Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

prutsertje

Eerste keer met opti

Recommended Posts

Ik vind je ideeën een beetje voorbarig.

Je weet nog niet eens wat er van afkomt of je veranderd al 2 dingen tegelijk :smoke met welke reden.

En elke soort moet je weer net even anders behandelen.

Draai eerst een paar stabiele ronde's en weet waar je mee bezig bent.

Celremmer is een NOODGREEP of je moet in een tentje kweken, dan kan je het nog wel eens nodig hebben. En dan nog alleen bij een HAZE soortje

 

Een springconcours wint een goed paard NIET met een slechte ruiter, en een HEEL goede ruiter met een slecht paard met wint hem ook niet.

Ze zullen alletwee in de middemoot eindigen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop op een kilo of vijf minimaal, zonder opti ook 1 keer gehaald.

 

Volgende keer gelijk CO2 erbij en als ze de juiste hoogte hebben celremmer erop, maatje heeft ermee getest, bloeivorming gaat dan sneller, toppen zijn groter, afstanden tussen de bloemen zijn kleiner en ze zijn een week eerder klaar zonder in te boeten aan kwaliteit.

 

 

ik heb daar heel andere ervaringen mee, mij kostte het de helft opbrengst zo'n remmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eens met Lion, het is een noodmaatregel....... al eens eerder gezegd.

 

gewoon op tijd schakelen, een amnees heeft minder snel overkill als een pp.

geef ze anders wat meer ruimte... ook al eens geopperd door lion.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ieder zijn eigen ding.

 

En gelijk met co2 beginnen wil niet zeggen dat die gelijk naar de 800 gaat :smoke , maar gewoon ietsje meer dan er hier normaal in de lucht zit.

 

En wat betreft de celremmer, ik heb nu twee tuinen van hem gezien waarbij een gedeelte wel en een gedeelte niet behandeld was en die wel behandeld waren kwam ongeveer 10 a 15% meer vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co2 + 20%

celremer + 20%

Cocos + 10%

Gavita + 15%

Bio-wave +20%

Woma Nr3 +?%

Piramide + ?%

 

Doorsneekweker minus 85% is weer 100% opbrengst (ongeveer 500grm2) :smoke

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder zijn ding Lion, ik ben redelijk voorzichtig met experimenteren, maar ik heb de verschillen gezien en ben overtuigd.

Wat een ander wel of niet doet, moet die zelf weten.

 

Op de cocos gaat de ontwikkeling gewoon sneller, dat scheelt toch tijd, of er meer afkomt zien we in de loop van de week.

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de cocos gaat de ontwikkeling gewoon sneller, dat scheelt toch tijd, of er meer afkomt zien we in de loop van de week.

 

Je wil ze icm celremmer toch langer op 18/6 laten staan :lol:

 

En die tijd weer terugwinnen met cocos :smoke

 

gavita pro is sowieso opbrengst verhogend tov deze lampen, geen discussie mogelijk

 

en imo nr 3 ook :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Jeice

 

Op cocos gaat de ontwikkeling sneller dan op grond, meer niet, staat los van de celremmer.

 

Enige wat je doet met celremmer is zorgen dat je kortere planten houdt met internodes die dichter op elkaar zitten en dus je toppen voller worden en je een week eerder kunt oogsten.

 

 

Maar het is natuurlijk troep en daarom wordt het ook massaal in de professionele landbouw gebruikt, omdat het niet werkt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop op een kilo of vijf minimaal, zonder opti ook 1 keer gehaald.

 

Volgende keer gelijk CO2 erbij en als ze de juiste hoogte hebben celremmer erop, maatje heeft ermee getest, bloeivorming gaat dan sneller, toppen zijn groter, afstanden tussen de bloemen zijn kleiner en ze zijn een week eerder klaar zonder in te boeten aan kwaliteit.

 

 

ik heb daar heel andere ervaringen mee, mij kostte het de helft opbrengst zo'n remmer.

hoezo? heb je het te vroeg erop gespoten en zijn ze te klein gebleven? in dat geval ben je het zelf schuld en moet je niet de celremmer de schuld geven mag je er wel even bij vermelden vind ik :( ik gebruik het zelf ook al lang en het werkt prima daar lieg ik echt niet over :smoke nooit problemen mee gehad!

volgens mij is deze discussie al meerdere malen gevoerd hier op het forum en toch blijven er steeds mensen het af raden omdat ze zelf niet weten hoe ze er mee om moeten gaan kap daar toch gewoon mee als hij het toch bij een maat gezien heeft dat het goed werkt waarom zal die het dan niet moeten doen? het is juist verstandig dat die dat doet omdat die met een sativa uit zaad aan de slag gaat die willen wel eens heeeeeel groot worden aangezien hij niet echt hoogte heeft zo te zien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogte heb ik wel genoeg hoor, daar doe ik het niet voor :smoke

 

Maar heb gewoon de verschillen gezien tussen wel en niet spuiten in een tuin, dus gaan we dat gewoon een keer doen.

dikkere toppen, internodes dichter bij elkaar, week eerder klaar, korter en makkelijker knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou even voor de critici die ook riepen dat je geen grondvoeding kan geven op cocos.

