Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OdieKawoodie

growshops Amsterdam

Recommended Posts

Is er iemand die in de buurt van Amsterdam een growshop kent waar ze een behoorlijk aantal LED-lampen hebben liggen of info over kunnen geven?

Hier in België is er niet echt een winkel waar ik terecht kan, en omdat ik na de examens weer een paar dagen in amsterdam vertoef zou het wel handig zijn om daar de juiste GS te bezoeken. Heb zelf nog maar 1x een GS bezocht net over de grens, en het aanbod LED-growlights was niks :/

 

Iemand een idee?

 

-OK-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je led gaan gebruiken,..die techniek is allang achterhaald,..over een paar jaartjes misschien als

ze wat meer ontwikkeld zijn...

 

Don't Belief The Hype,...das mijn mening :)

 

Zou er dus ook geen weten te vinden,..Hps,..en anders gewoon TL en of Duofluor.

 

Suc6

 

ST. :)

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nja, ook ongeveer tot die conclusie gekomen tijdens de eerste kweek waar ik nu aan bezig ben. Maar ik huur samen met mn vriendin een studiootje, waar ik maximaal 1 plant per keer mag kweken. Ze is bang dat haar ouders dit zouden ontdekken door hogere elektriciteitsrekeningen te krijgen of dat de berging waar de tent staat plots 30graden zou zijn. Daarom zoek ik een manier om echt onopvallend toch genoeg lichtkracht in mn tentje te krijgen.

En omdat niemand van onze dame afweet, kan ik niet echt hulp vragen aan vrienden/kennissen. Ik heb 1 vriend die ervan af weet, maar hij zet zelf gewoon autoflowers buiten wat bij ons geen optie is…

Daarom zou ik graag toch eens met iemand willen overleggen die echt op de hoogte is, want hoe meer ik lees op internet, hoe meer men elkaar begint tegen te spreken en hoe minder ik ervan geloof.

 

Toch bedankt voor je reactie, maar ik vrees dat hps echt geen optie is, en van TL ben ik totaal niet op de hoogte en moet ik mij weer volledig opnieuw gaan informeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen Tneon?

Plug & Play.

Met stek, groei en bloeilampen.

Laag energieverbruik.

Resp. weinig warmte ontwikkeling.

Betaalbaar.

Maar geen dieptestraling, dus is het noodzakelijk om een scrog te maken om goed af te bloeien.

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet met deze ?? leuke lamp voor 1 plant !!

http://www.growcorner.nl/nl/150-watt-minimax-esva

 

kijk een in de topics van elmo ?

deze B.V.

http://www.wietforum.nl/Killingfields-and-...s-7-t99327.html

 

hij kweekt ook met deze lamp en haalt er leuke resultaten mee !!

 

grtn Erazer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

op aanraden van Grow Weed ook al de tip om tneon te gaan gebruiken gekregen, en nu was ik aan het kijken naar het volgende:

http://www.desjop.nl/index.php?item=secret...834&lang=NL

 

die van secret jardin ziet er zéér interessant uit, en ook de lampen vallen heel goed mee van prijs.

Maar zoals ik al aanhaalde, ik ben totaal niet op de hoogte van deze lichtbron dus had ik nog enkele vragen daaromtrent:

- geeft dit veel warmte af?

- hoelang gaan die lampen ongeveer mee?

 

Alvast bedankt!

 

-OK-

Share this post


Link to post
Share on other sites

warmte, minder dan een HPS maar vergis je niet, ook hier komt toch nog behoorlijk wat warmte vanaf. zeker in een kleiner tentje/kastje/hokje warmt ie de boel goed op. mijn 2X36 watt houdt de kast zo op 26 graden.

levensduur: jaaaaaren

 

maar ja LED is een mooie techniek, lijkt steeds beter te worden, toch is het gewoon nog geen volwaardige vervanger, zeker niet op consumenten niveau. investering is te hoog vergeleken met de Tneon bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook Tneon en ben er na een aantal verschillende soorten lampen het meest tevreden over

Share this post


Link to post
Share on other sites
die van secret jardin ziet er zéér interessant uit, en ook de lampen vallen heel goed mee van prijs.

Maar zoals ik al aanhaalde, ik ben totaal niet op de hoogte van deze lichtbron dus had ik nog enkele vragen daaromtrent:

- geeft dit veel warmte af?

- hoelang gaan die lampen ongeveer mee?

Met een strategisch geplaatste computerfan die vlak onder de lampen blaast koel je het Tstuk en blaas je een deel van de warmte weg. Nooit geen problemen mee gehad en dan heb ik het over de 150w versie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteindelijk de 2x55W versie binnengekregen en ben er tot nu toe zeer tevreden over

een 2e pluspunt: mijn tent is bij lichten aan net 28°C, ideaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites
die van secret jardin ziet er zéér interessant uit, en ook de lampen vallen heel goed mee van prijs.

Maar zoals ik al aanhaalde, ik ben totaal niet op de hoogte van deze lichtbron dus had ik nog enkele vragen daaromtrent:

- geeft dit veel warmte af?

- hoelang gaan die lampen ongeveer mee?

Met een strategisch geplaatste computerfan die vlak onder de lampen blaast koel je het Tstuk en blaas je een deel van de warmte weg. Nooit geen problemen mee gehad en dan heb ik het over de 150w versie.

lukt jouw dat met 1 ? elmo gebruikt er 4 voor :lol:

 

ik ga nu een beetje veder oftopic maar ontopic van de door de ts nieuw ingeslagen weg :lol:

ik gebruik momneteel een 5 cm fan onder m'n 2*55 tneon dit word binnen kort 2 keer 12 cm want ik wil gewoon groter en dit is de max als ik de buitenste schroef gaten van de fiting wil gebruiken

en voor 6 euro per fan inrubbers die 0.5 sone geluid produceert was ik snel verkocht

 

maar goed met 1 pc fan van 5 cm kan je de planten tegen je lamp aanlaten groeien, al houd ik meestal 5 cm aan

 

gallery_34588_15605_980700.jpg

aan dat ductape zat een potje maar dat viel toen ik de lamp even verplaatse voor foto dat is omdat mijn tent eigen lijk teklein is voor de 55 watt tneon en de fan zat als de afzuiger vol open ging ( inlaat bloeihok) tegen het zeil,

gallery_34588_15605_2577061.jpg

voor het idee van de afstand dit is 1 groen 1 wortel lamp ( ik heb er nu 2 in me ds hangen en is +/- 6 graden warmer dan erbuiten momenteel dus een 32 graden :wOOt normaal een 27/28 inderdaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amsterdam centraal uitlopen naar rechts Daar zit de dampkring growshop daar hebben ze led

Nu hebben ze ook de led lamp van. (ledgrow eu ). 56watt.

Op www-ledgrow-eu. Zie je zijn resultaten en die zijn nietverkeerd

Met 2 paneeltjes samen 112w 154gr kweken dat is gewoon supergoed !!!!!!!!

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...