Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
skunkmonster

kort buitenseizoen BWS

Recommended Posts

gallery_9296_9602_1904156.jpg

het begin van een nieuwe jungle of love!

 

voor de belangstellen topic vorig jaar: http://www.wietforum.nl/organisch-kweken-m...-en-t93343.html

 

hallo dames en heren

 

na een teleurstellende lente

had ik het ontkiemen al een paar weken uitgesteld

 

nu staan de kleintjes eigenlijk te popelen om naar buiten te gaan maar is het klimaat er nog niet naar!

gallery_9296_15740_61292.jpg

nog ff 2/3 weken geduld zegt mn gezonde verstand

 

wortel tempatuur moet toch wel rond de 20 graden liggen willen ze met het zelfde enthousiasme doorgroeien

(belangrijk: een gezonde gelijkmatige groei staat gelijk aan een gezonde en gelijkmatige Bloei)

als je plant eenmaal stunt door de kou dan zal ze nooit meer het maximale potent halen

 

aangezien de dames nu voor mn gevoel al eigenlijk te lang in kleine potjes staan

heb ik een zelfde hoeveelheid opnieuw ontkiemd

 

de plantjes zullen hoogst waarschijnlijk of op een guerillia spot komen of als een zaad kweekje doorgaan,

(k heb deze zaden ook zomaar uit het zakje getrokken) en omdat het zaad al uit 2007 is lijkt een verse zaadkweek niet verkeerd, niet alleen omdat de kiemkracht achteruit gaat maar ook om de sterkste eruit te selecteren om meer door de breeden :j

 

normaal gesrpoken zoek ik de grootste zaden eruit die het mooist zijn qua tekening...

k ontkiem dan ook meer dan nodig, en gebruik alleen de zaden die als eerste ontkiemd zijn (survival of the fittest)

zoals bij de 2e ronde (en vorige jaren)

 

dus de 2e ontkiemings ronde:

 

gallery_9296_15740_351526.jpg

 

ik zou ff wat meer vertellen over de strain die ik gebruik:

 

het is een kruising tussen de ierdbei als vader van basic seeds (ouder van heribei bekend van sannie)

en een moeder van kaya gold van nirvana seeds

 

bet betreft een stuif bekruising uit 2007

 

ik heb de ouders geselecteerd op genetica... de ierdbei vanwege de switserse achtergrond (en de vroegbloei voordelen die komen kijken blij planten die zijn geaclimatiseerd in oorden verder van de evenaar vandaan ) vandaar doen de deense en switserse soortjes her ook zo goed in NL omdat het klimaat in het land van oorsprong veelmeer overeen komt met het van ons.. dit maakt dat de ierdbei zo vroeg bloei

 

een gemiddelde is 12/12 voor bloei.. ik heb gemerkt dat de (BWS) ierdbei bloeit met 15/9 16/8

dus veel eerder dan een tropisch soortje zoals we kennen uit de shop die pas bij 13/11 of 12/12 zoals we kennen de bloei inzet!

 

die ierdbei heb ik gekruist met een kaya gold van nirvana omdat die bekend staat om zn gureilla eigenschappen, middelgrote kerstboom met grote resistentie tegen schimmel

 

vroegbloeier+schimmelbestendig = schot in de roos!!!

 

 

de stamboom van ierdbei is niet te mals! behoorlijke mix van top genetica! (thnx to basic seeds)

 

Ierdbei F3 »»» {Jack Herer x Citral x Black Domina x Swiss Miss} x Erdpurt

http://en.seedfinder.eu/strain-info/Ierdbei_F3/Basic_Seeds/

 

 

 

wat kan ik vertellen over de spot.....

