Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jarro

wanneer oogsten ?

Recommended Posts

oke, thanks, dus geen water meer geven ?

 

en zou ik hem dinsdag anders kunenn omhakken ?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

of woensdag .. of vrijdag ..

:) zo lang mogelijk laten staan geeft een meer stonede wiet

let wel op toprot

Share this post


Link to post
Share on other sites

het plan zal zijn vrijdag oogsten,

moet ik dan nog water geven ?

nu ?

oja, de bladeren en de toppen worden lichtjes paars! nla is een paars wietj hé

kzal ng eens wat foto's uploadn.

mijn drooghokje staat in mn kelder heb een labirint opgeplaatst zodat het lucht ververst wordt en geen licht in komt.

zijn de omstandigheden goed ?: 17-18°C met 60% luchtvochtigheid ?

 

 

ng opmerkingen of tips laat me weten!

 

mvg jarro

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt me een beetje vochtig en fris aan de oren eerlijk gezegt....maja wie ben ik :)

 

edit* 45..50% en 18..20 graden zou ik denken persoonlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik zou zelf wachten tot die vruchtdozen wat dikker en vlesiger zwellen .

en dat de plant zn leven afrond en dan ben je vrij laat en je moet hem niet uitdrogen maar zeker ook niet teveel geven in deze fase .

maar ze bloeid nu 6 a 7 weken en in de folder staat dat ze in 9 tot 10 weken klaar is uit zaad .

als ik jou was ging ik er vast een stukje afknippen en leg het ergens te drogen op 20 graden celsius .

dan kun je het vrijdag roken en dan voel je wat ie doet (de smaak is dan nog wat scherp waarschijnlijk ).

zeg je ''ze heeft de wow-factor leg je der om .

zeg je ''mwoch laat je der staan .

plus dan heb je vast wat :) :)

ik denk ,maar dit is heel persoonlijk ,dat autoflowers eigenlijk allemaal 12 weken nodig hebben uit zaaien .

en sommigen wel 12 of 14 weken .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant is nog wel erg groen, in princiepe geeft de plant zelf aan wanneer ze oogstrijp is want dan vergelen de bladeren, althans de grote fanleaves..

 

Dan zou ik pas gaan oogsten, te vroeg oogsten is zonde van je tijd geweest omdat je wietje dan niet potent genoeg is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

aja, oke, en hoe kan ik mn luchtvochtiheid omlaag brengen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel keer ga je nu dezelfde vraag stellen?

Elke twee dagen de komende twee weken?

 

Koop een microscoopje en als 30% tot 50% van de trichomen amber worden pas omhakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou toch nog een weekje wachten met ze te oogsten aan de haartjes te zien.. maar als je echt op tijd wil oogsten zou ik bluebloomer zijn advies aannemen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

viola, de bladeren beginenn te vergelen, is dit dan het "gepaste moment" ? ;D

gallery_37179_15612_1382463.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kap ze gewoon om ... je luistert toch niet naar advies .

smakelijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gast... tis niet dat jij als een advies gegeven hebt hé

 

ik vraag gewoon een mening. want iedereen zegt iets anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak anders een close up van de trichomes, zoom daarop in op je pc en maak dan de beslissing om bijvoorbeeld een klein topje te oogsten en de rest te laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een nieuwe update #omdat het kan ;D

 

gwn eens wat foto'tjes opzetten ;D

 

gallery_37179_15612_711677.jpg

gallery_37179_15612_3752961.jpg

hij vond het leuk op de plant ;)

gallery_37179_15612_3928058.jpg

 

en sinds woensdag hab ik een topje afgeknipt en laten drogen, zal het volgende week vrijdag kunnen probern ;D

gallery_37179_15612_523630.jpg

 

 

ps: deze foto's zijn getroken met en X10 loopj dat ik even leen

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nja, kweet niet tis mn eerste kweekj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat Mac bedoeld dat je haar droog moet zetten nou en wat laten afsterven tot de bladeren vergelen en uit drogen.

