Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
schotjeye

laatste 2 dagen donker

Recommended Posts

Hallo iedereen!

 

ben bijna aan het einde met me plantje en ik had gehoord van iemand dat hij de laatste 2 dagen de lichten uit zet, dit zou een extra boost geven om thc aan te maken, klopt dit en heeft iemand hier ook ervaring mee die me er wat meer over kan vertellen misschien?

 

kdoe het op hydrocultuur, er zit nu 5 dagen alleen maar water in om te spoelen.. kwou eigenlijk dan nog enkele dagen doorgaan en dan maar een liter water erin doen en die laatste 2 dagen int donker.. dan zuigt ie alles leeg en kan die alvast uitdrogen lijkt me?

 

dit is nog maar me 2e draai dus moet nog beetje experimenteren met de afbloei periode haha :tu

 

alvast bedankt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meningen zijn enorm verdeeld daar over.. Ik heb zelfde gehoord maar dan dat het makkelijker knippen zou zijn.

 

Als je dit doet zet je afzuiger dan wel voluit want 2 dagen donker is 2 dagen vocht dus meer kans op condens en toprot.

 

Spoelen moet je echt een weekje doen om alles er uit te krijgen, dit komt de smaak ten goede en het droogt beter.

Uitdrogen kun je doen, maar niet tot het punt dat de plant slap gaat hangen.

 

Misschien beter om die laatste 2 dagen geen water te geven maar wel de lampen aan te houden, dan verdampt er meer vocht en zal de plant droger staan.

Met lampen uit en geen water geven blijft er veel meer vocht in de plant..

 

Succes en keep us posted.. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op hydro is laatste dagen in donker NERGENS voor nodig (je doet jezelf zwaar tekort).

 

Op een 'medium' kweek' kun je niet op maat voeden en zal er altijd nog voeding in het medium zitten wat de plant opneemt.

Met alleen maar water geven de laatste 10dgn zorg je ervoor dat er zoveel mogelijk van deze voeding verdwijnt (dus minder in plantsysteem) wat de smaak vd wiet ten goede komt (geen scherpte in keel).

 

Kweek je nu hydro wise waar je amper kunt spreken van een medium (er wordt niks gebufferd) dan ga je tegen einde van de bloei je EC in stappen omlaag brengen zodat je hetzelfde effect krijgt als spoelen op aarde/kokos ed, verdunning van de voeding maar nog steds wel een beetje aanwezig omdat de plant nog steeds voeding gebruikt om de toppen te voorzien van dat mooie laagje, je weet maar nooit of er nog een polletje voorbij kom ergens :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro + 2 dagen donker = 100% LV ? Die richting ga je dan wel op ga ik denken zo..

 

Oh als ik even het topic mag kapen voor een vraag aan Lostchild;

 

Als je de laatste 10 dagen gaat spoelen om de voedingsresten zoveel mogelijk uit de plant (wortels) te krijgen, hoe combineer je dat dan met GHE Ripen, dit geef je de laatste 10 dagen van de oogst mee. Dat is dus een beetje paradox, toch ?

 

Er staat wel dat je Ripen mee mag geven tot aan de oogst, maar dit lijkt me niet optimaal voor je rokertje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dankjewel voor jullie reacties! :tu

 

Uhm heb idd ook wel die voeding laten aflopen van 1.8 ec tot 1.5 tot 1.0 en nu met allee water is het 0.5..

Ben eigenlijk ook aan het wachten tot hij zn voeding uit de bladeren trekt want ze zijn nog niet aan het vergelen maar volgens mij op hydro kan je lang wachten tot ze gaan vergelen?

Als ze geen voeding meer krijgt is het toch normaal dat ze uit zichzelf trekt?

 

Maar goed, ik zal het niet doen om ze in het donker te zetten idd!

Laat hm nog wel iets uitdrogen dagje voor het knippen

 

Heb idd 5 dagen ipv 10, ripen erbij gedaan.. na 5 dagen overgegaan op alleen water zelfs zonder afzuring dus 100% neutraal water om lekker rokertje te krijgen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oh als ik even het topic mag kapen voor een vraag aan Lostchild;

 

Als je de laatste 10 dagen gaat spoelen om de voedingsresten zoveel mogelijk uit de plant (wortels) te krijgen, hoe combineer je dat dan met GHE Ripen, dit geef je de laatste 10 dagen van de oogst mee. Dat is dus een beetje paradox, toch ?

