Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

oh ja, even apart

Gezien ze meer binnen staat als buiten, en dit onder 120Watt

staat ze wat verkeerd in de outdoor, misschien beter naar de Microhoek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom timmer je niet een klein afdakje voor je plant en zet ze buiten? Een stuk polycarbonaat plaat en wat hout is

niet zo duur.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar komen vast nog wel leuke topjes aan en buiten is beter dan die lampjes .. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, ze zou inderdaad beter buiten staan, maar de buurvrouw ( is zwanger dus heeft niks beters te doen zeker) kijkt me net iets te vaak over de muur, is men huis nog steeds een bouwwerf en de tuin al niet veel beter. Zal wel beteren als de haag wat hoger staat en ik een terras heb zodat de tuin geen inkijk meer heeft. Maar das voor 2024 (nee geen typfout) ofzo.

Bovendien valt zo'n spriet van een kleine meter en de pot waar ze in staat wel op in een tuin vol met rommel. Ik kan ze tussen de groentebakken zetten, maar dan staat ze vol in de regen als het regent. En dan een afdak erboven is zowat zeggen: kijk eens wat ik hier heb staan. Woon hier ook nog maar net dus sommige dingen zijn belangrijker nou.

Kan ze wel aan de tuindeur zetten, maar daar staat ze, wel droog maar ook geweldig in de weg. Dus op dat uurtje zon na deze week ben ik beter af onder me kutlampjes lijkt me. Of is zelfs geen zon maar wel daglicht toch beter?

 

 

En opbrengst, ik hoop niks, ben blij met 2 stevige Jay's heb ik op zen minst de investering in het zaadje terug, als ik zo wat reken en vergelijk denk ik nog een maand te gaan te hebben. Zou nou wel eens wat kristalletjes willen gaan zien, topjes zijn leuk maar der mot nog wel wat poeder over eer ze lekker worden. Ruiken doet ze al valt dan nogal mee zolang ik niet aan de plant kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een bewolkte dag geeft de zon veel beter en meer licht dan de lampjes.

Ik zou toch een plekje buiten proberen te zoeken. Ook de 2700 kleur van je lampjes zorgt voor meer strek in je planten.

 

Ook zullen de lagere topjes veel beter ontwikkelen. De afstand tot de lampen is nu te groot om deze goed te laten ontwikkelen.

 

Als je bang bent dat er veel regen in de potten komt kun je ook nog de aarde afdekken, dan bepaal je zelf hoeveel water ze krijgen.

 

Aan de topjes te zien duurt het nog wel wat langer dan een maand, maar dat is mijn inschatting.

 

Succes ermee,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm zal eens kijken of ik wat kan doen om ze toch buiten te houden dan, heeft vandaag weer even buiten gestaan tot de buurman net kwam vragen of ie zen haag mocht snoeien aan mijn kant :verrygood dus als de sodemieter dat ding weer binnen.

 

Overigens krijgt ze langst opzij ook licht hoor, die bouwlamp die er bovenhing staat er nu naast en belicht de onderkant wat, terwijl ik ze ook regelmatig draai.

En ik weet ook dat ik maar wat lig te klooien, iets is beter als niks en ik behelp me maar met wat ik heb.

Ik hoop nog stilletjes dat ik toch een tentje mag aanschaffen om iet beter aan de bak te kunnen, maar er zijn nou eenmaal prioriteiten in het leven, en weed is er geen van MissSniper, die wil haar huis af.

 

En dat ik met een maand niet toekom vrees ik ook voor, maar dan kom ik met 12 weken al niet meer toe. Maandag as is begin WEEK8, RQS meent te stellen dat ze met 9-10 weken klaar zijn, ik heb hier aardig wat AF-draadjes gelezen en vergeleken + nog wat lullen met Elmo per pm over AF stel ik dat de meeste AF toch rond de 12 weken zit. Als ik daarnog eens voorbij ga ontbreekt mij toch ff het concept autoflower nou. Ik heb om zeggen een "normale" plant met slechts enkele minitopjes. Qua grootte kan ze even goed voor een Indica voortgaan, bouw is dan toch weer Ruderalis, en wat er aan hangt :D

 

Nog ff een vraagje over "dieven", hoeveel van de losse bladeren mag ik verwijderen?