 

hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites
nja, kweet niet tis mn eerste kweekj

 

waarom luister je dan niet naar de adviesen van de gevorderde kweekers hier ?

ze geven je advies om op dingen te letten, om een microscoopje te kopen en te gebruiken en ga zo door

vervolgens doe je niks met die adviezen en stel je gewoon als een papagaai weer dezelfde vraag.

 

om te beginnen moet je veel, Heel Veel lezen...en als je er dan niet uitkomt en je krijgt adviezen van kweekers die weten waar ze over praten volg die adviezen dan op, en als je daar geen zin in hebt stel dan de vraag gewoon niet x na x...

 

grtz

 

gezelligheidsroker

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

gast...

je hebt ng niet naar mn laatste foto's gekeken zeker ? die zijn getrokken met een microscoopje vn x10.

 

de datum vn het oogsten is een beetje ongelukkig gekomen, kzit namelijk met examns eja dus heb nu niet veel tijd voor dingen op te zoeken. kwil namelijk nog iets berijken in mn leven.

 

na mn examns zal ik kijken voor een x60 microscoopj

 

mvg

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral niet luisteren en doen alsof iedereen je vriendje is met gast....

 

Jij hebt om hulp gevraagd niet wij.....maak wat van je leven zoals je zegt poepzak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarro, met alle respect maar deze post begint zelfs mijn voeten uit te hangen en wat weet ik ervan, hak dat verrekte ding nou gewoon om.

 

Geen tijd om dingen op te zoeken vanwege examen is nog een uitvlucht, dus vraag je het toch gewoon hier.

Maar ondertussen hebben ze hier al 3 paginas goede info neergepend en nog verrek je het om te luisteren.

Zet die klote pc af, gooi die schoolboek 5min aan de kant en bekijk gvd je plantje zelf eens ipv van het hier te vragen.

 

Beetje ZEN, naar een wietplantje gapen. Wordt je ook relax van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja , te weinig zin om zelf info op te zoeken en dingen aan nemen. Dat soort mensen beginnen te kwijlen bij de kreet auto.

Liefst hebben ze dat de voorgedraaide joints aan de plant groeien. ;) (Niet iedereen natuurlijk)

 

In 12 weken kan je ook fem zaad makkelijk kweken, dus ik begrijp de keus niet zo. (Nou ja evt guerilla maar dan gelijk een stuk of 20 wil je een tijdje kunnen roken)

 

Maar goed, ieder het zijne .

 

Ot

Omhakken, op een van de fotos zag ik al wat ambers dus hij kan om.

Zelf ben ik van de 5-10% amber trichomes maar andere doen 30-50 %.

 

gr mrweed

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 11 top 44 stekken onder 600 watt, weekje voorgroei, was je er op 10-11 weken ;)

 

"Autoflower! autoflower! het moet snel, sneller, snelst gaan! zaad moet in de grond met de schaar al binnen bereik!"

 

"Ik wil een automatic early girl die op 18 dagen is afgebloeid maar wel 1 kilo per m² geeft en de potentie bevat van een langgerijpte pure haze!"

 

"Dag allemaal ik heb net zaadjes besteld ze zijn hier volgende week wanneer kan ik oogsten???"

Wat ik net zo leuk vind aan kweken is dat je exact hetgene krijgt dat je erin steekt:

Werk je rustig, gecontroleerd, met kennis en zelfstudie krijg je een resultaat waar je trots op kan zijn.

Maar als het allemaal snel moet krijg je gewoon een "snel resultaat" ;)

 

Ik heb planten die +-10 weken moeten bloeien staan. Ze staan vanaf dag 1 ontkieming op 12/12. Het is nu bijna week 16. Ze staan er nog.

 

Nu, parels en wroetende dieren: Het is onduidelijk op je foto's maar er zijn al een paar amber trichs. Ik zeg een paar.

 

Het is al even geleden dat ik mijn examen wiskunde moest doen en jij bent hard aan het studeren dus misschien kan jij mij zeggen of "een paar amber trichs" meer of minder is als "50% amber"...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...