 

de zelfde als vorig jaar: (morgen als ik wakker word foto's)

 

het is een soort verhoogde boder(zaaibed)

bestaand uit opgewardeerde allmix van de GS (vorig buiten seizoen)

aangevuld met 250ltr "nieuwe"gebruike allmix

 

ik heb het gele boeltje opgewardeerd met Bac Bio-Korrel (1/4e emmer op het hele gebeuren)

bekalkt met Dolomiet (Ca/Mg) + spoorelementen/micro-macro nutrients: Azomito+Sea-90

ecostyle Beendermeel 200gram (P) fosfaat meststof

 

ik ga gebruik maken van de agrobacterias oplosbare Schimmels en bacterien die gaan zorgen voor het bodemleven

effectieve bodem organismes zorgen ervoor dat de organische voeding in vaste stof gelijkmatig en direct opneembaar is voor de plant

buffert de ph beschermt tegen ziektes, de plant profiteert van hett actieve bodemleven door een sybiose van geven en nemen.. bladiebladiebla beetje zelfde verhaal als sannie's way :lol:

 

 

george legt het wel ff uit :lol:

(heb ik over de jaren veel van opgestoken, browse ff tussen zn oudere filmpjes zou ik zeggen)

 

 

dit zijn de bacterien: http://agrobacterias.com/index.php?i=&i=en&i=en#3

het betreft de bactofill/bactohemp/bactobloom

 

gallery_9296_9602_117939.jpg

gallery_9296_9602_42879.jpg

gallery_9296_9602_303760.jpg

 

over het voorbemesten een filpje van kog!!! 5:55 begint ie met de basics van bemesten :D

 

een ouwe rot die het zelfde geintje doet: mestkorrel and lime( ca/mg :j )

 

beetje ploegen... en klaar... ik heb dan nog de luxe van een verhoogde border met aalmix voor aanzet en waar eht bodemleven zich in kan nestelen

 

waarom ik geen gaten graaf:

 

in het verleden gedaan... met de gedachte: hoe groter het gat hoe groter de schat!

nouja niet dus!!! misschien ken je het prenciepe wel.. je graaft een gat en al het grondwater trekt naar het gat toe :j

je vult het gat met allmix... werkt als een spons!!!!

 

prima in de zomer, maar als je planten bloeien, staan ze altijd te nat!!!!!!!!

 

vandaar dat ik ook met een verhoord zaaibed werk...

onder de border heb ik wel bemest en geploegd, maar de wortels bijven vooral in de bovenste 20cm boven de grond

 

deze sponzige bemeste laag van rowshopaarde zit dan ook alle voeding en bodemactiviteit, dis is ook het meest beworteld

uit de zanderige grond eronder halen ze bijna niks...

 

voor de guerillia strijders onder ons.. must see goude oude.. die het vuur bij mij ooit deed aanwakkeren netals bovenstaande youtube artiesten:

 

BrwnDirtwrrior!!! (nee geen gay shit)

 

aflevering 1 (wel alle avleveringen kijken!)

 

 

binnekort foto's van de spot!

 

volgens weerbericht word het na donderdag snachts ook eindelijk boven de 10 graden en overdag gemiddeld 20graden

dan durf ik het wel aan om ze voorzichtig naar buiten te verplaatsen om te zien hoe ze op de tempratuur reageren

(gelukkig staat de back up al kaar)

 

met hopelijk wer van deze schoonheden in het vooruitzicht!:

 

gallery_9296_9602_1230704.jpg

gallery_9296_9602_407912.jpg

 

gallery_9296_9602_2633685.jpg

good quality outdoor farmers weed! :)

 

geoogst 3/4e week september :)

 

:j

 

Tot snel!

 

grow on & keep em green!

 

Greetz Skunkmonster

;)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) Succes dit jaar, ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes dit jaar , hopelijk krijg je nog wat zomer dit jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

extreem miserabel seizoen dit jaar. lampje afstoffen en hokkie bouwen is mijn advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat de zon maar schijnen , hebben we allemaal nodig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow,

mooie (gerichte) kruisingen zie ik daar, Succes ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan we volgen ;)

 

Succes

 

Edit: net nog ff je verslag van vorig jaar bekeken.. :lol:

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie entree , maar volgensk mij is dit een guerilla kweek mischien kan je hem beter even verplaatsen, ff vragen aan en mod die kunnen dat wel doen , verder veel succes en veel zon gewenst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier en succes Skunkmonster. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ monti: Thnx Dude! ben zelf ook benieuwd wat deze late start gaat doen!

