Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cees_weed

Kweek loopt achter

Recommended Posts

Beste WF leden,

 

Ik ben nu 9 weken geleden begonnen met mijn eerste kweekje. Een maatje van me is tegelijk met mij begonnen. Zelfde tentje/apparatuur. Klimaat was zo goed als hetzelfde. En heb hetzelfde voedingsschema gebruikt.

 

In de loop van de 9 weken zijn mijn plantjes steeds verder achter gaan lopen en nu na 9 weken lopen ze zeker 2 weken achter.

 

- Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

- Moet ik nu ook 2 weken langer doorgaan met bloeien?

 

Het enige waar ik de eerste 3 a 4 weken weinig mee bezig was is het schoonmaken van de tent. Je zag op de vloer opgedroogde resten van vocht/voeding. Zou dit zo slecht voor de kweek kunnen zijn dat ze nu 2 weken achter lopen?

 

Foto na 5 weken (3,5 bloei)

gallery_37686_15647_1692019.jpg

 

Foto na 9 weken (7,5 bloei)

gallery_37686_15647_206917.jpg

Graag hoor ik jullie oordeel hier over!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

schoonmaken van de tent? waarom? en waarmee?

 

en wat geef je aan voeding dan ?

met welke ec en pH

wat is je temperatuur tijdens dag/nacht

luchtvochtigheid?

hoeveel Liter water krijgen ze? en van boven of onder?

hoevaak geef je ze water

hoe zit je met de lucht? lucht van afzuiging naar buiten? en verse lucht aanvoer?

 

dat kan allemaal goed zijn en dan kunnen er nog 100 dingen verkeerd gaan, nobody said it was easy, ze lopen idd zeker achter, toch is de bloeitijd vaak hetzelfde, dus oogst je gewoon een heel stuk minder.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, waarom de tent?

 

was die opgedroogde ophoping dan niet in je drainbak/waterschoteltje? Loopt dat gewoon op je tentvloer dan? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees

 

schoonmaken van de tent? waarom? en waarmee? Schoonmaken van de tent tegen evtuele schimmels, tenminste daar deed ik het na 4 weken voor. Alleen met heet water schoon gemaakt.

 

en wat geef je aan voeding dan ? Geef voeding van canna, Met een voedingschema van hun. (Canna Flora, Vega, rhyzotonic, boost, pk13/14)

met welke ec en pH Ph van 7.0 en ec weet ik om eerlijk te zijn niet.

wat is je temperatuur tijdens dag/nacht Temp dag 29gr en nacht 22.5

luchtvochtigheid? luchtvochtigheid tijdens groei ongeveer 90% en langzaam afgebouwd, zit nu op rond de 45%

hoeveel Liter water krijgen ze? en van boven of onder? Ze krijgen 2x per dag 400ml gewoon met een gieter, dus van boven :tu

hoe zit je met de lucht? lucht van afzuiging naar buiten? en verse lucht aanvoer? Afzuiger 300m³ per uur, met koolstoffilter zelfde capaciteit. Voor luchttoevoer heb ik in mijn hok (waar de tent weer in staat) 4 luchtroosters zitten. Nadeel is misschien wel dat ik op zolder zit, goed geisoleerd, temperatuur gaat daardoor prima, maar ik heb geen dakramen..

 

Wil over een poos wel wat dakramen op zolder plaatsen, moet ik alleen nog wel ff voor sparen, dus duurt nog ff.

 

@Baekelandt:

 

Loopt idd op een zeil op mn tentvloer. Eigenlijk op mn vloer isolatie, want het zeil op de tentvloer was niet bekleed met zilverfolie.

 

Grtz

Edited by cees_weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar gaat de lucht die je afzuigt naartoe?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees:

 

De lucht gaat naar buiten, via het zelfde luchtkanaal als mn mechanische ventilatie.