Fan leaves, zijn dat de bladeren die rechtstreeks op de hoofdstengel staan zonder verder iets?

Onderaan heb ik enkele grote bladeren zitten die net over een zijscheut heenhangen waarin wel een klein bloempje zit.

Zal zien dat ik dadelijk nog even een foto maak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Short Update

Morgen WEEK 8

 

Heb dan toch maar eens wat opgeruimd onder me afdakje zodat de dame buiten kan staan en na de middag in de zon staat, morgen me kar eens volladen met een hoop rotzooi zodat dat alter op de week naar de recyclage kan. Ben normaal toch altijd thuis dus kan ze eventueel ook nog verzetten zodat ze meer zon krijgt en in geval van regen onder het afdak.

 

En om een of andere debiele reden (lees door Sniper's onkunde) staan er wederom enkele foto's op zen kant, had ze nochtans gedraaid, maar ja ook al wat anders gedraaid.

Vroeger waren computers toch simpelerder :verrygood

gallery_37919_15761_1059772.jpg

gallery_37919_15761_384262.jpg

 

Hier heb ik enkele bladeren die als afdakjes boven de onderliggende zijtopjes hangen, mag Sniper die aan Miss haar konijn voeren?

gallery_37919_15761_2245433.jpg

gallery_37919_15761_466441.jpg

gallery_37919_15761_1902178.jpg

De ene met de rare blaadjes

gallery_37919_15761_904814.jpg

gallery_37919_15761_731259.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je al niet moet doen om een paar plantjes buiten te zetten. :D nou ja een beetje opruimen lijkt me geen overbodige luxe zo te horen, maar dan heb je wel eer van je werk. :verrygood

 

Ik zou er geen blad afhalen, zoveel zitten er niet aan. Het licht komt toch wel op de topjes. En de plant heeft het blad nog erg hard nodig.

Hopelijk gaat het nu wat harder.

 

Succes ermee, en wie weet valt het erg mee met de buurtjes.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJ

Tja je koopt een 100 jaar oud huis, ben wel werkloos nou maar ik ken maar een ding tegelijk doen en heb er nog 1001 te doen voor september dus op opruimen kan later wel en soms is een tuin dan wel handig om een hoop sloopzooi in te dumpen.

En de ene haag is amper een meter hoog en heb nog wel wat te groeien. Voordeel is wel dat dat ik de volle breedte van me tuin kan benutten en beide buren een haag hebben dus komt wel goed later.

 

Nou ik bekijk het nog een paar dagen en loos misschien toch de 2 grootste bladen, aan elke zijscheut waar wel een topje in zit zitten genoeg blaadjes rond om de toppen te voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm, hier net een wolkbreukje gehad, en ook als stond de dame onder het afdak, ze heb een heuse douche gekregen.

Kan dit erg kwaad?

Heb ik eindelijk me verrekte waterhuishouding op orde gooien ze er hierboven weer een plens water in de schaal.

 

Alles zeiknat, inclusief de topjes. Ze staat, in wat ooit men woonkamer moet worden, naast het kattenspul dat ook onder het afdakje aan het drogen was en ook zeiknat is nou.

Heb er ff een electro blazertje voor gezet, Tensio stond net nog op 130mBar, ze moest nog een likje water krijgen geen hens water, maar dat duurt wel weer even eer die reageert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het met de gaten aan de onderkant van je pot ? heb je die ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard zitten der gaten in de pot, plantje is weer wat opgedroogd en denkelijk was ik snel genoeg beneden voor de pot echt vol water stond, in de tuin zelf stond er 3cm water op 10 minuten tijd :specool en het kattenspul begon net zen natuurlijk vocht wat te verliezen, dus dat is nou wel weer zeiknat.

 

Tensio reageerde daarnet nog niet echt, ga voor het pitten nog wel es op het knoppie drukken, dus no harm done lijkt me

Maar ik krijg nou onderhand wel de wubben van dat water gedoe hoor, te nat, te droog, te nat, te droog, het zeikt maar an.

 

Heb nog wel geen antwoord op de vraag, kan het kwaad dat de topjes nat worden (en ik bedoel wel die van men plantje, wet T-shirt vin Sniper soms nog mooier als een blote tiet, je ziet alles en ook weer niks, waar blijf nou die verrekte zomer).

