Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
geertje

hoeveel water geef je de dame?

Recommended Posts

Ik heb voor het eerst een buitenplant, maar hoeveel water geef je dagenlijks? Ik kan dit niet vinden in het outdoorforum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is geen vaste maat voor, je geeft water naar behoefte.

Een kleine plant heeft minder nodig dan een grote en als het warm weer is lusten ze ook wel een slokje meer.

Als je je vinger in de aarde (als je op aarde kweekt?) stopt en het voelt vochtig en er kleeft wat aarde aan heeft ze genoeg.

Geef in ieder geval niet teveel, en ook niet elke dag in het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geertje graag wat meer info, staan ze in de volle grond? in de kuip? zo ja hoeveel liter kuip, wat voor aarde? wat voor kleur kuip? volle zon of niet?

welk soortje?

 

dan kan je een beter antwoord krijgen.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vingermethode gebruik ik ook. Te nat zie je vaak pas als er wat schade is aan de wortels. Te droog dat zie je vrij rap aan het blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

197weet1_tn.jpg

 

 

774weet.jpg

 

Ik denk dat de aarde nu te nat is (2 vingers gaan aan uiteinde wat krullen)

 

Ze staat op mn balkon (zuiden) en hebben 7 vingers per blad, mi is dat goed teken

 

Moet nu alleen even achter het soort aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je niet eens de moeite neemt om vragen te beantwoorden... dan houd het al snel op

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je niet eens de moeite neemt om vragen te beantwoorden... dan houd het al snel op

 

 

Ongestelt of zo ;)

bemoei je met je eigen leventje aub. Ik ben nav die vragen zaken aan het uitzoeken, en als je dat jou niet snel genoeg gaat, wat doe je dan op dit forum :lol:

 

En dan zich chef noemen, erg onvriendelijk ben je dan weer wel, dus vraag ik mij af hier wel goed te zitten vanaf 2004, waar iedereen nog gewoon normaal tegen elkaar deed!!

feitelijk ben je gewoon zielig, maar ja....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier is geen vaste maat voor, je geeft water naar behoefte.

Een kleine plant heeft minder nodig dan een grote en als het warm weer is lusten ze ook wel een slokje meer.

Als je je vinger in de aarde (als je op aarde kweekt?) stopt en het voelt vochtig en er kleeft wat aarde aan heeft ze genoeg.

Geef in ieder geval niet teveel, en ook niet elke dag in het begin.

 

 

bedankt alvast, door omstandigheden (ernstige) late reactie. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe en wat van de schenker plant. Kom er nog op terug zoals hierondre al aangeven.

 

 

geertje graag wat meer info, staan ze in de volle grond? in de kuip? zo ja hoeveel liter kuip, wat voor aarde? wat voor kleur kuip? volle zon of niet?

welk soortje?

 

dan kan je een beter antwoord krijgen.

 

gr ejb

 

 

bedankt alvast, door omstandigheden (ernstige) late reactie. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe en wat van de schenker plant. Kom er nog op terug zoals hierondre al aangeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Fingerspitsgefuhl'' dat is de beste manier om te zien of ze teveel of te weinig water hebben.

Weeg even op gevoel wat de potten wegen na het water geven en de dagen erna.

Op den duur weet je op het gewicht van de potten of ze water nodig hebben of niet.

Probeer water langs de randen te geven zodat de wortels een stimulans krijgen om naar het water te groeien,

te meer wortels, te meer plant.

 

Ps Amnees bedoelde het niet slecht,

 

Greets,

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha een van de echt vroege leden , in 9 jaartijd 17 posts gedaan :lol:

Maar het licht echt aan hoegroot je plant is ik zou ze gewoon water geven tot jij vind de grond is nu te vochtig of nu te droog ,

Wanneer het water snel wegloopt is het erg droog en anders nat zo kan je ook beetje bepalen hoeveel erbij moet ;)

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
feitelijk ben je gewoon zielig, maar ja....

 

is jou reactie niet gewoon zielig? ;)

 

Ik denk dat je antwoorden genoeg hebt inmiddels , zal wel goed komen

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel water geef je de dame?

 

''Fingerspitsgefuhl'' dat is de beste manier om te zien of ze teveel of te weinig water hebben.

 

Diep in de ogen kijken en dan weet ik t ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je niet eens de moeite neemt om vragen te beantwoorden... dan houd het al snel op

 

 

Ongestelt of zo :lol:

bemoei je met je eigen leventje aub. Ik ben nav die vragen zaken aan het uitzoeken, en als je dat jou niet snel genoeg gaat, wat doe je dan op dit forum :lol:

 

En dan zich chef noemen, erg onvriendelijk ben je dan weer wel, dus vraag ik mij af hier wel goed te zitten vanaf 2004, waar iedereen nog gewoon normaal tegen elkaar deed!!

feitelijk ben je gewoon zielig, maar ja....

 

Recht voor zijn raap die geertje ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel water geef je de dame?

 

''Fingerspitsgefuhl'' dat is de beste manier om te zien of ze teveel of te weinig water hebben.

 

Diep in de ogen kijken en dan weet ik t :lol:

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

D'r is sinds 2004 een hoop veranderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg dat wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben inmiddels helemaal op de hoogte door een wiet drs. :)

Bedankt diegenen met gegeven tips in deze topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...