Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Magnefiek

Verduister methodes

Recommended Posts

ik bedoelde deze

 

Oh die was cool.

Check die stam ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groenefingers.

 

Ja leuk topic he hoop dat hier een berg met informatie komt over verduisteren :rolleyes:

Als je de tijd der voor kan vinden kan je misschien wat fotos posten met het bouwwerk waarmee je bezig bent lijkt me leuk om te zien :lol:

 

Dat folie zal het is bekijken ja vaak zijn die standaard lichtdoorlatend folies niet echt stevig daarom gaat mijn voorkeur uit naar greenspan dat is gewapend en laat licht door met 85%.

Maar wel prijzig en moet besteld worden.

 

Over verduister folie/zeil

 

Ik zie veel mensen met vijverzeil werken lijkt me mooi stevig spul.

 

@mrmonke.

 

Mooi he die scrogg van die link van sensi.

Jammer dat het eindresultaat meeviel maar zat vol bewondering te kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een kast leeggeruimd en daar heb ik nu stekjes van zaadplanten oa :Heribei x henkes, Heribei xNDB en White widow x amnesia(tuinman) in staan.

Heb ze 2 dagen na het stekken snijden 12/12 gezet , nu 6 dagen verder zijn ze iets gegroeid, maar nog geen bloei

 

 

zodra ik weet welke planten vrouwen zijn ga ik stekken maken

Edited by GroeneShizzle

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is verduisterde wiet alleen beter voor degene die iets zoeken in een wietje ?

Bv iets medicinaals.

Of kan een verduisterd wietje ook voor kwaliteit zoekende beter uit de bocht komen ?

De zonkracht in watt per m2 ligt op de druilerige dag als vandaag op ongeveer 400 watt.

Zodra de zonnestralen door het wolkendek prikken schiet dat getal omhoog.

Dat kun je via DEZE link per dag zien.

 

Door de zon worden je planten langzaam wakker en vallen geleidelijk in slaap, niet in een flits zoals gebruikelijk met kunstlicht.

De zon draait per dag waardoor je planten van alle planten belicht worden...een oneindige hoeveelheid licht en lucht waardoor de plant kan groeien zoals bedoeld is.

Daardoor wordt de smaak beter, completer, zachter, zoeter, onvergelijkbaar.

 

Maar 90% van de forumleden zijn opgegroeid met binnenwiet en de gedachte dat buitenwiet slechter is.

Als je niet verduisterd is de kans op een lagere opbrengst en mindere potentie inderdaad hoger maar als je je planten laat bloeien tijdens de mooiste periode van de zomer kun je in Nederland uitstekende hoge kwaliteits wiet oogsten.

Op een koele zomerdag in juni is de zonkracht sterker dan op een warme septemberdag dus tel uit je winst.

 

Bovendien vermoed ik, maar ik kan dat niet 100% onderbouwen, dat ondanks dat de cbd en thc waardes al in de plant haar genetica ingebouwd zitten een plant die onder de zon afbloeit hogere medicinale waardes geven dan een plant die binnen afbloeit.

But that's just speculation :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groeneshizzle.

 

Klinkt goed die kruisingen :)

 

Hoop dat er genoeg vrouwen voor je bij zitten :rolleyes:

Succes!

 

@nesta.

 

Kijk dit is leuke informatie ik vind in iedergeval van wel.

 

En ik denk dat het hele forum hier iets aan heeft.

Zo zie je maar dat de natuur zelf ook genoeg in huis heeft om een top kwaliteit wietje als eindproduct te geven.

Klinkt ook best logisch allemaal :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

buitenwiet die 24/7 buitenstaat in nl vind ik wat minder van smaak dan verduisterde wiet, die snachts naar binnengaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jouw ervaring groeneshizzle.

 

Maar als de buitenwiet word verduisterd maar niet naar binnengaat maar buiten word verduisterd met bijvoorbeeld zwartzeil.

 

Is dat ook minder goed als dat het binnen verduisterd word?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook nice zon elec gordijn railsje nemen, en dan 2 stuks. en dan laat je ze overlappen, met uiteraard aan de binnenkant alles overlapt afgedekt enz (Duh) , en dan gewoon plantjes @ het zuiden zetten, en dan de gordijnrails achter de timer. dat verduisteren houd je anders bij huis gekluisterd :rolleyes: :lol:

(ohja TIP : werkt perfect op je guerilla met LEGERZEIL ghehe + ACCU(s) voor je rails.

