Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Wat kan ik aan deze plant vol elende doen? Ik snap er niks van mn andere planten hebben dit probleem niet.

 

Heb een 2 tal weken geleden een keer 4ml canna bio flores meegegeven met 1l water sindsdien beginnen ze zo langzaam aan volledig te verpaarsen.

Ze zitten in week 3 bloei, maar de toppen zien er zo nog niet uit. Heb ze sindsdien geen voeding meer gegeven.

 

ook zijn de bovenste bladeren iets minder groen van kleur dan de onderste.

 

EC: meet ik niet

PH: meet ik niet, maar dacht dat ze te zuur stonden dus heb ik eens kraan water meegegeven, dit hielp niet, dus heb ik spa blauw laten drinken --> hielp niks dus heb ik ze regen water gegeven, ook dit helpt niet.

wat valt hier nog aan te doen?

Min temp: 17c°, max temp 25.5c°

 

gallery_25265_15670_668609.jpg

 

gallery_25265_15670_165189.jpg

 

gallery_25265_15670_342875.jpg

 

gallery_25265_15670_959932.jpg

 

gallery_25265_15670_542700.jpg

Edited by get in the ganjabus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh balen joh, mijn buiten Big Bangs kregen ook dit fenoneem laat in de groei, reden nooit kunnen achterhalen. Waarschijnlijk was het bij mij omdat de temperatuur ineens hard zakte...

 

Bij jou lijkt het toch heel erg op fosfor te kort, kijk maar in dit artikel

 

klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien heb je een Fosfor te kort ja..Zie ook onderstaand stukje de Ziektes, ongedierte & bladproblemen sectie:

 

Fosfortekort

 

Algemeen

 

Fosfor speelt een belangrijke rol bij de celverbranding en de totale energieoverdracht in de plant. Het is een bouwsteen van de celwanden, het DNA, allerlei eiwitten en enzymen. Voor jonge planten is fosfor onontbeerlijk: ongeveer driekwart van de totale fosforopname gebeurd voordat de plant een kwart van haar levenscyclus heeft doorlopen! De grootste concentraties fosfor vind je dan ook in de groeiende plantendelen zoals wortels, groeischeuten en het vasculair weefsel.

 

Fosfor is een chemisch element wat in zuivere vorm niet in de natuur wordt aangetroffen. De mens is het gaan gebruiken als meststof in de vorm van gemalen beenderen, guano en fosfaatrijke ertsen.

 

Symptomen

 

Een fosforgebrek uit zich bij cannabis door een kleine plant met paars/zwarte necrotische (afstervende) bladdelen die het blad vervormen en doen opkrullen.

 

Ontwikkeling

 

In chronologische volgorde

  • in het begin is de plant donker blauw/groen. (dus niet zoals bij K-tekort donkergroen)
  • lengtegroei en zijscheut-ontwikkeling is geremd.
  • Na 2 – 3 weken ontstaan donker paars/zwarte necrotische vlekken op de middeljonge en oudere bladeren, waardoor het blad vervormt.
  • Het afsterven breidt zich daarna verder uit tot in de bladstengel. Het blad draait, krult en sterft af.
  • Dood blad is gekruld, verschrompeld en oker tot paars van kleur en valt af.
  • De plant bloeit uit maar de toppen blijven klein en iel.

Oplossingen

 

Bemesten met fosfaathoudende meststoffen nadat een tekort is vastgesteld geeft vaak weinig resultaat. De groeistoornissen in de jeugdfase zijn vaak nauwelijks te herstellen achteraf. Gebruik dus goede grond en een goede meststof.

  • Bij een hoge PH kan men het medium aanzuren met een verdunde oplossing van fosforzuur
  • Fosfaathoudende meststoffen zijn Guano, bloedmeel, beendermeel, thomasslakkenmeel en drijfmest.

gallery_5822_189_8939.jpg

Kleine plant met paars/zwarte vlekken

 

gallery_5822_189_18343.jpg

Necrotische vlekken breiden zich uit en vervormen het blad

 

gallery_5822_189_26344.jpg

Oker tot paars gekrulde necrotische bladeren en een achtergebleven top

 

Hier kan je het hele artikel lezen: Klik..

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het een fosfor tekort is wist ik al een tijdje.

 

De vraag is wat kan ik eraan doen?

 

Heb zo een vermoeden dat mn aarde volledig verneukt is, ophoping van zouten waardoor ze geen fosfor meer eten.

Edited by get in the ganjabus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat het een fosfor tekort is wist ik al een tijdje.

 

De vraag is wat kan ik eraan doen?

 

als jij een vitamine c tekort hebt, wat kun je daar dan aan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeice

denk niet dat ik ze extra voeding moet geven, dat gaat het probleem alleen verergeren vrees ik.

 

 

Ik zit er al een tijde aan te denken om wat cola te verdunnen en dat mee te geven aan mn planten. aangezien er een shitload aan fosfor in cola zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het je gaat helpen is maar de vraag, want nog een keer:

 

Oplossingen

 

Bemesten met fosfaathoudende meststoffen nadat een tekort is vastgesteld geeft vaak weinig resultaat. De groeistoornissen in de jeugdfase zijn vaak nauwelijks te herstellen achteraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh sorry ik had de titel van het topic niet goed gezien, zie nu pas dat je al wist dat het fosfor te kort was.. <_<

maandag ochtend he... :tu

 

Je zit op aarde toch ? Ik zou de aarde een paar dagen flink spoelen met water en enzymen, en dan een hoogwaardige NPK voeding toevoegen, niet alleen specifiek N of P of K want als je gespoeld hebt zou er weer een ballans moeten zijn / komen.

