Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@allen thanx

 

Sniper heeft dan toch maar eens wat prentjes genomen van wat er gaande is.

 

Dame 1 is niet meer, gisteren de rest geknipt, mot nog ff verder drogen, eindgewicht later deze week ;)

 

Dame 2 is en blijft een mongooltje. Niet dat ze niet doet wat ze moet doen maar toch mankeert er wat aan, in elk blad zit wel ergens een kreukel of bluts.

Niet dat ze er zelf om geeft hoor, doet het verder prima lijkt me.

De eerste weken enkel water met supplementen, vorige week een halve (15ml/10ltr) dosering Autoflowermix en de tweede dosis Roots. Gisteren nieuw vaatje water gemaakt met 20ml/10ltr en 2 ml PK13/14, de PK is een gokje maar ik zie geen tekenen van verbranding, vandaag toch redelijk wat zon gehad.

Prentjes

Week 5, vorige week wat lichtere groeischeut, deze week gelijk topjes aan het maken. Gaat vlot.

gallery_37919_15761_843413.jpg

gallery_37919_15761_1100774.jpg

gallery_37919_15761_3217775.jpg

Tussen de pepers en Catnip

gallery_37919_15761_400065.jpggallery_37919_15761_2487841.jpg

 

En dan de stek, eigenlijk niet echt een gedacht hoe oud ze is, de moederplanten zijn gezaaid ergens in de periode ik men eerste geplopt heb, misschien nog enkele weken vroeger, ik schat haar dus een week of 8 te zijn but who cares, als ik haar maar kan afbloeien en nog wat kan oogsten ook. want buiten bloeihaar en het feit dat ze nog groeit gebeurt er verder weinig kwa toppen maken. Haar zusjes onder de lamp bij men maatje hangen al vol bloemen.

Krijgt overigens krak het zelfde te drinken als de Ak. En dan wel 1.5liter per dag.

gallery_37919_15761_2660592.jpg

gallery_37919_15761_2776532.jpg

gallery_37919_15761_238735.jpg

gallery_37919_15761_2457513.jpg

gallery_37919_15761_2430516.jpg

gallery_37919_15761_4018272.jpg

 

 

Laterz

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

25gram min of meer droog in de weckpot

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je het een beetje netjes houden in je eigen topic.

Dank je.

 

Soms kan het wat langer duren als je een reactie krijgt. B)

 

Leuke opbrengst hebt je.

Geniet ervan :wub: :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb al eens geproefd maar echt lekker smaakt het niet, al is het ook verre van ideaal gedroogd.

Zit in de weckpot te curen nou maar vraag me wel of of het nare bijsmaakje misschien komt omdat het een autoflower of heb ik toch wat fout gedaan?

Zal zien dat ik straks een foto van de stash plaats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang is ze nu droog....

 

De lekkerste smaak krijg je pas na ongveer 6 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies . gewoon lekker lang laten drogen

 

zet wel je weckpot dagelijks even open

 

om het vocht eruit te laten ... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowsterke en Elmo :lol:

 

 

Euhm ff tellen, de bovenkant is ongeveer 2 weken geleden geknipt, nee ik lieg, bijna 3, de onderkant begin vorige week.

Beide "oogsten" hebben amper een week onderste boven gehangen.

Niet ideaal, weet ik ook, maar aangezien de barometer de laatste 2-3 weken serieus overuren draait (letterlijk, gaat net het klokje niet rond en dat kunne barometers trouwens niet) heb ik het toch maar schoongeknipt en in de pot gedaan. Het is maar de ene moment is het 32°C LV 40 het volgende amper 15°C en LV 70 en meer.

Dus eerst droogt het veel te snel, de dag er na is het weer nat, ideaal om rot en schimmel te kweken lijkt.

Pot wordt dagelijks 2x gelucht, ik heb wel de rest van de oogst bij het eerste deel gestoken, ga geen 10 weckpotten zetten voor 25 grammetjes hee.

 

 

 

Sniper overweegt om van ver wat foto's te nemen van dame 2 en 3, ze staan wel droog in elk geval maar met dit rotweer weinig enthousiasme bij de planten te bespeuren, dorst hebben ze ook niet. Ga wel dadelijk nog een prentje maken van de stash

 

Dadelijk is voorbij

De pot

gallery_37919_15761_2110815.jpg

De inhoud, 25 en een paar honderste gram

gallery_37919_15761_2318681.jpg

Bij het drogen ferm gekrompen, op de plant mooie topjes na het drogen deze bosjes overgehouden

gallery_37919_15761_1283387.jpg

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff forum is traag en doet raar, maar dan toch eens enkele foto's geupt. (spellingscontrole meldt dat "geupt" geen woord is, ik zeg van wel, na ....)