 

Er staat wel dat je Ripen mee mag geven tot aan de oogst, maar dit lijkt me niet optimaal voor je rokertje..

 

Ripen is GEEN voeding maar een plantkiller :tu

Door oa hoge concentratie zwavel krijgt de plant een tik (goede) en denkt dat haar einde nadert en zal daarom alles wa er nog in systeem zit om gaan zetten in plaats van aan te wenden aan het nog wachten op het polletje voor bestuiving.

 

Geef je Ripen tot aan einde mee dan zul je dat zeker vernemen in de wiet (bij mij echt wel bah al is 'bah' anders bah dan teveel PK)

 

Als je ze gedurende de kweek maar genoeg hoog in de EC hebt gehouden kan het wel ff duren hoor voordat ze echt gaan vergelen al gaat het dan wel ineens supersnel, in tijd van 2dgn zomaar helft blad lichtgroen als je vat wel EC 1.2 is maar je al dagen niet hebt bijgevuld met verse veoding omdat de EC steeds iets oploopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm intressant, ik snapte er idd ook al weinig van want op die fles staat ook dat er nog voeding in zit enz maar goed

dus het is zoiezo verstandig om nog te spoelen met water ipv door te gaan met ripen tot oogst?

 

bedankt voor de info!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus wijsheid zou zijn om Ripen 10 dagen mee te geven, voor de 2 weken spoel periode om zeker te zijn dat zowel Ripen als de overige NPK's voldoende uit de plant geflushed zijn ?

 

Denk dat veel mensen tegen Ripen zijn, en dat ze dit goedje gebruiken als een soort 'boost' terwijl het daar eigenlijk niet voor bedoeld is. Anderzijds lees ik veel berichten dat het wel degelijk een extra zetje voor de plant kan zijn om de productie iets op te schroeven.

 

Zelfde verhaal als de cola denk ik, en heb zelfs verhalen gehoord over de anti conceptiepil bij je wietplanten, en weet ik nog meer voor gekke verhalen..:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm jaa oke.. zou ik het nu nog terug doen erin?

 

heb hier wat fotos toen ik hm uit zn hok had, zijn van paar dagen terug maar heb ook nog van iets vroegere

 

31 maart

gallery_34289_15501_1086523.jpg

 

8 mei

gallery_34289_15501_1468616.jpg

 

12 mei

gallery_34289_15501_974929.jpg

 

de grootse top hihi :tu

gallery_34289_15501_1007860.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good ! :tu

 

En als je Ripen hebt, dan kun je het erbij kwakken, maar..... Zoals lostchild al zegt, het gaat wel in je wietje zitten. Dus om het proces in gang te zetten, kun je ripen gebruiken 10 dagen, na die 10 dagen toch wel 10 dagen spoelen... Dus echt minimaal 20 dagen van te voren Ripen gebruiken, of accepteren dat het in de smaak van je wietje trekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu

je maakt er een mooi verhaaltje van BB waar het op Ripen aan komt, hoe vaak heb je er al mee gewerkt?

meet de EC maar eens als je Ripen volgens aangegeven verhouding aanmaakt: als dat allemaal 'voeding' zou zijn dan deed je plant helemaal niks meer met een EC klap van dik 2 (bij mij is het 2.3 EC) en zou je in no-time verbrand blad en wortels hebben.

 

Er zit nog 'voeding' in omdat de plant tot op het laatste voeding gebruikt alleen in een heel andere samenstelling dan een basisveoding of een 'reguliere' booster en

Nog een leuke eigenschap van die hoge EC is dat als je planten gedrongen zijn je zo toprot hebt als je niet uit kijkt, beter is het dan om het NIET te gebruiken, volgens mij doet de hoge concentratie zwavel dat.

