Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ze staan momenteel onder de lamp, in groei fase, ik heb ze nu 2 keer water gegeven, ene keer met een beetje voeding...

 

Mijn aarde is DCM Organische Meststof voor Geraniums & Bloembakken

 

GrZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan mijn eerste eerste nog wel herinneren.

Was in Spanje met een Nederlands meisje. Duurde allemaal niet zo lang, maar was wel super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

En we gaan gewoon door! Terwijl ik aan het wachten ben op de aangekochte zaadjes van sensiseeds, probeer ik nu alvast de condities uit in mijn tent met wat gekregen zaailingen.

 

Het gaat er in feite niet zo goed mee... De stammetjes staan maar de blaadjes hangen...

 

De LV is nog steeds het grootste probleem, regelmatig een natte handoek en een ketel water zet ik er nu in...

 

Qua temperatuur heb ik plots gisteren ochtend een piek gekend van 37°C !! Dat is wel ietskes teveel, bijgevolg heb ik mijn ventilator nu 24 op 24 laten aanliggen in de hoop de temp wat in te dijken wat blijkt te lukken. Vanmorgen hoogste piek 30°C gemeten. Min temp liggen steeds tussen 20° C en 23° C. Voorlopig gaat het nu dus goed met de temp. Nu hopelijk ook de LV op peil krijgen.

 

Ik heb daarnet, voor hun volgende 18u cyclus, nog wat beneveld in de tent en de zaailingen water gegeven met wat wortel complex (hesi) bij.

 

Op naar morgen of te zien of er al enige verbetering te merken valt.

 

Als ik deze zaailingen verlies is het nog zo erg niet, ik kan ondertussen de tent zo tweaken dat deze zeker in orde is tegen dat ik met gekocht zaad kan beginnen.

 

GrZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan mijn eerste eerste nog wel herinneren.

Was in Spanje met een Nederlands meisje. Duurde allemaal niet zo lang, maar was wel super.

 

 

dat slaat ook weer nergens op!

jij was toch homo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :

 

Intussen zijn de zaadjes reeds ontkiemt, het gaat hier over Shiva Skunk. Ondertussen staan ze nog onder het tl licht (24u). Wanneer moet ik eigenlijk beginnen voeden precies? en wanneer moeten ze in de kast? Ik zie ondertussen al bij twee van de drie een klein stengeltje bovenkomen met hele kleine blaadjes erop...

 

GrZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allez vooruit, dit mag gesloten worden, ik krijg toch geen reactie, heb hulp genoeg gevonden op andere fora.

 

Toch bedankt voor de 'inspanning'

 

GrZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat wil je nauw, updates zonder foto's..

 

doei :verrygood

 

edit: mischien ook is wat meer lezen :D

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

 

laat dat stengeltje 2mm groeien, en uw grond is wat droog , zie ik :D

 

Voor de rest zie het goed uit.

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites
Allez vooruit, dit mag gesloten worden, ik krijg toch geen reactie, heb hulp genoeg gevonden op andere fora.

 

Toch bedankt voor de 'inspanning'

 

GrZ

 

 

Het waren een paar fantastische dagen.

Vooral flink voeden de eerste dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pk 13 14 ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Ik besloten om hier toch nog enkele foto's te plaatsen, voor de mensen die geinteresseerd zijn. Tips en ideetjes zijn nog steeds welkom.

 

Ik heb de zaadjes laten ontkiemen en daarna in kleine bloempotten gepot. Na ongeveer een week zag ik resultaat en heb ik besloten om de kleine saadlingen in de kast te steken. Het plan is om ze 3 weken in totaal te laten groeien. We zitten momenteel in de tweede week en ze zien er als volgt uit :

 

IMG_0511_zps72a40091.jpg

 

IMG_0508_zpsf73f6633.jpg

 

IMG_0512_zps40431a2b.jpg

 

IMG_0510_zps2e94ad58.jpg

 

IMG_0509_zps7ca0d348.jpg

 

GrZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe Update!

