Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
henkiedepenkie

raar geknisper, en uitvallende lampen?

Recommended Posts

amuseer je predator ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie da er altijd nog al fel wordt gereageerd op kroonsteentjes.

 

ben ook niet zo elektro techneut, maar die zitten toch ook standaard op spiegelkappen ect? heb nu ook een lucilu kap , die wordt aangesloten op een klein kroonsteentje.

 

enlighten me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice, aan een start en eindpunt zal je altijd een verbinding hebben, is het met een stekkertje of met kliksysteem of kroonsteentje zoals bij standaard kappen en goedkopere vsa's.

Tegenwoordig is bijna alles met stekkers.

 

Kroonsteen gebruik je dus op het eindproduct en niet om te korte kabels te verlengen, elk aansluitpunt extra is weer een extra risico, zeker zoals gedaan op de foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@predator

 

Daar hebben we een heel forum voor en gezond verstand.

VOORAL GEZOND VERSTAND! En dat ontbreekt hier.

 

@jeice

 

Volgens mij is er een verschil tussen aansluiting en doorverbinding.

Maar dat weet ik niet zeker .

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zult struikelen, met je kop in de draden komen, en jezelf ophangen nog voordat je geelectrocuteerd word..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis met een goed aangedraaid kroonsteentje alleen bij hem in het hok zit er geen trekontlasting op.

Hij heeft ze gebruikt om er een gegoten stekker op te zetten met een stukie snoer.

Hij had er beter gewoon een losse stekker op kunnen zetten.

 

Het is gewoon de algehele indruk, verkeerd gebruik van draadkleuren e.d.

Maarja het werk he...... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
je zult struikelen, met je kop in de draden komen, en jezelf ophangen nog voordat je geelectrocuteerd word..

 

Nu snap ik die kroonsteentjes, als je nu valt en met je kop in die draden komt dan schieten de kroonsteentjes los en hang je jezelf niet op (lol)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal hartelijk dank voor de reactie's

sommige waren erg geestig en ik kon er hartelijk om lachen ;)

 

helaas is deze electra-puinhoop geen grap maar realiteit.

ik ga nog een keer proberen deze kweker te overtuigen van de gevaarzetting

jullie reacties heeft hij deels gelezen, en ondersteunen mijn visie!

 

mijn advies naar hem is:

alle bedrading verwijderen en opnieuw aansluiten (door iemand met verstand)

 

nogmaals wil ik even duidelijk maken dat ik met deze puinzooi niks te maken heb,

ik met deze persoon niet samenwerk enz enz....

 

wil je weten hoe het er in mijn hokje uitziet?

kijk dan in dit topic:

 

http://www.wietforum.nl/12x600-watt-dimlux...te-t100967.html

 

met vriendelijke groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op man ...... ;)

 

Dan krijg je zon grotuh vuurbal jonguh....

 

Watervat vullen .... Ding loopt over.. In blinde paniek in de weer gaan... Kabel lostrekken..valt op de vloer in het water..

Net verkeerd aangesloten..knetterknetter en einde spelletje .

Mooi stukje in de krant , zwart omrand ....

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kroonsteen kan trouwens prima maar is niet om draden te verlengen daar gebruiken we lasklemmen voor.

 

En, kroonsteentje sluit je aan dmv een adereindhulsje te plaatsen op het soepele draad en deze te bevestigen met een tang welke ervoor is gemaakt.

 

Het kroonsteentje bevestig je op een vaste ondergrond en de draden maak je hier ook aan vast dmv een kabelklem.

 

 

Ik heb op mijn gavita kap ook een kroonsteen zitten incl trekontlasting welke op goedkope hamerslag kapjes vrijwel altijd ontbreekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dathet zo gevaarlijk zooitje is maar het ook best wel een grappige topic.

Een goed vorbeeld hoe het niet moet en met fotos vooraf en niet de gebruikelijk die je in de krant ziet na een brandje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua opzet wel een beetje gelijk.

Behalve dan de kabels ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak er geen woorden aan vuil, 't is gewoon schandalig :lol: .

