Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blazing panda

misvormde WW

Recommended Posts

De WW zal eerst alle energie steken in aanmaak van wortels en later pas een groeispurt in hoogte meemaken.

Dus nog even geduld, maar dat garandeert helaas niet meteen dat de plant gezond gaat opgroeien.

Genetica en omgeving kan voor afwijkende planttypen zorgen en wat jij hebt staan is een voorbeeld van.

 

En even terug naar ons ander gesprek ( :) ).

Jij en Blueboomer hebben daar een andere kijk op, dat respecteer ik :)

Ik ben alleen bezorgd dat abortus het makkelijker maakt om designer babies te produceren.

En voor je het weet springt Monsanto erop in om DNA voor genetisch gemanipuleerde babies te gaan ontwikkelen.

 

Stel je het voor:

Een zwangere stel gaat naar de dokter om hun ongeboren kind te testen op genetische afwijkingen.

Ze hebben besloten om het kind te houden als die gezond is en te aborteren als die een Down Syndroom heeft.

De dokter heeft bloed afgenomen en stelt ze gerust dat het kind verder gezond is.

 

Maar even later trekt de dokter zijn medische koffer open en haalt er een naald uit gevuld met een vloeibaar middeltje.

Het stel wordt ongerust en vraagt zenuwachtig aan de dokter: "Waar dient dat voor?"

De dokter antwoordt: Wat ik hier heb is een medicijn ontwikkelt door Monsanto & Co.

Het stofje wat hierin zit zorgt ervoor dat de DNA van uw kind verandert, zodat uw kind later niet meer vatbaar is voor ziektes.

 

Het stel haalt opgelucht adem en worden nieuwsgierig naar het middeltje.

"Er schuilt wel een addertje onder het gras" zegt de dokter tegen hen: "want na toediening van het stofje wordt uw kind de eigendom van Monsanto. Aangezien deze bedrijf patent heeft aangevraagd op het Genetisch Gemodificeerde DNA. Hierna moeten jullie maandelijks een bepaald bedrag afdragen aan Monsanto voor het GMO-kind. Kunnen jullie deze plichtingen van het Monsanto-contract niet naleven, dan voelen we ons genoodzaakt om uw kind bij jullie weg te halen totdat jullie de betaling van de maandelijkse termijn weer kunnen hervatten."

 

Het stel bekijkt de maandelijkse termijn en vinden dat ze kunnen voldoen aan de contractuele verplichtingen van Monsanto.

Ze zetten hun handtekening op het contract die de dokter aan hen geeft en het stel gaat daarna naar huis met een opgelucht hart dat hun kind beschermd is tegen toekomstige ziektes. Wel met een flinke prijskaartje: Hun kind is nu de eigendom van Monsanto ...

 

:)

 

Wat ik wil zeggen is dat abortus de waarde van een mens verlaagt. Met als gevolg dat bepaalde bedrijven daarop inspringen door met de volgende stap te komen: Babies aanpassen aan je eigen behoefte oftewel designer babies.

Opeens is een baby krijgen niet voldoende meer, het moet beter en mooier en sterker en gezonder en...

Wel allemaal gepatenteerd natuurlijk.. ;)

 

birth.jpg

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben alleen bezorgd dat abortus het makkelijker maakt om designer babies te produceren.

En voor je het weet springt Monsanto erop in om DNA voor genetisch gemanipuleerde babies te gaan ontwikkelen.

 

Ugh ik denk dat je wel erg ver voorbij het doel schiet van abortus; het beeindigen van een zwangerschap omdat deze ongewenst was of wegens ernstige medische redenen. DNA manipulatie is niet echt van toepassing als je eindelijk de beslissing hebt gemaakt om een vruchtwaterpunctie te laten doen om te weten of de foetus een ernstig medisch probleem heeft.

 

In tijden waarin de zorgkosten de pan uit reizen waardoor zieke mensen zichzelf zorg ontzeggen omdat het te duur is !!! Denk ik dat het een moeilijk maar verstandig besluit is om te besluiten geen kindje ter wereld te brengen dat zijn leven lang onder toezicht van een ander zal moeten staan, nooit zelfstandig zal kunnen zijn, altijd medsiche zorg nodig heeft en een ernstig verkorte levensduur heeft.

