Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Groen Gif

Groen Gifs Wereldpremière

Recommended Posts

Een paar maanden geleden kwam ik elders op het web een advertentie tegen: "Testers gezocht voor wietzaden - Wij zijn op zoek naar een paar testers voor onze buiten soorten die een kweekverslag voor ons willen maken. ...", met een foto erbij waarop Spliff Seeds stond vermeld.

Ik was al een tijd geïnteresseerd in een aantal van de buitensoorten van Spliff, maar had ze nog nooit gekweekt, en een beetje dwang om na (inmiddels) 1400 posts toch ook eens een kweekverslag te maken leek mij ook niet verkeerd. Dus gereageerd, en met positief antwoord. Tot mijn verrassing boden ze mij geen fotoperiode bloeier maar een autoflower aan: Auto White Widow. Voor zover mij bekend een geheel nieuwe autoflowerkruising die nog niet commercieel verkrijgbaar is, en waarvan ik ook nog geen andere testverslagen heb kunnen vinden. Mogelijk wordt dit verslag dus een wereldpremière voor het soortje, maar mocht ik het mis hebben, dan resteert er nog altijd een persoonlijke wereldpremière, mijn eerste kweekverslag.

 

Afgelopen zondag, 26 mei j.l., ben ik met het ontkiemen begonnen. Eerst 20 minuten in 3% waterstofperoxide, vervolgens een nacht in een glas met (kraan)water (pH 7.4) tot alle zaden gezonken waren, en daarna tussen vochtig keukenpapier bij kamertemperatuur. Behalve de vijf gefeminiseerde Spliffjes (voor verpakking e.d. zie het binnenverslag van Jakkes) heb ik tegelijkertijd ook een paar Hash Plant 2 zaden van Hybrids From Hell en een paar Original Swiss Strawberry (Erdbeer) zaden van Origin Seeds ontkiemd, andere soorten volgen later nog. De uniforme, mooi grote autofemzaden ontkiemden op 1 na vrijwel tegelijk na minder dan 48 uur, in de overige zaden zat wat meer verschil in ontkiemtijd. De vijfde, die wat meer moeite had zich vol te zuigen met water, is nog steeds niet ontkiemd en zal dat vrees ik ook niet meer gaan doen. maar bleek dat de volgende morgen alsnog wel gedaan te hebben (zo. 2 juni).

Afgelopen woensdag heb ik 3 auto ww's direct gepot in een 50 liter kunststof pot op een mix van kokos en kleihoudende potgrond. De 4e heeft een eigen pot gekregen, maar verblijft verder in de tuin van een ander, ik hoop er nog wel wat foto's van te kunnen posten in dit verslag. Vandaag stak er 1 kopje boven de grond uit en keken de andere 2 me met de nek aan. Iets later dan de overige gezaaide soorten, waarvan de meesten gisteren al het daglicht zagen. De komende week, als ze allemaal vrolijk de wereld inkijken, volgen foto's. Verder is het de bedoeling het verslag wekelijks voorzien van foto's te updaten.

 

De beschrijving zoals ik die kreeg van Spliff Seeds:

 

Spliff Seeds Auto White Widow

 

60% Indica. Genotype: (Brazilian Sativa x South Indian) x NL Special* x Afghan Lowryder. Zoetzure smaak en aroma met een hint van bosbessen. Supersnel klaar; zaad tot oogst 10-11 weken. Ze is kort en compact en vol met kristallen. Een sterke bodystoned en een psycho-actieve high. Korte, compacte plant vol met THC. Potentieel THC percentage hoog.

 

Een originele Widow gekruist met onze NL Special en een Afghan Lowryder. Resultaat een snelbloeiende autoflowering die vet is, mooi smaakt en met een hoog THC niveau. Ze heeft een halfopen budstructuur, kort van lengte, flinke opbrengst en een echte Indica stoner. Ovaalvormige indica bladeren. Eén hoofdbud met wat kleinere zijbuds die allen super wit zijn. Van zaad tot oogst 10-11 weken. Kan op alle media. We adviseren een lichtschema van 18/6 om de top goed af te harden.

 

White Widow heeft een hashachtige smaak en een wierookachtige geur. Een typische Indica qua geur en smaak. Een echte Indica stoner. Haar high is fysiek; bodystoned en een zeer krachtige stonede high. Medicinaal gebruik: slapeloosheid, spierpijn, gewrichtspijn en lumbale pijn.

 

Binnen: 11 weken, 60-100 cm, 400-550 g/m2

Buiten: augustus/september, 150 cm, 60-80 gram

Moeilijkheidsgraad: gemiddeld

 

* Spliff NL Special = (Afghani x Hindu Kush x Thai) x OG Kush

Het gaat hier, en wat mij betreft gelukkig, dus niet simpelweg om een WW x LR kruising, WW maakt maar een beperkt deel van de genetica uit. Afgaand op de beschrijving had ik het soortje Auto White Kush genoemd, volgens mij verkoopt dat tegenwoordig stukken beter.

 

Medium: 50/50 kleipotgrond/kokospotgrond

 

Cocopeat Terras & Balkon (ECOstyle)

EC 46 mS/m

pH 5.2-6.2 (ECOstyle website geeft 6.2-6.8 op)

4 kg/m3 NPK 7-6-6 organisch

 

Landgoed Potgrond voor bloembakken (met klei, BoerenBond Welkoop)

EC 46 mS/m

pH 5.5-6.5

1,5 kg/m3 NPKMg 12-12-17-2 mineraal + sporenelementen

 

De to be planten staan op m'n patio op het zuiden, maar 's ochtends zien ze de zon alleen door de bomen schijnen.