 

Waar zijn we ergens

Oh ja WEEK 6

En dametje 2 begint wat te ruiken, diezelfde zoete heerlijke geur die haar zus eerst verspreidde, wordt sterker en scherper, eigenlijk beetje jammer want het ruikt echt heerlijk nu.

 

Stammetje met kronkels. Eigenlijk geen idee hoe groot ze is, eens meten morgen.

gallery_37919_15761_775913.jpg

From the top

gallery_37919_15761_1636926.jpg

Toppie

gallery_37919_15761_591750.jpg

The bottom end

gallery_37919_15761_921197.jpg

 

Sniper merkt ook op dat deze dame hongerig is alhoewel ze amper drinkt, de Tensio steekt bij de Dame X dus het is natte vinger werk en voelen en wegen.

Maar de 20ml Supermix en 2ml PK doen haar niks, ze wordt zelfs wat bleker meen ik te merken?

Dame X zuipt een liter a anderhalve liter per dag van het zelfde mengsel dus binnen een dag of 2 is het vaatje weer op en maken we een nieuw, ineens de volle pot Super mix.

En dan maar weer eens kijken hoever we met de PK gaan.

 

Dame X dan, hmmm wat zal ik zeggen, ik heb haar opgegeven, nou ja, ja en nee maar het lijkt me sterk dat deze over een dikke maand vol hangt met bloemen.

Want buiten dat ze steeds bossiger wordt zit er nog niks te roken aan.

gallery_37919_15761_3503157.jpg

gallery_37919_15761_2318956.jpg

Kijk maar niks te roken te zien hier hoor, en dat rode, stress??? Buiten het kut weer waar ik niks aan kan doen en dat ze het zelfde recept drinkt als dame 2, kan ik er wat anders mee doen dan. Mooi groen blad ja, hier en daar roest vlekje en wat ongedierte, maar verder??

gallery_37919_15761_2366858.jpg

gallery_37919_15761_2359364.jpg

 

Denken jullie dat hier nog wat te roken gaat afgehaald worden?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

geduld is een schone zaak :lol:

wees blij dat er al bloei in zit ! bij mij staan ze nog groen.

maaaaar met een beetje geluk weer een grote oogst in oktober :D

 

grtn Erazer :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erazer, de bloei zat er 6 weken geleden als ik die stek gekregen heb ook al in, althans toch voorbloei en al wat schaamhaar.

Nou 6 weken verder is ze enkel nog wat gegroeid en bossiger geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OI! GY ZYDT ONGHEDULDIG! :lol:

 

Vergelijk deze foto's eens:

gallery_37919_15761_2879994.jpg

gallery_37919_15761_3503157.jpg

 

Die plant gaat je nog heel blij maken!

 

Wat je moet inzien beste vriend Sniper is dat het buiten niet binnen is. En binnen is niet buiten. Binnen is een mooi gecontroleerde omgeving, buiten zijn het de grillen van moeder natuur.

 

Binnen zetten we de klok om van 18/6 naar 12/12. Buiten gebeurt dat geleidelijk. Dus planten schieten ook trager in volle bloei buiten als binnen. Uitzondering is ruderalis.

 

neem daar dan bij dat er toch heel wat sativa in die plant zit en je kan zien waarom je nog even geduld moet uitoefenen.

 

Waar je wel op kan letten is ofdat ze geen lichtstress krijgt van bv een wc raam ofzo. Maar buiten haar zoveel mogelijk donkerte te geven kan je niets doen als afwachten en verzorgen.

 

Groeten,

 

Sandwichlandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach Baekie, Sniper is een eeuwige pessimist hee. En ja ik heb nog vheel te lheren. Daarom worden ongezouten meningen van iemand die dezelfde taal spreekt zheer gewaardeerd.

 

Dame is ook getopt geweest door haar vorig baasje, daarom extra bossig, ik kijk wel of er wat aan komt, ga uit van niets.

