Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Da Dende

30 x NLX 4 x 600 watt.

Recommended Posts

heey mensen

 

Tijd geleden dat ik Op WF heb gezeten , en een tijd geleden dat ik wat plantjes heb gehad.

 

We zijn een aantal weken begonnen met een kweekje

 

de opzet:

 

tent silverbox 2.00 x 2.00

 

4 x 600 watt

 

afzuiger 2750 watt

 

inblaas passief

 

30 x 22 literpotten

 

gevuld met bionova grond aangevuld met wat perliet om het wat luchtiger te maken .

 

planten zijn 1 x getopt en hebben 2 weken voorgroei gehad.

 

panten staan nu in week 4 bloei ( vanaf de eerste haren )

 

dit is het beeld van 9 dagen geleden

 

gallery_8789_15692_221009.jpg

 

en deze

 

gallery_8789_15692_1239048.jpg

 

Ze krijgen 2 tot 3 x in de week 60 liter water met max 1 keer in de week voeding

 

Planten hebben inmiddels 3 keer wat voeding gehad ,canna flores

 

verder word er geen ph gemeten

 

Nu ziet het er zo uit

 

gallery_8789_15692_218722.jpg

 

 

gallery_8789_15692_1003389.jpg

 

 

gallery_8789_15692_785487.jpg

 

 

gallery_8789_15692_1037805.jpg

 

 

is dit nu een zware overvoeding ?

 

ze hebben nauwelijks gehad als ik zo terug zit te denken ,

 

ik weet het ff niet meer ben er een tijd uitgeweest .

 

temperatuur met lampen aan is max 28 graden , lampen uit is minimaal 22 graden .

 

ik geef voorlopig alleen water , wat zou ik nog meer kunnen doen ?

 

Greetz Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel of ze droog hebben gestaan.

Hoe geef je je voedigsbeurten? Ik heb in een aardehok een keer gehad dat de ene rayjet meer gaf dan de ander. Toen zag ook 20% van mijn hok er zo uit. Oplossing was bij mij rayjetten vervangen voor drukventielen + sprayers zodat alle potten evenveel kregen

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij lijkt hetzelfde probleem te ontstaan,

med_gallery_35330_15590_951123.jpg

 

ondervoeding is uitgesloten believe me:P,

Share this post


Link to post
Share on other sites
[/img]

 

ondervoeding is uitgesloten believe me:P,

 

 

believe me van wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt eerder op Mg tekort, ik zit op een hoge EC, planten nemen het goed op imo

 

kijk naar z'n bladpunten

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ondervoeding zou denk ik eerder alles lichter groen van kleur worden ??

 

nu is het van donkergroen egt gelijk naar geel gegaan .

 

of ze een keer egt droog hebben gestaan weet ik niet , het staat niet thuis en kom er maar 1 x per week mischien dat ze wel een keer echt helemaal drooggetrokken zijn .

 

zou ik het recht kunnen trekken door 2 buffer tabs per pot te plaatsen , en dan 1 of 2 waterbeurten van bovenaf geven

 

en daarna weer rustig wat voeding te geven

 

bedankt voor de reactie mensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ondervoeding, tekort 1 pot nat. told ya :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luister maar naar jeice!

Want ik geef al meer keer in de week voeding op aarde.

In het begin ook gehad omdat de toppen willen bouwen maar geen bouwstenen vinden :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwa n/mg is vooral belangrijk voor de groei

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey jeice

 

dus ik zou meerdere malen in de week voeding moeten gaan geven

 

of los ik beter eerst het mg probleem op

 

ik heb wat zitten rondneuzen en kom epsomzout tegen

 

0,5 theelepel per liter voedingswater

 

zou dit helpen

 

ik wil deze ronde wel redden want het tentje staat netjes vol

Share this post


Link to post
Share on other sites

durf niet precies te zeggen wat er bij jou aan de hand, bij secret jardin wel

 

ben ook geen aarde kweker, maar zover ik weet heeft jou aarde voor 2 weken voeding. laat het op 20 liters wat langer zijn.

