Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
1234

kaswerk en de blote hemel

Recommended Posts

toch ook maar eens een verslagje bijhouden :rolleyes:

dit is het eerste jaar met reguliere planten, voorheen vooral met autoflowers gespeeld, ooit eens BB autoflower zaad gekocht, een zaadkweekje mee gedaan in het eerste seizoen en daarna gewoon twee a drie rondjes auto's in de tuin per seizoen.

nu wilde ik het eens wat groter aanpakken.

 

ik heb van vrienden een amnees stek gekregen een tijd terug, was over , helaas was het nog wat vroeg voor mevrouw om zonder bijschijnen te zitten, ze is dus gana reveggen. op zich geen probleem, ik zie wel hoe ze het doet.

De aanwezige topjes heb ik er wel uitgeknipt gisteren want die waren dus gewoon echt af.

maar nogmaals, ik zie wel wat ze doet, alles wta er af komt is extra.

 

1 purple widow die veel te vroeg gezaaid is en dus ook aan de reveg is , werd een beetje overmoedig toen ik de amnees stek kreeg :lol: maar ook deze dame is "we zien wel wat het doet" , soort van experimentje voor mezelf zeg maar (waarom makkelijk als het ook moeilijk kan )

 

dan twee orange buds die momenteel nog lekker baby zijn, zitten ene week of twee in de grond en door de minimale hoeveelheid zon gaan ze wat langzaam en strekken ze wel wat, maar met de volgende ronde overpotten word dat ook wel weer opgelost.

 

 

dan gaan er deze week nog een paar purple widows de grond in , ga ze deze keer ontkiemen in de propagator die ik bij Sannies shop heb besteld, ik heb de ervaring dat ze slecht kiemen namelijk, maar vind het wietje erg leuk wat er af komt, de purple widows krijgen dit jaar dus een laatste kans van me , maar ga toch maar wat extra's doen om ze goed boven te krijgen en dan hopelijk meer dames dan heren ipv het omgekeerde zoals vorig jaar , maar goed, afwachten maar.

 

en natuurlijk huppelen de blueberries overal tussendoor

 

ik hoop er wel 1 PW kerel bij te hebben zitten , zou namelijk graag de bij de amnees, en een PW een takje bevruchten

en nog een blueberry auto bevruchten met een PW

mocht er geen passende kerel zijn, dan hoop ik een bb auto kerel te hebben waarmee ik een takje van, kan bevruchten van een PW

wil wat speelgoed kweken voor een guerilla volgend jaar en sja, ik hou nu eenmaal van spelen met groente.

kerel gaat dan wel op zolder met een simpel tl-etje er boven,

 

locatie van de planten, de Amnees blijft in de kas, samen met de oranges of twee PW's

en de rest gaan buiten onder het tomaten afdak achter de tomaten en de BB auto's gaan tussen de kruiden in de kruidenbak... maar ja, die worden ene max 30 cm hoog , dat past overal bij/tussen/op en onder

 

bijvoeren doe ik met Biobizz groei, bloei en vismix

 

foto's probeer ik van het weekend even te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

en al twee van de drie bestelling binnen .

had de purple widow nog in bestelling staan, samen met wat spongepots, kreeg er nog vier guerilla buffertabs bij en een ultra critical freebee

de nieuwe lading voeding is binnen, nu nog een bestelling van Sannie die als het mee zit morgen binnen is, de propagator op batterijen en caramel candy kush puur omdat die te lekker omschreven was :rolleyes:

als die bestelling binnen in gaan de laatste zaden de grond...of beter gezegd, de spongepots in .

heb vorig jaar ook pw gezet, maar kwamen gruwelijk slecht op, maar het beetje wiet wat ik er van had was erg fijn, dus dit jaar toch weer een poging, alleen dan met de hulp van een geniaal propje

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: dat kunnen dan best hele grote dames worden ,als je ze heb laten reveggen ,ben benieuwt,suces verder :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit..