 

Mocht DNA manipulatie wel op korte termijn plaatsvinden en met zo designer babies gaan produceren dan zou je denken dat er geen abortus meer nodig zou zijn, omdat je natuurlijk wel een designer baby wil die geen down heeft..

 

Ik snap waar je heen gaat maar je gaat veel te ver op in de toekomst, wat er MOGELIJK ZOU KUNNEN GEBEUREN.

Abortus wordt gedaan omdat de vrouw vind dat zij er nog niet aan toe is, of omdat met weet het het een ongelukkig ongezond kind gaat worden. In beide gevallen doe je er goed aan dit kind niet ter wereld te brengen.

 

Wat ik wil zeggen is dat abortus de waarde van een mens verlaagt.

 

Er zijn mensen die dergelijke uitdrukkingen gebruiken omdat zij vegetarisch zijn en jij vlees eet, door mensen die tegen het dragen van bont zijn enZ enz

In het wild worden ongelukkige pasgeborenen gedood door de ouders, of achtergelaten om te sterven omdat de ouders weten dat het te veel zorg geeft, wij mensen zijn niet veel anders alleen wij hebben het voordeel dat we die informatie kunnen krijgen VOOR de geboorte.

 

Persoonlijk vind ik het egoistisch om een kindje met down syndroom geboren te laten worden, en dáármee verlaag je de waarde van de mens, je zet een ongezond kind ter wereld dat de rest van zijn leven afhankelijk is van een ander, zelf nooit belangrijke beslissingen kan kunnen nemen, en meer geld kost dan jij als ouder zal kunnen verdienen. Dan verlaag je de waarde van dat mens, alleen al door het geboren te laten worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals bluebloomer al zei worden ongezonde jongen in de natuur achter gelaten, dit is een deel van het proces van natuurlijke selectie. Dit proces gebeurt ten goede van een soort. Dus aangezien wij als mensen nog altijd deel maken van de natuur is het in mijn ogen niet meer dan normaal dat ook wij een selectie uitvoeren, het enige verschil is dan dat wij dit op een humane manier doen voordat het een kind genoemd kan worden. Zo bevoordelen wij dus onze soort zonder een echt individu te benadelen, dit lijkt mij dus eerder iets positiefs.

Dan over genetische manipulatie zijn denk ik de meeste onder ons het eens dat dit al zou het de soort en het individu ten goede kunne komen niet dient gebruikt te worden om een soort van super nakomelingen te creëren. Dit is in mijn ogen een grote stap te ver, maar die is niet zover weg als we denken. Zo is er al veel mogelijk met genetische manipulatie, echter probeert de wet de wetenschap voor te zijn en het zal dus ook niet in de nabije toekomst aanvaard worden. Ook zijn er een hoop ethische codes in de wetenschap waarop toegekeken wordt, GM is hierin zeker behandelt.

Dus al is de mens al tot veel in staat denk ik dat het nog even zal duren vooraleer de eerste perfecte baby wordt geboren. Al zijn er natuurlijk altijd wel mensen die geld en macht genoeg hebben om rondom al deze wetten en codes te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jij vindt dat het geen mens is, maar er zijn genoeg mensen die daar anders over denken. ;)

 

Mensen zijn geen planten toch? :)

 

 

toch even deze er nog bij pakken, de mensen die anders denken mogen dan ook gewoon hun embryo/toekomstig kindje houden, het mooie van de abortus wetgeving is , je hebt de keuze, vind je het moord etc, prima , dan onderga je gewoon geen abortus en laat je het embryo gewoon ontwikkelen en baby worden,

ben je een andere mening toegedaan, dan heb je gewoon het recht op de keuze tot abortus.

