Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Advies over het gebruik van Bac bloei stimulator en de abc biologische pk

Recommended Posts

Beste mede hobbyisten,

 

Zoals mijn titel al aangeeft heb ik advies nodig over wanneer te starten met biologisch pk en bloeistimulator van Bac

 

Ik heb een aantal sannies Jack in 19 liter smartpots staan welke zijn gevuld met een atami light mix, en aangevuld met perfect start en biocharr, mycco schimmels van aptus en 4 buffertabs per pot.

Aangezien ik de kleur van de dames als zeer donkergroen moet beschrijven en ik enkel en alleen water geef (ongeveer 1 a 1.5 liter per pot per dag) denk ik dat 4 tabs voor een 19 liter smartpot iets teveel van het goed is geweest?

Mijn vraag is of ik ipv bac bloei welke ik gezien de diep donkere kleur van de dames voorlopig nog niet ga meegeven wel alvast de Bac bloeistimulator kan meegeven en eventueel de Bac biologische pk booster of heeft dat alleen maar een tegendraads effect op dit moment?

 

Graag jullie advies.

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke week 12/12 zit je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de pk kan ik niks vertellen, wel een andere bio tip.

 

Biobizz algamic, ik heb nog nooit zulk diep groen en dik blad gehad!

 

Ik gebruik 1.5 ml per liter voedingswater.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Welke week 12/12 zit je?

 

Hoi Krasi, antwoord stond in de onderwerpregel :rolleyes: haha, speciaal voor jou nog een keer: 3e week bloei

 

groet, knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over de pk kan ik niks vertellen, wel een andere bio tip.

 

Biobizz algamic, ik heb nog nooit zulk diep groen en dik blad gehad!

 

Ik gebruik 1.5 ml per liter voedingswater.

 

Predator,

 

Bedankt voor de tip, staat een nieuwe ronde te beginnen, zal me eens in Biobizz lijn gaan verdiepen, af en toe wat experimenteren, daar hou ik wel van, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden over de voedingslijn van Bac in combinatie met de buffertabs.

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Welke week 12/12 zit je?

 

Hoi Krasi, antwoord stond in de onderwerpregel :rolleyes: haha, speciaal voor jou nog een keer: 3e week bloei

 

groet, knakie

 

:lol: speedreaden is niet m`n sterkste punt, heb je niet een foto voor ons?

Je kan iid proberen 1ml van beide producten te geven, 1x per week aan het voedingswater toevoegen, de week erop 2x per week, maar een foto zou meer duidelijkheid verschaffen, ook een close-up van het blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi

 

Ga ik regelen, vandaag ben ik ter plekke, staan de pica's er uiterlijk vanavond op als alles meezit.

 

Gr. Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes: speedreaden is niet m`n sterkste punt, heb je niet een foto voor ons?

Je kan iid proberen 1ml van beide producten te geven, 1x per week aan het voedingswater toevoegen, de week erop 2x per week, maar een foto zou meer duidelijkheid verschaffen, ook een close-up van het blad.

 

Hier de beloofde foto's

 

[

gallery_21491_15529_2380789.jpg

gallery_21491_15529_1345353.jpg

gallery_21491_15529_1438952.jpg

gallery_21491_15529_523220.jpg

 

Gr Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit net als jij ook altijd met diep groen blad door buffertabs.

 

Werk zelf met batmix op 25ltr pot 3 buffertabs (met in het midden een kern van lichtmix)

Bac bloei is erg sterk en zou ik zeker niet gebruiken op dit moment,..er zit ook stikstof

in en die kan voor verbranding gaan zorgen ism de tabs,..spreek uit ervaring :lol:

 

Dus bac bloei zou ik niet geven,..die stimulator en pk booster gebruik ik niet eens.

Alleen indien nodig Green Sensation of pk booster van Aptus vanaf week 6 of zelfs later.

 

In jouw geval zou ik dus alleen de pk booster geven maar ook in minimale hoeveelheden en indien nodig.

Die Bac pk en bloeistimulator kan ook net iets teveel van het goede zijn,...zeker nu je pas in week 3zit.

 

Vanaf week 5 zo heel voorzichtig 1 of 2 x per week wat extra pk geven,..en kijken hoe ze erop reageren.

 

 

En de plantjes blijven lezen.

 

 

Gr,...ST.

 

 

 

:rolleyes:

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn idd diepgroen, er zitten ook pk`s in de tabs, 12-8-8 is de npk waarde, ik zou ze gewoon nog even laten gaan, kijk over 2 weken nog eens naar de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, waarschijnlijk beter 2 of 3 tabs in mijn 19 liter smartpots kunnen stoppen of kan dit geen kwaad zolang er geen verbrande bladpuntjes zichtbaar zijn?

 

gr. Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer een tabje minder en vanaf week 3 licht bijvoeden met bloeivoeding, om de hogere P en K waarden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt ook aan je genetica van de plant.

Haze en sativas zijn vaak wat mindere drinkers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...