Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
g-o

Irrigatiesysteem

Recommended Posts

Beste mede growers en blowers.

 

Ik ben op zoek naar een irrigatiesysteem voor een tent met 32 18-liter potten. Door de bomen zie ik het bos niet meer.

Een 50 liter vat met een pomp die het water van die pennen door de tent heen pompt lijkt me het beste en simpelste.

 

Wie van jullie heeft hier ervaring mee en kan me hierin advies geven?

 

Thanks! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een aquaking Q5503 pakken met Rayjetten.

Met 18ltr potten moet je namelijk sws Rayjetten hebben anders wordt niet het gehele aardoppervlak nat

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Rayjetten zeggen me helemaal niks. Ik kan er op google ook helemaal niet over vinden :rolleyes:

 

Thanks anyway!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ik doe even mee.

heb ook Rayjetten.staan maar ondanks een filter zitten ze heel snel verstopt.

Is er een ander systeem dat niet zo snel verstopt raakt.

Wie o wie kan mij helpen

grt vlakspaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vlakspaan,

Dat kunnen zoutophopingen in je systeem zijn. Dan moet je idd even een dripeaner halen als je al niet te laat bent.

Het kan ook zijn dag je pomp te zwak is en er niet genoeg druk wordt opgebouwd. Dan wil er nog wel eens verschil in het aantal ml zitten per pot wat je krijgt (en jij de denkt dan dat er wat verstopte tussen zitten, check dit dus eerst ff)

 

@g-o

Nee, die sluit je op een thyleenslang aan. Gaatjes erin ponsen en het slangetje die aan het rayjet zit druk je dan in t gaatje.

Voor je thyleen heb je een PE filter met terugslagklep, en die zit weer met een dikke gele slang (25mm uit me hoofd) op je pomp.

Kijk ff in de bouwdoos sectie van dit forum, daar staat een stuk over irrigatie uitgelegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rayjet is kut!!!!!

 

Vloeden?

 

En met de hand moet zat kunnen!!

Edited by tim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rayjet is kut!!!!!

Spreek voor jezelf :rolleyes: .... Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, enkel een keer drukverschil maar problemen zijn er om opgelost te worden.

 

Op 18ltr potten moet je wel rayjetten gebruiken anders wordt nooit heel je aardoppervlak.

Vloeden op aarde heb ik geen ervaring mee dus kan ik niet over oordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! Ik ga eens even informeren bij de plaatselijke GS over die rayjetten :lol:

 

Zo'n systeem druppelt dat de hele dag door of pompt hij, bijvoorbeeld door een tijdschakelaar, op een bepaald tijdstip 32 liter naar mijn 32 potten?

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak gebruik van Blumat druppelaars, voor een niet al te groot systeem werkt het perfect!

Maar ook hier zijn de meningen over verdeeld, zelf nog nooit problemen gehad..

 

Check anders mijn verslag, daar staat het beter beschreven! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat dit een oud topic is maar goed..

Heb je met die rayetten ook nog drukventielen nodig? Ik kan geen 4mm drukventielen vinden en zag ook dat een rayet 18l per uur doorlaat en kan de drukventielen alleen vinden met maximaal 8l per uur.

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>ik ben gisteren naar de doe-het-zelf gereden en een fonteinpompje , darm van 8 (3m), klembandjes, t-stuks en druppelkopjes van karher die te regelen zijn in snelheid.</p>

<p>kostprijs+- 35€ </p>

<p>ik had zelf nog een vat van 60l liggen.</p>

<p>Bij mij is het maar voor 4 potten van 18l.</p>

<p>Ik heb alles in elkaar gestoken en wat gespeeld met de afstelling en op een half uurtje was alles in orde .</p>

<p>heb het met een tijdschakelaar 15min laten draaien bij het aangaan van de lampen, de darmen in mijn emmer gestoken om de hoeveelheid water te controleren.</p>

<p> </p>

<p>Na de 2de dag loop alles prima .</p>

<p>de rede om dit te doen is omdat we beslist hebben om toch op verlof te gaan .</p>

<p> </p>

<div style="left: -1000px; top: 72.4px; width: 1px; height: 1px; overflow: hidden; position: absolute;"> </div>

 

 

dit is vreemd hoe mijn bericht gepost is geweest :(

Mijn excuses daarvoor

 

grtn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...