Ze is nog niet aan het afbloeien maar lees ik hier nou net ergens dat de bloeihaartjes er sneller bruin van worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eind van de week word het mooi weer ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

alwoa

 

in belgie mag je toch legaal een wietplant kweken toch ?

dan maakte ik me niet druk om de buurvrouw .

en water is 1 van de moeilijkste dingen van wietplantjes kweken .

mischien wel de allermoeilijkste .

ja de zon die is dit jaar nog moeielijker ja .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo, dat beloven ze ja, en die regen gisteren ook maar ik en de rest van de Benelux hoeven der niet blij mee te zijn.

@Mac, ik mag eentje hebben ja, maar woon hier nog maar net en wil toch een beetje een goede relatie op bouwen met de buren. Nog andere dingen in huis dus...

 

En verder, gisteren al bij al een dramaatje vermeden. Ben dus snel genoeg beneden geweest, tensio staat netjes op 90mBar dus moeder natuur heeft net genoeg water gegeven.

Zat dan wel weer geen voeding bij, maar gezien het weer zal ze der dan toch ook niet veel baat bij hebben

Verder spot ik ook de eerste trichs die zich ontwikkelen, misschien vanavond wat prentjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

joe sniper

 

lang niet komen kijken, maar zie echt mijn plantje op jou foto's...

zijn net identiek, mijne is alleen nog groter (1m20cm)

ze blijft maar groeien, ook al staat ze al ff in bloei. :lol:

en heb ook amper bladeren op me plantje, echt raar! maar is niet belangrijk, als de wiet maar goed is he!!!

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf zaterdag komen er weer een aantal mooie dagen aan, hopelijk gaat dat doorzetten tot heel lang.

 

Veel plezier met afbloeien.

 

En fijne avond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sublimo, nou welkom terug dan maar he, ik kan trouwens wel melden dat ze gestopt is met groeien, ze hangt nou stil op een cm op 86 laatste meting 2 dagen terug en dat was het hopelijk wel weer. Vindt ze eigenlijk veels te lang al, volgende wil ik toch kleiner houden, als je Elmo"s Bonsais ziet.

 

@Blowsterke: dat de zon komt en blijft hoop ik voor ons allemaal, deze weekjes worden alles of niks voor mijn dame, ze is denkelijk gestopt met groeien dus het sap stroomt naar waar het stromen moet nou, wat zon der op zo dat er van dit duivelse plantje toch wat te roken af te halen valt.

Duivels plantje, ja, ze heb me al genoeg de duvel aan gedaan, ook al ben ik heel lief tegen haar.

 

Nou vandaag geen prentjes meer, Sniper wordt wat platjes van dit weer en heb precies iets onder de leden zitten dus gaat vandaag eens op tijd pitten

 

Kort samengevat toch even:

-Gestopt met groeien

-Waterhuishouden hopelijk onder controle nou

-Eerste trichomen ontwikkelen zich

-Ik heb toch 2 setjes bladeren weg gediefd, waren oude bladeren die echt als een afdakje boven de onderliggende toppen hing. Na het dieven nam het stengeltje met topje eronder netjes de plek van het blad in, echt tof om te zien. Miss Snipers Konijn de bladeren in snelvaart zien verwerken ook erg leuk, die mot ik dus niet in de buurt van me plantje hebben :specool want die mag het wel.

-Accepteert haar voeding zonder morren, toch eens mit fingerspitzengefühl wat PK13-14 geven en zien dat ik er nog wat meer afhaal wat er af te halen valt???

 

Had ik hier eigenlijk mijn voedingrecept bijstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sniper, heb je topic met interesse gelezen, ben ook voor het eerst een autoflowertje aan het kweken. Het verschil tussen jou en mij is dat je ze voorgegroeid hebt onder een lamp, en ik ze eigenlijk vanaf het begin buiten heb gehd. Ik dacht dat de mijne klein waren maar zo te zien waren de jouwe net zo groot na 3 weken ongeveer. Ben wel beniwued waarom je ervoor koos om ze binnen te houden ondanks de zon, je zei dat ze er slap van gingen staan. Is dat beter dan de volle zon? Peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grownoob: met intresse gelezen, maar niet al te aandachtig dan :(

ZE heb haar eerste weken inderdaad binnen geleefd, omdat het buiten gewoon het weer niet was en omdat ze een dipje had van het verpotten, hebben autoflowers niet graag weet ik nu. Volgens mij heb ik ook nooit gezegd dat ze er slapjes bij hing als ze in de zon stond, want die ziet ze nou net wel heel graag, en tuurlijk is volle zon het beste wat ze kan hebben, maar dan mot die der wel wezen he. Dat ze verder binnen heb gestaan ipv buiten is eerder temperatuur gerelateerd.