 

@ Gobru; moet vastnog wel goedkomen!! laten we hopen dat ie wat later begint, en ook wat langer doorgaat.. een keer een droge september zou wel chill zijn!!

 

 

@ meneer jansen! tot nu toe ishet kut! dat ben ik met je eens! maar k blijf optimist over de rest van de zomer.. juni jullie augst sept, las dat maar snor zit!!

 

@ Ganjaman1: de zon vind ik nog nieteens het aller belangrijkste.. de nacht tempratuur zit ik momenteel meer mee in mn maag!!!

 

 

@deepee: thnx man... t was echt een lucky shot! al heb ik toen der tijd wel een beetje researsch gedaan naar de genetica, tot zo ver dat ik ervan was overtuigd dat de ierdbei X Kaya Gold allebij fatsoenlijke buitenplanten waren met een kans op een vroege oogst.

 

de deense buitensoortjes vind ik netzo speciaal, als ik ooit de kans krijg zou ik er wel een henke's lolland doorheen willen kruizen

maar eerst ditjaar maar een fatsoenlijke man en vrouw van de BWS zoals ik deze strain noem zoeken voor een verse zaden batch voor aankomende jaren!!

 

 

@miami: Vriend! leuk dat je mee leest!! :D

 

vorigjaar was echt een knaller, k mag alleen maar hopen dat het ditjaar netzo goed gaat :lol:

en als het niks is dit jaar, word het een heleboel ice hasj maken :lol:

 

@22bas22: nope: het is gwn in een grasveldje, de plantjes die je ziet gaan hoogst waarschijnlijk wel naar guerilla omdat ik een nieuwe ronde zaad aan het onkiemen ben voor dit topic :j

 

@Tune: Thnx Tune!! gaat wel lukken!!!

 

 

 

@ TOPIC:

 

ik zou nog ff een foto maken van de spot (zaaibed/aardebak/boarder)

 

gallery_9296_15740_2713574.jpg

gallery_9296_15740_91208.jpg

 

je kan niet goed zien hoe hoog/diep hij is.. k kan mn arm er ongeveer 35/40cm diep insteken vanaf de bovenkant :j

 

Zoals jullie zien heb ik nog wat onkruid weg te schoffelen rondom de bak... vorigjaar was ik hier te lui voor met uitkomst dat je met je korte broekje door de brandnetels moet om je planten te kunnen bewateren!

 

dus handen uit de mouwen, en morgen het resultaat :j

 

thnx vioor de vele leuke reacties nu al!!

ik zal vd week ff de moeite nemen om al jullie topics eens rustig door te scrollen!!!

 

Greetz SKunmonster

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff een beginnetje gemaakt met schoffelen.. 45min en mn rug begint meteen alweer te kutten

nouja dan morgen nogmaar ff een stukje doen.. op zn tijd komt alles goed

 

gallery_9296_15740_814550.jpg

 

nu nogmaar ff de verdamper aanzetten

 

en mn rug tot rust laten komen ;)

 

tot morgen dan het eind resultaat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.. van de 2e ontkiem ronde.. zijn er de eerste 20 al ontkiemd

en overgepoot in kleine bekertjes :)

 

 

gallery_9296_15740_262111.jpg

 

 

 

onderstaande gaan vanaf morgen overdag naar buiten, beetje wennen aan het klimaat,

na woensdag ook snachts buiten (wel met voetjes van de grond)

gallery_9296_15740_932407.jpg

 

 

dit is dus eigenlijk de back up..

de goeie ronde staat dus te ontkiemen..