 

dan moet je vanaf week 3 of 4 toch gewoon elke waterbeurt voeden?

 

en wel voordat ze tekorten gaan tonen.

 

overvoeding zou ik zeker geen geld op zetten.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeice thnx voor je reply

 

ga gewoon wat bitterzout ( epsomzout) dus MG meegeven en weer voeden met flores

 

Greetz da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je beter eens een voedingschema zou volgen !!

 

zoals al vermeld , 1 keer voeden per week is niet genoeg !!

 

tevens die verbrande puntjes !! lijkt wel van overvoeding !! die 1ne keer per week dat jij voeding geeft !! geef je mss net teveel !!

 

ik persoonlijk geef meestal een halve dosis voeding per keer !! dus staat er 1 ml voeding !! geef dan 0.5 :rolleyes:

 

verkleuring op je bladeren !! ofwel hebben ze een paar dingen te kort kwa voeding of je zit met blokkades , maar ik vermoed het eerste !!!

 

groetjes en gl

Share this post


Link to post
Share on other sites
mwa n/mg is vooral belangrijk voor de groei

 

Probeer maar eens met een Mg deficientie een goede oogst te draaien :rolleyes:

 

Mg tekort zie je meestal einde van de rek en 4-6 weken in volle bloei. Ec omhoog gooien kan een oplossing zijn als je planten het kunnen hebben. Zo niet, idd bitterzout of CaMg plus van Aptus, of (vooral leuk bij die 4-6 weken periode) Guano Extract (heb je nl gelijk extra P, organisch, smaakversterkend).

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx voor de replys

 

@ Ponix

 

dus deze ronde word waarschijnlijk al niet een acceptabbele oogst?

 

@ K1

 

CaMg plus van Aptus dat moet ik dan vandaag ff ergens gaan bestellen . ik hoop dat ik het nog een beetje recht kan trekken

 

Thnx gasten

 

Nog meer mensen ideeen?

 

Laat maar horen

 

Greetz da dende

 

Edit:

 

Zo de Ca MG booster is besteld, hoop vanaf dinsdag mee te kunnen geven , hopen dat het nog een beetje opknapt , en de opbrengst niet helemaal naar de klote is .

 

ik hou jullie op de hoogte

Edited by Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zware overbemesting man...Overbemest betekent ook onderbemest want ze nemen niets meer op hehe

Magnesium tekort is vrij moeilijk te krijgen op een eerste kweek, zit normaal genoeg in je grond en bij vele voedingen zit het er ook bij, bij sommige voedingen niet. Daarbij krijg je normaal gezien ook vlekken op je blad die je niet hebt.

 

Maar goed op de 9 dagen foto zat je al aan je limiet, je zag toen al dacht het verkeerd begon te gaan. Als je dan blijft doordan dan heb je plots wel zwaar overbemesting te pakken.

 

Die gele strepen op je groene bladeren die nog niet aan het doodgaan zijn, dat is overbemesting. Redelijk zwaar wat meestal niet voorkomt bij vloeibare voedingen. Je plant sterft van de dorst, kan niets meer opnemen, gewoon eens goed spoelen.

 

Zolang je niet spoelt zal het verergeren. Overbemest slaat ook toe bij het nieuwe blad de toppen, zoals de onderkant het langst ongedeerd blijft.

 

En ja je opbrengst is redelijk verneulkt, sinds nu de belangrijkste weken voor topvorming gebeuren. En sinds je ondertussen nog steeds niet gespoeld hebt denk ik dat het probleem nog erger geworden is?

 

ps: wat je vaak ziet bij hoge voedingswaarden, dat bladeren links en rechts trekken ipv rechtuit, das al een indicatie voor het probleem begint dat je niptjes aan de limiet zit.