 

 

Edit: Kreeg net een PM van een medelid die me vertelde dat de zaden al te koop zouden zijn, en inmiddels steken alle 3 de hoofdjes recht boven de grond uit.

Edited by Groen Gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd, ff wachte op de foto's dan maar..

 

succes iig

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg zonde om door die afghaan/kush thai te gooien.........maar goed, ik ben een indica liefhebbert.

 

succes met kweken! leuk!!!!!!

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de kweek ,

Nu wachten op fotos haha

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx guys. Het laatste AWW-zaadje bleek vanochtend, na meer dan 6 dagen, toch te zijn ontkiemd, en zo te zien even krachtig al de anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk wat foto's. De camera kwam zonder USB-kabel, geen van de kabels van eerdere camera's bleek te passen, m'n oude laptop met kaartlezer bleek verkocht (van je familie moet je het maar hebben), maar gelukkig had het plaatselijke Kruidvat nog 1 kaartlezer op voorraad.

 

gallery_22220_15771_1952494.png

De Auto WW's in hun bakkie (buitendiameter 50 cm). 1 van de 3 zaailingen die er oorspronkelijk stonden heeft de toets der kritiek niet doorstaan (omlaag gekrulde kiemblaadjes, raar gevormde gewone blaadjes, achterblijven in groei) en is vervangen door de late ontkiemer (rechts op de foto), die ondanks verpotten aan een aardige inhaalrace bezig is.

 

gallery_22220_15771_235060.jpg

De nakomeling in close-up, 2 dagen op.

 

Meer foto's, ook van de andere plantjes (die ongeveer gelijk opgroeien qua grootte met de auto's), volgen zodra ik de camera wat beter onder de knie heb. Want de handleiding is natuurlijk ook weg. Iemand die toevallig weet waar de batterijoplader ligt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om te zien die kleintjes altijd.

 

Leuk dat je nu ook foto s hebt.

 

Veel outdoorplezier dit jaar en heel fijn weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Blowsterke, maar vanaf de volgende ochtend was het grote stress.

 

HELLUUUUUUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!

 

gallery_22220_15771_31456.jpg

Deze Auto WW is er van de 3 het ergst aan toe. De andere soorten kunnen er nog mee door, zoals de volgende Erdbeer (beide staan overigens te drogen van een Spruzit-behandeling waardoor de bladpunten wat hangen)

gallery_22220_15771_149720.jpg

 

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Toen ik de zakken grond haalde, beiden met een opgegeven nettogewicht van 12 kg, bleek bij thuiskomst de zak Landgoed, die onder de blote hemel lag bij de Welkoop, 17 kg te wegen, ergo behoorlijk zeiknat doorregend te zijn. De zak Cocopeat, die binnen in de winkel lag, woog 14 kg, de kokos voelde niet bijzonder vochtig aan. Na menging dacht ik dat het er mee door kon (in het ergste geval +7 liter water op 80 liter grond), ik heb de zaden geplant en verder z.g.a. geen water meer bijgegeven. De Velda potten drogen natuurlijk veel sneller uit en de plantjes die er daardoor wat droger bijstaan lijken veel minder last te hebben dan de auto's in de kunststof pot, overbewatering zou dus een oorzaak kunnen zijn. Kenmerkend is dat de problemen 's nachts zijn begonnen en ook steeds weer 's nachts verergeren. De kleur van het blad is verder wat bleek groen (maar minder dan op de foto's lijkt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

nietzo stressen

 

groei verschilen in blad in vroege faze veel al veroorzaakt door wisselend licht(zonkracht) na 2 of 3e internode zou het vrijwel weg moeten zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan eerst maar het goede nieuws, want de reguliere zaailingen gaan gewoon goed:

gallery_22220_15771_500324.jpg

Compositiefoto, v.l.n.r. Erdbeer, Erdbeer, HP2 (mooi sativa-dominant, van de 10 die ik in totaal gezaaid heb is dit de 2e relatief smalbladige vanaf ontkiemen).

 

En dan het slechte nieuws, ik heb aan de Auto WW's vandaag een einde gemaakt, ik kon het lijden niet langer aanzien. Na mijn vorige post heb ik grond uit het midden van de pot uitgegraven, en die voelde zeker niet te nat aan, en ik heb de steel van een houten pollepel door de grond heen gedrukt tot op de hydrokorrels op de bodem , die werd wel vochtig maar nergens nat. De pot woog na vullen met een beetje water erbij 25 kg, met watergiften heb ik dat tussen de 24 en 26 kg gehouden. Gisterochtend heb ik gekeken waar het verzadigingspunt ligt met water geven, boven de 29 kg gaat het doorlekken.

De Auto WW's gingen alleen maar verder achteruit, ook de 5e, die apart op oude, ongemengde kleipotgrond stond. Alle nieuwe scheuten gingen hangen als een slap lulletje, het ging er steeds meer uitzien als bloemkool en bij de grootsten verslapten hele bladeren. De steeltjes waren keurig groen van kleur, maar bij het uitgraven vanmiddag bleek de wortelontwikkeling in alle gevallen erg beroerd. Wie het weet mag het zeggen, ik had het liever andersom gezien, gezonde gesponsorde auto's en beroerde zelfaangeschafte soorten, maar het is niet anders. Ik zal zo dadelijk nog wat andere auto's in de week zetten en op vergelijkbare wijze pogen op te kweken op dezelfde grond. Zien we de volgende keer wel wat die gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...