 

geen enkel toekomstig kind heeft keuze of het wel of niet geboren word :)

mocht ik ooit zwanger raken (kans is nihil ) en het blijkt dat het toekomstige kind bijvoorbeeld down syndroom zou hebben, dan kies ik voor een abortus, ik ben geen premium mama materiaal, laat staan mama materiaal voor een kind met zware "special needs" ik ga dat niet trekken, word kind niet blij van , dus dan breek ik een zwangerschap af voor het toekomstige kind bewustzijn heeft.

als iemand dat moord vind, prima, vind maar een eind weg, ik vind van niet.

 

designerbaby's is idd verre toekomst muziek, maar ik zie daar niet direct een verband met abortus mee :)

mocht iemand het in zijn bol krijgen echt baby's te gaan ontwerpen, gebeurt dat echt wel , ook geheel losstaand van abortus mogelijkheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
designerbaby's is idd verre toekomst muziek, maar ik zie daar niet direct een verband met abortus mee

mocht iemand het in zijn bol krijgen echt baby's te gaan ontwerpen, gebeurt dat echt wel , ook geheel losstaand van abortus mogelijkheden.

Er is naar mijn mening wél een verband tussen abortus en designer baby's.

Abortus raakt steeds meer ingeburgerd in de maatschappij. Wanneer mensen gewend zijn geraakt aan het concept van abortus, dan zullen ze in het vervolg meer open staan voor het idee om kinderen naar wens aan te passen voor de zwangerschap.

 

Mensen die niet voor abortus zijn, zullen zo'n sprong minder snel maken.

Daarom is het cruciaal om ons eerst te laten wennen aan abortus, zodat de volgende stap minder shockend op ons overkomt.

Aangezien er meer geld te verdienen valt met designer baby's dan aan abortus, is het belangrijk om de burgers eerst te laten wennen aan abortus.

Wanneer abortus ingeburgerd is geraakt, dan kun je als bedrijf/overheid/EU doorgaan met de volgende lucratieve stap: designer baby's.

 

Willen ouders graag een gezond kind? Waarom mag dan een bedrijf als Monsanto daar niet aan bijdragen door het aanbieden van Genetisch Gemodificeerde DNA?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens jongens. :)

ik had een nonkel met down. 90% gehandikapt.

buiten down had hij ook epiletie en op het einde ook nog

leverkanker. (de rest van de mensonterende toestanden ga ik jullie besparen)

ik heb die jongen zelden gelukkig gezien.

de ouders van dat kind (mijn grootouders dus),

hebben hun leven moeten opofferen zowel fienancieél als sociaal.

zij konden nergens meer naar toe,

niemand kwam nog bij hem langs.

en na het overlijden van die jongen hoefde het voor hem ook niet meer.

de zus van die jongen, mijn moeder dus,

heeft een heel ongelukkige jeugd gehad.

werd altijd achtergestoken.

me ma heeft (tot op de dag van vandaag) een heel negatief zelfbeeld.

dit heeft tenslotte haar huwelijk gekost.

afijn eindafrekening.

4 mensen die geen leven gehad hebben.

da’s de realiteit.

denk daar maar eens goed over na.

ervarings deskundige DV :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hitler zou trots op jullie zijn!!!! op zoek naar een perfect kind! zonder afwijkingen, wij hebben de test geweigerd, zolang het kind levensvreugde kon ervaren was het welkom! onze keuze! overigens zijn er mensen met een syndroom van down die GEEN verstandelijke beperking hebben en een mbo opleiding doen.

Moeten alle kinderen waarvan een afwijking wordt geconstateerd weg worden gehaald? kindjes zonder been? hazelip? straks kunnen ze veel meer en dan kunnen ze meer ontdekken met nog meer testen, waar ligt de grens? Ow, uw kind heeft 50% kans op schizofrenie, adhd etc. maar ruimen? op zoek naar perfect ras! zelf bepalen of je een jongen meisje krijgt zoals in china? nogmaals, waar ligt de grens, en ze kunnen al veel meer testen dan alleen syndroom van down......alleen mag dat niet.....nog niet.