 

@fakkeltje

 

Zal ik doen, maar ik weet dat het vast ergens op het forum staat, maar nu het toch ter sprake komt. Hoe kan ik dat het beste/makkelijkst doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

welk soortje is het? als het een ander soortje is als dat van je vriend kan het best dat de bloei/groei anders verloopt, en die 7,5 weken is dat vanaf de bloeisverschijnselen of vanaf het moment dat je de klok omschakelde? Je moet zoizo een schaal of reservoir onder je potten zetten (het is ook wel goed als je van onder water wil geven). Verder kunnen er duizend redenen zijn dat ze trager gaan (vb: lamp te hoog, lichtstress, ...) en Je moet hem gewoon laten bloeien tot hij klaar is dat aantal weken dat ze vermelden is slechts een richtlijn/gemiddelde gewoon omhakken als 80% van je haartjes bruin zien.

dat van iets onder de potten zetten om water en voeding op te vangen is wel belangrijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zal ik doen, maar ik weet dat het vast ergens op het forum staat, maar nu het toch ter sprake komt. Hoe kan ik dat het beste/makkelijkst doen?

 

ph 6.5 is het beste voor op aarde

 

ph-meter kopen en ph min

 

en dan gewoon afzuren....

 

hoe weet jij nu dan dat je ph 7.0 is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jup en ook de vraag of je maatje met stekken werkt of met zaad, maakt een verschil...

 

Maar goed lijkt me anders op schema te zitten, zaad is altijd enkele weken later klaar als je ze te jong in de bloei trekt. Om de bloeitijden te hebben die aangegeven worden moet je plant volwassen zijn, dus drie weken groei ongeveer of een stek zijn.

 

Een cannabisplant uit zaad te vroeg beginnen bloeien zoals iedereen doet, kun je er wel 2-3 weken bijtellen. Is op zich niet zo erg, ze zullen meer opbrengen dan een stek dus die extra weken komt opt zelfde neer.

 

Wanneer is je plant volwassen, wanneer de zijtakken trapsgewijs beginnen te lopen ipv van evenlijnig met de andere takken. vergelijk de vertakking van een stek met een zaadplant en dan zie je dat deze verschillend is. Een zaadplant begint dit te doen wanneer ze volwassen wordt bij een bepaalde omvang. Dan krijg je geen vertraging van je bloeiperiode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een luchtvochtigheid van 90% is een hele goede manier om groei te vertragen. Dat is namelijk zo vochtig dat de plant nauwelijks nog kan verdampen, en de sapstroom bijna stil gaat staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@belgowietfanaat

 

4WW en 1BG

 

7,5 week is vanaf het moment dat ik de klok omschakelde.

 

Planten zien er verder wel goed uit volgens mij. Maar zal dan ff wat schalen onder mn potten zetten. Thnx.

 

@sensilife

 

Ik heb gewoon een ph-meter, maar dacht dat 7 gewoon goed was. Heb ondertussen ook al ff gezocht hoe ik het moet verlagen. Ga maar gewoon even langs de supermarkt om wat citroenen te kopen :lol:

 

@turtlepower

 

Vriend werkt ook met zaadjes. Eigenlijk gewoon alles hetzelfde. Maar zal de volgende kweek beter op alles letten wat ik ondertussen weer geleerd heb :tu thnx voor de info

 

@groen gif

 

Wat voor luchtvochtigheid raad jij aan in de groeiperiode? Kleine moeite om de knop iets naar links te draaien namelijk <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

90% is inderdaad extreem veel , in principe maakt de LV in een zaden kweek tijdens de groei niet zo heel veel uit gewoon niet te laag en niet te hoog :tu zo'n 60% kan je niets mee fout doen tijdens de bloei moet dat wel wat naar beneden maar ook weer niet heel veel want dan krijg je last van spint ik denk 45% tijdens de bloei ongeveer. niet hoger want dan vergroot de kans op budrot.

