Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

heey,

 

gister ging ik ff bij mijn dames kijken en er viel mij iets raars op.

er zitten een paar gele vlekken op de bladen evenals licht groene vlekken en op sommigen bladeren zit een soort van slakkenspoortje.

kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn?

 

2yoemf8.jpg

 

bij voorbaat dank

 

gr C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het overvoeding is..

 

Als het beestjes zijn moet je de onderkant van de bladeren goed inspecteren.

 

Wat is verder de situatie ? Medium, soortje, zaad of stek etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het overvoeding is..

 

Als het beestjes zijn moet je de onderkant van de bladeren goed inspecteren.

 

Wat is verder de situatie ? Medium, soortje, zaad of stek etc etc

 

 

medium is van canna professional, tis een hybride van haze en kali mist 80/20, het zijn stekken

ze hebben slechts 1 keer groei plus wortel voeding gehad 2 weken terug en juist gisteren de 1e bloeivoeding.

ik heb geen beestjes gezien tot nog toe maar van overvoeding zou er denk ik geen slijmspoor op komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trips en je oorzaak is oa dat je veel te nat kweekt, komt ook de schade aan de bladranden vandaan.

 

Je hebt nog geen plaag maar wel her en der een tripsje (spoortje) dus maatregelen nemen zsm want als ze er zin in hebben zitten zo alle planten aan de onderkant vol. Trips houdt niet zo van lagere lv (spint daarentegen :tu ) en een mooi middels is iets met Neem erin, dat doorbreekt de cirkel zonder veel kwaad te doen maar als je planten al aantal weekies in de bloei staan dan wordt het lastig omdat veel je middelen terug zal vinden in eindprodukt <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik gebruik autopots dus de grond is altijd vochtig.

maar dan zal ik dus achter een product tegen trips aan moeten gaan.

neem aan dat dit in elke growshop te krijgen is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja stekken, waarschijnlijk meegelift..

 

Ja een beetje bouwmarkt of tuincentrum verkoop ook dergelijke producten, vaak een stuk goedkoper dan in de GS.

 

Ik heb enorm lang gedaan met een flesje Spruzit, gister de laatste militers gebruikt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, Spruzit helpt ook (tuincentrum) maar kans dat je ze helemaal weg krijgt is klein.

 

Beter dan een BioShark of een Soil Attack, zelf Neem aanmaken luistert nogal nauw en met autopots kans op teveel olie in de pot met alle gevolgen vandien (Neem is een olie van zaden vd Neem boom uit India).

 

Ook de toplaag van je potten besproeien want daar zitten de poppen in :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

BioShark Soil Attack en Spruzit kosten beide ca 20 euro waarbij de Spruzit iets goedkoper zal zijn.

 

Bioshark soil attack heeft ook nog eens als voordeel dat het een weerstandverhogend effect heeft op de plant.

 

http://aptus-holland.com/nl/bioshark-produ...id/#prettyPhoto

 

Oh ik weet zeker dat ik dat gelezen had van de Bioshark over die weestand, maar kan het plots nergens meer vinden... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

spruzit houdt de trips in toom, maar weg krijgen zal je niet lukken imho, ik heb er ervaring mee ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat niet een beetje met elke critter ? Als je ze eenmaal hebt moet je preventief blijven spuiten om het onder controle te houden..

 

2 weken geen bioshark soil attack gespoten en de eerste muggen waren alweer zichweer

 

de 3 plakstrips onder het scrognet zien bijna zwart, boven het scrognet zitten de strips ook weer voller en voller...

 

enne, plakstrips plakken just in case kan ook geen kwaad, zul je net zien dat je de ene critter onder controle hebt, land er plots een varenrouwmug in je hok.... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

gooi voortaan je fotos hier in een album, dan staan je meta data niet online tekoop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spruzit kost je nog geen tientje bij tuincentrum.

 

Zelf gebruik ik bij trips nu PVP (niet die van BAC).. zilveren flesje en na 2 behandelingen (zit 10dgn tussen) ben ik er altijd vanaf.

 

@DB

klopt maar dit kan ook liggen aan tijd tussen behandeling, ze zijn er wel snel resistent voor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spruzit kost je nog geen tientje bij tuincentrum.

 

Zelf gebruik ik bij trips nu PVP (niet die van BAC).. zilveren flesje en na 2 behandelingen (zit 10dgn tussen) ben ik er altijd vanaf.

 

@DB

klopt maar dit kan ook liggen aan tijd tussen behandeling, ze zijn er wel snel resistent voor

 

pvp je bedoelt plant vitality?

dat is bladvoeding ask me niet vergis.

 

gooi voortaan je fotos hier in een album, dan staan je meta data niet online tekoop

wat is meta data?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, je bent niet de enige met een Nokia Lumia 800.

Metadata is data die aan een plaatje vastzit. Die vind je bij de eigenschappen bij de tab `details`. Ik weet niet of er tegenwoordig misschien ook GPS gegevens kunnen worden bij gezet. Dat is dan natuurlijk leuk voor Van Opstelten.

Ik gebruik voor trips Decis van Bayer. Dat kun je ook op aardbeien spuiten.

Dat spuit ik één keer en de tripsen liggen op het kerkhof.

Weet je trouwens al of het trips is? Als het trips is moet je er minimaal één kunnen vinden. Ze zijn erg klein en wat langwerpig. Met het blote oog goed te zien.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites
pvp je bedoelt plant vitality?

dat is bladvoeding ask me niet vergis.

 

Je vergist je :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...