Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chipklako

vraag grondverbeteren/voeding maisveld

Recommended Posts

Hoi ik ben chipklako,

 

Ik heb tijdje terug al een keer account aangemaakt en ik wil dit jaar in een maisveld een stuk of 5 autoflowers plaatsen. :tu (waarschijnlijk royal automatic maar suggesties zijn welkom)

 

Nu heb ik dus ook de vraag of ik de grond nog moet verbeteren,

en of dit van essentieel belang is als ik ook van plan ben om voeding te gaan gebruiken.

 

En welke voeding raden jullie voor mij aan.

 

alvast heel erg bedankt grtzz chipklako

Edited by chipklako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gehoord dat sommige boeren hun gewassen fel beschermen, als ze vreemde rakkers zien sturen ze de hond op je af of ze gaan zelf op onderzoek uit. Dus ik hoop voor jou dat het lukt en dat je er mee weg komt :lol:

 

je zou kippenmest kunnen strooien, maar ik geloof dat ik ooit ergens gelezen had dat er zoveel chemische shit rondom gewassen wordt gespoten dat je wel eens hele arme grond kunt hebben, maar zolang ze diep in de grond zelf op zoek kunnen gaan naar wat ze nodig hebben denk ik niet dat je bij hoeft te mesten, die kippenmest zou genoeg moeten zijn voor in de volle grond

 

Maar ik weet zeker dat een ieder daar anders over denkt.. <_<

Tijd zal het leren, gewoon doen, regelmatig je plantje checken en aan de hand van het blad kun je al inschatten wat ze tekort komt of teveel krijgt..

 

Suc6 :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 5 stuks zou ik ze thuis houden 5 potten kopen zak aarde en succes

anders misschien bij een maat plaatsen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad pac, met autoflowers zou je in 3 maanden al klaar moeten zijn.. Ik denk dat je meer risico loopt in een maisveld, dan 3 maandjes thuis in een pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de grond van een maisveld is naar mijn mening al genoeg voedsel aanwezig (de boer gaat immers geen mais zaaien op arme grond).

Wel moet je daar nu nog niet aan beginnen maar wachten tot juli omdat er nog gesproeid word tegen onkruid wanneer de mais ongeveer 15 cm hoog staat.

Ook moet je er mee rekening houden dat de maisplanten uw autoflowers vlug zullen overschaduwen vanaf juli, plaats ze dus aan de zonnige kant als je ermee doorgaat.

 

Veel succes!

 

Groeten, Deepee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic openen over wiet in een maisveld is vragen om problemen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maisgrond wordt al zwaar bemest en dat gaat in 1 x het land op in het voorjaar. Verder wordt het al gauw hoger dan 2 meter en staan je autoflowers lekker in de schaduw. Als je per sé van de boer wilt eten kun je ze beter tussen de voederbieten zetten die vaak als wisselteelt op maisvelden gezaaid worden.

 

Gegooglede quote:

Het meest belangrijk is de organische bemesting. Grofweg is de onttrekking van snijmais 200 kg N, 100 P2O5 en 300 K. Als je 50 ton rundveedrijfmest (met gemiddelde gehaltes) per ha gebruikt kom je al redelijk goed in de buurt. Je kunt daar naast Humifirst als rijen bemesting geven (150kg). Dit bevat ook Zwavel. Volgens mij bevat Entec alleen Stikstof met Nitrificatieremmer. Dit voorkomt wel dat er N uitspoelt. Dit is vooral gunstig omdat in de maand juni de meeste N beschikbaar moet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij thuis is geen optie en bij een maat ook niet anders had ik dat wel gedaan pacman83

 

 

maar ik weet het nu nog niet helemaal kzit nog te twijfelen hoe.

of mais of gewoon 'ergens' in een pot.

 

zelf denk ik dat dat laatste ook best goed idee kan zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol in de mais kweken is overigens ook niet echt geweldig + risico plek & nogal asociaal tegenover de boer.

Kun je beter in de bosjes kweken op een verlaten verwilderde gebied waarvan je vermoed dat er geen mensen komen.. jep guarilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor als je de grond wilt verbeteren,....Vriend van mij gebruikt altijd

Bacto-Force van House & Garden

goed spul,...en makkelijk, korrels die je kunt strooien.

 

 

En wat Weed al zegt ,..pas op met andermans akkers te bewerken...

En waar je ook kweekt,...wees zorgvuldig met de natuur en verstoor, verniel en of vervuil haar niet :tu

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

vele ervan geven zelfs tijdens het zaaien en pil fosfor of kalium in het plantgat. zo ver is de grond al uitgeput door die stinkmais.

 

les 1 hoe put ik de grond zo snel mogelijk uit, ga mais telen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Stonedtwisted: Ik ben niet die vriend van jou, maar gebruik ook die Bactoforce,

en heb hier een foto van het label:

 

gallery_1115_750_110746.jpg

 

Bevat bacterien enzymen en schimmels, kalk, bloedmeel, beendermeel en betoniet...

 

gallery_1115_750_22208.jpg

 

Een eetlepel op vijf liter grond...

 

gallery_1115_750_50980.jpg

 

Levend spul, daarom mag het niet naar die twee landen.

 

23 euro voor vier KG

 

Van mais kan men bio-brandstof maken, dus energie.

Kweken in de mais is even crimineel als stroom stelen.

En geeft kleine kwekers een slechte reputatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek een biologisch maisveld

-geen last van gif

-planten kunnen eerder de mais in

-grond van een slimme boer hoef je niet te verbeteren

Edited by GroeneShizzle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...