 

Met een nieuwe test kunnen bij ongeboren kinderen alle klassieke erfelijke ziekten – ongeveer 3.500 – in één klap worden opgespoord.

uit artikel:

 

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/06/07/nieuwe...bij-ongeborene/

 

als je nou op één van de 3500 ziekten/afwijkingen scoort dan maar weg laten halen? wat is erg genoeg om een kindje weg te laten halen? dat is voor ieder anders, ik werk als hulpverlener en ik ken ouders die erg blij zijn met hun down syndroom kind, natuurlijk hadden ze het anders gewild.....maar dit is een zeer moeilijke discussie, nu beperkt tot down syndroom, gelukkig nog wel.......maar waar gaat het straks heen?

 

en dan laat je een test doen, stukje van internet:

 

Prenatale testen bieden nooit zekerheid, ze geven een kans. En een baby met een kans van 1 op 200 op het syndroom van Down kan de aandoening alsnog óf wel, óf niet hebben. Op dit moment wordt gemiddeld 2 tot 3% van de baby's geboren met een lichamelijke of geestelijke handicap. Met behulp van prenatale testen loopt dit terug tot 2 tot 2,5%. Er zijn namelijk nog ontzettend veel aandoeningen waar nog geen prenatale test voor bestaat.

 

een kind krijgen is een gok, je weet niet wat je krijgt en laat het aub een gok blijven. Gelukkig heeft ieder een eigen keuze waarin we respect moeten en mogen hebben voor die keuze, er is geen goed of fout, er is een mening en die kan en mag afwijken, dat is de vrijheid die we hier in nederland hebben.

 

Voor ons lag de keuze dus bij de levensvreugde, een kind die een kasplant zou worden was bij ons wel welkom maar misschien niet gewenst.....als het kind levensvreugde kon ervaren dus welkom. Hierin hadden wij onze grens gesteld, andere nemen een andere keuze.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

bluebloomer je schrijft:

Persoonlijk vind ik het egoistisch om een kindje met down syndroom geboren te laten worden, en dáármee verlaag je de waarde van de mens, je zet een ongezond kind ter wereld dat de rest van zijn leven afhankelijk is van een ander, zelf nooit belangrijke beslissingen kan kunnen nemen, en meer geld kost dan jij als ouder zal kunnen verdienen. Dan verlaag je de waarde van dat mens, alleen al door het geboren te laten worden..

 

weloverwogen een kind nemen is altijd egoistisch, en wie zegt dat kinderen zonder down syndroom gezond blijven????? ziekenhuis ligt vol hoor met kinderen met meest enge ziekten.......en nog maals, het is niet gezegd dat down kinderen verst beperkt zijn ( hoewel dat vaak wel zo is...) Dan kunnen we nog veel verder gaan, moeders die roken, junkies die kinderen krijgen etc etc etc eindeloze discussie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien zijn de meningen erg verdeeld, dus het feit dat iedereen zelf over zijn eigen gezinnetje mag kiezen is gelukkig nog altijd van kracht :)

 

Om het eens over wat anders te hebben, terug on-topic:

Het lijkt als de WW nieuwe zij scheuten krijgt aan de eerste (en enigste echte internode), het komt misschien dus toch nog allemaal goed.

Ik ga proberen om er morgen een duidelijke foto van te nemen dan kunnen jullie het hopelijk bevestigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan gaat het vast een mooie dame worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de beloofde foto. (beetje wazig)

gallery_37079_15627_6539.jpg

Mijn vader vond het nodig om het enige echte blaadje van de WW eraf te halen, volgens hem zou de plant zo meer energie in de nieuwe scheut steken. Het lijkt mij aan de ene kant logisch, maar aan de andere kant was dat blad volgens mij wel de hoofd leverancier van alle energie. Maar we zullen maar afwachten en vertrouwen hebben in de ervaring van een ervaren hobby tuinierder ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten nu in een mooie zonnige periode, dus gewoon lekker in de zon met die dame, wat extra TLC beetje hijgen en wat dirty talk around the leaves, en het misvormde plantje krijgt een groeispurt..

 

Plantjes zijn zo veekrachtig..! Ik had een auto New York City met slechts 1 lobblaadje geboren. Ik dacht ik denk dat kan nooit iets worden.. het is inmiddels de grootste auto New Yorker van het stel..

