Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste wf leden.

 

Ik zit met een paar vraagjes.

 

Ik ga dit jaar 2 soortjes zetten heribei en kolossus.

 

Ik heb 3 kuipen: kuip 1 = 2xkolossus. Kuip 2 = 1xkolossus. Kuip 3 = 2xheribei.

 

Nou was mijn planning om der 1 groot scrogg net boven te maken.

Ik zat alleen aan de volgende dingen te denken.

 

Raken zo de toppen niet door elkaar, zodat ik bijvoorbeeld een chaos krijg.

En is dit nou wel zo handig.

 

Alternatief: 3 verschillende scroggjes maken.

 

Ik wil daarboven wat pvc buizen doen voor het verduisteren/ afdak maar dat terzijde.

 

Wat is volgens jullie de beste optie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

 

1:ik kan de planten niet te hoog laten worden.

2:als het goed is minder kans op toprot.

3:zo kan ik zorgen dat ook vertakkingen (toppen) evenveel licht krijgen.

4:het lijkt mij ook wat makkelijker met verduisteren.

5:je kan je plant op verschillende plekke vast zetten enz enz.

 

 

Wat is volgens jou de nadelen van een scrogg misschien zie ik het helemaal verkeerd.

 

Ojaa zit nog steeds met dezelfde vragen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scroggen is meer iets voor lampenkwekers, de omgekeerde kwadratenwet is niet geldig voor zonlicht dus lagere toppen zullen evenveel licht vangen als de bovenste toppen.

 

 

Toppen kan je doen om meer en kleinere toppen te krijgen en zo ook het risico op toprot te verminderen, maar alles samenbinden zal volgens mij het risico juist verhogen.

 

Het kan wel helpen om je planten laag te houden, maar hou het luchtig binnenin..

 

Als je het toch doet zou ik per plant een scrognet maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke maar hoe krijgen onderliggende toppen wel genoeg licht met de zon en niet bv met hps?

 

Meeste wietplanten hebben als eigenschap om als een kerstboom te groeien.

 

Onderste toppen zijn dan meestal fluffy wat niet het geval is bij een scrogg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat komt omdat de meeste (bijna alle) scroggers toppen onder het net weghalen, als ze dat niet doen is het net zo fluffig.

 

De plant zelf heeft schijt aan de onderste topjes omdat de toppen in de lucht veel meer kans hebben op bevruchting.

 

Laag houden kan net zo goed door middel van SOG, of later beginnen, de onderste takjes kun je gewoon zelf weghalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scroggen is meer iets voor lampenkwekers, de omgekeerde kwadratenwet is niet geldig voor zonlicht dus lagere toppen zullen evenveel licht vangen als de bovenste toppen.

 

 

Toppen kan je doen om meer en kleinere toppen te krijgen en zo ook het risico op toprot te verminderen, maar alles samenbinden zal volgens mij het risico juist verhogen.

 

Het kan wel helpen om je planten laag te houden, maar hou het luchtig binnenin..

 

Als je het toch doet zou ik per plant een scrognet maken!

Inderdaad onder de lamp is scroggen een fantastische chaos bij meerdere soortjes zeker goed plannen maar te overzien door het dieven en grote bladeren samenbinden , buiten heb je inderdaad een behoorlijk werkje aan de hand , ik scrog en werk anderhalf uur per dag aan de plantjes dus als je er constant een goed oog op houd is het te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...