Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrG

Hoes en raad eens over te voeren drugsbeleid

Recommended Posts

Gemeenteraad en burgemeester Onno Hoes van Maastricht gaan bekijken of buitenlanders in coffeeshops kunnen worden toegelaten zodra de eerste coffeeshops vanuit het centrum zijn verplaatst naar de grenzen van de stad.

 

 

Dat zei burgemeester Onno Hoes (VVD) van Maastricht dinsdag tijdens een raadsvergadering.

 

Wel verwachten Hoes en de gemeenteraad dat de coffeeshops tot die tijd per direct stoppen met de verkoop van wiet aan buitenlanders. Verder gaan raad en burgemeester kijken naar mogelijkheden om in Maastricht of Zuid-Limburg een proefproject op te zetten van gereguleerde wietteelt.

 

Raad en burgemeester stonden lang tegenover elkaar. Alle partijen kunnen zich nu vinden in een compromis, dat dinsdag door Hoes is uitgesproken.

 

''Er is een behoorlijke strijd gevoerd vanuit de intentie: we willen het beste voor de stad'', zei Hoes. ''Ik heb me daarin behoorlijk laten meeslepen.'' Hoes zei verder: ''Dit moet een keer stoppen.''

 

Compromis

 

Hoes en raadsfracties voerden daarom de afgelopen dagen overleg, waarbij alle fracties water bij de wijn deden. Daaruit rolde een compromis: nu stoppen met verkopen aan buitenlanders, straks mag het misschien wel na de spreiding van de shops, en kijken of de wietteelt gereguleerd kan worden.

 

Het herstel van orde en veiligheid in Maastricht is volgens Hoes de prioriteit. Hij gaat binnenkort met de coffeeshophouders praten over de nieuwe wending. Donderdag komt minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) naar Maastricht om zich op de hoogte te stellen van de problemen. Opstelten heeft Hoes extra 'blauw' toegezegd.

 

Hoes beloofde de raad voortaan te informeren waar hij handhavend zou optreden tegen coffeeshops. Maar de acties tegen illegale straatdealers hebben prioriteit, zei hij.

 

Reactie coffeeshops

 

Duitsers en Belgen blijven alsnog welkom in de Maastrichtse coffeeshops. Dat zei woordvoerder Marc Josemans van de Vereniging van Officiële Coffeeshops in Maastricht (VOCM) in een reactie op de volgens hem ''bizarre'' stellingname door raad en burgemeester. ''Als we buitenlanders de toegang weigeren, keren de straatdealers terug'', zei Josemans.

 

Volgens hem verdwijnen de drugsrunners geleidelijk uit het straatbeeld door de druk van politie en de eigen beveiliging door de coffeeshops, en omdat buitenlandse klanten nu in de shops terecht kunnen. ''Wat Hoes en de raad willen, hebben we een jaar lang geprobeerd'', zei Josemans. ''En daar was iedereen hier in Maastricht ontevreden over!''

 

Josemans nodigde minister Ivo Opstelten uit om donderdag tijdens zijn bezoek aan Maastricht ook een coffeeshop binnen te lopen.

 

(www.nu.nl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

baby.jpg

 

een baby met een penis op z'n rug, dat is bizar, maar Onno kan er ook wat van!

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

LoL

Share this post


Link to post
Share on other sites

geeft toch een andere wending aan het gezegde "je kunt m'n rug op"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel ik me distancieer van schelden -waarom is Hoes, omdat hij gezagsdrager is ineens een vieze homo- heb ik hem ooit badinerend rugridder, genoemd, zonder de associatie te maken met het gezegde "je kunt m'n rug op."

Maar dat soort associaties zijn talloos. Waarom wordt een welgesteld mens een "rijke stinkerd" genoemd? Tot de 18e eeuw werden rijke mensen onder de vloer in de kerk begraven en de armen in het belendende kerkhof. De ontbindende lijken in de kerk verspreidden een lijkenlucht, vandaar de uitdrukking rijke stinkerd. Dit werd in de 19e eeuw verboden, met als uitzondering overledenen uit ons koningshuis. Overigens wordt deze graftombe geventileerd met koolstoffilters.

Welke growshop is hofleverancier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

marc josemans heeft een hele goede positie in deze zaak ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee man, hoe kom je daarbij dan.. da's pertinent onjuist.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoewel ik me distancieer van schelden -waarom is Hoes, omdat hij gezagsdrager is ineens een vieze homo- heb ik hem ooit badinerend rugridder, genoemd, zonder de associatie te maken met het gezegde "je kunt m'n rug op."

Maar dat soort associaties zijn talloos. Waarom wordt een welgesteld mens een "rijke stinkerd" genoemd? Tot de 18e eeuw werden rijke mensen onder de vloer in de kerk begraven en de armen in het belendende kerkhof. De ontbindende lijken in de kerk verspreidden een lijkenlucht, vandaar de uitdrukking rijke stinkerd. Dit werd in de 19e eeuw verboden, met als uitzondering overledenen uit ons koningshuis. Overigens wordt deze graftombe geventileerd met koolstoffilters.

Welke growshop is hofleverancier?

 

 

hey, ik gebruik zelf wat woorden waarvan ik eerlijk gezegd ook niet zou weten hoe deze ontstaan zijn, kun jij me helpen?

 

Kutjanus

Stomme mongool

Teringjong

en degene die het best over de tong rolt en die ik dagelijks gebruik, zal ik hier niet posten, maar je kunt er gezwel,jong,zooi,lijer etc achter zetten.

 

brand los zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
geeft toch een andere wending aan het gezegde "je kunt m'n rug op"

 

 

:rolleyes: :lol:

 

er mot ook es gelache worde

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoewel ik me distancieer van schelden -waarom is Hoes, omdat hij gezagsdrager is ineens een vieze homo- heb ik hem ooit badinerend rugridder, genoemd, zonder de associatie te maken met het gezegde "je kunt m'n rug op."

Maar dat soort associaties zijn talloos. Waarom wordt een welgesteld mens een "rijke stinkerd" genoemd? Tot de 18e eeuw werden rijke mensen onder de vloer in de kerk begraven en de armen in het belendende kerkhof. De ontbindende lijken in de kerk verspreidden een lijkenlucht, vandaar de uitdrukking rijke stinkerd. Dit werd in de 19e eeuw verboden, met als uitzondering overledenen uit ons koningshuis. Overigens wordt deze graftombe geventileerd met koolstoffilters.

Welke growshop is hofleverancier?

 

 

ben jij ook wel eens stoned :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Stomme mongool

Ik prefeer toch het Haagse woord gombal voor mongool. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ridder in de orde van de BRUINE nassau :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal waar, ik ga me nog eens pijp bruine Nassau roken :rolleyes: :lol: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ehh :rolleyes: you mean whe're smoking dog shit ? '' yeah man my labrador ate my stash.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet wat jij allemaal rookt maar uhhh :rolleyes: :lol:

 

 

 

ik wil je wel een zakje van die 3 hier bewaren hoor, als jij daar happy van wordt :)

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een echte stoner weet waar ik het over heb!

 

:rolleyes: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja cheese and chong :rolleyes: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...