Bedankt voor jouw ervaring groeneshizzle.

 

Maar als de buitenwiet word verduisterd maar niet naar binnengaat maar buiten word verduisterd met bijvoorbeeld zwartzeil.

 

Is dat ook minder goed als dat het binnen verduisterd word?

 

 

Het gaat er gewoon om , dat de 12u donkerperiode gewoon ECHT donker is (dus geen lichtlekjes, gaatjes in het zeil)

Zolang dat ok is, maakt donker binne/buite geen reet uit.

Andersom, hps natuurlijk wel weer.. heah

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als de buitenwiet word verduisterd maar niet naar binnengaat maar buiten word verduisterd met bijvoorbeeld zwartzeil.

Is dat ook minder goed als dat het binnen verduisterd word?

Ik ben ben ooit begonnen met zelfgenaaide hoezen van dubbelgeslagen worteldoek die ik 's avonds over de planten trok en dat werkte prima zei het dat je een verhoogde kans op toprot hebt doordat je planten minder goed kunnen ademen en de toppen na een regenbui niet goed kunnen drogen.

En als je een beetje meeldauw hebt loopt het dan al heel snel uit de klauwen.

Beter is om ze in een geventileerde donkere ruimte te zetten.

 

Een paar jaar geleden:

gallery_7512_11569_904035.jpg

gallery_7512_11569_2694604.jpg

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nesta.

 

Ziet er leuk uit :rolleyes:

En wat je zei over toprot en meeldauw klopt het beste is natuurlijk in een ruimte met genoeg ventilatie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_16219_14788_980643.jpg

 

dit is de mijne geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

super interessant topic :)

aangezien we hier in dit koude belgen landje ook niet echt een knallende zomer hebben.

 

wat ik mij afvraag, zetten jullie de planten dan al in juni of juli in bloei?

Groeit de plant nog veel als hij in bloei staat?

Ik veronderstel dat je dit zeer strikt moet toepassen, wat gebeurt er als je eens te laat verduisterd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik heb 1 keer planten verduistert en dat is met niet goed bevallen ,

punt 1 is het veel te bewerkelijk en kun je het vergeten .

maar ik vond giga veel ongedierte op mn planten dus heb ik nooit meer verduistert .

geld verduisteren is veel leuker denk ik .

maar zelfs daar ben ik te lui voor .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat ik mij afvraag, zetten jullie de planten dan al in juni of juli in bloei?

Kan allebei.

Dat is afhankelijk van wanneer je wilt oogsten en hoe lang de bloeitijd van je plant is.

 

Groeit de plant nog veel als hij in bloei staat?

Dat is afhankelijk van het percentage indica of sativa in je plant.

Een 100% indica groeit zo ongeveer ruim de lengte van de toppen door in de bloei, een 100% sativa ± haar complete eigen lengte of daar in de buurt.

 

Ik veronderstel dat je dit zeer strikt moet toepassen, wat gebeurt er als je eens te laat verduisterd?

Door te verduisteren maakt de plant het bloeihormoon aan.

Op het moment dat het groeihormoon is verdrongen door het bloeihormoon (dus als de groei eruit is) kun je wel eens smokkelen maar beter van niet.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat hoe later in de bloeicyclus hoe minder de plant zich aantrekt van een kwartiertje meer of minder.

Maar als je echt rommelt met de tijden of het zelfs af en toe vergeet wordt je plant gestressed en kwetsbaarder voor ongedierte, hij verzwakt, minder opbrengst, bladproblemen, minder mooie buds etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks Nesta, zeer duidelijk :)

 

heb enkel nog een blue grape dream in een pot staan de rest staat al in volle grond

Ik ga deze overpotten in een grotere pot en deze beginnen binnenzetten in juli of misschien iets later omdat hij 5 a 6 weken moet bloeien

En voor 1 white widow ga ik iets bouwen dat ik hem buiten kan verduisteren. Deze bloeit wel een pak langer blijkbaar.

 

Ik had gelezen dat worteldoek niet zo goed was? Moet er nog lucht doorkunnen? Dus plastiek is misschien niet de beste optie?

 

en doeme toch,enkele dagen zon en die kleintjes groeien voor zot.

 

peace and love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...