 

Ondertussen zitten de plantjes reeds in hun tweede bloei week, alles gaat prima. Hier enkele foto's van begin eerste en tweede week bloei :

 

IMG_0536_zps064b17ef.jpg

 

IMG_0532_zps4004db3d.jpg

 

IMG_0534_zps0da75e37.jpg

 

IMG_0533_zpsc27fa775.jpg

 

IMG_0535_zpsb85ea461.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb onlangs een auto bewaterings systeempje gekocht, ik vertrek binnenkort een paar weken op vakantie, maar ik heb er blijkbaar problemen mee.

 

Aangezien ik geen leidingwater op zolder heb liggen heb ik er een watertank van 100L gezet. In eerste instantie dacht ik dat het met de zwaartekracht wel goed ging komen dus heb ik onderaan in de hoek van de tank een kraantje gestoken en deze aangesloten op de timer van het systeem. De timer werkt op batterijen. Ik heb de boel in gang gestoken, echter kwam er na een uur wachten nog steeds geen water uit de slangetjes....

 

Ik dacht toen dat ik een druk probleem had en heb mij een waterpomp aangeschaft om deze in de tankt te plaatsen en zo rechtstreeks aan te sluiten op de timer en zo op het systeem... Nog steeds niets...

 

Is de pomp te zwak? Hoeveel druk heb je uiteindelijk nodig om dit systeem te laten werken. Volgens de handleiding, die alles behalve volledig is, moet ik het systeem enkel aansluiten op een waterkraan...

 

Mensen met ervaring hiermee?

 

GrZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey WW.

 

Staan mooi de boompjes.

Je zegt dat je enkele weken op vakantie gaat en dan één vat van 100L. Is dit dan niet wat weinig?

Kan je beter niet iemand je planten laten verzorgen, naast water moet er andere dingen gedaan worden, bemesten, afstand lamp, warmte/LV conditie in je tent nazien,..

Grtjs

Tune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het helaas op deze manier moeten doen, de mensen die ik het meest vertrouw zijn ook op reis en ik heb geen zin om het mijn ouders te vragen om dit te komen doen :lol:

 

De planten staan reeds in bloei en de lamp staat momenteel op z'n hoogst, hopelijk groeien de planten niet teveel meer, nu is de afstand nagenoeg perfect.

Ik heb de hele periode de LV en de Temp in de gaten gehouden en deze kan ik redelijk stabiel houden, hopelijk krijgen we geen hittegolven meer...

 

Het zijn 3 planten en ik geef ze dagelijks ong 1l/pl , 1x per week sla ik over en laat ik ze droog staan...

 

Tot nu toe gaat alles goed, de dames zien er goed uit en ik hoop op het beste. De tent is qua omgeving ideaal, en ze krijgen water volgens een strak schema. Normaal gezien zou ik moeten genoeg hebben met 100L

 

We zijn net geen 3 weken weg. Volgens het Hesi schema zit ik precies dan in de periode om over te schakelen op extra fosfor, ideaal dus om dan te vertrekken.

Wanneer we terug zijn hoop ik op een goeie overleving! Laat ons hopen hé :(

 

In ieder geval zal ik hier morgen nog wat foto's plaatsen en volgende week voor ons vertrek ook nog eens. Na onze vakantie zal ik het resultaat hier eens tonen :smoke

 

GrZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag hopen dat je er een automatische blusser hebt hangen. :smoke

 

Ik denk dat je beter kan afbreken en na de vakantie verder. Zet de planten anders ergens in de natuur als dat mogelijk is.

 

De planten gaan echt nog wel wat groeien als je in de 2e bloeiweek zit en met de lamp op te grote afstand kunnen ze weleens gaan strekken en tegen je lamp aankomen.

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt een automatisch bewaterings systeem te hebben aangeschaft.. heb je hier nog meer informatie over ?

Er zijn namelijk meerdere.

 

kan je nog iets wat meer info over het vat en pompje geven ?

Ik heb zelf een bluemat systeem met kegeltjes en daar heb ik geen pomp voor, wel heb ik mijn vat 1 meter hoog staan.

In het begin van je post gaf je duidelijke specifieke informatie, maar als je daarna vage omschrijvingen geeft en geen foto's plaats kan je niet verwachten dat mensen staan te springen om te reageren.

 

de dames voeden en grootbrengen is een kwestie van leren en het meeste leer je van het te doen.

 

m.v.g. Budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bewateringsysteem : Hozelock Auto AquaPod 10

Pomp : Merk weet ik niet vanbuiten maar hij 'zuigt' 4200L/u, heeft me een 60 tal €'s gekost...