 

snel meer fotos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister de boel ingepoot

 

plus drainage buis ingegraven voor het bewateren :)

 

 

gallery_9296_15740_384838.jpg

gallery_9296_15740_167945.jpg

 

 

volgende keer wat meer info

 

gr skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 10 na inpoten

 

(wie goed kijkt ziet de back-up van verse zaailingen ertussen staan)

 

gallery_9296_15740_912403.jpg

 

t heeft ff geduurt maar ze zijn eindelijk fatsoenljik aangeslagen, en beginnen beetje op te knappen

en eindelijk komt de groei er een beetje in

 

ik heb ze 1 keer een gietjertje bio bloeivoeding gegeven vloeibaar)

 

en vond nog 1'/4e van een zak bloedmeel (ecostyle) beetje stikstof kunnen ze nu vast wel gebruiken

 

heb de bovenste laag bestrooid, ingewaterd

 

 

verder bewater ik nu van onderaf via die drainagebuis, gewoon poosje de tuinslang erin hangen

 

ideaal!!

 

gallery_9296_15740_841107.jpg

 

nu hopen dat ik bij elke wekelijkse update een vooruitgang in de groei gaan zien ;)

 

 

(als je het vergelijkt met 10 dagen geleden word ik stiekem toch een kleinbeetje blij van binnen)

zou het dan toch nog iets worden ditjaar?

 

 

skunkmonster out!

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het weer en de temperatuur zo blijft dan schieten ze de grond uit die laatste paar weken in de groei.

 

Ziet er netjes uit hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep als het goed is gaan ze nog zeker een maandje groeien voor dat de bloei er in komt

zelfs dan strekken ze nog wat ;)

 

ze zijn misschien niet op het formaat als ze vorigjaar rond deze tijd waren

maar t komt vast goed

 

 

volgendjaar weer een tunnelkas bouwen zodat ze eerder naar buiten kunnen ;)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 17 na inpoten

 

gaat vooralsnog lekker, heb er een stuk of 4 weg gehaald, die waren omgeknakt door de wind en hingen slap

 

k heb er de afgelopen week eigenlijk geen fuck aan gedaan, hoeft ook niet met die regen van afgelopen week :D

 

 

gallery_9296_15740_1325813.jpg

 

gallery_9296_15740_1183100.jpg

 

gallery_9296_15740_349685.jpg

 

gallery_9296_15740_56765.jpg

 

gallery_9296_15740_905156.jpg

 

gallery_9296_15740_1409377.jpg

 

gallery_9296_15740_1741541.jpg

 

gallery_9296_15740_2134947.jpg

 

gallery_9296_15740_256618.jpg

 

tot volgende week!! :D

 

greetz Skunkmonster

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er veel belovend uit, jammer van die 4 maar goed er staan er nog genoeg :verrygood

 

Heb je daar bij je tuintje last van ongedierte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he miami! jij hier :D haha

 

k zag vorige week wel een enkel bladluisje lopen

 

en volgens mij is er ook een konijn of iets langs geweest, die d8 vast dat het worteltjes waren maar is na 1hapje weer vertrokken :D

 

 

wel heb in begin bloei altijd last van wantsen (soort zuigend insect) met veel gaatje in het blad

 

 

volgende week ff die neemtonic erover heen klappen :verrygood en k bljif dat dan elke 2 weken herhalen tot halverwege bloei misschien icm bladvoeding of auxiene

 

k wacht er ff mee tot het wat minder regent, ben bang dat het er anders zo weer afspoelt!

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kwam weer is een kijkje nemen :D

 

Oke, ik heb hier die neem-tonic al gebruikt en tot nu toe ben ik er tevreden over, geen bladluis meer op me planten iig.

En iedereen zegt altijd dat het zo stinkt maar dat vind ik wel meevallen hoor.

Dacht ergens gelezen te hebben dat het bij regenachtige dagen een week blijft zitten ong.

