Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stasia

plantje groeit niet

Recommended Posts

Zal mss nog goed komen, je bent wat te vroeg beginnen , de laatste weken was het veel te koud. Kon je beter binnen voor het raam gezet hebben.

 

Maar goed zolang de temperatuur wat stijgt zal het goedkomen, ik zou hem binnenzetten als er nog koude dagen aankomen.

Sowieso snachts binnenzetten als je kan. Snachts wordt het nog vrij koud.

 

kan nog een mooie plant worden, maar zou toch een nieuw plantje beginnen waarvan je zeker weet dat ie goed is. Zou wat lullig zijn om uiteindelijk een hermaplant te hebben.

 

Nooit geen zaad planten die uit toppen komen, kan goed zijn, kan slecht uitvallen, dan steek je al die moeite in een plant die mss slecht is(geen vrouwtje)

 

Als je maar 1 plant zet; kun je beter een vrouwelijk zaadje kopen, heb je toch wat meer zekerheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had meerdere plantjes staan, maar die hebben het niet overleefd, deze heb ik nog over van de 5.

 

Zal mss nog goed komen, je bent wat te vroeg beginnen , de laatste weken was het veel te koud. Kon je beter binnen voor het raam gezet hebben.

 

Maar goed zolang de temperatuur wat stijgt zal het goedkomen, ik zou hem binnenzetten als er nog koude dagen aankomen.

Sowieso snachts binnenzetten als je kan. Snachts wordt het nog vrij koud.

 

kan nog een mooie plant worden, maar zou toch een nieuw plantje beginnen waarvan je zeker weet dat ie goed is. Zou wat lullig zijn om uiteindelijk een hermaplant te hebben.

 

Nooit geen zaad planten die uit toppen komen, kan goed zijn, kan slecht uitvallen, dan steek je al die moeite in een plant die mss slecht is(geen vrouwtje)

 

Als je maar 1 plant zet; kun je beter een vrouwelijk zaadje kopen, heb je toch wat meer zekerheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nooit geen zaad planten die uit toppen komen, kan goed zijn, kan slecht uitvallen, dan steek je al die moeite in een plant die mss slecht is(geen vrouwtje)

 

Altijd dus? :rolleyes:

 

Anyway, als ie herma wordt heb je wel feminized zaden als je hem laat uitbloeien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit geen is dubbele ontkenning. :rolleyes:

 

En je kunt bij voorbaat nooit weten wat het zaadje doet wat je in een top vind, ,man vrouw herma, so what, gewoon doen ! In de grond ermee en wat TLC voor de zaailing en god weet waar hij/zij/het je mee gaat belonen.

 

Zorg voor een mooie grote pot met wat potgrond, en zet het kreng in zon. Wil je wat extra voeding geven dan is thee getrokken van koffiedrap een aardig aanvulling als je geen gewone wiet voeding wil kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bluebloomer: wat is tlc?

en idd als het een vrouwtje of een hemra is, maakt mij niet uit. als er maar genoeg toppen aan komen

 

stasia

 

Nooit geen is dubbele ontkenning. :rolleyes:

 

En je kunt bij voorbaat nooit weten wat het zaadje doet wat je in een top vind, ,man vrouw herma, so what, gewoon doen ! In de grond ermee en wat TLC voor de zaailing en god weet waar hij/zij/het je mee gaat belonen.

 

Zorg voor een mooie grote pot met wat potgrond, en zet het kreng in zon. Wil je wat extra voeding geven dan is thee getrokken van koffiedrap een aardig aanvulling als je geen gewone wiet voeding wil kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfde plantje.

Never lose hope.. unless it's already dead. :rolleyes:

 

Verwaarloosd:

gallery_36454_15085_115673.jpg

 

Minder Verwaarloosd:

gallery_36454_15085_126186.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

TLC = Tender Loving Care

 

En als het een hermafrodiet is of gaat worden dan krijg je wel een beetje wiet, maar dat zal niet echt rookwaardig zijn.. ook heb je kans op zaadjes in je plantje.

 

die zaadjes kunnen dan wel weer vrouwelijke en mannelijke plantjes geven, maar dat weet je volgend jaar pas :)

 

MrMonkey :rolleyes: the power of TLC !! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
TLC = Tender Loving Care

 

En als het een hermafrodiet is of gaat worden dan krijg je wel een beetje wiet, maar dat zal niet echt rookwaardig zijn.. ook heb je kans op zaadjes in je plantje.

 

die zaadjes kunnen dan wel weer vrouwelijke en mannelijke plantjes geven, maar dat weet je volgend jaar pas :)

 

MrMonkey :rolleyes: the power of TLC !! :lol:

 

 

Heb ik het verkeerd onthouden?

