Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Wil de perfecte tent gaan creëren

Recommended Posts

@De Vlaming, oke, nu is je post duidelijk.

 

Zal het zeker in mijn overwegingen meenemen maar ik denk dat het oppervlakte van slechts 0,6m2 meer niet heel veel zal uitmaken qua geur, desnoods zal ik een wat zwaardere afzuiger plaatsen gedurende de kweek, ik pak lucht aan de achterzijde van de kamer waarbij de slang niet zichtbaar voor een openstaand klapraampje hangt en blaas uit via een openstaande balkondeur welke alleen via huis te bereiken is. `De slang ligt dus ook buiten

 

groet, knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een 240x120x200 nemen met de 1000 gavita ! veel beter dan een 150x150.

 

Kan je met een 1000 m3 op 30% draaien .

 

Goed filter can de zware. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
je brengt je eigen in een positie waar je letterlijk met je kweek gaat opstaan en slapen.

 

Dat virus bereikt zowat iedere kwekert wel een keer :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat virus bereikt zowat iedere kwekert wel een keer :tu

 

+1

loop nu elke ochtend zodra wakker ff naar mijn kleine zelfbouw hokkie waar 8 sanies `jacks in staan om ff een kijkje te nemen, tis te erg voor woorden, de vrouw begrijpt er niet veel van maar kan er in ieder geval om lachen

 

gr. Knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon een 240x120x200 nemen met de 1000 gavita ! veel beter dan een 150x150.

 

Kan je met een 1000 m3 op 30% draaien .

 

Goed filter can de zware. :tu

 

 

juist en 1000m3 lemmens afzuiger

 

is vergelijkbaar met een normaal 1500m3 afzuigertje. dus heb je ook meer dan genoeg aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm je aan / afzuiging zit idd wel snor. :tu

ik zou zorgen voor wat overcapaciteit kwa afzuiging.

maar wel geen overkil natuurlijk (ivm geluid)

er bestaan ook geluidsdempers die je op je afzuig kunt monteren.

maar daar weet ik te weinig over.

ik kan het dus enkel maar melden dat het bestaat.

wat ook heel effectief werkt zijn ozon luchtreinigers.

heel fijne ontgeurrings techniek.

maar enkel te gebruiken als je niet in de ruimte verblijft

hoge dosisen ozon zijn gevaarlijk voor de gezondheid. <_<

maar een goed alternatief om bij afwezigheid je ruimte

100% geurvrij te krijgen.

ehhh hoeveel plantje zou je willen wegzetten?

hydro groet Devlaming. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net ff gegoogled,

 

zit nog al wat prijsverschil in bij de diverse leveranciers, neem aan dat de 1000m3 afzuigen overal dezelfde is, en dat de verschillen alleen zitten in de box die erom heen zit.

 

Wat is de stilste versie? stalen box of soft box? en maakt het nog uit of de gaten tegenover elkaar zitten of juist in een hoek van 90 graden? heb ergens gelezen dat als de inblaas en de zuig richting haaks op elkaar staan dit meer vermogen zou generen?

 

gr.

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm je aan / afzuiging zit idd wel snor. :tu

ik zou zorgen voor wat overcapaciteit kwa afzuiging.

.

ehhh hoeveel plantje zou je willen wegzetten?

hydro groet Devlaming. <_<

 

Ik zit zelf aan tussen de 5 en de 15 te denken, heb een apart voorgroei hokje dus met 3 weken voorgroei (na ontkieming uit zaad) denk ik dat ik de tent wel vol krijg met 10 dames

 

gr. Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb begrepen dat de tent in de slaapkamer komt.

mijn ervaring is dat je een tent nooit echt goed afgezogen krijgt.

met 18 kushes in een 240x120 anders niks van gemerkt...met een simpele 1000m3 stalen box en een 700m3 can filter ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan het beste een lemmens cube nemen. Zijn stil meeste rendement en zullen jaren meegaan. Zijn te koop op:

http://www.onlinegrowsupplies.com/nl/isola...fan-1000m3.html

 

 

tussen een Lemmens cube 1000m3 en een Lemmens in box zit zo'n euro 180,= verschil, waar zit dat hem in?

 

gr.

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee maar ik ken ze alleen maar als die lemmens "cube" een witte degelijke box.

