Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hasjlur

hoe zat het ook alweer...

Recommended Posts

kan iemand mij vertellen of ik dit goed doe hoe ik de kabels van mijn vsa naar mijn lamp en stop contact moeten aansluiten

 

hier mijn vsa

 

gallery_36698_15292_90297.jpg

 

links boven zijn de 3 aansluit punten van mijn vsa naar het stopcontact van boven naar onder als ik het goed heb is Aarde, F=Bruin N=blauw, Klopt dat?

 

links onder van mijn vsa naar mijn bulb zijn 3 aansluitpunten van boven naar onder.. Aarde, en dan? weer F = bruin en N=blauw??

 

want daar staan geen symbolen bij wie kan mij verder helpen

 

groetjess hasjiess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aansluiten van de stekker zie je goed.

 

voor de werking van de lamp maakt bruin en blauw niet uit waar deze op aangesloten zitten.

Alleen als je zeker weet dat de fase op F zit, zal de onderste aansluiting op de middelste (ik weet niet hoe de kapaansluitingen er uitzien) aansluiting van je fitting moeten komen.

Dit om aanraking met een spanningsdragend deel te voorkomen.

 

Maar als je een stekker gebruikt weet je zonder meten niet welke dan de fase is.

 

Aarde op de kap aansluiten is wel weer een goed idee.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als je een stekker gebruikt weet je zonder meten niet welke dan de fase is.

 

trek jij eens een ce gekeurde gelaste stekker eruit, en kijk eens naar de symbolen :tu

bij de meeste staan er namelijk + en - symbool op.

moet je aleen even in je stopcontackt porren met een spanningzoeker omte chekken of die wel goed is aangesloten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus voor de onderste aansluiting van boven af Aarde, F=bruin, N=blauw of denkt iemand daar anders over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onscherpe foto. Heb je niks scherpers?

@Grow Weed, daar wil ik ook wel een foto van zien. Plus en min voor wisselspanning?

lol

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...