Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Knakie blind

Dringend hulp benodigd

Recommended Posts

Had je hem niet ff goed kunnen nemen

 

Maar zoals dj zegt ff stop wisselen met een waarvan je zeker weet dat die goed is, en haal het deksel er eens af en kijk of alle bedrading nog vast zit.

 

stop wisselen al geprobeerd, dat gaat goed, deksel er afhalen klinkt alsof dat simpel en zonder risico is? zegel geen last van?

 

sorry maar ben dus absoluut niet in deze materie thuis, zodra er weer daglicht is zal ik proberen de stoppenkast eraf te schroeven

 

gr. knakie

 

Zet je de kweek (iig de afzuiger) toch even op een andere groep en bel je een connaisseur?

 

De andere groepen liggen een verdieping lager, dus gaat er een kabel de trap op naar een afgesloten ruimte waar de " connaisseur" desgevraagd geen toegang toe verkrijgt, dat lijkt me vragen om moeilijkheden

 

gr.

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste knakie

 

Die zwarte deksels met witte schroeven kan je er zo afhalen, daar zitten geen zegels, moeten wel je stoppen eruit.

Dan kan je kijken of de bedrading in je meterkast iig goed zit, want het is vreemd dat je op die groep nergens meer stroom hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe rekenen hoeveel watt je op die groep hebt aangesloten, is het 3600W dan lijkt het verdacht veel op overbelasting.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Effe rekenen hoeveel watt je op die groep hebt aangesloten, is het 3600W dan lijkt het verdacht veel op overbelasting.

 

reken reken

wasmachine max =1500 watt

600 watt hps = 600 watt

cv in ruste = 500 watt?

afzuiger + fan = 500 watt?

strijkijzer = 1000 watt?

 

en zojuist bekent mijn vrouw het gebruik van een strijkijzer op dezelfde groep dus de oorzaak zal hem inderdaad gezocht moeten worden in overbelasting, maar kan dit dan tot gevolg hebben dat er ergens inwendig bedrading is doorgebrand? Zou dan niet alleen de aardlekschakelaar eruit moeten slaan?

 

Gr.

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meten is weten :rolleyes:

 

Meet maar eens op de groepshakelaar die willen wel eens begeven!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zijn dat die aardlek stuk is en op de uit-stand staat zoals eerder gezegd, maar daar kan ik je niet mee helpen. Geen verstand van anders dan je niet te veel op 1 groep moet aansluiten.

 

Edit:4100w is te veel :lol:

 

Strijkijzer is tussen de 1000-2600w lees ik net op internet,

1000m afzuiger en ventilator is ongeveer 150 w volgens de stroomcalculator hier op het forum.

 

Pfft blijf editten :rolleyes: je tv enzo, eet die geen stroom?

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Knakie blind,

hoe kom je op deze waardes?

reken reken

wasmachine max =1500 watt

600 watt hps = 600 watt

cv in ruste = 500 watt?

afzuiger + fan = 500 watt?

strijkijzer = 1000 watt?

 

en zojuist bekent mijn vrouw het gebruik van een strijkijzer op dezelfde groep dus de oorzaak zal hem inderdaad gezocht moeten worden in overbelasting, maar kan dit dan tot gevolg hebben dat er ergens inwendig bedrading is doorgebrand? Zou dan niet alleen de aardlekschakelaar eruit moeten slaan?

 

Gr.

knakie

 

wasmachine max 1500 watt?

Dat dacht ik niet, de wasmachine en wasdrooger zijn meestal een aparte groep.

CV in rust = 500 watt?

Zeker niet.

 

Op een 16 ampere-groep mogen maximaal 3680 watt aangesloten zijn ( 16 A x 230 Volt).

Hiervan mag voor de veiligheid 75 % continue gebruikt worden.

 

Maar ik ken de bekabeling van het huis niet...........

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

verbruik huishoudelijke apparaten

 

een link naar verbruik van verschillende huishoudelijke apparaten, let op! het is gemiddeld!

 

hoe is je (e?)vsa? een oudere VSA kan ook voor problemen zorgen, meer verbruik minder efficient.

Torsten, normaal gesproken wel ja, echter in zijn geval zit de kweekruimte er óók op. volgens bovenstaande lijst zou een en ander mogelijk moeten zijn, aangezien de droger niet wordt gebruikt. das 1000 watt voor WM en 1000 voor de kweekruimte. en incidenteel de strijkijzer erbij. totaal 2500watt, zou moeten kunnen. nu zit op dezelfde groep óók de TV en internet ( misschien een computer) een fijne flatscreen vreet energie. dit moet allemaal meegenomen worden op dezelfde groep en dan gaat het rap richting de 3000 watt verbruik in eens.

 

de meeste simpele oplossing, een elektriciën een nieuwe groep aan laten leggen, met een beetje geluk hoeft ie de meterkast niet uit. je WM/kweek apart en de TV en dergelijke apart.

 

wat ik alleen niet begrijp, een aardlek slaat er niet uit bij overbelasting, daar zijn je zekeringen voor. dus als de aardlek eruit slaat moet ergens een kortsluiting gemaakt worden. waar? geen idee fijne zoektocht! toch, zet de twee aparte groepen op, hoe dan ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal bedankt voor de reacties.

 

Mannentje(vriendje van de voetbal) is gekomen, op het moment dat hij alle groepen met van die drukknop schakelaars uitzette om de kap eraf te halen sloeg de aardlek al eruit, lijkt me raar!? afijn, hij alles doorgemeten en geen probleem ondervonden, zei het dat hij vermoede dat 1 stop kapot is. Nieuwe stop erin, kap erop en alles deed het weer.

 

Het rare is dat ik zeker weet dat ik in de betreffende groep een nieuwe stop heb gedraaid (vers uit het schap van de gamma) de enige uitleg die ik eraan kan geven is dat uit het nieuwe doosje met stoppen de stop al kapot was of hij direct na indraaien gesneuveld is zonder dat de aardlek eruit sprong??

 

Afijn, mannetje weg, ik de stekkers van de cv en wasmachine in het contact en baf aardlek springt er weer uit??? Aardlek gereset, en gelukkig werk alles weer.

 

Zal toch ergens wel kortsluiting zitten ?

 

We draaien in ieder geval weer normaal zonder haspel uit de badkamer door het hele huis te moeten uitleggen ;)

 

Groet,

knakie

 

Strijkplank beneden in de slaapkamer verankerd zodat dit niet nog een keer kan gebeuren, nieuwe groep gaat na deze ronde worden aangelegd!!!

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ook even naar de waardes voor aardlek van je wasmachine, wij hebben ook een wasmachine gehad waarbij elke keer de aardlek eruit klapte, die was gewoon heel erg gevoelig, beetje vocht in badkamer en dan sloeg die er al uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prutsertje, bedankt voor de tip, zal het laten doormeten en goed in de gaten houden.

 

Tot nu toe geen uitval meer!

 

Gr.

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij idem, wasmachine met lekstroom (lekte via de leidingen).

 

Had ook geen aardlek, eerst ff de stekker van de wasmachine eruit en dan douchen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...