 

Op het abortus gedeelde ga ik niet meer in, dit soort discussies eindigd alleen maar in het feit dat de een zijn eigen waarden en normen aan een ander probeert op te dwingen omdat men elkaars mening niet kan of wil accepteren. De wet defineert wat moord is, en daarmee is voor mij alles wel gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat de WW ervan opknapt, wordt nog wel wat met de zon die we nu hebben.

 

@Bluebloomer

De wet wordt door mensen gemaakt en kan door mensen verandert worden.

Vroeger mocht je van de Nederlandse wet mensen uit Afrika gebruiken als slaven.

Nu niet meer, omdat we vinden dat slavernij moreel niet goed is.

Maar volgens jouw logica mag jij van de wet ook geen wiet kweken, en toch kweek je het wel :)

Wij mensen hebben hersenen en die kunnen we prima gebruiken in plaats van de wet blindelings na te volgen :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je haalt nog steeds door elkaar dat het gaat om de rechten van een mens, en regels die dicteren wat je wel en niet mag.

 

Abortus en het recht op abortus en het feit dat de vrouw baas is in eigen buik zijn rechten die in de wet vastgelegd zijn, geen regels die ons vertellen wat we moeten doen, maar slechts dat wij bepaalde rechten hebben om op terug te mogen vallen ons die rechten geschonden worden.

De vrouw niet langer de baas laten zijn in eigen buik is een overtreding van de mensenrechten.

 

Dit kan best gerealiseerd worden als de overheid in Nederland zou besluiten om een foetus spontaan mensen rechten te geven. Een ongeboren foetus die je nog niet eens een baby mag en kan noemen, zonder besef van wat het is, omdat er nog geen hersenen ontwikkeld zijn die het een ziel geven, zou de drager dan kunnen verbieden de zwangerschap te beeindigen. Jaja zie je het voor je ?

 

Een natte droom misschien voor geitewollesokken types, activisten en religeuzen fanaten die abortus moord vinden. Maar persoonlijk vind ik het realiteitskolder om een foetus mensenrechten te willen geven. Strakke regels en voorwaarden voor abortus is 1, een ongeboren foetus de macht geven een abortus te voorkomen is kankzinnig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben ongeboren mensen geen mensenrechten?

Jij vindt van niet, anderen vinden van wel. :)

 

Wat is dan een mens?

Men zei vroeger dat zwarte Afrikanen geen mensen waren.

Men zei dat Aboriginals geen mensen waren.

Men zei dat Joden geen mensen waren.

Nu zeggen we dat ongeboren mensen geen mensen zijn.

En morgen zeggen we dat genetisch gemodificeerde designer baby's maar moet kunnen, gepatenteerd door Monsanto en al..

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jij vindt van niet, anderen vinden van wel.

 

De wet vindt van niet, en verder mag ieder zijn MENING hebben maar de wet is duidelijk, period.

 

Verder ga ik niet in op flauwesofisch geneuzel dat en niks met abortus van doen heeft en niks met dit topic.

Designer babies klinkt als een paranoide illusie, praat er eens met een professional over zou ik zeggen. Ik blijf liever in het hier en nu, bij wat ik weet of denk te weten in plaats van meegesleurd te worden in het eeuwige gegis gegok en waanideen die nergens op feiten te baseren zijn.

 

Als designer babies een feit worden dan ga ik er zeker een bestellen, lijkt me een kik hebbedingetje..

:)

 

Cu u when I see ya !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als designer babies een feit worden dan ga ik er zeker een bestellen, lijkt me een kik hebbedingetje..

Ik accepteer mensen liever zoals ze zijn en niet 'genetisch aangepast' om aan mijn wensen te voldoen. :)

Maar daar mag jij anders over denken :)

Ik vind een Monsanto-baby eerlijk gezegd maar niks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak me er wel zorgen om als het daadwerkelijk aan de orde is, tot die tijd maak ik me liever druk om wat er werkelijk misgaat in dit land, en hoe ons land zoetjes aan de vernieling in wordt geholpen daar de EU nazi machine...

