zijn in den haag?

Ja dat zijn ze, maar als ze moeten betalen zijn ze ineens heel slim.

 

Gewoon een kwestie van de boekhouding bekijken en je weet hoeveel er minder is verkocht.

Aangezien de meeste shops een hoop niet in de boekhouding opnemen (lees: net genoeg om te kunnen leven staat in de boeken) zal die schadevergoeding ook niet veel zijn.

Het gedeelte wat normaal zwart verkocht werd kunnen ze niet declareren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, van kunnen die mongolen van de VVD falen zeg. Echt ongelooflijk dat er nog mensen zijn die überhaupt op de VVD stemmen. Het enige wat deze debielen gedaan hebben is het hele land verneukt hebben. Zag het vandaag nog op het nieuws NL zit al zo diep in de shit, samen met Spanje, Griekenland en Slovenië zitten zij helemaal onderaan. Gaat lekker goed joh Meneer Rutte.

 

En wat heeft die Ivo Opstelten nou tegen shops? Wietpas is echt het grootste onzin ooit. Buitenlanders weigeren bij de shops, is dat geen discriminatie Meneer Opstelten? Wat zijn ze lekker hypocriet bezig. Van mij mogen ze die hele kut VVD opdoeken samen met elke wet en of wijziging op een wet, zodat er geen spoor meer overblijft van deze stink liberalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lieve ivo, voor de wietpas verkocht ik zeker 3 kilo wiet per dag en 3 kilo hash, ik krijg dus nog veel centjes van u, op sommige dagen verkocht ik wel eens 10 kilo...en duizenden jointjes.....hahahhahahahah

 

tjsah..lang leve het gedoogbeleid.

 

gr ejb

 

 

Geloof je jezelf nu echt, 3 kilo per dag, 3 kilo hasj en 10kg per dag..

Zulke hoeveelheden schijt een paard nog niet eens per dag.

 

ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb echt shops gekend die meer dan 10 kilo per dag verkochten, maar denk je nou echt dat ze dat in de boeken zetten, hahahaha.

Dus die schadevergoeding zal drie keer niks zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja, zeker .. zulke shoppies ken ik ook, maar ut staat nie in de boeken en komt nie uit de doeken :)

Idd wat je zegt ...

beter weer al die kg's kweken en verkopen, fuck die vergoeding haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-omgeving...eding-1.3854830

 

Tilburgse coffeeshops niet uit op schadevergoeding

Geplaatst op

07 juni 2013

Laatste update

07 juni, 07:40

Foto's 1

TILBURG - Coffeeshops van de Tilburgse branchevereniging De Achterdeur zijn niet direct uit op een schadevergoeding door de staat. Ze willen liever overleg over het huidige beleid.

 

De coffeeshops willen dat Tilburg het ingezetenen criterium loslaat waardoor ze ook weer aan buitenlanders mogen verkopen zoals in het overgrote deel van de Nederlandse gemeenten. Hierover loopt een rechtszaak bij de Raad van State.

 

De rechtbank in Den Haag heeft woensdag bepaald dat coffeeshops in het zuiden van het land hebben een paar maanden onnodig schade geleden door de 'wietpas'. Daarom moet de staat nu een schadevergoeding aan hen betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...