 

denk met zo'n topictitel komt er ook echt alleen top of the bill in.. dan moet je je portemonnee ook trekken he!

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees, uiteraard alleen top of de bill, maar als ik euro 180 meer betaal omdat het toevallig in een witte box zit terwijl ze hetzelfde doen als in een softbox dan let ik uiteraard wel op de portemonnee dan heb ik straks wat over voor climate control of iets dergelijks

 

niemand die het verschil weet tussen een lemmens cube en een lemmens in softbox?

 

gr. knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@leila, het wordt een mammoth zie mijn eerdere post, geen idee of dit probleem ook bij de mammoth tenten naar voren komt, maar blijkbaar is mammoth een voortzetting van SJ maar dan wel kwalitatief beter als de oude SJ??? Iemand die dit kan bevestigen?

 

 

De hardware zoals die er tot nu toe, mede dankzij jullie inbreng uitziet:

 

Tent 1.20 bij 2.40 bij 2.00 hoog, waarschijnlijk mammooth gezien een post die ik van de week las over de problemen bij Secret Jardin, of is er een beter/stevigere op de markt?

gr. Knakie

 

Gr Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je goed alleen jammer dat hij geen 215 of 220 hoog is .

 

Suc6 weet zeker dat je een paar ons over de 150x150x200 heen gaat . :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

den echte kiloknaller

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zullen zien of het een knaller wordt.

 

Tot nu toe ziet de tent er als volgt uit:

 

Tent Mammoth 1.20/2.40

Lamp Gavita Pro 1000

Lemmens 1000m3 (of misschien wel een 1500m3 aangezien daar niet heel veel prijsverschil in zit

Presh lichtgewicht filter van of 1000m3 of 1500m3

 

Dan blijven de volgende zaken nog te bepalen:

fancontroler

inblaasbox wel of niet noodzakelijk?

schakelkast

potten ( aantal liters en plastic of smart pot)

medium (1e ronde gaat op aarde sowieso)

slang (geluidsdempend verstandig of gewoon sonodeck slang)

voeding (1e ronde op aarde biologisch)

 

De aftrap is hierboven gegeven, wat is top of de bill voor de nog ontbrekende hardware

 

gr

knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

die cubes zijn de origenele boxen van de fabriek (maten zijn afgestemd op luchtstroom)

als je een haze wil kweken is 200cm wel krap icm 1000 watt .

op boost stand wordt door gavita/whazzapp 90cm tussen bulp en tophoogte aangeraden .(lager kom je boven de 1500umol en dit zou de fotosynthese vertragen , ongewenst dus )

als je pot een 25cm is en je plant 110 cm word zit je al op 135cm , komt nog bij dat je gavita niet helemaal bovenin krijgt omdat armatuur vertikaal zit .

kortom bij 200cm hoogte misch toch 2x 600 watt overwegen .

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zit wat in knakenpoetser, maar dat geldt met name voor de planten die er direct onderstaan toch?

 

Er zijn altijd wel wat achterblijvers of wat gedrongen plantjes die voor die plek in aanmerking komen en anders zal er het nodige plet/knak/bind werk aan te pas moeten komen, maar ik ben het met je eens dat het in het midden van de tent wat krapjes zal zijn, dan maar een soortje kiezen wat niet al te hoog wordt en toch een goede opbrengst kent in max 9 weken. Kweek het liefst uit zaad, dus kom maar op met de ideale soort.

 

gr. knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zit zelf aan tussen de 5 en de 15 te denken, heb een apart voorgroei hokje dus met 3 weken voorgroei (na ontkieming uit zaad) denk ik dat ik de tent wel vol krijg met 10 dames

 

 

kijk knaki.

in deze quote staat veel waarheid. :tu

even voor de lol ontleden.

ik ga beginnen met de het stukje zin waar je je slaagkansen op een super draai vergroot.