En slappigheid nou en dan is omdat Sniper wat met het water ligt te klooien, of de dame niet begrijpt, en wees nou es eerlijk, welke man begrijpt er nou wel een vrouw :specool

 

Nou, niet veel nieuws vandaag. Niet veel weer ook niet trouwens, morgen beter :lol:

Nou de meter staat stil op 86cm, en ik durf met enige voorzichtigheid te melden dat de topjes wat ronder worden, nou ja op topjes beginnen lijken.

Vermits de dame ook nog niet geprotesteerd heb tegen haar dieet krijgt ze wat meer de komende dagen

Voeding is nou op 10liter water, nou ja, heb een dikke liter aangevuld om weer een volle bus te hebben

35ml AFSM,

3ml PK13-14 (eens voorzichtig proberen, mag er tot 10ml ingooien dus 3 is ruim veilig)

10ml X-Cell booster (daar is dus 1.5ml bijgekomen op de 8.5 die ze al kreeg, is max nu)

5ml TML

3ml BN-Zym

 

Enkel de Pk kan/mag nog meer de rest is de volle pot volgens BN dedicated schema

 

Paar prentjes net genomen, met flits en al donker, doe dit weekend als de beloofde zon der is wel full update

gallery_37919_15761_1975631.jpg

gallery_37919_15761_2910005.jpg

gallery_37919_15761_1912871.jpg

 

Laterz

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vandaag heb Sniper gedonder, nou ja Sniper dondert tijdens het klussen net niet van een ladder. Buiten een beschadigd ego, wat schaafwonden en men goede schouder die een heftige snok heb gekregen in een poging om niet helemaal tegen de vlakte te gaan, poging net gelukt, schouder verrekte pijn.

Maar de keiharde bikkel die Sniper is, ff het koud en warm en de sterretjes weg geblazen, en gewoon doorgegaan. Dat beloofd wat voor morgen, het voelt nou ook al zo fijn niet meer aan.

 

Al bij al redelijk goed weer, niet teveel zon, die komt morgen hebben ze beloofd dus een dagje overgang is wel zo fijn.

Ook de eerste dag dat ze men nieuw brouwsel te drinken heb gekregen, een halve liter maar liefst rond de middag + om een uur of 6 nog een kwart litertje zuiver regen water waarna er een uurtje later toch eens beweging in de tensio kwam. Voorlopig geen klachten op het nieuwe recept.

 

Nou wat prentjes dan maar zeker.

gallery_37919_15761_1059318.jpg

Ja die rooie stylo is leeg, komt dat nou

gallery_37919_15761_1601672.jpg

Kijk is wat een fijn toppie, trichs kommen der ok an

gallery_37919_15761_1385094.jpg

Onderkant zelfde toppie

gallery_37919_15761_388237.jpg

Die deronder

gallery_37919_15761_2471460.jpg

Zij topje, eentje die laatst nog onder een afdakje hing, grote bladeren dieven vinden deze topjes heel fijn.

gallery_37919_15761_1769750.jpg

gallery_37919_15761_2280200.jpg

Kijk dit bedoel ik, 2 x zelfde angle of attack, zelfde baksteen, eerste met afdakje

gallery_37919_15761_1176651.jpg

Kiekt hier us, zit een toppie onder

gallery_37919_15761_1373451.jpg

Nou met die zooi er rond, alle dames staan goed met roze, dus voor het overzichtje ff tegen de muur.

gallery_37919_15761_546998.jpg

gallery_37919_15761_649120.jpg

gallery_37919_15761_476852.jpg

gallery_37919_15761_931233.jpg

Macrostand eens proberen

gallery_37919_15761_2155970.jpg

gallery_37919_15761_112880.jpg

 

Hey Sniper ik zie daar die bladeren nog liggen die je net geloosd heb, wat doe je der mee, nou

gallery_37919_15761_68291.jpg

Die gaan door de afvalbladverwerkingsmachine, der kommen kant en klare mestballetjes aan de andere kant uit, knap heee :lol:

 

Nou Sniper gaat een :specool dampen en toch maar eens wat smeren aan die schouder, hij voelt lekker warm aan nou.

