Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The_makaveli

Hulp gevraagt met einde bloeifase

Recommended Posts

Beste wietkwekers , ik ben al een tijdje aan het zoeken maar ik vind niet precies wat ik moet hebben en wat me wijzer maakt

mijn planten zijn bijna klaar voor oogst ben momenteel aant spoelen en zou graag eens willen weten hoe de meeste het aanpakken als de plant bijna oogstklaar is

ik hoor sommige verhalen dat ze de plant 48 uur donker zetten sommige laten de plant dan weer droogtrekken in de pot ?

ik word er niet wijzer van omdat er zoveel verschillende manieren gebeuren en zou graag de beste manier willen uitvoeren in praktijk

Bedankt alvast voor diegene die me hier een mooie link of tip geven

 

mvg

makaveli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze de laatste dagen zonder water, wordt de plant al wat droger. En ik zet ze ook idd 48 uur in totale donker.

Ik weet niet of het echt helpt, maar het kan zobiezo geen kwaad :tu

Eigenlijk zou je een foto moeten nemen van een bud, en na 2 dagen opnieuw, onder dezelfde hoek en natuurlijk dezelfde bud.

 

Net voor ik ze in het donker gooi knip ik ook alle fanleaves weg <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spoel een week voor de oogst en geef in principe geen water meer die week. Mocht ie nog niet rijp genoeg zijn dan laat ik het nog een paar dagen staan en geef dan evt wat water tegen het slap hangen.

Mijn mening is dat als je het van die laatste 2 dagen moet hebben dan had je eerder in moeten grijpen. Oftewel het moet al goed zijn.

 

PS Bijgeloof tiert welig in de planten business :tu

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas op met het laten droog staan van je dames, 1 dag echt zonder vocht voor de dames met de lampen aan en je product is 50% in kwaliteit.

zie los van een dag minder droogtijd ook niet echt het voordeel er van in. (en extra thc aanmaak door de droogte of het donker staan geloof ik niet zo in)

daar naast zorg je voor een kwetsbare periode ivm rot voor de toppen door ze zo lang in de donker hok te laten staan. (uiteraard is de kwetsbaarheid ook afhankelijk van de klimaat controle die je hebt)

 

hou gewoon vooral je klimaat stabiel, voorkom condens op je toppen en geef alleen nog maar water. (als je de aarde niet hergebruikt)

wil je precies weten wanneer ze klaar zijn kijk dan naar de trichomen, die geven het enige eerlijke antwoord.

 

succes met de laatste loodjes. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het levende bewijs van een catastrofale afloop door ze in het donker te laten staan, m`n klimaat was idd niet op orde, hoge lv, gevolg schimmel en rot in aanzienlijke mate.

Droogtrekken zou ik idd ook niet doen, zeker niet omdat ik de aarde hergebruik en vooral organische aarde met een bodemleven dien je licht vochtig te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb heel vaak gehoord dat ze in de dagen voor de oogst de plant zo goed als droog laten trekken, met net genoeg vocht om te overleven, dan afzuiger op 100% en dan 2 dagen donker, en knippen maar.

 

Of het een 'wonder' middel is weet ik niet, maar veel mensen zeggen dat het dat fijner knippen is.

 

En als je met een man of 10 zit te knippen dat wordt er heel wat afgeluld en ervaringen uitgewisseld.. :tu

Edited by Bluebloomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste 10dgn alleen maar water om 'scherpte' weg te spoelen van de PK's (N ook) en gewoon tot op het laatst licht geven.

Geen licht is geen fotosynthese=geen omzetting suikers dus eigenlijk werk je jezelf tegen.

 

Sommige soorten kun je wat meer aan laten dikken door ze in het donker te zetten laatste dagen maar dat is meer optisch, aantal bruine haren zal wat groter zijn bij 3dgn donker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon door blijven gaan met je cyclus alleen geef ik ze de laatste watergift niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt allemaal die hier een reactie hebben geplaatst <_< , ik zal de plant gewoon oogsten als droogtrekken ook niet echt helpt enook niet de laatste dagen donker zetten als dat alleen maar een hogere kans op rot geeft zal die ook niet van toepassing zijn als ik ga oogsten :tu

heel fijn al die hulp en tips nog een X bedankt !