 

ik ben er idd bang voor :rolleyes: zal nog wel een keer moeten toppen vermoed ik om haar onder het dak van de kas te houden ipv erdoor :lol:

ach ja, leuk experimentje voor mezelf , ik heb niet bijgelicht etc , dus sja, dan is het er op wachten

ik zal in ieder geval van het weekend even foto's maken van het spul, ook voor mezelf wel leuk om een overzichtje te hebben van de ontwikkelingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, alle bestellingen binnen, dus gelijk maar het plan in uitvoering gaan brengen.

zaad in de buisjes met peroxide oplossing, (pw heb ik de ervaring mee dat dat heel lastig ontkiemt, dus ik grijp nu maar gewoon alle stimulantia aan )

5 caramel candy kush regulier van Sannie

6 purple widow regulier van de sjamaan

6 blueberry af regulier van een 3 jaar oud , eigen kweek

en een ultra critical van azarius

 

hoop van ieders minimaal 1 dame over te houden, maar hopelijk meer van de zaden waar ik er meerdere van heb gezet.

een deel blijft hier, een deel word uitbesteed en 1 is er een cadeautje ;)

 

de propagator staat met de met bacto ingewaterde spongepots lekker op temp te komen en eind van de middag gaan de zaadjes verhuizen naar hun potje

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo eerst maar eens een update, met foto's...

 

Amnees , veel te vroeg in het raam, maar ja, je krijgt eens wat :lol: arme ding is in de bloei geweest, nu druk aan het reveggen , flink stress gehad, maar het gaat weer de goede kant op.

gallery_24534_15735_3826470.jpg

 

de Purple Widow#1, ook veel te vroeg, maar we zien wel wat ze doet met/na het reveggen

gallery_24534_15735_570816.jpg

 

 

de orange bud (fem) #1 en #2

gallery_24534_15735_3979708.jpg

 

deze twee gaan nog naar buiten toe in de volle grond.

 

dan het grootste experiment voor mezelf, voor het eerst stekjes geprobeerd te maken , van de amnees. Deze hebben in eerste instantie binnen gestaan in een prop, 1 is er aangeslagen, de twee anderen gaan vandaag verhuizen naar de composthoop...

https://www.wietforum.nl/uploads/1369668182/gal...735_2932364.jpg

 

 

en dan de echte babies

gallery_24534_15735_1375497.jpg

zaterdag om half 6 zijn de zaadjes de prop in gegaan,

 

van de Caramel zijn er 4 van de 5 geplopt en onderweg naar boven

de ultra critical is ook geplopt

en van de purple widows zijn er 5 van de 6 geplopt en onderweg, 1 daarvan is al boven.

 

ik hoop van degenen waar ik er meer van heb gezaaid toch wel 2 dames per soort aan over te houden

maar aangezien ik vorig jaar nogal last had van traag zaad van de PW die ook nog eens best veel kerels gaven, dit jaar maar direct de helft van de reguliere zaden in de grond gezet. ontkiemen gedaan met behulp van een peroxidebadje van 8 uur waarna ze de prop in zijn gegaan (geniaal ding trouwens, propje van Sannie en Knutsel.)

 

 

daarnaast ben ik even aan het overdenken waar ik alles exact ga plaatsen, de twee orange buds gaan de volle grond in, samen met twee purple widows (hoop ik :D )

de amnesen blijven binnen in de kas met de candy kushes en de ultra critical maar ik denk dat ik ze deels ga scroggen, dus drie a 4 planten de lucht in en de rest op een rek binden ivm beperkte hoogte aan 1 kant van de kas.

mocht ik dames te veel hebben dan is er een adoptie adresje achter de hand, ook fijn :lol:

 

 

even voor de duidelijkheid, ik ben wat betreft reguliere planten hebben best wel groen :j

heb al een paar jaar buiten gespeeld met Blueberry AF en in een ver verleden wat guerilla gespookt op zijn jan boeren fluitjes , maar reguliere planten in de tuin, das voor het eerst , dus tis even wat zoek en giswerk wat betreft voeding etc , wat vinden ze fijn en wat niet etc... stress is wel te zien aan de grotere dames, maar das niet zo gek als je kijkt hoe vroeg ze het al met natuurlicht moesten doen en het reveggen etc.

 

dus dit jaar is voor mij 1 groot leerproces.

lees ook druk mee in allerlei kweekverslagen zoals de verslagen van Elmo en Blowsterke om maar even twee voorbeeldjes te noemen.(lees er meer mee)

doe alles wel bio , als in geen chemische bestrijding etc,

de planten staan in de kas en buiten tussen de tomaten , stok en tuin bonen, pepers, paprika's en ander groenvoer die ook allemaal biologisch mogen groeien .

 

grond is verrijkt met bakken vol compost(grotendeel uit eigen hoop) , kalk en mestkorrel van bio oorsprong.

 

de potgrond die ik gebruik is niet direct biologisch gecertificeerd oid :n maar heb goeie ervaring met de grond bij de groenten van vorig jaar (peper, paprika, tomaat, tomatillo etc, deden het allemaal super op deze grond, ga alleen bij het overpotten van de huidige zaailingen nog wel wat perliet mengen denk ik om het echt goed luchtig te houden binnen en buiten en wat extra vocht retentie te creëren

 

voor een ieder die mijn enigszins lange post heeft door geploeterd , respect.

