Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrWeed

Compost

Recommended Posts

Iemand heeft een composthoop liggen en heeft mij dat aangeboden. Nou weet ik toevallig dat daar vorig jaar pompoenen ofzo met meeldauw hebben gestaan en ik vermoed dat die plant , net als de rest, ook op die hoop is geflikkerd.

 

Is het dan wel zo slim om die compost voor de dames te gebruiken?

 

Ik heb tot nu toe ziekte en beestjes vrij gekweekt op wat luisjes na in het begin stadium en dat wilde ik graag zo houden.

Oorzaak van die luizen ook gevonden en dat is verholpen hoop ik maar om dan meeldauw binnen te trekken, nee bedankt :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldauw overleeft alleen op levend plantmateriaal, zeker niet op een composthoop. En de sporen worden simpelweg door de wind gebracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je zou kunnen doen is een beetje compost onder een microscoopje leggen en kijken welke critters je ziet.

 

Mijn composthoop zit vol met een soort wortelluizen of zo omdat de composthoop te droog was. Composteren is een kunst en als je te nat of te droog zit krijg je troubles..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal nog wel de hoop eens beter bekijken. Als er rare kruipdingessen in zitten dan laat ik die hoop voor wat het is.

Hij zal met het mooie weer hier zeker niet te droog hebben gelegen, die hoop :rolleyes: Klote regen hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BUMPP,

 

Hier staan de tomaten, komkommers met meeldauw (altijd prijs), pompoenen en courgettes gezellig tussen de canna's. Nog geen meeldauw gehad op mijn canna planten.

 

Weet meer plekken waar dit gebeurd. Ander voorbeeld is met toprot. Als je verschillende canna planten bij elkaar zet kan er 1 toprot hebben, de rest kan vrij blijven. (gelukkig) Toprot is natuurlijk wel een heel andere organisme, dat dan weer wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...