Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tnt207

timers blijven stuk gaan

Recommended Posts

dit is vrij dringend want ik ga echt nog mijn oogst naar de kloten zien gaan.

 

ik heb al 6 jaar een kweekkast met 400w hps.

 

sinds vorig jaar heb ik een extra kast 2 x 90w ufo LED voor voorgroei

sinds 2 weken heb ik nog een extra 250 watt hps voor in de voorgroei ( mijn auto mazars deden het niet goed genoeg onder de led lampen.

 

daarom heb ik nu de ufo led lampen verdeeld over de 2 kasten dus nu is het 400 watt hps plus 90 watt led en de andere kast 250 watt hps en 90 watt led

 

 

dat wil dus zeggen dat de 2 verlichtingen per kast elk op een apparte timer staan.

en dinds dit zo geschakeld is gaan mijn timers om de 2 dagen stuk????

 

hoe kan dit? ik kan gerust 1000 watt hps op een timer zetten maar 400 plus 90 of 250 plus 90 resulteert in een snelle dood???

 

 

iemand die meer weet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor timers zijn het?

Dat is namelijk wel handig om te weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omnirex timers kunnen erg veel hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben intussen al 3 merken af gegaan en ik ben begonnen bij de duurste en nu ben ik bij de goedkope , merk ken ik niet vanbuite maar de goedkope houden het langer uit.

 

maar dit is niet een probleem met de timers, het moet de combinatie zijn van hps en led die iets loopt te klooien denk ik maar ik zoek iemand met ervaring hier in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik de timer om een relais aan te sturen waarmee je de stroom inschakelt.

Dan gaat het nooit mis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

investeren in een schakelkastje met relais

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist!

 

Volledig met Jeice eens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de digitale timers van de Gamma. (Wit merk)

Deze hebben een ingebouwde relais die 16A kan trekken. En draaien al meer dan 16 maand.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat gaat er stuk dan? blijven de lampen branden?

misschien trekken de ufo's erg veel met opstarten, al verwacht ik van niet.

 

In de tussentijd heb je al zoveel uitgegeven dat je een knap schakelkastje had kunnen kopen denk ik. Anders binnenkort wel als je er nog een paar gaat proberen. Ik denk dat je veel mazzel hebt gehad met je eerste timertje.

 

Ik zou ook investeren in een schakelkastje, na 6 jaar ken er best wel een kleine investering vanaf dacht ik zo.

 

Topic verplaatst naar de electrohoek.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor 50 euro een stekkerdoos relais met 2 snoeren kant en klaar gekocht

Een stekker in het stopcontact en de andere in de tijdschakelaar en dan in het stopcontact, en je lamp en zo prik je in de stekkerdoos; ik zal morgen een fotootje maken. Geen gepiel en safe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de timers gaan stuk in de zin dat de lampen 24 op 24 blijven branden.

wat eveneens raar is want de interne relais van die timers hoort uit te springen als er iets mis loopt en niet gewoon stroom blijven geven.

Ik heb alle 6 reeds kapot gegane timers daarnet met een iemand die elektronica gestudeert heeft ( om toch iets van profesionalisme erbij te hebben ) uit elkaar gehaald en alles is intern nog intact, geen vonk schade/verhitting schade.

 

het is echt een raadsel want nu staan mijn hps apart van de led geschakeld en nu gaan ze terug mooi aan en uit als de timer verloopt.

die gast die kwam kijken denkt ook dat het moet liggen aan combinatie van hps en LED maar we hebben geen flauw idee hoe de binnenkant van zo een ufo lamp er uit ziet om uit te zoeken wat dit kan veroorzaken.

 

 

BTW...bloeien onder hps in combi met LED geeft echt de gezondste planten tot op het einde die ik ooit gehad heb, zeker eens de moeite voor iedereen om eens over na te denken...natuurlijk als de boel proper blijft draaien.

 

die relais kast daar zal ik binnenkort maar eens voor passeren bij organic earth, heb er daar laatst nog zien staan. en als ik daar dan toch ben zal ik maar een auto blus systeem aanschaffen. heb nu ineens toch een beetje bang gekregen van elektriciteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Ik heb hier 2 ledlampen van 180W en 1 hps 250W

 

Op 1 relais en 1 timer

 

Nog nooit problemen gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is de inrush die die timers nekt,

idd gewoon 2 davin dv-12's halen, die 100 euro heb je er zo weer uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook veel problemen gehad met mijn digitale klokjes van de Blokker, die waren in de aanbieding en heb er een berg van gekocht. Alles leek goed en wel te gaan totdat... jaja de programma's compleet fucked up waren.

 

Wat bleek ? Er zitten 20 programma's op die digitale klok, en om een of andere vage reden was programma nr 19 ingesteld en daarmee dus de oorspronkelijke aan-uit tijd negeerde.

