Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hemprenaissance

ik ga micro growen :D

Recommended Posts

dag luitjes in de micro sectie. IK WIL MICROGROWEN !!!! :rolleyes: :lol:

 

ik kweekte al een aantal jaar met een 400/ 600 watt lamp in mijn secret jardin dr 100. maar door verhuizing genoodzaakt deze tent ff opte bergen en wachten op betere tijden.

 

het zit namelijk zo ik woon boven een bedrijfspand met 5 mensen: van goede kennis tot beste vriend die natuurlijk iedereen zijn eigen kamer. en het hele boven pand stinkd dag en nacht naar de wiet. ze ruiken qua geur meer wietrook dan dat ze door mijn filter verse wiet kunnen ruiken. dat zit dus wel goed.

 

erg handig zon dr 100 tent en voor jaar al is op gezet. nou is de stroomverdeling bij ons focking slecht ' aangelegd' dit moet je lezen als veel kamers op 1 groep :) je raad het dus al nog voor ik uberhaupt begonnen was vlogen de stoppen mij om de oren :) hahaha gelukkig alles kunnen verhuizen die tijd en met suc6 weten af te ronde.

 

tog mis ik als die rakkers die mooie kleine sletten als de mother f*cker :) het kriebelt gewoon en wil het nog is proberen met een 250 watt hps moet het tog wel lukken?

 

ik ben alleen geen kleine hokjes kweker geweest shit duurde in mijn ogen ellendig lang qua groei en bloei. tog heb ik hele mooi resultaten mogen zien van forum members die ik in het verleden nog wellis tegen kwam en wil het zelf gaan proberen.

 

wat zeggen jullie van deze set up.

 

80x 80 x 160 tentje ( welke raden jullie aan green room of secret jardin ? )

 

250 lumatek met power boost

 

400 kuub buisventilator + filter 425 kuub ( heb ik nog liggen goed als nieuw ).

 

schakelkastje er tussen voor 2 x 600 watt ( ook al liggen )

 

aanzuigertje van rond de 200 kuub max denk ik zo ( ook al aanwezig )

 

fan controller ook al aanwezig

 

bac voedingslijn ( aanwezig )

 

ik heb verder alleen nog normale spiegelkappen liggen. nu zie ik ook een blitse lumatek kap hoeveel meerwaarde heeft zon duurde kap nou eigenlijk? ik kweek met een spiegel kap ook 500+ gram op 1 m2 met het atmo 12/12 systeem. anders wil ik ook wel zo'n blits kapie halen ziet er tog pimp uit :) :)

 

uiteraard word ph en ec gemeten daar heb ik de meters al voor in huis. heb ik nog iets over het hoofd gezien?

 

de bedoeling is om:

 

16 x 20 x 20 potjes met verschillende autoflowers 24/7 licht licht te geven. of zal dit te veel op de ruimte zijn ? ik kweek zelf op een m2 met 16 x 11 liter potten zoals eerder vermeld direct 12/12.

 

 

ik hoor graag van jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bijna microgrowert,

 

Over een tent en kap kan ik je niet adviseren, maar ik zou in elk geval je afzuig-buisvent vervangen voor een softboxje 500kuub. zeker als je al een knappe controller hebt. Vaak maken die buisafzuigers behoorlijk wat meer lawaai.

 

en waarom autoflowers? je kunt gewoon kweken zoals je gewend bent, misschien niet helemaal meteen op 12/12 maar verder alleen maar wat minder/kleiner.

Alhoewel met de hoogte van de tent moet je afhankelijk van het soortje wel op de hoogte letten.

 

ik zou zelf wat minder planten zetten met een wat grotere pot.

 

Wel een verslagje bijhouden als je begint hoor.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag broertjuh. die buis ventilator valt wel mee zeker met een 250 watt op zo'n oppervlak moet het aardig te regelen zijn.temperatuur tussen 23 en 28 graden is het streven. in principe zou ik met 300 kuub al weg kunnen komen tog?

 

door die overkill zou me buisje niet hard hoeven draaien. tjah een licht brom voorkom ik niet.

 

 

de reden dat ik autoflowers wil is omdat ik met 2 x zoveel licht iig 1 op 1 hoop te halen waardoor ik er voorlopig weer tegenaan kan.

 

normale soorten kunnen ook i know. geloof wel dat ik 1 week extra moet groeien en dat de bloei vaak ook een week langer duurt, maar ja gaande weg zou ik daar wel achter komen ronde erna was ik dan van plan gewone planten neer te zetten.

 

ik heb alleen ervaring met direct 12/12 maar dat gaat niet op voor 250 watt lampies daar zal ik hoe dan ook moeten voor groeien.

 

dan over het aantal plant het volgt:9 x 11 liter een betere optie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop dat je nog een lumatecje weet te vinden, ik scheen volgens puc de laatste te hebben van de importeur van dat spul, gavita drukt ze uit de markt maar die hebben geen 250 watt verzie wel een 400 watt die je kan terug dimmen

 

4 planten 2 weken voorgroei vanuitzaad veel meer moet jeze niet geven

9planten meteen op 12/12

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

de hoogte is wat krap, maar denk dat je op 80*80 toch prima uit de voeten kan met een 400 Watt lichtfabriek. niet al te lang voorgroeien en met auto's verwacht ik nauwelijks hoogte problemen. hoger dan ± 1 meter zal het niet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumatek EVSA ok maar een Lumatek kap gaat je een hoop extra gedoe kosten op gebied van klimaat, ze geven 3C meer af dan een andere kap.

 

Tentje is heel mooi voor een IR400W ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dj Broertje.

 

Hoe wil jij een 500m3 softbox, met een uitgang van 240mm, aansluiten op de sok van 125mm van een 80x80 tentje?

 

 

En verder is dat een goede setup voor een tentje, en denk dan aan PC fannetjes als (zwenkventilator).

Bespaart je een hoop ruimte, en zijn erg cheap. kijk maar op www.alternate.nl

 

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn 500 boxje heeft een 125 MM aansluiting. Maar misschien heb ik geen softboxje, en heet dat anders.

 

en ophangen of neerzetten is denk ik iets om te puzzelen, ik zou deze niet in een tent hangen maar er buiten. Maar zoals ik al zei ik weet weinig van een tent, het ging mij meer om het geluid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@henk met een flens bijvoorbeeld iemand anders hier op het forum heeft de 125 sok er gewoon uit gesneden en binnen en buiten de tent er een 249flens op gemonteerd,

en als je terug dempt heb je niet de voledige 500mh3 doorlaat nodig

 

@ts kijk eens in me ondertitel,

6 x fem is onder 250 watt in 60*60

 

eenigste wat ik aanraad met buisfans is een goede controler, denk aan de s-vent of uniteck,

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...