Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

theholyherb

first time guerilla

Recommended Posts

hey,

 

Ik lees al een behoorlijke tijd mee op dit forum en dit jaar zal ik proberen om met een paar vrienden een guerilla tot een goed einde te brengen.

We hebben een goede spot gevonden midden in een bos waar er veel licht komt.

We zijn er van plan om er 13 Royal Danes te zetten, 11 autohaze zaden en 12 auto blueberry zaden.

 

Paar dagen geleden ben ik begonnen met het ontkiemen van de royal dane zaden.

Oorspronkelijk was het de bedoeling om ze onmiddellijk na het ontkiemen ze buiten op de spot te zetten.

Maar omdat het hier nog zo slecht weer is ben ik overgegaan naar plan B en zal ik ze eerst wat laten voorgroeien onder 2 Tl lampen van elk 18 watt.

 

Hier paar foto's van een primitieve maar noodzakelijke oplossing :)

med_gallery_37916_15747_2401701.jpg

med_gallery_37916_15747_107687.jpg

med_gallery_37916_15747_871284.jpg

med_gallery_37916_15747_1628472.jpg

 

zoals je kan zien stonden er maar 6 onder de lamp. Nu staan ze alle 13 aan een venster voor licht.

dit zijn foto's van vandaag:

 

med_gallery_37916_15747_390898.jpg

med_gallery_37916_15747_346223.jpg

med_gallery_37916_15747_536372.jpg

 

med_gallery_37916_15747_2706858.jpg

med_gallery_37916_15747_2369953.jpg

 

Denk je dat het licht dat ze krijgen aan dat venster goed genoeg is voor de plantjes?

 

Aja en foto's van de spot zullen nog volgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dat zie je vanzelf als ze te lang worden ,strekken genaamd dan krijgen ze niet zat licht,een tip ,goed voorgroeien eer je ze wegzet ,dat het al mooie groote plantjes zijn dan kunnen ze ook tegen een stootje,veel regen ,wat kou .

Succes met je kweek ik volg je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

We zijn weer paar dagen verder en ze zijn ondertussen al flink gegroeid :)

 

gallery_37916_15747_2268850.jpg

gallery_37916_15747_237181.jpg

 

Wel maak ik me zorgen om 2 plantjes die een beetje achter komen in de groei. Hier zieje een foto van de 2 achterkomende plantjes samen met een andere plant ( alle plantjes zijn op het zelfde moment ontkiemd geweest en in de grond gestoken)

 

gallery_37916_15747_1894909.jpg

 

Zoals je kan zien hangen de blaadjes een beetje slap. Ik weet niet of dit van teveel/ teweinig water is want de andere 11 plantjes hebben er geen last van.

 

gallery_37916_15747_2764909.jpg

 

Wie weet raad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt eerder op te veel water als ik het zo zie. Hoeveel water geef je ze eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik besproei ze dagelijks met een plantenspuit zodat de aarde vochtig is (niet super nat).

Ik zou eerder denken dat het van te weinig water was omdat elke dag de oppervlakte van de aarde alweer droog is als ik ze de volgende dag weer besproei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb universele potgrond van de gamma gebruikt :)

Deze grond heeft een NPK van 12, 14, 16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook een volgens mij een voedingsprobleem zijn. Voor je zaaiilingen en stekkies kan je het beste gewoon potgrond nemen, omdat hier helemaal geen voeding in zit. Bij de praxis hebben ze zaaigrond 20 liter voor 5,20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar dagen geleden zijn ze geplant op de spot. Het weer was bewolkt dus ideaal voor de plantjes om te wennen aan het UV-licht.

 

De spot:

 

gallery_37916_15747_1338678.jpg

 

gallery_37916_15747_758078.jpg

 

gallery_37916_15747_214328.jpg

 

 

Het was niet altijd even simpel om ze te vervoeren (met de fiets).

 

gallery_37916_15747_339806.jpg

 

In de doos zitten er 12 plantjes i.p.v. 13. Ik ben in alle haast er 1 thuis vergeten :)

 

En dan het eindresultaat :)

 

gallery_37916_15747_1013682.jpg

 

De aarde waar ze nu in staan is zeer zanderig. Kan dit problemen veroorzaken?

 

gallery_37916_15747_1153167.jpg

 

1 Plant hebben we afgedekt met een plastieken zak voor tegen het weer.

 

gallery_37916_15747_1172391.jpg

 

 

 

 

 

 

Nog altijd doen 2 plantjes het zeer slecht. Nu beginnen de blaadjes te verkleuren/vergelen.

Eerst waren het de 2 eerste (onderste blaadjes) nu beginnen de bladpuntjes van de bovenste blaadjes ook al te vergelen. Wat kan de oorzaak zijn?

Ik heb er een foto van getrokken. Is wel niet zo heel erg scherp.

 

gallery_37916_15747_222060.jpg

 

 

Grts,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Staan ze niet veelste droog ,soms kan je er niks aan doen dan willen ze niet ,de verkeerde gene zullen we maar zeggen .succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinsdag nog eens naar de spot geweest om het 13de plantje dat ik thuis vergeten was te planten.

Alle 12 de plantjes die er al 1 week stonden hebben zich geworteld en sommige zijn al goed gegroeid.

 

gallery_37916_15747_1794653.jpg

gallery_37916_15747_4571489.jpg

 

1 plantje heeft een beetje een rare vorm qua bladstructuur:

 

gallery_37916_15747_2787844.jpg

 

 

En ja hoor. De 2 achterkomers leven ook nog steeds (ook al is het maar net). Wel heb ik de indruk dat ze er niet op zijn achteruit gegaan in de week.