Een herma die zichzelf bevrucht geeft toch (herma gevoelige) vrouwelijke zaden ?

 

Lesbian dream werkt toch volgens dat principe, maar dan zonder herma's in het nageslacht. Correct me if im wrong, ik heb ergens en klok horen luiden enzo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is mijn plantje gisteren, hij/zij/het begint weer een beetje op te krabbelen:

 

gallery_37648_15619_1116017.jpg

 

stasia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_37648_15619_32795.jpg

 

ik denk dat mijn plantje het gaat overleven, hij begint al weer wat nieuw blad te krijgen, zie mijn foto

ook geef ik nu af en toe een beetje water, want de grond begon al wat uit te drogen.

 

stasia

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: waarschijnlijk net op tijd, een weekje later en het plantje was gaan hemelen denk ik.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn plantje groet nog steeds niet goed, is na een week nog steeds zo groot als een week geleden. hij staat in een 5 liter emmer.

wat moet ik hier aan doen? wie kan mij helpen?

 

stasia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je plantje nog steeds niet goed groeit en nog even groot is als vorige week dan groeit het helemaal niet.

Gewoon wat nieuwe zaden in de grond stoppen en niet je hoop vestigen op een plantje dat aan het doodgaan is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je plantje continue in de kou staat zonder beschutting, zal het niet veel groeien momenteel.

 

Met een tomatententje of minikasje die je voor weinig geld kunt halen bij diverse tuincentra, zal je veel plezier hebben hier in Nederland.

 

Zou wel nieuwe zaadjes gaan ontkiemen, want dit kan nog wel goed komen, maar gaat een hoop werk in zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorzichtig de oude doorweekte aarde verwijderen, wortels in de douche of onder de kraans goed uitspoelen, nieuwe aarde erbij in een grotere pot en de eerste dagen binnen houden, zodat het plantje warm kan worden en aan kan sterken.. Dat lijkt mij de enige optie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld hebben, rustig met water hij is bijna verzopen. De temperatuur is ook laag ddus geef hem 7 dagen , volgende week wordt het warmer.

Heb ergere planten recht zien trekken. Hij staat zo tien dagen stil na zware stress.

 

Als je nu gaat overpotten redt ie het niet. Rust en droog heeft ie meer aan.

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij/zij is nog zo klein, dus ik zou em binnenzetten, in een kamer op de goede temperatuur en een goedgekleurde spaarlamp erboven hangen.. en voor even geen water meer geven, totdat ie weer is aangesterkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij staat nu lekker van de zon te genieten buiten. de aarde was droger als eerst dus moet als het goed is goed komen. probeer hem/haar veel liefde te geven. heb ook al een paar andere zaadjes laten ontkiemen en die zijn nu ook al boven gekomen.

 

stasia

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de afgelopen paar dagen mijn plantjes in onze schuur gezet, was te koud buiten. maar heb ze vandaag al lekker in de zon gezet. zou vandaag ongeveer 18 tot 20 graden worden. hebben ze de kans om flink te gaan groeien.

 

iemand nog tips voor mij?

 

stasia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , ga naast je plantjes zitten in de zon en genieten van het weer ;)

ben er ook druk mee, bakkie en zometeen een jointje nomnomnom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stasia je hebt al zoveel tips gehad in dit topic, wat wil je, de gouden tip waarmee je bij toverslag een gezonde en volwassen plant wil ?

 

Ben benieuwd hoe warm het is in je schuur, want als ook daar de temp onder de 15 graden zakt dan zul je uberhaupt weinig progressie zien bij je plantje.

 

Plantje is te teer en te klein om nu al zo bruut buitengezet te worden, je had het plantje binnen moeten houden tot ie groot genoeg was, of tot het weer beter was...

 

Tip ? Beter voor je zaailing zorgen voor je hem aan de brute elementen blootstelt.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier weer een update van mijn plantje. hij/zij/het groeit gestaag.

vanavond zet ik ze maar weer binnen, wordt weer rotweer komende dagen.

 

gallery_37648_15619_134694.jpg

 

stasia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gezond uit zeg ;) Zo erg kreeg ik het zelf nog niet voor elkaar lol :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ziet mijn plantje er nu uit:

 

gallery_37648_15619_44939.jpggallery_37648_15619_123904.jpg

 

heb nu ook de onderste blaadjes verwijderd want die waren helemaal bruin geworden. hij groeit nu wel, alleen niet zo hard. heb van de week ook wat kalkkorrels erbij gegooid en een aantal dagen geleden wat voeding gegeven.

 

hier nog een foto van de bovenkant:

 

gallery_37648_15619_151664.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...