Sniper merkt daarstraks nog wel op dat ze zichzelf aan het Scroggen is, of zoiet, leg ik nog wel uit maar dat zal niet voor gisteren zijn

 

Sniper ziet dat het al vroeg is, pitten dan maar zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie dames hoor :wub:

vooral die getopte vind ik super mooi en maak je niet druk

de bloei begint idd net pas en buiten zijn de eerst weken altijd raar want je ziet de draadje mar ze groeien nog niet echt

maar de zon uren worden nou heel snel minder dus vanaf volgende week gaat ze goed bloeien

en jah zeker daar gaat heel wat lekker aankomen echt een mooie groene kleur dus niks mis mee lekker zo doorgaan

suc6 nog :D

 

//Green Lee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je die plant niet verduisteren met een grote zwarte vuilnis zak ofzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Green Lee, maak me niet druk joh, hang gewoon de eeuwige pessimist uit joh. Dat het een aardige bos is die niks tekortkomt zorgt Sniper wel voor.

Maar wij zeggen: "van een schoon tafel alleen, kunt ge niet eten"

 

@Elmo: Wil ik nou niet meer aan beginnen, ik mot nog veel leren blijkt alweer dus doe we het nou maar ff zoals moeder natuur het heb bedoeld. Volgende keer zien we wel weer.

 

 

 

Heb de dames net weer onder het afdakje gehaald, zal zien dat ik straks nog enkele foto's neemt van de zich zelf, scroggende plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou poging twee na dat ik net alles wis.

Nou de beloofde tussen update is er over geschoten, vroege update dan maar

Nou staat er drie keer nou, over naar de plantjes dan maar.

 

Dame 2, gaat naar week 7 en heb nog steeds honger. Ze is natuurlijk wel in armere grond gestart als haar ouder zus. Maar die heb toch altijd mooie donkere bladeren gehad waar deze nogal licht bljven. De stek, leeftijd onbekend, who cares :) ze zal het wel zeggen als het tijd is :verrygood is dan toch eens in gang geschoten.

Mooie donkere bladeren en kleine ontluikende topjes.

 

De AK

gallery_37919_15761_1310152.jpg

gallery_37919_15761_1394514.jpg

gallery_37919_15761_3050206.jpg

gallery_37919_15761_706983.jpg

 

De Stek

gallery_37919_15761_3468753.jpg

Doe het zelf scrog, zo steken er een stuk ofwat takken dwars uit de plant met kleine topjes op een rij.

gallery_37919_15761_3222678.jpg

gallery_37919_15761_3714644.jpg

Kiek is, klein bloempke

gallery_37919_15761_245903.jpg

 

 

Beide krijgen nog steeds hetzelfde te drinken, zou ik graag zo houden, maar de Ak lust wel wat meer daar waar de stek al mooi donker groen is.

Weer eens experimenteren met de voeding lijkt me. Die dosering is toch maar een richt lijn heb ik de eerste keer al mogen merken.

De super mix zit op 100%, en de PK op 60%, ga eerst die super mix eens wat opdrijven en kijken wat ze doen. De PK kan misschien een tikje meer maar weet niet of de onbekende daar blij mee gaat zijn.. Ondanks het soms maar wisselvallig weer deze week is men vaatje van 10 liter water alweer leeg, de kleine drinkt amper een kwart litertje per dag, maar de grote stek slurpt tot 2 liter per dag.

 

Sniper heb zichzelf verwent met twee verschillende flessen Single pot Still brouwsel en weet niet welke ie nou juist de lekkerste vindt, dus ik schenk er nog ene in en draai er nog eentje.

Met een heerlijk zwart stukje chocolade erbij is dit een erg fijn dessert om de avond mee af te sluiten.

 

Sniper Out

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je stek is dus duidelijk een laatbloeier. Maar tegen half oktober eind oktober zal ze wel klaar zijn.

Daar zal je toch heel wat grammen kunnen afhalen Sniperken :verrygood

Zeker droog houden later op het seizoen en dan komt dat IELEMOL GOEW!

 

En ze is zeker nog niet teveel gevoed dus je kan nog wat spelen met de voeding, maar of het écht een meerwaarde zal zijn weet ik niet.

 

Avez-vous genen bloeistimulator? Is mss nuttig bij laatbloeiende planten, alhoewel dat een beredeneerde gok is, want Baekie, die kweekt nooit buiten...

 

Het bladerdack vande Het Vrybosch is te dick, hier kweeckt men binne!

 

Baekie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baekie, betteke oeplette mateke :D de schaarpschieter kapt X-cell be zeng waeter, das bloemboester ;) morre de Peeka mag ze presies oek wel.

De saus is oep en ik em destrak niev gemokt, eest de suupermix na 115% en de rest etselfste as derveur.

Kzal zing of ze da fret :verrygood neuste week kap ek er wel wa meer peeka bej ast goe go.