Dus het spoelt er niet meteen vanaf :verrygood

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 24 na inpoten:

 

gallery_9296_15740_1512247.jpg

 

gallery_9296_15740_1478090.jpg

 

 

eind vorige week eerste behandeling neem-tonic gehad

deze week nog een keer :specool

dan dief ik meteen de onderste scheuten weg zodat de groei wat meer in de lengte gaat ipv breete

 

@ miami: moet je eens een flesje pure neem olie ruiken... die ruikt "nogal" een stuk sterker dan te tonic

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

nachtbrakers update::

 

k had de bladluizen een beetje onderschat.. het is weer een behoorlijke gatenkaas geworden!

 

woensdag de 2e behandeling neem-tonic gegeven, met dubbele dosiring

 

spul werk blijbaak goed!!!

 

kwam op een plant nog een luis tegen (dacht ik) vond de kleur al raar.. zag er beetje bruin uit

niet gezond voor een luis die normaal groen is, toen ik hem van dicherbij bekeek zag ik dat het een karkas was

 

de luis was dood

 

helemaal uitgedroogd leek het wel,

 

kwam op een van de ander planten nog een half levende tegen.. deze zag en niet helemaal gezond meer uit ipv groen begon deze ook al bruin uit te slaan

en bewoog neitmeer zo snel... de werkzame stof azadirachtine doet blijkbaar wat ie moet doen :lol: (THNX KRASI dit zegt een hoop over de kwaliteit van het product!)

 

EXTRA INFO Neem olie:

 

http://www.gielenaroma.nl/index.php?page=n-o-p-neemolie

 

Inheems in India, Birma en Sri Lanka, nu ook in Afrika, Australië en Indonesië. In India wordt hij veel gebruikt als schaduwboom. Over de gehele wereld wordt de boom nu geïntroduceerd, voor het bestrijden van erosie in woestijnen, als windbreker, brandhout, hij levert verschillende producten, om zijn schaduwwerking, voor het zaad maar ook vooral om zijn niet giftige

pesticide werking.

Onderzoek loopt al sinds 1920, maar in 1959 was er een doorbraak bij een sprinkhanenplaag in Soedaan. De Duitser Heinrich Schmutterer nam waar, dat tijdens deze plaag de neemboom als enigste groen bleef en onaangetast. In 1991 waren er over de gehele wereld al honderden studies verricht naar het fenomeen neem. Entomologisten vonden in de loop der tijd, dat 200 insectensoorten werden beïnvloed door neem, met name de werkzame stof azadirachtine, zowel als mijten, nematoden, schimmels, bacteriën, en zelfs een paar virussen. Verschillende dozijnen insecten van de boerenteelt en huishoudens worden vermeld. Neem is geen regelrechte doder, maar brengt een verandering teweeg in het gedrag van insecten: het insect eet niet meer, ondergaat geen metamorphose, en plant niet meer voort. Onder invloed van azadirachtin ontwikkelt de larve zich niet meer tot pop en sterft uit. Een andere stof die weerzinwekkend is voor plantetende insecten is: salannin, de insecten verhongeren liever dan de plant met daarop salannin en azadirachtin te eten.

 

 

 

gisteren(vrijdag) volde de planten stengel zacht aan

 

misschien omdat ze zo hard zijn gegroeit de afgelopen dagen? of door de neem olie?

 

t zou kunnen dat het een kalium tekort is (de engiste mest stof die ik eigenlijk nog niet als los component had toegevoegd)

 

Kalium zorgt ook voor de stevigheid en kwaliteit van de plant en bestuurt talloze andere processen, zoals de koolhydraathuishouding en de opname van voedingsstoffen. Het zorgt voor een stevige stengelgroei en een grotere weerstand tegen ziekten. Kalium zorgt tevens voor een stevige kompacte bloemzetting.

