Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GroeneShizzle

Anti cannabis partij (VVD) pleit voor legalizering xtc ¿?

Recommended Posts

VVD-jongeren pleiten voor legalisatie xtc

Jongerenafdeling pleit voor legalisering harddrugs … 'XTC is vrij onschuldig'

 

De jongerenafdeling van de VVD in Amsterdam wil dat xtc voortaan ook in coffeeshops en in smartshops verkrijgbaar wordt. Volgens de JOVD is xtc vrij onschuldig en kan Amsterdam door het gebruik te reguleren zorgen voor een veiliger gebruik. De VVD is volgens de jongeren te ver doorgeschoten in het bestrijden van harddrugs, in tegenstelling tot GroenLinks, die al langer pleit voor de legalisering van harddrugs.

 

-En hoe zit dat dan met cannabis!?!?!?!?! Stukkie minder schadelijk dan MDMA!

 

Vorige week pleitte de Amsterdamse GroenLinks-fractie nog voor de verkoop van de partydrug in winkels. Chris-Jan Kamminga, voorzitter van de JOVD in Amsterdam, zegt nu:

 

"Bij harddrugs denken we automatisch aan dealers, verslaafden en veelplegers. Maar die vlieger gaat allang niet meer op: xtc is een vrij onschuldige drug die vooral op feestjes en festivals wordt gebruikt. De overlast die xtc veroorzaakt is miniem."

 

Kamminga hekelt het beleid van de VVD dan ook:

 

"Reguleren werkt beter dan repressief handhaven. Het is treurig om te zien dat GroenLinks-raadslid Marco de Goede dat inzicht wel toont, terwijl onze liberale moederpartij verlangt naar drugsdrooglegging."

 

ND: VVD-jongeren willen xtc in winkels

 

 

 

KWOYa.jpg

Edited by GroeneShizzle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word steeds gekker in dit land...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Word steeds gekker in dit land...

 

Feit is dat er in Nederland aardig wat weggesnoept word. En ik heb aardig wat mensen nokkie zien gaan van ''verkeerde pillen'' ik heb ook een keer een MCPP pil gehad en dat was geen feestje

 

Legalizering zou ervoor kunnen zorgen dat de markt schoner word.

Laat ten alle tijden je snoepgoed testen!!!

 

Maar ik vind dat legalizering van Cannabis hogere prioriteit heeft want het is stukken minder schadelijk dan MDMA

;)

Edited by GroeneShizzle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een geweldig plan, hoe zijn ze daar ooit opgekomen... maar waarom nu alleen bij smart shops en coffeeshops, open die markt, snoepjesautomaat op toiletten, da's toch veel handiger. Is (ok, was) met cigaretten heel normaal ;)

 

Gaan we nu dan plannetjes krijgen van gemeenten die zelf XTC willen 'kweken'? Plattegrondjes van XTC labs?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Gewoon in de automaat op alle NS-stations naast de winegums :lol: & ondertussen Cannabis keihard aanpakken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze beginnen het bij de vvd te snappen...

 

... ook repressie tegen cannabis werkt niet ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de repressie niet zo goed werkte wist zelfs de VVD al.

Maar dat repressief beleid averechts zou gaan werken had VVD geen rekening mee gehouden.

Inmiddels is Ivo Opstelten niet een beetje impopulair; hij wordt al openlijk een verdwaalde dinosaurus genoemd, die in de politiek geen ruft te zoeken heeft.

 

Die lul is niet in zijn eerste leugen gebarsten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit zo is he, krijgen ze hun verdiende loon !!! oh jah oh jah jah ;)

 

ze beginnen het bij de vvd te snappen...

 

Voel effe aan je voorhoofd elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een verstandloze dapen om een idee te opperen om harddrugs te legaliseren. Past echt wel bij het typisch truttige Hollandse plaatje; de ene harddrugs wel legaliseren en de overige keihard verbieden, de ene dome kromme uitzondering maken en tegen de rest een drugsoorlog voeren..?