Het kan zijn dat jouw plantjes pas later in de bloei schoten als die van je vriend. Soms duurt het 3weken eer ze aan topvorming beginnen en soms maar een paar dagen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarbij is 90% lv ook nog eens funest voor je koolstoffilter, dat dan z'n geurabsorberend vermogen (permanent) verliest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben jullie hetzelfde kraanwater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ belgowietfanaat:

 

Ik had ergens gelezen dat als je in de beginfase de LV een beetje hoog houd je in het eindstadium minder kans heb op toprot. Maarmisschien heb ik een beetje hoog een beetje hoog ingeschat :tu

 

@ GroenGif:

 

Zolang ik geen klachten krijg van mn buren zal het wel goed zitten <_<

 

@ FoolOnTheHill

 

Ik neem aan dat we hetzelfde kraanwater hebben, dus daar kan het niet aan liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt de inblaas en afvoer van lucht wel naar behoren ? Als er te weinig verse lucht in de tent komt dan gaan ze ook afremmen.

 

Staan alle passieve luchtroosters open, en kan er wel verse frisse lucht op / in de ruimte komen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder voldoende aanvoer van voldoende verse lucht zal het nooit wat worden in die tent :tu

 

Die mechanische ventilatie is niet gebouwd op uitgeblazen warme lucht in dat tempo afvoeren en er zal veel lucht op je zolder blijven hangen wat je weer naar binnen trekt via de aanzuiging van de tent.

 

Daarnaast valt me op dat je 'maar' 400ml per keer geeft (wel 2x pdg waarom weet ik niet?) en die smartpotten zijn aan de grote kant (19ltr?) en kunnen per dag wel 1ltr hebben, hier gaat er op een 26ltr elke dag 2ltr (nav tensiowaarden) onder 250W, onder 600W zat ik op dik 3ltr pdg omdat smartpot ook veel meer verdampt <_<

 

Klimaat niet helemaal lekker, te droog medium met een behoorlijke zoute voedingsmix en een wat afwijkende ph waar je maat oa zijn klimaat beter op orde heeft kun je beter meteen inpakken als je gaat vergelijken :lol:

 

Ronde afmaken en van je fouten leren, niet ineens nu drastisch op dingen gaan sturen zoals de ph want daar geef je ze nogmaals een flinke optater van.

 

In ieder geval de boost en de PK niet meer geven, alleen nog de Flora en gewoon water en kijken of ze wat bijtrekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh en omtrend de mechanische afzuiging kan ik je ook dit melden; als je lucht te warm is en rechtstreeks in de afzuiging gaat KAN het zijn dat je straks ergens enorme condens problemen gaat krijgen. Warme lucht koelt af en slaat neer als condens als de lucht te snel gekoeld wordt. Bij genoeg condens kun je straks zowaar ergens druppels water aan je afzuigroosters zien hangen..

 

Je moet op de een of andere manier zien te zorgen dat je frisse lucht weet aan zuigen. Dus als je een raam of een ventilatierooster hebt daar, iets maken met een afzuiger dat je snel lucht naar binnen kunt komen. Anders een grote afzuiger halen en het vanaf de begane grond naar binnen pompen.

 

Als jij in een relatie kleine donkere ruimte zit waar amper frisse lucht naar binnen komt, dan ga je ook steeds trager en langzamer worden, dan krijg je slaap wordt je moe en lui en zit er weinig fut meer in, denk dat je plantjes dat gevoel nu ervaren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor de informatie, heb nu genoeg informatie om mijn 2e kweekje te verbeteren. Het is wel vrij duidelijk dat er een aantal veranderingen doorgevoerd moeten worden. Ik begin ook niet gelijk met mijn 2e kweek. Kga eerst zorgen voor:

 

- Een beter klimaat

- Extra verse lucht

- Wat meer te drinken geven.

- Drainbakjes gebruiken

 

Hopen dat ze dan wat gezonder worden!

 

Thnx voor de info allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keep us posted !

 

Succes en ben benieuwd hoe het verder verloopt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

hardlopers zijn doodlopers en wiet kweken op zich moet rielekst gebeuren vind ik .

kweekjes kun je niet vergelijken en vrouwen ook niet .

het kan wel maar het heeft gewoon geen enkele zin .

en wie weet heb je aan het eind van de rit wel een wietje wat veel wausier is als die van je maatje .

mischien smaakt jouw wiet wel godenlijk en smaakt die van je maat alsof je aan een brandende hooibaal ligt te sucken ofzo .

het gras zal altijd groener zijn aan de andere kant van de wei .

en tis geen geen wedstrijd .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...