 

Of je haalt een flesje P bij de growshop en voegt dit alleen toe aan het water zonder te spoelen, dat lijken me de enige 2 opties ?

 

Ik zou trouwens niet lopen piemelen met cola, dat is leuk als ze achter in de bloei zijn en ze zo een boost(je) te geven maar niet om problemen mee op te lossen.

Niet je hele plant is dood, dus er is nog hoop. Veel growers (uit wat ik lees online) gebruiken losse componenten als C, N, P, K etc als een soort EHBO kit, in jouw geval dus P te kort, dus P aanvullen met een goed element, en vooral enzymen om het bodemleven te stimuleren..

Edited by Bluebloomer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat het een fosfor tekort is wist ik al een tijdje.

 

De vraag is wat kan ik eraan doen?

 

Heb zo een vermoeden dat mn aarde volledig verneukt is, ophoping van zouten waardoor ze geen fosfor meer eten.

Kan je ze niet overpoten naar een grotere pot met verse grond? Zoveel mogelijk oude aarde van de wortels schudden, verpoten en na een weekje zien ze er vast stukken beter uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien omdat ze te zuur hebben gestaan is er te veel calcium in de aarde blijven zitten dat is gaan reageren met de fosfor die dan niet meer opneembaar is.

maar dat is slechts een gokje

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jeice

denk niet dat ik ze extra voeding moet geven, dat gaat het probleem alleen verergeren vrees ik.

 

 

Ik zit er al een tijde aan te denken om wat cola te verdunnen en dat mee te geven aan mn planten. aangezien er een shitload aan fosfor in cola zit.

 

je kunt gewoon een flesje fosfor kopen in de growshop

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

een fosfortekort na 3 weken ?

RaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het niet zijn dat er een purplehaze phenotje in de bigbangs zit ?

 

bij phosphor zie je heel het blad verdraaien hier staat het er nog recht bij terwijl het wel al in een wat veder stadium zou moeten zijn gezien de kleuring

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou wel kunnen dat die bubblegum gewoon paars aan het worden is zonder reden. aangezien op de site van female seeds ook een paarse top staat.

 

Ondertussen heb ik de grond gewoon gespoeld met water met een ph van 6. Maar de verkleuring lijkt door te gaan.

En dit weekend heb ik de tijd om een flesje fosfor te halen.

 

mn andere planten staan op dezelfde grond, en hebben niks van paarse verkleuring. Zijn ook veel grotere planten en hebben ietsje meer voeding gehad. dus ik blijf het een rare situatie vinden.

Edited by get in the ganjabus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overzetten in verse goede grond en hopen dat het bijtrekt :tu

 

Nu extra fosfor ed gaan geven maakt het alleen maar erger, vloeibare voeding eigenlijk ook, op verse aarde kunnen ze zelf ding beetje doen en kan je niet nog snel een verkeerde tik aan ze uitdelen dmv alleen maar water geven.

 

Dat ze nadat het begon helemaal op rantsoen gezet zijn maakt het niet veel beter, nu weer veoding via voedingswater op gaan nemen wordt en is/blijft lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in verse aarde zetten is geen optie. Deze potgrootte is het maximum dat nog in de tent past.

 

Misschien is het beter om gewoon niks te doen en de plant laten afbloeien. En accepteren dat deze me minder gaat opbrengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laag grond uit de potten nemen en die opvullen met bat-mix

of een paar planten op offeren zodat de rest over gepot kan worden,..maar met dat laatste in week 3

bloei krijgt de plant een behoorlijke klap,..en misschien wel stilstand tot gevolg en dat is net teveel voor de dames.

Wat voor potgrond heb je de dames trouwens in staan,...zie geen perliet.

 

En wat Lostchild al zegt,...nu niet met vloeibare voeding of additieven gaan werken dan verneuk je haar

100%

En Oppersmoker heeft ook een punt,....zou eens naar de Sannie methode kijken voor je volgende ronde.

 

ST.

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nog meer van die potten die je al gebruikt en heb je nog wat hoogte over?

Dan hebbie helemaal geen pot probleem <_<

 

Andere pot, laag aarde erin en dan de huidige pot zo laten zakken, wortels groeien aarde onderste pot in en doen hun ding :tu

Zo doe ik het nog wel eens als het niet anders kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat een goede spoelbeurt, goed kan zijn , paar dagen herhalen, laat t medium dan een paar dagen met rust , en start met opnieuw npk, en zo mogelijk bacterieen.

Denk dat blad niet hersteld maar mogelijk zal de opname van water en meststoffen wel verbeteren ,accepteer maar dat je bladverlies hebt, en echt slecht ziet ie er ook weer niet uit.

Blijft ook wel moeilijk in die kleine hokken hoor, heb t zelf ook vaak.

In deze fase, 3 weken bloei wordt dat idd vaak zichtbaar.

Teveel water en slechte ventilatie kunnen ook een rol spelen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...