 

Vertaling voor de Nederlanders nodig of zedde golle meej :)

 

Laat bloeier hmmm, ik neem nu eerder in rekening mee:

-Ne schone grote pot heerlijk batmix waar de juffrouw heerlijk heb in kunnen wroeten, maar ik heb al geleerd dat zolang het plantje niet dood is, bovengronds niks doet, ze onder de grond hard bezig is.

-Natuurlijk ga je van een zeker niet zo ideaal groeihok naar een niet zo ideaal belgisch buitenklimaat. das ok ff aanpassen.

Daar maak ik uit op dat ze inderdaad wel wat achterstaat tegenover als ik ze zelf geplopt of gesneden zou hebben en ze nog vroeger buiten zou hebben gestaan.

Gen nood als de trend van de laatste jaren zich voortzet moet de zomer nog beginnen.

 

En over dat potje grond.

Wegens wat vodden met de Tensio meter die ik een paar maal heb moeten resetten (uiteindelijk vermoed ik dat ze wat droog heb gestaan en dus water is gaan zoeken uit de tensio zelf met als gevolg wortels die om de tip heen zaten en de buis leegtrokken, heb hem verplaatst nou (je ziet de groene pootstok op foto hierboven is dus geen dildo of ander martel tuig) probleem lijkt opgelost). Ik heb daarom de afdekking met hydrokorrels weer verwijderd en de pot weer verder aan gevuld met gewone potgrond, daar moet je maar ff met je vinger overgaan en je legt al haarworteltjes bloot. Die Bionova Roots doet echt zen ding wel. mooe pot helemaal doorlopen met wortels.

 

Toen dame een haar offer heeft gebracht (en helemaal in het begin van dit draadje zeg ik het ook) meende ik wel een hoop van de batmix te recupereren, niet dus.

ene blok wortelkluit, potje vol en zelfs door de onderste laag hydrokorrels door. Beide dames hebben beide wortels aan het oppervlak en door de bodem van de pot.

 

Ik draai er nog eentje en morgen vliegen we er weer eens in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikadetnigeziejen dagaa deral nen bloeiboester baa deej.

 

Fijn he die haarwortels aan de oppervlakte :verrygood eerste keer dat ik korrels op mijn bodem deed dacht ik na de oogst "die bovenlaag is helemaal beschimmeld!" maar het waren wortels.

 

Ik doe dat vooral om zoveel mogelijk volume van mijn pot te kunnen gebruiken, want ik kweek nogal klein en fijn.

 

groeten,

 

Baekiebloembol

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik kiek oe aan ik kiek oe wok an ik kiek oe aan ik kiek oe wok an !

ga goe menneke .

ne iedie biedie geduldie kan nie kwaad nie da wette kik .

 

holleze groeenne

mackackorreken

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Mac

 

Baekie, het is zelf nog straffer, die aarde die ik ipv de korrels heb aangevuld zitten nou ook al wortels in, gaat gewoon door de slet. Ik zeg het die Bionova Roots (kwa geur een vitaminen badje) doet echt zen werk wel.

 

Weinig te melden verder, beide dames gaan rustig verder, de autoflower uiteraard sneller als Stekkie. De AK blijft wel veel kleiner als haar zus, geeft niks, kan ze meer toppen maken waar ze lekker mee bezig is. De evoltuie vereist dat ik van haar meer zou moeten afhalen als van AK1, anders heb ik niks geleerd :verrygood

Moet ik nou stilletjes zeggen dat ze het niet hoort, gisteren nog een Duvelke gaan sloeberen bij men maatje om mijn waren te laten proeven.

Bleken een aantal van haar zusjes al overleden te zijn afgelopen zondag en hangen te drogen. Bizar (en ook weer niet) om het verschil tussen buiten en binnen te zien.

 

 

Verder: de supermix voeding op 115% wordt gesmaakt, maar daar houdt ik het wel bij. De stek is nu wel erg donker van kleur dus meer mot ze niet hebben.

De kleine lust nog wel wat meer maar daar hebben we nog PK voor. Dus zal ik er niet onderuitkomen om 2 voedingsmengsels te maken lijkt me.

Het vaatje is, mede dankzij het weer van deze week (al is het nou net beginnen regenen en heb ik ze met een spurtje onder het afdak gezet) alweer bijna leeg. De stek heb gisteren 3 liter opgeslurpt en verdampt. Ik ga nou nogmaals 115% mengen en de PK naar 80% brengen en kijken wat ze gaan doen. De AK zal er geen probleem mee hebben, stek ben ik benieuwd naar.