Tank : Gewone vierkante watertank van 100L (stond vroeger in mijn camper)

 

Systeem werkt naar behoren. In elke pot zitten 3 sproeiertjes, die gedurende 5 minuten een totaal van iets meer dan 1L water per dag geven.

De pomp zit op een timer die 1 minuut voor de besproeiing timer aan schiet m.a.w. de pomp ligt in totaal 6 minuten/dag aan terwijl het water 5 minuten/ dag stroomt. Mijn watertank staat ook ongeveer op 1m hoogte.

 

De voeding zit dus reeds in de watertank verwerkt, maar ik dacht aan een systeem om het water in beweging te houden en er zuurstof aan toe te voegen, dus

kwam ik op een kleine aquariumpomp om verse lucht in de tank te pompen en daardoor beweging in de tank te houden. Het is een klein pompje, goedkoop en

verbruikt zeer weinig.

 

Mijn installatie verbruikt, met lampen aan, plus minus 470 kWh (dit gedurende, momenteel, 12u/dag), zonder lampen (de overige 12u/dag) een 31 Kwh. (dit alles zonder het nog toe te voegen aquariumpompje)

Dit weet ik doordat alles aangesloten is op een digitale verbruiksmeter aangekocht in de lokale doe het zelver.

 

Ondertussen is Bloei week 3 ingegaan en alles gaat goed, volgens mij. Hier nog wat foto's van de dames momenteel, ook wat foto's van de installatie.

 

Enjoy!

 

IMG_0570_zpseca2d41a.jpg

 

IMG_0571_zpsd31b8e87.jpg

 

IMG_0572_zps1f9485c3.jpg

 

IMG_0576_zps61e6eb8f.jpg

 

IMG_0578_zps3e3ddd69.jpg

 

IMG_0579_zpsd188205e.jpg

 

De waterinstallatie :

IMG_0580_zpsce08c659.jpg

 

IMG_0581_zps4f574261.jpg

 

IMG_0582_zps45a4be39.jpg

 

GrZ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het risky business kerel. Je hokje voor 3 weken alleen laten, er kan veel verkeerd gaan.

Jouw verantwoordelijkheid natuurlijk, wie ben ik om je daarover iets te zeggen alleen zeg ik : volgende keer beter plannen. :smoke

 

Theoretisch moet het lukken. Veel succes en plezier op je vakantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :

 

De dames zijn de 4e week bloei ingegaan. Hier nog wat foto's van 2 dagen geleden :

 

IMG_0591_zps39ac5e3c.jpg

 

IMG_0590_zps30ed2d66.jpg

 

IMG_0589_zps0dc95be5.jpg

 

IMG_0588_zps09d23128.jpg

 

IMG_0587_zps648e3bb9.jpg

 

IMG_0586_zps1e047a97.jpg

 

IMG_0585_zps8b15e729.jpg

 

IMG_0584_zps45935b1b.jpg

 

IMG_0583_zpsf0f8efc7.jpg

 

Nu morgen vertrekken we voor 18 dagen op reis, hopelijk komt alles goed!

 

GrZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten zijn enorm aan het strekken als ik de fotos bekijk ik zou toch zeker iemand om de paar dagen met wat verstand van zaken er eens naar laten checken tenzij je graag alles kwijt bent als je terug bent Oo

 

Je tent ziet er wel 2m hoog uit maar toch risky shit hoor..

 

Als ik zie hoe hoog twee hooftoppen al staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witte tuned in!

Was je verslagje al een tijdje stiekum aan het meelezen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of je al op reis bent maar waarschuw je buren maar alvast dat er een houtbrandachtige lucht gaat ontstaan na 1 week ofzo.

 

Ze strekken zo je lamp in met je niet aangepaste voeding en dan vliegt de boel in de fik, fijn als je er niet bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook op z'n minst proberen de takken wat te buigen en wat naar beneden te trekken met touwen.

Had nog wel m'n oma gevraagd of ze de plantjes water zou willen geven...Alles behalve het risico lopen

dat m'n huis in de fik kan vliegen terwijl ik lekker op vakantie zit.

 

Maar ja, wie ben ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...