 

ik heb de planten allemaal ge Top_dressed met een handje Bac Bio Korrels PP

ook kwam in nog een oude verpakking P (fosfaat meststof) van Ecostyle tegen, er zat nog een kleinbeetje overblijfsel van vorigjaar in, ongeveer 1/5e van de verpakking

dit heb ik mee ge top-dressed

 

morgen krijgen ze nitrificerende bacterien van nomercy aka bacterial

 

 

volgende week een keer bacto van sannie

 

omdat ik deze maand ff krap zit kan ik vlgende maand pas de "spaanse bacterien" bestellen

 

en moet ik nu ff roeien met de riemen die ik heb en maak ik dus de restjes "oude bacterien" die ik nog wel had liggen op

 

 

 

 

dinsdag weer fotos!!!!

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen foto`s ?

ze zullen wel lekker groeien met deze luchten :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) dat doen ze zeker Elmo!!!!

 

normaal upload ik 1x in de week om het verschil mooi te zien

maar speciaal voor jou een dag eerder :lol:

 

DAG 30 Na Inpoten

 

gallery_9296_15740_1383705.jpg

 

 

gallery_9296_15740_226766.jpg

 

 

 

gallery_9296_15740_658489.jpg

 

gallery_9296_15740_652515.jpg

 

op de onderste foto duidelijk de schade aan het blad te zien (kut luizen en wantsen)

dan 2x neemtonic is het zoe goed als gestopt.. je ziet dat de (nieuwste) bovenste bladeren nietmeer zijn aangetast

 

(er staat er 1 tussen die helemaal niet is aangetast als enigste!!! blijkbaar heeft deze de genetische eigenschap dat ie blijkbaar resistent is tegen ongedierte????jammer dat het dit jaar geen zaden kweek is anders had ik bij deze een Potentiële ouder gevonden)

 

hij/zij ruikt ook echt als de kaya gold die voor deze strain als moeder is gebruikt, een sterke denne achtige geur met een spicy kruidig boeket op de achtergrond :(

t zou dom zijn om te mannetjes te laten staan maar god o god wat begint het te krieblen om alles om te kappen behalve de mooiste man en vrouw

 

nog een jaartje geduld skunkmosnter!! volgend jaar maar eens wat verder prutsen voor een nieuwe zaad batch (ja ik zit nu tegen mezelf te lullen)

 

 

aankomende week krijgen ze een keer een lekker sapje van sannie aka bacto :lol:

zullen ze vast lekker vinden!

 

over een week of 2 mannetjes trekken (VERWIJDEREN) <_< :specool ben benieuwd!!!!

 

:specool

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ben van mn geloof afgestapt en ga lekekr rebels vaker dan wekelijks updaten :lol:

 

 

 

dag 36 na inpoten

gallery_9296_15740_1863425.jpg

 

ze knallen niet normaal!!!

 

gallery_9296_15740_2847.jpg

 

stengels voelen nog niet echt hard aan, misschien omdat ze zohard groeien/strekken!?!?

 

k had afgelopen week nog een keer een behandeling neem-tonic gegeven waarbij ik een beetje extra pure neem had toegevoegd

 

maar 1 nasty bugger blijft met zn hele famillie terug komen

 

gallery_9296_15892_120751.jpg

 

de planten groeien oko zo snel dat de dag na bespuiting in de hoofd top weer een jong en nieuw ontwikkeld stukje plant vinden die dus onbespoten is en blijkbaar aantrekkelijk genoeg is om door te vreten :lol:

 

:lol:

 

de topdressing combi van bac icm fosfaat was misschien net een beetje overkill, kleine licht verkleurde puntjes

k had ook beter ff geduld moeten hebben en een pak vianesse kali kopen ipv een huis tuin en keuken oplossing

 

maargoed ze blijven doorgaan ;)

 

dinsdag geef ik ze een paar gieters met sannie's bacto mee

zullen ze vast lekker vinden!

 

 

fijne avond

 

Greetz Skunkmonster

:wOOt

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...