 

 

Prentjes zijn voor zondag/maandag ergens

Houdt het droog dit weekend (al zit dat er hier niet meer in)

 

Scharpschieter ga wat klussen

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je je planten niet onder het afdak laten staan, of krijgen ze daar weinig licht?

 

Verder drinkt Baekelandt ook graag eens een Duveltje, of een Palm, een Seefbiertje, een Leffe, Westmalle Trippel, Brigand, een Bolleke of gewoon een glaasje 14 jarige wieksie met een goeie turf smaak!

 

Ik wacht op plaatjes maar ik heb geduld!

 

L. Baekelandt, Struikrover en bierproever, 1e Sergeant Belgische Defensie, Purperen Hart en Purperen Top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij twijfelachtig weer blijven ze onder het afdak staan, beter is gene regen en min of meer zon(schijnsel door de wolken) zodat ze veel vroeger en veel meer licht krijgen. directe zon vinden ze nog fijner.

Onder het afdak gaat de stek wat rekken en buigen om toch maar wat licht te vangen, die kleine heb niet zoveel nodig.

 

Het amber kleurig vocht geniet Sniper ook wel van, maar niet te geturft, ik houdt niet echt van dat Phenol aroma en Sniper is al gerookt genoeg. Talisker is zowat de enige Islay die ik nog te verteren vindt, ook in de beurs, het wordt flink duur om elke week een fleske te proeven en er zijn nog velen Whisky, Wisky en Whiskhy te proeven dus.

Maar ik blijf nogal rond de Ierse Single Pott Still producten hangen. Momenteel 2 Ieren en een Highlander open.

 

 

Hell ik schenk nog eens in

 

Ik zal zien dat de dames straks zin hebben in een foto shoot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja ben er al, ff foto opladen hee. Je hebt gelijk, ik schenk eerst nog ene in.

Heb bij de weg deze middag een heel erg lekker biertje geproefd, Knots Vanaf begin volgend jaar gaat het in productie, wordt hier in de buurt gebrouwen.

Ik vindt het errrrrruuuuuuug lekker. En met 9° gene kattepis alhoewel het helemaal niet zwaar over de tong ging.

 

Goed, een dram heerlijk amber in geschonken, een Jay met men eigenste weed, komt ie

 

Week 8 voor de AK, Ik weet al da dame 2 de 8-9 weken die RQS opgeeft volledig aan haar been gaan lappen, maar goed ook ze mag gerust nog wat aankomen.

Vat voedingswater is er deze week nogal vlot doorgelopen, geen klagen van beide dames over de 115% supermix. Heb derstraks men stoute schoenen maar eens aangetrokken en het volgende vat, heel gedurfd, ineens op weer 115% Supermix, en de PK van 60% ineens naar 100% gebracht. Dus ineens de volle mep + wat extra's. Beide dames hebben dat vandaag al te drinken gekregen, hopelijk gaat het goed.

Ik zou graag de 2de AK deze komende week en eventueel de volgende week ook nog lekker willen boosten om haar dan op haar gemakje af te bloeien op een dieet van water zodat ze zeker schoongespoeld is.

Dus kan volgende week de PK nog eens ff oppompen naar die 120% die dame 1 ook gehaald heeft als alles goed gaat en dan weer afbouwen. Het weer ziet er echter niet je dat uit voor komende week.

 

Het stekkie, nou jou zeg maar stek, het is een stevige bos geworden die eigen lijk geen dimensies heeft, she is a big fat lady. Alhoewel ze nu wel van postuur lijkt te blijven en dan toch overgegaan is om bloemen te gaan maken. Ik meen vaag ook beginnende kristalletjes te zien. Ook deze dame slikt de voeding zonder morren. Onderaan heb ik wel een aantal bladeren die geel aan het worden zijn, ik vermoedt dat ze deze niet mee nodig heb, ik houdt het in het oog. ze zitten echt helemaal onderin tegen het stammetje.

 

Vergeet ik nog wat, nee denk ik, prentjes dan maar.

 

gallery_37919_15761_19870.jpg

gallery_37919_15761_3273035.jpg

gallery_37919_15761_3214727.jpg

gallery_37919_15761_1177901.jpg

gallery_37919_15761_3278349.jpg

gallery_37919_15761_923780.jpg

gallery_37919_15761_3507130.jpg

gallery_37919_15761_3612971.jpg

gallery_37919_15761_401657.jpg

gallery_37919_15761_640932.jpg

gallery_37919_15761_2606476.jpg

gallery_37919_15761_2936657.jpg

gallery_37919_15761_2918525.jpg

gallery_37919_15761_1801332.jpg

 

 

 

Slainte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...