 

Hoe zwaar voorbemest is die grond, die enkele keren voeding kunnen er teveel aan zijn, kan makkelijk zijn dat ze je een kant en klare mix verkopen die al redelijk zwaar is, dan kun je soms plots met weinig voeding geven toch in problemen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he turtle power

 

dat overbemest heb ik zo mijn vraagtekens bij , kan me meer vinden in het commentaar van jeice

 

en spoelen op aarde? dat valt niet mee

 

ze hebben de laatste watergift alleen water gehad , en gaan dinsdag de aptus Ca MG booster krijgen , ik verwacht niet dat mijn planten opeens weer helemaal groen gaan zien, maar wel dat het niet erger word , en ze gewoon verder gaan met het opbouwen.

 

ik hoop dat ik en jeice het bij het rechte eind hebben maar waardeer natuurlijk je reply

 

ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen :rolleyes:

 

Greetz Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

well ik kan zeggen dat het zeker geen magnesium tekort is dat ziet er totaal anders uit. Dat gaat gepaard met vlekjes op je blad.

Er zit genoeg magnesium in goede grond en ook in goede voeding, dat je vrijwel geen magnesium tekort krijgt tenzij je aarde hergebruikt.

 

Waarom is spoelen op aarde moeilijk, gewoon extra water geven zodat je een drain hebt en overtollige voeding kan wegspoelen.

 

Tekorten gebeuren vrijwel altijd op oudere onderste bladeren, sinds de plant deze transporteert naar de nieuwe scheuten.

 

Bemestingproblemen gebeuren bij de nieuwe scheuten sinds de voeding daar naartoe gaat.

 

Je probleem ligt bij de nieuwe scheuten, al je bladpunten zijn verbrand. Het ziet eruit als vergeleling, maar het is geen vergeling het is de voeding die in het blad trekt en dan krijg je eerst die mooie tijgerstrepen en dan wordt het erger en je blad takelt volledig af.

 

Als het niet te erg is zal gewoon water geven helpen, liefst met wat drain zodat er wat kan uitspoelen hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus jij bent er van overtuigd dat het toch overvoeding is ?

 

ik geef water via onder dus kan ze niet spoelen , maar kan mischien degene die er het ergste uitzien in de douchbak van boven bewateren of zegmaar doorspoelen .

 

mischien dat dat iets uithaalt

 

morgen ga ik er naartoe , en zal dan ff foto maken cvan hoe ze er bij staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er iemand die nog wat toe wil voegen ?

 

er word nu precies het tegenover gestelde gezegd, en snap er nu weinig meer van .

 

ondervoeding en tekort

 

of overbemest

 

laat maar horen , ik heb dat spul van aptus nog niet in huis

 

Laters dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph word niet gemeten , dit is iets wat we vanaf de volgende ronde ook zeker gaan doen .

 

Maar ik ben er gisteren even langsgeweest. ze hebben nu 1,5 week alleen water gehad , en het probleem is niet erger geworden ..

 

natuurlijk de gele bladeren zullen ook niet meer verdwijnen,maar de toppen waren zichtbaar dikker en voller geworden , dus stilstaan doen ze niet ( gelukkig)

 

had wat foto's gemaakt maar op verkeerde stand en zien er allemaal niet uit

 

vanaf vandaag krijgen ze 1 keer aptus Ca MG booster

 

en de voeding gaan we weer langzaam aan geven , want het kan niet anders dan dat ze zachtjes aan wat nodig gaan hebben .

 

Foto's houden jullie te goed !

 

voor de volgende ronde gaan er eerst een aantal dingen aangepast worden . daarover later mischien meer

 

wie weer komt er een kweek verslag van

 

Greetz Da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sta ook op aarde en geef elke waterbeurt voeding mee volgens schema fabrikant, nog nooit problemen gehad, ja een iets kromtrekkend blad of geel puntje, maar meer ook niet.

Ik zou wel ff gelijk een ph meter halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je met Canna gewoon afzuren dus denk dat je een ph probleem hebt, alleen met organische voeding moet je niet afzuren omdat de bodem alles regelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...