 

Controleer al je programma's op je klokjes eens. De analoge klokjes gebruik ik niet eens meer om een lamp te schakelen, alleen de fan en inblazer want zelfs bij 108 W TL liepen analoge klokjes al vast.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Controleer al je programma's op je klokjes eens. De analoge klokjes gebruik ik niet eens meer om een lamp te schakelen, alleen de fan en inblazer want zelfs bij 108 W TL liepen analoge klokjes al vast.. :rolleyes:

 

ik schakel momenteel 110 wat tneon met 1 van de gamma 11,50 (analoog met ingebouwde 16amp relai) gaat nu al meer dan een jaar prima komt morgen/overmorgen een 2e bij te hangen en kijk het aan hoelang het goed gaat,

(stiekem licht er al dezelfde tijd een davin stof te happen, maar hps sloopt alsnog de ingebouwde relai heb ik al eens ervaren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjah het ene klokje is het andere niet, ook al komen ze van de zelfde fabriek.. Chinezen staan er om bekend dat bij te korten inferieure materialen gebruiken, en net zoals met veel spulletjes komen dure en goedkope items vaak van de zelfde fabriek. Tegenwoordig is de kwaliteit van bijna alles zwaar bagger, ons voedsel, goedkope of dure producten, het wordt zo marginaal mogelijk gemaakt met de goedkoopste materialen om er een beetje winst op te maken.. Vroegah toen had je kwaliteit, toen was het betaalbaar, maar nu.. pfff

 

Dat gamma klokje van 11,50 heeft het op mijn 108W T5 TL verlichtingssetje zegge en schrijven 48 uur volgehouden, toen ging de lamp al niet meer aan. Meer geluk had ik met de analoge klokjes van de Action, daar werken er nog steeds 3 van de 4 van... De 3 klokjes van de gamma liggen allemaal al in de kliko...

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 kweekjes 400 watt met een omnirex gedaan - nix geen relais. maar nou net de gamma timers 5 van versleten.,echt merkwaardig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weesblij dat je timer niet in de fik is gevlogen.

 

Je bent een rund als je met electra stunt.

 

Heb je nou al een schakelkast ??

 

Of blijf je eigenwijs door stunten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, had er wel een , maar die deed het niet.

 

Momenteel is het geen issue meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop nou gewoon fatsoenlijk spul en niet van die Gamma-Chinese troep.

De afvalberg die jullie veroorzaken daar kots ik van.

Als op een schakelaar 16A staat dan bedoelen ze meestal een ohmse last, zoals een gloeilamp.

De voorschakelapparatuur voor LED's is NIET ohms, net zoals de vsa van een HPS lamp dat niet is.

Goedkope schakelaartjes kunnen dat niet hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De afvalberg die jullie veroorzaken daar kots ik van.

 

dramaqueen... ;)

 

Geef de 'dure' merken de kost die ook gewoon vol chinese zooi zitten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet "gewoon chinese zooi".

Fatsoenlijk spul is wel duurder maar gaat niet kapot. In een fabriek willen ze niet afhankelijk zijn van troep die ieder moment kapot kan gaan.

Sommige merken daar kun je nu eenmaal op vertrouwen, ook al wordt het gefabriceerd in China.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

chinese troep... moet altijd lachen als mensen hierover beginnen. alle 'troep' komt uit china, zijn maar zeer weinig bedrijven die hun fabrieken in hun eigenland hebben. je maakt je zorgen over de afval berg? waarom denk je dat er in China geproduceerd wordt? daar zijn de milieu regels lang zo streng niet als hier, als er al regels zijn!

bedenk ook, veel merken betaal je voor het merk (denk aan Apple) en niet zo zeer de kwaliteit. tuurlijk, de kwaliteit is goed, echter rechtvaardigt dit niet de soms belachlijk hoge prijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewoon een feit dat zogenaamde A merken steeds sneller stuk gaan en je soms kwalitatief betere producten krijgt met de B merken. Bepaalde producten van Philips hoef ik nooit meer omdat het bagger is. A merken, dure merken zijn dus niet altijd zaligmakend..

 

ja het scheelt of er goedkope componentjes in het product verwerkt worden, of de aller aller goedkoopste componentjes, of er draadjes van 1 mm gebruikt worden of 0,5 mm..

 

Sommige B merken weten dit en doen niet veel meer onder voor een A merk..

 

Dat gezegd hebbende, vind ik niet dat je onnodig risico moet nemen en dat je je HPS of TL buis armatuur van 100W of meer, beter niet kunt schakelen met een goedkoop analoog klokje. Kies voor de veiligheid en duurzaamheid een digitaal klokje, die je al voor 8,50 kunt kopen bij de blokker, met 3 maanden garantie.

(geen geld terug wel een tegoed bon)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...