 

Ik schaam me soms zo enorm dat ik deel uitmaak van dit land.. TV-belasting, legaliseren van XTC OMG, OMFG !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel het betreft hier de JOVD, een clubje brallende en feestende studenten met rijke ouders, en niet de VVD zelf.

De JOVD confronteerde ook al eens Opstelten met bezwaren tegen diens wietbeleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuivere xtc. is helemaal geen hard drug.Dit is een misverstand en valt onder de noemer stemmingmakerij.

Op de lijst van de R.I.V.M. en in een uitgebreid rapport van De Lancet staan xtc., paddestoelen en lsd onder aan de lijst.

Ze zijn wetenschappelijk aangetoond minder schadelijk dan cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede, ik ben het op heel veel punten met je eens, maar op een onderdeel verschil ik met je van mening. LSD, ontleent zijn kracht aan incidenteel gebruik.

In de jaren 70 gebruikte ik wel eens LSD, maar wel incidenteel: een hele week stoned zijn, is geen enkel probleem. Je rookt een joint en je wordt stoned.

Een hele week trippen op LSD daarentegen lukt gewoon niet. Zodra een LSD-trip na een uur of 8 is uitgewerkt (wellicht ken je de namen nog: Sunny Explo, Blue Cheer, Green Valley) geeft een tweede pil of papertrip nauwelijks meer effect.

Mescaline evenwel bleef effect geven: maar dat was een natuurproduct uit Mexicaanse cactussen. Destijds noemden we het "stoned pillen".

Overigens heb ik nooit natuurlijke LSD -van de schimmels uit moederkoren- gebruikt of kunnen vinden. Dus mijn ervaringen berusten uitsluitend op synthetische LSD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals lsd (mijn favoriet drug) staat onder aan de lijst van schadelijke stoffen.

Dat er vrij snel een tolerantiegrens wordt bereikt doet hier niets aan af. In eerste instantie ga je er op trippen, bij langer gebruik wordt je er alleen nog erg high van.

De nadelige gevolgen, zowel geestelijk als fysiek, zijn nihil. Ik spreek uit ervaring. Ik heb het nl. wel maanden achter elkaar gebruikt en vind het nog steeds erg plezierig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo heeft een ieder zijn ervaringen Doede: onder invloed van LSD kon ik niet voetballen of halve marathons lopen, omdat ik dan volkomen "van de wereld" was.

Wat me evenwel echt hielp om mijn prestaties te verhogen waren vermageringspillen, die onder de naam "Captagon" in nagenoeg elke apotheek in België, zonder recept te verkrijgen waren.

Thans schijnen ze op lijst 1 van de Opiumwet te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

keep it up the good way.

 

legaliseren moeten ze met elke drugs doen !! ik heb zelf ook van alles en nog wat gebruikt. bergen pillen zijn er in mijn mikki gegaan. tis niet dat ik er erg trots op ben ofso. ik vrat ze zelf schandalig avond in en uit.

 

ik ga niet zeggen dat het geestelijk niets met je doet naar een tijdje en zeg ook niet dat het ontschuldig is. maar door idd te legaliseren is de kans VEEL GROTER dat de markt schoon is. terwijl ik dit type bedenk ik me nog is en kijk terug op onze coffeeshop :lol:

 

kinderen/ volwassenen wanneer ze drugs willen gebruiken, gebruiken ze drugs simpel zat. diegene is nieuwsgierig en niet te stoppen.

 

bijna elke ouder had graag achteraf gezien dat die spullen legaal werden en dat het spul is puur is. scheelt een hoop criminaliteit en en bergen zwart geld.

 

 

daarbij zo het niet verkeerd wezen als de hele wereld aan de mdma gaat. weet zeker dat er een wereld verbroedering zal zijn!!

 

love peace and happiness ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat ze alles vrij moeten geven, war on drugs has failed. wil je je leven verkutten, ga je aan de hero, wil je er wat van maken, doe je dat niet.