 

gallery_37916_15747_1556083.jpg

gallery_37916_15747_1419968.jpg

 

 

Grts,

 

Theholyherb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje. ;)

Hopen op veel (en dikke)dames!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie aparte grondkleur, en slim die slakken barrières, werken ze ook?

Succes iig. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie aparte grondkleur, en slim die slakken barrières, werken ze ook?

Succes iig. ;)

 

De grond is een beetje aan de zanderige kant en hebben we niet opgewerkt. Dus ik denk dat de grond waar ze nu in staan niet al te voedzaam is voor ze, maar we zien wel, als het nodig is geef ik ze wel wat voeding.

 

En dat van die slakken barrières, dat was eigenlijk een beetje improvisatie :D

Ik had nog wat koperoverschotten liggen dus heb ik dat er maar aangeplakt, maar ze beginnen beetje los te komen ;)

But so far so good, Ik heb nog geen slakkenschade kunnen opmerken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ziet er allemaal goed uit maar zou je de grond niet wat luchtiger maken ,dan doen ze het waarschijnlijk nog beter .

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas, ik ben eergisteren gaan kijken. De 2 achterkomers hebben het niet gehaald en 2 andere plantjes die het goed deden maar die niet met gaas beschermd waren zijn helemaal kaalgegeten. Alleen de stengel bleef nog over :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61
Helaas, ik ben eergisteren gaan kijken. De 2 achterkomers hebben het niet gehaald en 2 andere plantjes die het goed deden maar die niet met gaas beschermd waren zijn helemaal kaalgegeten. Alleen de stengel bleef nog over :D

Dat was theholyslak ,welkom in de slakkenwereld ,je word er niet goed van . :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ze waren wel allemaal beschermd met koper. Ik denk eerder dat het door konijnen zou zijn.

In ieder geval ben ik nu gewaarschuwd. Ik zal op die plaatsen autoflowers zaaien, maar dan zal ik ze wel beschermen met gaas. Geen 2de keer dat ze mij dat hier lappen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van je plantjes, die slakken van tegen woordig.... :verrygood

 

hier heb je weer wat van bijgeleerd voor volgende keer.

 

veel suc6 met je af's!

 

grtz, animal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61
maar ze waren wel allemaal beschermd met koper. Ik denk eerder dat het door konijnen zou zijn.

In ieder geval ben ik nu gewaarschuwd. Ik zal op die plaatsen autoflowers zaaien, maar dan zal ik ze wel beschermen met gaas. Geen 2de keer dat ze mij dat hier lappen :verrygood

Juist het zullen wel konijnen zijn ,daar heb ik gelukkig geen last van ,ik heb er dan ook een hekwerk om staan .

Met gaas en koper rond de plant ,en af en toe spuiten met neemolie dan kan je weinig gebeuren .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag luitjes,

 

Het is al weer even geleden, maar ik ben nog eens naar de planten gaan kijken en heb terug paar foto's getrokken.

Even een update, iets meer dan een maand geleden waren we naar de planten gaan kijken en zagen we helaas dat er weer een heleboel planten opgegeten waren door die smeerlappen van konijnen. We hadden toen nog maar 4 planten over waarvan er 1 mannetje tussen zat.

Die hebben we toen vakkundig verwijderd B)

 

Er is 1 plant van de 3 die het nog behoorlijk goed doet.

 

gallery_37916_15747_435176.jpg

 

gallery_37916_15747_43364.jpg

 

Van de andere 2 ben ik minder tevreden, die zijn een beetje gestrekt.

Blijkbaar toch niet zo'n goede spot.

 

gallery_37916_15747_415264.jpg

 

gallery_37916_15747_65218.jpg

 

Er beginnen al paar topjes te vormen :P

 

gallery_37916_15747_253683.jpg

 

Het stoffelijk overschot van 1 van de zovelen gesneuvelden ;)

 

gallery_37916_15747_277961.jpg

 

 

Zoals jullie kunnen zien beginnen de onderste blaadjes geel te worden. Voedingstekort is dit niet want dan zou het meer de nieuwe bladeren zijn die geel worden.

 

gallery_37916_15747_207631.jpg

 

Aan wat kan dit liggen?

 

Eindfoto: B)

 

gallery_37916_15747_416085.jpg

 

Grts,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect dat je de foto's durft te plaatsen,volgende keer beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten we dit als een leermoment zien, want eerlijk is eerlijk...het is tranen met tuiten als je ziet wat er nog staat.

en vraag mij niet wat je allemaal verkeerd hebt gedaan, ik zal niet verder komen als neem kopertape en maak de omheining een stuk hoger.

ik ben namelijk geen guerilla kweker zelf.... maar ik heb ook gezien hoe het wel moet en kan.....

begin volgend jaar eens om je grond op te waarderen van te voren.

kijk of er water in de buurt is, en zo nee hoe ga je de planten dan water geven... kuil in de grond met zeil... anderhalve literflessen in je fietstas ? (denk over simpele dingen goed na)

etc etc... maja ik zeg nu gewoon wat ik allemaal lees bij guerilla verslagen (en geloof me ik lees veel verslagen en artikelen :P )

maar ik vind het super dat je het toch geprobeert hebt dit jaar ;)

dus nog even doorlezen en dan volgend jaar gewoon weer proberen

ik volg wel even nog hoe het uiteindelijk afloopt

 

grtz

 

edit : en een maand niet na de planten omkijken is vragen om moeilijken, zeker als dit je eerste keer is.

Edited by gezelligheids roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Respect dat je de foto's durft te plaatsen,volgende keer beter.

 

 

ach jah, voor de eerste keer kon het wel slechter zeker ;)

En een mens leert alleen maar bij eh, volgend jaar ga ik het beter aanpakken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...