 

fijne dag nog iedereen

Share this post


Link to post
Share on other sites

plant 2 dagen donkerhouden bij een temp van +/- 5 graden en dan half uurtje licht aan,

en de schaar erin

 

of gewoon zoals ik het doe ja lang genoeg gespoeld knip

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe ze 2 dagen in compleet donker.. ik spoel met alleen water, ik zuur die niet eens af want de PH is nodig zodat bepaalde voedingstoffen opgenomen kunnen worden, nou dat hoeft dus niet meer :rolleyes:

 

vroeger gaf ik de laatste dagen helemaal geen water meer maar nu doe ik het wel.. anders staan ze zo slap bij en knippen is stuk moeilijker (IMO).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou ze een week of tien onder 12/12 hps voor ik ze om hak.

En verder net als MrWeed: "Mocht ie nog niet rijp genoeg zijn dan laat ik het nog een paar dagen staan".

Share this post


Link to post
Share on other sites

he he, toch even mijn beproefde methode verklappen.. :)

ik stop niet met voeding, ik “spoel” niet,

zet niks in het donker.

meestal gaat het zo bij mij. :lol:

oogstrijp?

toppen eraf!

vervolgens laat ik de getopte planten +-anderhalve week staan,

en ga gewoon door met voeden.

na +- 12 dagen volgt de rest van mijn,

18 planten tellende Hydrokweek verdeeld op 4 steenwolslaps van 133cm,

in een tent van 1.50X1.50. met 1X600W lampje erin.

(2uur later staan er 18 nieuwe, 4weken voorgegroeide zelfgesneden stekken in de tent.) :)

ik pak droog gemiddeld +- 550gr per draai.

maar nu de smaak. :rolleyes:

onder mijn kenisen zijn veel “bio” mensen.

bio mensen van de harde lijn.

je weet wel, die die alles wat niet bio verwerpelijk vinden,

en dus ook “meteen “ smaken of iets bio is of niet,

wel ik kan je verzekeren als ook deze mensen een blowtje roken van mijn wiet,

de zachte en volle smaak van mijn wiet zeer op prijs stellen.

en geloven het bijna niet dat het een hydrokweek is.

niemand maar dan ook niemand die rookt van mijn wiet heeft last van,

prikkende keel, zure smaak, of de dag nadien een zwaar hoofd.

zijn er nog mensen die deze ervaring kunnen delen?

hydrogroet DV :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt voor mij heel vreemd in de oren, of je hebt wonder voeding dat je die niet proeft terwijl je tot de laatste dag door voed. :lol:

of de mensen om je heen hebben slechte smaak pupillen. :rolleyes:

tot de dag van vandaag proef ik echt wel verschil tussen een 100% bio kweekje of een tot de laatste dag gevoede hydro wiet.

 

zeg niet dat je liegt want ken je product niet, maar het lijkt me wel erg sterk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste 48 uur in het donker, de reden waarom men dit doet is dat het KOUD moet worden, dat beseffen veel mensen niet. Het plantje denkt dan namelijk dat het dood gaat en probeerd wanhopig nog de toppen te redden.

 

Ik heb laatst de airco erbij gezet, koude droge lucht, Kan niet zeggen of dit nou een echt een goede manier is goedkoop is het zeker niet maar het heeft wel zijn werk gedaan in mijn geval

 

Als je ze meer dan 48 uur zonder water laat worden je toppen luchtig en niet hard en compact is mijn ervaring. Bladeren en plant gaan dan ook neer hangen.

 

Maar iig hou het koud die laatste 48 uur want daar gaat het namelijk om.

 

Good luck !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er meerdere keren mee getest en nooit verschil in kunnen waarnemem. ;)

naar mijn weten staan de planten ook stil op het moment je de temperatuur te ver laat dalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier een keer het knippen uitgesteld , planten drooglaten trekken

maar daarna is het nog 2 dagen uitgesteld

resultaat , al het blad was helemaal verschrompeld , en slappe planten , ook de toppen waren in volume en gewicht behoorlijk afgenomen

( de lampen hebben dus ook gewoon aangestaan )

 

let hier op , laat ze niet te droog trekken!

want dan gaat de plant als het vocht wat zij nog in zich heeft zelf gebruiken .

 

uiteidelijk hebben ze nog een keer watet gehad zodat ze niet zo slap meer waren maar het eindresultaat was wel egt naar de klote

 

ik heb hier van geleerd , en laat ze dus nooit meer helemaal droogtrekken

 

Dit is mijn ervaring geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...