 

Overigens geef ik Ripen mee halve dosis half week 7 en dan in week 8 nog 1 keer halve dosis en dan op kokos de laatste 5dgn alleen maar water omdat er nog genoeg in de kokos zit en ik deze hergebruik en niet zo'n trek heb in spoelen na de oogst en dat is dan bij een soortje wat 65dgn staat (9.5wk). Als ik geen Ripen gebruik geef ik op de kokos gewoon tot het eind aan toe voeding mee met een EC van 1.2 maar GEEN boosters ed want dan krijg je scherpere wiet en mijn water is uit de kraan 0.24EC.

 

Toen ik nog op DWC zat (alleen water als medium) had ik een max. EC van 1.8, gebruikte geen enkele booster of PK troep en zat laatste week op een EC van 1.2 met een ph van 5.8 en ging perfect, ging ik hoger dan EC 1.8 of gebruikte ik een booster/PK dan had ik geen herfst maar wel geel blad met paarse steel en veel scherpere wiet en sterk verhoogde kans op rot (waar ik toen nog niet zo veel over wist).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor de reacties :lol:

 

ben zelf ook nog maar een jaartje aan het leren hoor!

heb poosje bij iemand anders kunnen meekijken op grond en met hps lampen, dit is nog maar 2e keer met me eigen projectje dus nog weinig ervaring met Ripen en hydrocultuur, de eerste keer is het ook fout gegaan, toen werd die te groot voor me hokje <_<

voor de rest gebruik ik die Floraseries gwn die 3 flessen en bioroots als wortelstimulator voor opt begin.

biobloom om de bloei te helpen activeren en voor de rest tis zon waterfarm pot dus dat is ook soort van DWC eigenlijk

die lampen zijn tneon, 220 watt in totaal

 

kwa dagen zit ik nu op dit:

106 dagen totaal -- 85 dagen 12/12 -- eerste meeldraden 67 dagen

 

 

hij heeft vanaf 6 mei 5 dagen Ripen gehad daarna 6 dagen water nu, kdenk ook niet dat ik het nog erbij ga doen of wel?

ik wacht tot ie iets ga verkleuren en dan knippen :P

 

haha tis trouwens ook een big bang :) kzie dat jij die ook kweekt, goed bezig :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, de Flora serie van GHE, die ken ik maar al te goed <_<

groene flesje houdt ze ook echt groen tot het einde :tu

 

Snap nu ook waar je (te) groene planten vandaan komen :lol:

Volgende keer mag je de helft- 3/4 van het schema aanhouden want, desondanks de lage EC is het een zeer complete voeding die weinig problemen geeft in gebruik en als je elke keer dat je 'water' geeft ook voedt dan prop je ze helemaal vol.

 

Check ook dit eens, die legt goed uit wat dat groene flesje nu doet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu

 

Was niet bedoeld als een mooi verhaaltje lostchild, leek me meer logica om tenminste 10 dagen voor het spoelen de Ripen te gebruiken. En nee, ik zie het ook niet als voeding, ik zie het als een soort killpill, de plant een signaal geven dat het einde eraan komt en in plaats van een week of 2 extra te gaan zitten wachten tot de plant die fase zelf in gaat geef je ze met Ripen een zetje..

 

Ik kweek op aarde, en ik meet geen EC of PH dus ik kan daar verder niet op ingaan.

 

 

Ja ik kweek ook een Big Bang, had vorig jaar 3 buitenplantjes, en 9 indoor plantjes (BB) en dit jaar 4 indoor plantjes en 4 buiten plantjes <_<

Wil kijken of ik met die indoor 4 Big Bangs met een scrogje meer opbrengst kan behalen dan met 9 plantjes standaard.

Ik draai wel onder een 250W HPS lampje.

 

Omdat je al 5 dagen Ripen gegeven hebt zou ik niet nog een keer Ripen geven, je hebt geen idee hoe de plant er nu op zal reageren..

 

Koop of gebruik een loupje met een vergroting van ca 30-45x om de kleur van de trichomen te bekijken, dán weet je pas echt of ze oogstklaar is of nog even moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben soms wat kort door de bocht :tu

 

In die planten zit nog zoveel voeding (diepgroen en konijnenoren) dat het nog wel ff duurt voordat ze afrijpen.