 

De schaar is erin gezet en de eerste plant op cocos leverde slechts 400 gram nat geknipt op :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 gr op 11 liters? :smoke

 

dat doe je dan heel netjes.

 

ben blij als ik gemiddeld op 250 kom op 18 liters, volle bak. zonder co2 dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeps, nu alle vier geknipt

1400 gram schoon aan de haak.

 

Op grond wordt minder hoor, maar het begin is goed :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je op 300 gr middeld uit komt op 11 liter potjes heb je gewoon een super oogst. succes nog ff :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ga ik niet halen hoor, schoongeknipt nat 300 per plant dan zou ik 60kilo nat hebben, was het maar waar das dan minimaal 15kg droog, das meer dan 2 gram de watt :smoke :lol: :( ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat ga ik niet halen hoor, schoongeknipt nat 300 per plant dan zou ik 60kilo nat hebben, was het maar waar das dan minimaal 15kg droog, das meer dan 2 gram de watt :smoke :lol: :( ;)

 

Haha je zou de eerste zijn denk ik! ;)

 

Wat is die celremmer precies? Scheelt het je echt een week?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celremmer remt de groei, dus je haalt als het ware de strek eruit, waardoor je internodes korter op elkaar zitten en de planten blijven compacter en ze gaan sneller de bloei in.

In de graanbouw wordt het al heel lang gebruikt om het graan korter te houden en een betere opbrengst te krijgen, korter graan betekent minder kans op schade bij bv wind en regen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok duidelijk!

Had het al even gegoogled maar kon er maar weinig over vinden.

 

Waar is het te koop?

Zou het wel eens willen proberen.

 

Geef je het vanaf het begin mee of pas als ze groot genoeg zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok duidelijk!

Had het al even gegoogled maar kon er maar weinig over vinden.

 

Waar is het te koop?

Zou het wel eens willen proberen.

 

Geef je het vanaf het begin mee of pas als ze groot genoeg zijn?

pas erop spuiten als ze de hoogte hebben die jij wil binnen 2 dagen staan ze stil. NOOIT VANAF HET BEGIN DOEN!!! :smoke :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou even voor de critici die ook riepen dat je geen grondvoeding kan geven op cocos.

 

De schaar is erin gezet en de eerste plant op cocos leverde slechts 400 gram nat geknipt op :smoke

Moet je nagaan wat er aan had gezeten als je de goede voeding had gebruikt. Er is niet gezegd dat je dat niet kon doen het is niet in evenwicht je voeding :lol:

En wat ik boven gezegd heb is ga eerst een stabiel hok en klimaat creëren,en dan pas noodgrepen doen.

Jij zal nu nooit weten wat nu je de meest verhoogende factor geweest zou zijn.

Maar wat jij zegt ieder zijn ding maar een goede kweker haalt eerst alles uit zichzelf en daarna pas uit zijn apparatuur :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow met goede voeding had het natuurlijk 600 geweest, nou laat mij die plant dan maar zien op een 11 liter pot :smoke

 

Ik heb een stabiel hok met stabiele temperaturen, en nogmaals ik heb het verschil gezien in een tuin, dus voor mij is die celremmer gewoon een goede aanvulling op het beheerst kweken, jij mag het een noodgreep noemen, ik ben het daar niet mee eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de cocos gaat de ontwikkeling gewoon sneller, dat scheelt toch tijd, of er meer afkomt zien we in de loop van de week.

 

 

 

gavita pro is sowieso opbrengst verhogend tov deze lampen, geen discussie mogelijk

en imo nr 3 ook :lol:

 

Het zal allemaal wel waar zijn die meer opbrengsten van alle producten maar er komen hier nog niet veel kwekers boven de 600grM2 of 0,85grw zoals sommige nog steeds rekenen, en dat zou dan wel moeten als je al die producten moet geloven :smoke

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi toch, maar dan is er nog ruimte voor meer.

Licht er alleen aan of je met 400w of 600w kweekt ik reken tegenwoordig graag in gr per m2 of liever nog kilogrammen per m2 :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...