 

 

edit: en misschien ook nog een guerilla spot gevonden voor eventuele overschotten die ik niet in de tuin kwijt kan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wat ongeduldig vandaag, maar heb het nog tot het eind gelezen. :) Orange bud heb ik ook staan. Is wel een heel

mooie plant aan het worden. Grote brede bladeren.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

as said : respect :)

ik ben erg benieuwd hoe ze uitgroeien de dames orange :)

plan is om die twee ook buiten te zetten strakjes, maar ze mogen van mij nog iets groter worden voordat ik ze verhuis.

iets met slakken enzo :) ben nog even met een soort van slakken genocide bezig, als dat gebeurt is dan mogen ze.

 

heb jij ook een verslagjes lopen ?

ben benieuwd hoe de orange er bij jou bij staat, weet ik waar ik naar toe mag werken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannende soortjes, en start met die oude verwarde dames! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks :)

gisteren heb ik 4 van de 6 PW van de prop naar een potje in een simpel propje verhuisd, zo ook 3 van de 5 caramels

nu zag ik ook al weer het 1 en ander omhoog piepen, ben heel blij dat de PW's boven komen, vorig jaar 12 zaden gezet, hetgeen wat er omhoog kwam viel om, of was kerel :)

nu lijkt alles wat ik gezaaid heb boven te komen, nu dus nog fingers crossed voor dames.

heb de PW 1 keer gerookt van ene ander en vond het erg lekker kwa roken en effect, dus zou toch graag eigen kweek in de weckpot krijgen .

 

 

de Ultra critical komt ook boven spieken

 

de verwarde dames lijken steeds meer bij te trekken, erg fijn.

heb echt niet veel ervaring, maar ja, als ik de rest van de groentetuin groot krijg, zou dit toch ook moeten lukken dunkt me, aan de tijd en zorg die ik er in steek zal het niet liggen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

net even de kinders verzorgd, helaas is mijn ongeduldige natuur een zaadje fataal geworden...

1 caramel is er gesneuveld met zaadhoesje pulken(yeah i know.... :) )

"wat hebben we hier van geleerd ongeduldige vrouw? " :)

 

en ik heb de autoflowers verzopen kwam ik achter.

ze stonden in een andere prop(zonder bijlichten, naast een lading kruiden en groentezaden , maar het was in zijn totaal te veel vocht voor het propje

het potje met de autoflowertjes was dichtgeslagen en de zaden zijn verstikt...

dus, snel nieuwe gezet, 9 in de overgebleven spongepotjes in de prop uit Sannies Shop (nogmaals, geniaal dingetje)

 

tussenstand : twee reveggende dames (purple widow en amnees)

1 amnees stek

2 orange bud fem met 3 bladparen

6 PW waarvan 1 een beetje sputtert (de rest heeft 1 goed bladpaar)

4 caramel candy kush waarvan 1 sputtert en de rest ook 1 goed bladpaar

1 ultra critical fem met goed eerste bladpaar

van die laatste 3 zijn de twee bladparen onderweg en ze staan allemaal in de kas op dit moment.

 

de BB autoflowers staan binnen op de vensterbank in de prop.

 

morgen even pics voor een fatsoenlijke update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bb autoflowers staan inmiddels in een speciekuip met zijn allen,

tot nu toe 100% ontkieming van alles uit de laatste ronde zaai, de eerste ronde zaai 1 niet ontkiemt.(1 orange bud fem)

zelf helaas 1 caramel omgebracht van de laatste ronde zaai , maar verder staat alles er prima bij, ben nu aan het bedenken hoe ik de kasplanten ga laten groeien, ik zit er aan te denken de caramels op de kweektafel in een aardebak of in potten te zetten en te gaan scroggen + verduisteren , de amnezen los in de kas in bak en/of volle grond.

samen met de purps waar ik er toch 3 van heb gezaaid nog (alledrie geplopt, 1 al boven)

en dan de purple widows met de orangebuds en de ultra critical buiten in de moestuin...