 

maar het moet wel in een bepaalde volgorde vrijgegeven worden, niet eerst XTC en dan op cannabis lopen bashen.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lethal dose van cannabis is onbeschrijfelijk hoog ( je lichaamsgewicht aan thc schijnt ongeveer de grens te zijn; als je dat binnen een kwartier oprookt heb je een probleem. Waarschijnlijk val je in slaap ruim voor je op de helft bent.)

mdma is gevaarlijker. een boterhamzakje vol en je hebt je laatste feestje gehad.

 

dus als mdma gereguleerd wordt, KAN niemand eronder uit : dan is cannabis een non-issue

fuck canna-regulatie, dat schiet toch niet op

ambtenaren die wiet telen

 

dus als ik een nieuwe soort wil , moet ik 3 seizoenen wachten voordat TNO een nieuwe kruising goedkeurt

DAT GAAT NOOIT WERKEN

 

concreet : vrijgeven , en als je er handel in doet btw afdragen.

Klaar.

 

Kan je ook een elektricien wit betalen om je 4 lampen deugdelijk te installeren.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind dat ze alles vrij moeten geven, war on drugs has failed. wil je je leven verkutten, ga je aan de hero, wil je er wat van maken, doe je dat niet.

 

maar het moet wel in een bepaalde volgorde vrijgegeven worden, niet eerst XTC en dan op cannabis lopen bashen.

 

 

Amen

Edited by GroeneShizzle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voel me wat minder slecht over jarenlang XTC gebruik van vroeger ;)

 

Maar wat als je specifiek het gebruik, zoals dat doorgaans in de praktijk word gedaan, vergelijkt? Is bijvoorbeeld cannabis puur roken, of eten, of dampen echt schadelijker dan het slikken van de XTC pillen die er op de markt zijn? Welke meer of minder schadelijk is is ook niet zo relevant en hangt veel van de dosering af. Het gaat om hoe hoog de risicos zijn van het gebruik.

 

Ben het wel met de liberal gedachte van Amnees eens. Dat die jongeren vvd met het idee komt is 1 ding, maar om dat 'nu' te brengen ipv over cannabis te beginnen nu het juist van toepassing/nodig is. Is bij hun leden XTC slikken weer in ofzo, 'blowen' niet cool meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze beginnen het bij de vvd te snappen...

 

Voel effe aan je voorhoofd elmo

 

en goed voelen Elmo ;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag het niet zeggen maar die Rutte mag van mij ter plekke stikke in een kippebotje.. Wat heeft de VVD dit land verder kapot gemaakt en hoe trots zijn ze daarop..

Akelige creep die maar loopt te zeiken dat we niks kopen, maar ondertussen wel de zieken, de zwakken en de ouderen netto loon laat inleveren terwijl de middeklassen er wat bijkrijgt..

 

Als ik die nare rotkop zie krijg ik spontaan zin om ergens om te meppen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eventjes, dan zijn ze weg !! Motherfuckers,..

 

* Gooit weer wat zand bij de zandloper in ...

 

Voel me wat minder slecht over jarenlang XTC gebruik van vroeger ;)

 

Maar wat als je specifiek het gebruik, zoals dat doorgaans in de praktijk word gedaan, vergelijkt? Is bijvoorbeeld cannabis puur roken, of eten, of dampen echt schadelijker dan het slikken van de XTC pillen die er op de markt zijn? Welke meer of minder schadelijk is is ook niet zo relevant en hangt veel van de dosering af. Het gaat om hoe hoog de risicos zijn van het gebruik.

 

Ben het wel met de liberal gedachte van Amnees eens. Dat die jongeren vvd met het idee komt is 1 ding, maar om dat 'nu' te brengen ipv over cannabis te beginnen nu het juist van toepassing/nodig is. Is bij hun leden XTC slikken weer in ofzo, 'blowen' niet cool meer?

 

 

De bedoeling is dat we naar de kloten gaan, meer agressie geweld, werkloosheid. zodat de eurie eruit kan, en we afhankelijk zijn van .. je raad het al..

maar de jsf plans hebben ze al gejat, dus de usa heeft een fijne miljardenschade, keep it up.. maak de dollar maar kapot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...