Geniet morgen allemaal lekker van het zonnetje, vergeet de dames geen extra water te geven. En jezelf ook niet uiteraard.

 

Edit by moi, nou snap ik het helemaal nimmer dat die verekte foto's weer op ze kant staan, met excuses

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussentijdse update, halfweg week 9

 

De PK13-14 is in 2 stappen verhoogd, van 3ml/10ltr naar 6ml/10ltr.

Vandaag heb ik het overige voedings water in de tuin aan de rest van de planten gegeven en een nieuwe bus gemengd om de verhoudingen correct te houden en te weten wat ze precies krijgt.

Bij van 3 naar 6ml heb ik een 1.5 liter water of wat moeten aan vullen, maar nou zat er nog een 7 liter in en nog eens aan vullen verdunde de rest te veel, vandaar.

Dus mengsel is nou 10liter leidingwater met:

35ml Autoflower supermix

10ml X-cell topbooster

5ml TML

3ml BN-Zym

en 10ml PK13-14, ineens de volle mep dus ik hoop dat ik daar goed vanaf ga komen.

Ze heeft geens zins geprotesteerd tegen wat ze afgelopen dagen te drinken heb gekregen, integen deel, mooie donkergroene bladeren en aan de topjes begint het ook merkbaar aan te zwellen.

En de losse fanleaves lozen doet alles een beetje meer naar het licht toe rijken, en het licht komt ook overal op vrijwel elk topje en blad zit zon met deze hoge zonne stand. En dat vindt ze heel fijn.

Eerste bloeihaartjes beginnen te verkleuren dus het gaat beginnen :specool

 

Kijk zelf maar

gallery_37919_15761_1824522.jpg

gallery_37919_15761_1941377.jpg

gallery_37919_15761_1497541.jpg

gallery_37919_15761_1422557.jpg

gallery_37919_15761_360721.jpg

gallery_37919_15761_2809664.jpg

gallery_37919_15761_1900796.jpg

gallery_37919_15761_700479.jpg

gallery_37919_15761_1568102.jpg

gallery_37919_15761_220020.jpg

 

Alleen heb Sniper ook beestjes gespot

gallery_37919_15897_119009.jpg

gallery_37919_15897_1779596.jpg

gallery_37919_15897_749828.jpg

 

Weet niet of ik daar nog aan wat kan of mag doen nou, ze moet nog een drietal weken, ik denk nog een weekje misschien iets langer voeding te geven en dan enkel nog maar water.

 

Editje, deze was in een ander album verzuild geraakt, hoofd topje

gallery_37919_15897_1192797.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

luisjes en een vliegje ...

 

hoeveel uur per dag krijgt het plantje vol de zon op dr bolletje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmo: Zo goed als een hele dag enkel s'ochtends de eerste uurtjes niet. Waarom?

En die beestjes, hmm denk niet dat ze nog veel schade gaan aanbrengen en ik wil nou echt niks meer sproeien.

 

Ze heb gisteren avond en vandaag da volle mep voeding gekregen volgens BN Dedicated schema, geen spoor van protest.

Weet niet of ik dat nog mag gaan pushen? Las hier laatst dat het toch van plantje tot plantje afhangt en dat er bij momenten wel 150% of meer wordt gegeven zonder schade.

Ook staat er op de fles Super mix 40 tot 50ml per 10liter water en het schema spreekt van 35ml, de pk zou volgens de beschrijving op de site tot 12.5ml mogen, schema zegt 10ml

Enig advies hieromtrent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende X randgewassen zetten die goede insecten aantrekken. Nu spuiten zou ik niet doen.

 

Grtz,

 

Baeke-waarom-zit-ik-in-godsnaam-het-outdoor-topic-te-bekijken?-landt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...