nu nog verzinnen of ik ze allemaal hier ga houden, of toch een gedeelte naar een guerilla spotje ga brengen, heb al een mooie spot gevonden

nu eerst rondje kas doen(alles staat nog in de kas)

en wat foto's maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotorondje

eerst even geintje van de bb auto's

gallery_24534_15735_2504231.jpg

ik laat het lekker zitten, ik zie wel wat het doet :+

 

overzichtje van de autootjes, staan er 6 tot 8 in(als de laatste twee vinden dat ze ook boven komen kijken,

afwachten welke dames worden

gallery_24534_15735_3550610.jpg

 

de reveggende amnees met haar cloontje

gallery_24534_15735_464231.jpg

stresstekenen trekken steeds verder weg

 

de reveggende purple widow,

verwarde dame nog steeds maar ze bouwt wel leuk verder wat betreft zijtakken etc

gallery_24534_15735_470459.jpg

 

caramel candy

gallery_24534_15735_274028.jpg

 

volgende twee caramelletjes

gallery_24534_15735_955889.jpg

 

en nummer vier

gallery_24534_15735_136157.jpg

 

 

en het overzichtje van de purple widows, 1 ultra critical en twee gestrekte orange buds

gallery_24534_15735_3648706.jpg

 

die links achterin lijkt heel wat, maar dat is de amnees die in de hoek op de grond staat en uitsteekt boven het potje van de pw

 

 

edit : wilde ik toch ook even delen, mijn freaky tomaat :)

gallery_24534_15735_2850790.jpg

it's see through :)

is een soort die ik voor het eerst heb staan en ze geeft dus nogal freaky tomaten, de rest is niet see through, maar wel wat grillig kwa vorm/afwerking.

ben benieuwd wat ze over de hele lijn doet straks, heb er ook nog van buiten staan

die van de foto's is een setje bloemen wat elkaar te lief vond (klef gedoe daar in de kas joh)

Share this post


Link to post
Share on other sites

grappige tomaat

die reveggende komen er wel

 

mooie soortejs en succes dit jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks :) ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen,

nu even prakkiseren hoe ik de caramellen ga zetten

 

aardebak of de potten waar ze nu in staan (20 liter bouwemmers met een boel gaten) , scroggen, heb ik genoeg ruimte, of moet ik het schap boven de kweektafel weghalen...hoeveel ruimte heb ik nodig kwa hoogte voor een scrog...damn, does it show i don't know what i am doing? :) :)

ga nog maar eens een rondje zoeken naar buiten scrogjes

 

op zich zijn de potten wel handig trouwens, de tafel zou kunnen gebruiken voor watergift van onderen, door de opstaande rand is ie daar perfect voor...

alleen even een bak aan de zijkant er onder schuiven voor de opvang van het exces

zou ook vrij makkelijk een verduisterings constructie kunnen maken voor de tafel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aqlowa

 

die grote purple widow in reveg zou je eventueel kunnen afknippen op 1 derde

en dan alle bloemetjes eraf halen want dat gaat rotten sowieso .

normaliter als je een plant wilt reveggen laat je een paar stukje bloem en takjes en blaadjes zitten

je haalt een derde van je kluit af .

en je geeft haar dan een flinke dot stikstof .

dan gaat ze helemaal van voor af aan groeien en bloeien .

want ik heb ook wel eens zo n grote oplawiebus laten staan maar dat werd nix .

je krijgt dan een hele luchtige fluffy plant met allemaal gekke gedraaide blaadjes die wel onder de klieren zitten maar niet te roken is .

en een revegplant kan best de moeite waard zijn .

ik had toen zelf dat ze heelveel topjes kreeg die iets kleiner waren als normaal maar de wiet was wel bijzonder heftig .

 

hg

,m

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks Macerror

 

de reveggende amnees heb ik idd gesnoeid, of althans, topjes er uit geknipt, de PW is een drama ding wat betreft topjes, heel veel hele kleine fluffy muik, had ze al voor ze ging reveggen trouwens, maar aangezien ik wel in ben voor een experiment/leerpocesje

het reveggen was trouwens ook niet echt gepland, meer onvermijdelijk gevolg van mijn geduldige :) natuur :)

 

had idd de bloemen er al uit willen knippen, maar zag op tegen de hoeveelheid werk door de hoeveelheid en formaat.

nu een stuk afhakken is in principe vrij rigoureus toppen en dat zou me ook al een hoop werk besparen wat betreft bloemen snoeien.

Me thinks i am going to give it a go :) vanmiddag een poosje fröbelen en gaan

deze blijft toch binnen in de kas , dus toppen is geen probleem (geen heftig stutwerk nodig ivm weersinvloeden cq wind )

 

 

86ste edit, ben nou toch bezig , kan er altijd nog een pw scrog van maken... als ik dan toch aan het fröbelen ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...