 

Genetisch gemanipuleerde babies is dan wel het laatste om je druk om te maken want als Nederland zo doorgaat dan kan een gemiddeld gezin het straks niet eens meer veroorloven om een baby op de wereld te zetten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

bluebloomer je schrijft:

Op het abortus gedeelde ga ik niet meer in, dit soort discussies eindigd alleen maar in het feit dat de een zijn eigen waarden en normen aan een ander probeert op te dwingen omdat men elkaars mening niet kan of wil accepteren.

 

dus jij probeert jouw mening niet op te dwingen? alles wat afwijkt van jouw mening dwingen we je op? wat een gelul, en jij zegt ik ga niet meer in op het abortus gedeelte dat je zeg je steeds weer, maar jij bent diegene die door gaat, en wij rageren en dan leggen we jou iets op? laat me niet lachen....maar goed zo zie jij dat, prima......maar heb je mijn stuk ook gelezen, ik dwing niemand wat op dus ik voel me persoonlijk niet aangesproken, maar stop met je posts als je dat zo hard loop te roepen.

 

terug naar het plantje, hopelijk komt er een leuke plant van af.

 

gr ejb

 

verder schrijf je:

 

want als Nederland zo doorgaat dan kan een gemiddeld gezin het straks niet eens meer veroorloven om een baby op de wereld te zetten..

 

 

nou, fijn dan voor je dat er abortus bestaat toch? geen geld? dan haal ik het toch eff lekker weg!!!! ideaal man!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ejb ik hoef niks af te dwingen want het zal mij een rotzorg wezen of jij mijn mening accepteert of niet, ik hoef niet mijn best te doen om jou te overtuigen van mijn mening

 

nou, fijn dan voor je dat er abortus bestaat toch? geen geld? dan haal ik het toch eff lekker weg!!!! ideaal man!!!!!!!

 

Dude denk aan je tikker man, aan je woorden te lezen ben jij echt wel toe aan een dikke chillpill...

Maak je je ook zo druk als ze je een kassabon aanbieden want oh wee daar zijn ook bomen voor geslacht.

 

Maak je niet toch niet zo druk man, waar gaat het nu helemaal over, dat ik niet de mening deel dat abortus geen moord is ?? Daarom komen jullie beide allerlei vage gebeurtenissen om je mening kracht bij te zetten ??

 

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff breath in, breath out, and enjoy the happy fumez.....

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwa ik heb niks vaags beschreven, enkel wat persoonlijke dingen en wat feiten van internet, waar ik me volledig in kan vinden is dat er wederzijds respect moet zijn voor elkaars mening, daarom schreef ik op de vorige pagina hetvolgende:

 

een kind krijgen is een gok, je weet niet wat je krijgt en laat het aub een gok blijven. Gelukkig heeft ieder een eigen keuze waarin we respect moeten en mogen hebben voor die keuze, er is geen goed of fout, er is een mening en die kan en mag afwijken, dat is de vrijheid die we hier in nederland hebben.

 

dus ik ben irie!

 

terug naar het rare plantje dan maar?!?!?!

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dat misvormde plantje, who the fuck cares, ze vreet geen brood dus lekker laten gaan die banaan..

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het plantje blijft gezond, groeit echter niet echt, maar blijft wel nieuwe blaadjes vormen. Ze is ondertussen bezig aan haar 3e set 'kiem'blaadjes. Of ja weet niet wat het zijn meer ze komen op dezelfde hoogte als de kiemblaadjes, ziet er wel leuk uit.

gallery_37079_15627_959059.jpg

Hierop is de 2e set goed te zien, zal proberen om vandaag nog effe een nieuwe foto te trekken.

 

EDIT:

Met er wat aan te prullen is het WW'tje onherroepelijk dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het plantje moeilijk blijft doen, de schaar derin en aborteren die hap!

De zwakken gaan dood zodat de sterksten kunnen overleven :)

Blueboomer heeft me overtuigd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TLTG: zelfs zonder je reactie gelezen te hebben, heb ik hem uitgevoerd. Het werd toch niets dus zo erg is het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...