 

Maar @henkiedepenkie: hier word ik nou blij van :j :lol: . (mag ook gezegd worden toch? :D )

gallery_1946_15624_80762.jpg

 

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er heel netjes uit, maar ik heb mij laten vertellen dat het gebruik van de 'flexible' kabel eigenlijk niet (meer) toegestaan is, en dat dergelijke apparatuur moet worden aangesloten met de daarvoor bestemde installatie draad. Weet iemand of dat waar is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik maak er geen woorden aan vuil, 't is gewoon schandalig :lol: .

 

Maar @henkiedepenkie: hier word ik nou blij van :j :lol: . (mag ook gezegd worden toch? :D )

gallery_1946_15624_80762.jpg

 

Groeten Beaker ;)

 

Die stekkerdozen zijn klote dingen. Verder netjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_1946_15722_1031453.jpg

 

gallery_1946_15722_2890867.jpg

 

gallery_1946_15722_431224.jpg

 

Mag ik deze gebruiken voor publicatie??

Goed voorbeeld van hoe het niet moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je een horror verhaalschrijven, doc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En is het niet het kroonsteentje, dan is het gewoon wachten totdat die knelkoppeling het begeeft, dan weet je zeker dat het gezellig wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees eigenlijk dagelijks op het forum maar reageer niet al te vaak meer maar hier wil ik toch even wat kwijt.

Als Henkie verklaart niets met dit hok van doen te hebben dan vraag ik me toch af hoe het mogelijk is dat er wel enige gelijkenissen zijn tussen het netjes bedrade hok (hoewel ik hier ook een aantal kroonsteentjes zie) van Henkie en de chaos in het hok van dit topic.

Zo zie ik exact dezelfde (rode) stekkerdozen en ook nog eens exact hetzelfde opgesteld. Als ik het goed zie ook dezelfde voorschakelapparatuur en redelijk op dezelfde wijze opgehangen. Ook hetzelfde opgehangen dubbele wandcontactdoos onder de rode stekkerdozen met hierin eenzelfde langwerpige stekker valt mij op. Is dit niemand opgevallen dan? ;)

En wellicht zijn er nog wat vergelijkingen die mij zo snel niet op zijn gevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb daar ook naar gekeken, maar er zijn zeker ook verschillen, namelijk het aantal automaten.

Voorschakel links ipv rechts

 

Verder kent Henkie deze meneer dus die meneer heeft misschien bij Henkie gezien hoe het zat en heeft getracht het zon beetje na te maken :-)

Kroonsteentjes bij Henk is volgens mij alleen maar een stuurdraad voor het dimmen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dat idd ook gezien na doc zijn post....Het gaat hier blijkbaar om een kant en klaar bord van dezelfde fabricant/shop op een witte plank. Zelfde leverancier/ander hok.

Door de kroonsteentjes in henkie zijn hok gaat geen hoge spanning. Dat zijn de signaaldraadjes van de maxicontroller.

 

Henkie?

 

Ps, kanttekening voor Henkie; De maxi controller heeft 2 (-)min aansluitingen. De draadjes hoeven dus niet bij elkaar.

 

Die fancontrollers leiden een eigen leven, vandaag lopen ze sneller dan morgen. Misschien iets om rekening mee te houden als je veel gas (co2) verbruikt.

 

Super netjes gemaakt trouwens ;)

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook allemaal van die dunne pisdraadjes die er hangen, of lijkt dat maar zo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind zowiezo installatiedraad in electrabuis en geaarde stopcontacten een veiliger idee, maar daar zijn de meningen ook over verdeeld.

Alles behalve de meterkasten zit in mijn ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook een grote voorstander van installatie draad, mede vanwege het brandgevaar. De normale stroomdraad voor thuis bestaat uit een bundel van dunne koperdraadjes. Tesamen geleiden ze de stroom goed, maar al die losse draadjes worden ook warm, en daarom zal een dergelijke kabel meer warmte afgeven dan installatiedraad. Zo is het mij verteld door een electricien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...