1st zal er nog een extra internode bloei plaats gaan vinden (het moet ergens naartoe) met mogelijk nog meer foxtails als er amper voeding meer is (in medium maar nog wel in pantsysteem genoeg) en dan duurt het zo nog 14dgn met als resultaat dat wat er al aan bloem zit te ver afrijpt zodat je ene topje een lekker wietje is en volgende wham, bankhanger.

 

Loep gebruiken vd trich check is altijd handig en helmaal in week 7/8, her en der een milky en wil je perse week 9 ergens klaar dan Ripen, allemaal heldere trichomen dan eeuhh niks nog want zijn ze er nog niet aan toe en ook met Ripen wordt het dan niet veel beter. Zoiets staat niet in schema's maar moet je gaandeweg ontdekken/leren.

 

Een schema is een handleiding meer niet al is het de 1e keren dat je kweekt best wel 'heilig huisje' en kan je je niet indenken dat de planten met de helft van wat er aangegeven staat misschien wel beter presteren... de fabrikant heeft het liefst dat je zsm nieuwe fles komt halen en zal altijd hoog aangegeven in een schema, het groene flesje van GHE is met recht echt een groen flesje (zie ook link die ik postte) perfect groen tot het eind <_<

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa klopt! heb zon boek waarin dat ook staat en word beschreven als beste methode om met een vergrootglas te kijken naar die harsbolletjes

 

heb zitten googlen maar hoeveel kosten die ongeveer? heb er 1 kunnen vinden van 11 euro maar voor de rest nog niks

bij welke winkels kun je die halen ook eventueel?

bestellen zijn ze dr pas maandag natuurlijk haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnsdag als je mazzel hebt, mogelijk pas woensdag

 

maandag is meubelboulevard dag (2e pinkster).

 

Zoiets

prima om te loeren, je kunt ze ook als mini telescoop krijgen met LED lampjes, doe bij Conrad idee hiervoor op en koop ergens anders (Conrad is erg duur en duurt 5dgn voordat je het hebt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.leplantage.nl/epages/00123850.s...ts/Microscoopje

 

Goeie investering, ook als je later ooit beestjes zou krijgen of zo om ze duidelijk te identificeren. :tu

 

En ja het duur ff een dagje langer, maar hey als je echt perse nu een loep of microscoopje wil hebben zoek dan ff een speelgoedwinkel op, daar heb je voor 10 euro gemiddeld een microscoopje voor kinderen, en voor 15 euro een usb microscoop bij de kijkshop, ja geen super de luxe kwaliteit, maar je kan de blaadjes wel heel goed bekijken onder een microscoopje <_<

 

http://www.bartsmit.com/bouw-zelf-jouw-1ste-microscoop

 

Bijvoorbeeld..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een schema is een handleiding meer niet al is het de 1e keren dat je kweekt best wel 'heilig huisje' en kan je je niet indenken dat de planten met de helft van wat er aangegeven staat misschien wel beter presteren... de fabrikant heeft het liefst dat je zsm nieuwe fles komt halen en zal altijd hoog aangegeven in een schema, het groene flesje van GHE is met recht echt een groen flesje (zie ook link die ik postte) perfect groen tot het eind

dat snap ik ook wel hoor, nou ik hield al minder aan dan het schema ec max 1.9 maar goed zal de volgende keer nog minder doen!

 

In die planten zit nog zoveel voeding (diepgroen en konijnenoren) dat het nog wel ff duurt voordat ze afrijpen.

1st zal er nog een extra internode bloei plaats gaan vinden (het moet ergens naartoe) met mogelijk nog meer foxtails als er amper voeding meer is (in medium maar nog wel in pantsysteem genoeg) en dan duurt het zo nog 14dgn met als resultaat dat wat er al aan bloem zit te ver afrijpt zodat je ene topje een lekker wietje is en volgende wham, bankhanger.

 

ik ga niet nog eens 14 dagen wachten of gaat me dat kwa gewicht nog wel opleveren, dan laat ik ze gwn een goed afgerijpt topje roken haha

het is trouwens maar 1 plant he :tu

maar goed zal er de volgende keer op letten, heel erg bedankt voor alle informatie voor de rest! ook van het vergrootglasje die ene is al besteld <_<

 

zon maat van me die ook groene vingers heeft had nog zon vergrootglasje ervoor dus kan vanavond even kijken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...