“heb een apart voorgroei hokje dus met 3 weken voorgroei (na ontkieming uit zaad)”.

ik lees dat zo. :)

door mijn zaad (zelfs met stekken) 3 weken voor te groeien,in plantentaal na de 3de internode,

pas in mijn bloeihol te zetten, omzeil ik devolgende problemen.

ik hoef in mijn bloeihok geen belachelijk hoog nivaeu van luchtvochtigheid te handhaven.

de plantjes (zeker zaadplanten) zijn na 3 weken voldoende gegroeid en uitgehard om in een normale

LV goed te kunnen gedeien.

kijk dat is strategie.

luidop durven denken, toch overzicht bewaren, alle ruis uit de reply’s halen,

tot waneer de perfecte tent in het vizier komt.

en dan zal knaki zijn knaken inzetten.

alla,

tvolgende

 

 

verder

“Ik zit zelf aan tussen de 5 en de 15 te denken”

Minstens 15 dus

mja dan ga je alles wel dik onder controle houden.

in zo’n tent.

hydrogroet DV

 

moet stoppen te st..............................................................................

............ <_< :lol: :) :P B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@De Vlaming

 

Ik lees je reacties altijd met een glimlach, ook al snap ik soms niet helemaal waar je heen wil.

Als ik je laatste post goed interpreteer dan zeg je eigenlijk niet anders dan dat het op deze manier en met de voorgestelde hardware helemaal goed gaat komen toch?

 

Alleen het aantal, waar jij n.a.v. mijn quote, minimaal 15 uit afleidt, daar zitten we niet op dezelfde golflengte. Ik denk dat ik met 10 a maximaal 15 dames na 3 weken voorgroei van de zaaiilingen makkelijk een 1.20 bij 2.40 zal vol krijgen. Ligt natuurlijk ook wel aan het soortje wat je zet.

 

Om nog even verder te gaan met de perfecte hardware wil ik graag van jullie weten wat in mijn situatie een goede climate controller zal zijn, met 1 lamp en voorlopig een passieve inlaat hoeft daar volgens mij niet veel tierelantijnen op te zitten en zou zo'n simpele al voldoende zijn? Ik heb eigenlijk nooit een goede gehad dus graag jullie advies over een bijpassende top of de bill fan controller.

 

Gr. Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je een haze wil kweken is 200cm wel krap icm 1000 watt .

op boost stand wordt door gavita/whazzapp 90cm tussen bulp en tophoogte aangeraden .(lager kom je boven de 1500umol en dit zou de fotosynthese vertragen , ongewenst dus )

als je pot een 25cm is en je plant 110 cm word zit je al op 135cm , komt nog bij dat je gavita niet helemaal bovenin krijgt omdat armatuur vertikaal zit .

kortom bij 200cm hoogte misch toch 2x 600 watt overwegen .

mvg

 

Ik heb daar nog ff wakker van gelegen en heb eventueel nog een andere optie naast het plaatsen van de wat gedrongener planten direct onder de lamp zou ik bv ook 5 zaden een weekje later kunnen ontkiemen en deze dus bij het overplaatsen naar de afbloeitent direct onder de lamp zetten, dan hebben ze een weekje minder voorgroei gehad, kan ik ze desnoods een keer extra toppen en heb ik volgens mij hoogte genoeg.

Daarnaast zal ik in de eerste ronde niet direct kiezen voor een haze soortje, ben zelf een liefhebber van de Jackberrie van Sannie, volgens mij heeft deze geen hazen invloeden, alleen jammer dat dit soortje niet als feminised te koop is.

 

Gr. Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mammoth is 2,15 hoog

 

de 1000DE vind ik ook best laag hangen, al zou je 'm tegen het plafond aanhangen zit de bulb 20cm lager, terwijl je een losse kap een stuk hoger kunt trekken.

 

1.20x2.40... 1x1000 of 2x600, 3x600 zou ik doen.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
mammoth is 2,15 hoog

 

Amnees, zo als ik het nu heb begrepen klopt dit niet helemaal meer.

 

De mammoth lijn van voorheen Secret Jadin was volgens mij wel 2.15 hoog echter is Secret Jardin door problemen met de chinese producent verhuisd naar Marokko waar ze nu tenten onder het merk secret jardin maken, blijkbaar heeft deze nieuwe fabriek in Marokko de nodige problemen en is de tent kwalitatief achteruit gegaan.

 

De oude producent heeft de diverse lijnen doorgezet onder de naam Mammoth, dit merk mammoth produceert nu o.a. de dr en ds lijn en die zijn volgens mij nog steeds 2 meter hoog? Correct me if i am wrong.

 

Gr. Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...