Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Wil de perfecte tent gaan creëren

Recommended Posts

Beste mede hobby kwekers,

 

Al een tijdje ben ik aan het broeden om de perfecte kweek te realiseren en uiteraard lukt dat alleen met de perfecte hardware en niet te vergeten, de perfecte groene vingers (aan dat laatste werk ik hard, die zijn niet te koop.

 

Stel jullie hebben een budget van 1750 euro en een ruimte waar maximaal een 1.50/1.50 tent in past hoe zouden jullie hem inrichten?

 

Ik denk zelf na over de lamp(en) op dit moment dus laten we daar mee starten.

 

Ik twijfel over een gavita pro 1000 of 2 x gavita 400 (die zijn er volgens mij niet in de pro uitvoering) met daartussen in een gavita plasma 300 al zal dit het budget wel overschrijden maar deze combinatie heeft wel een enorme aantrekkingskracht op me,

 

Qua stroom verbruik liggen deze volgens mij op het zelfde nivo zeker als je de boost functie van de gavita pro 1000 volledig benut.

 

Ben benieuwd naar jullie meningen qua tent mammoot of secret Gardin of ? en de perfect bijpassende verlichting.

 

Hierbij de aftrap, kom maar op

 

groet

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nah 2x 400 gaat nergens over op 1,50 m2, 1x 1000 is ook niet "perfect", maar denk ik wel de beste keuze.

 

je hebt het over een budget van 1750 euro maar je wilt een plasma van 1000 euro ophangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal een kiloknaller halen met een 1000w.. is wel beetje te veel van het goeie voor een kleine tent maar het is te doen mits je niet op een ongeisoleerde zolder kweekt ofso..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice, dat gaf ik zelf ook al aan dat dit eigenlijk niet binnen het budget past maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar de lamp en kan desgewenst een uitzondering maken.

 

Je geeft aan dat zowel 2x400 watt gavita's met een plasma ertussen als de pro 1000 eigenlijk niet ideaal zijn in een 1.50/1.50 dus graag een reactie wat wel perfect is, kan ook een ander formaat tent zijn maar het liefst kweek ik in de 1.50/1.50 om dat dit de grootst mogeliijke tent in de ruimte is. dus welke verlichting is dan wel optimaal in jouw beleving?

 

gr. Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je vorige keer al een plaatje laten zien van de kiloknalle met 5xamnees in 65ltr kuipen

Whats there to brainstorm about?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He secret, jij bent er ook altijd he :lol:

 

Ik ben door die reactie van je nu zover om te gaan aanschaffen maar ben gewoon nieuwsgierig of er geen beter combinatie die wat duurder is als de kiloknaller bij elkaar te verzinnen is, hoor van diverse personen waaronder nu ook Jeice, toch ook niet de 1e de beste, dat de gavita pro 1000 niet de ideale lamp is voor deze tent. Dacht zelf met 2 x 400 watt en een gavita plasma wellicht nog iets te kunnen verbeteren.

 

gr.

knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

knakie, plasma belichting geeft niet zoveel rendement als hps. ik vind t zonde geld. snap je berekening dat je op t zelfde wattage uitkomt met 2x400 maar je moet ook naar het belichtingsveld kijken. 400 w belicht geen 1,50, wel in de breedte met 2 naast elkaar maar dan niet in de lengte. 1000w, verlies je enerzijds licht in de breedte en in de lengte kom je tekort, niet "perfect" dus.

 

Als je iets meer ruimte hebt, kijk dan eens in t topic van Krasi die gaat nu met 1x 1000 w kweken in 1,20 x 2,40. Imo haal je hier het makkelijkst een heel hoog rendement uit. Een redelijk laag stroomverbruik en 100 % meer dan een kilo, of je moet het echt verknallen. Temperatuur is dan ook een eitje om te beheersen.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice, bedankt, dus met de pro 1000 verlicht je zonder problemen een 1.20/2.40 tent? Ik wil met niet al te veel planten starten, zeg 10, hoe lang voorgroei zal ik dan ongeveer nodig hebben als ik vanaf zaad wil starten, het liefst kweek ik pp of sannies jack berry

 

gr.

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazeker, en geboost op 1150 watt. ik heb het getest en Krasi is nu ook overtuigt.

 

Je zou in zijn topic kunnen afkijken hoe lang hij erover doet met 8 planten. ik kweek met minimaal 9 per m2 dus kan ik niet zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik kweek met minimaal 9 per m2 dus kan ik niet zeggen.

 

Gebruik je dan 11 of 16 liters, of de mapito kratjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 liters 9 per m2.

 

in kratjes had ik 16 per m2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dit gaat voortvarend, net even goed gemeten (met de schuine daken en de hoogte was dat ff lastig maar ik krijg er net een 1.20/2.40 in, kan ik er wel niet omheen lopen maar dat zal niet echt nodig zijn.

 

Tent wordt een Mammoth? Dr 1.20/2.40 of zijn er betere/stevigere alternatieven (heb door het schuine dak helaas geen 2.20 hoogte voor een intense)

De lamp wordt een gavita pro 1000

 

Bedankt SJ en Jeice

 

Dan graag nu tips over de beste filter (lichtgewicht) en afzuiger, de laatste moet stil en krachtig zijn.

 

2e helft begint, graag jullie tips over de beste producten

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x 600 watt , ouderwetse degelijke magnetische ballast ( gaan de peertjes lekker lang mee, en de output is tenminste niet variabel)

 

deense bodem

verwamingsmatjes ( van de conrad)

 

thermostatisch gedimde softbox, hoe groter hoe beter+Can filter.

en een softboxje voor de lucht-inlaat.

 

blumat

4 x clipfan

co2flesje erbij

 

en na de herfstvakantie zet je een bevochtiger in de tent erbij.

 

let op : bij deze lichtintensiteit kan het zijn dat je 7 a 10 dagen eerder oogst : op tijd voeding afbouwen :lol:

 

 

1.5 x 1.5 meter = 5 x 5 amerikaane "foot"

2400 watt gedeeld door25 square foot = minder dan 100 watt per square foot. ( tussen 50 en 100 watt per square foot zit je prima)

Ook hoef je de lampen niet in hoogte te veranderen.

Hang ze 5 cm onder het hemeltje, zodat er nog wat lucht bovenlangskan, en laat ze op die hoogte zitten.

 

Houdt wel een afstand van 80 cm van de lamp aan .

Je voorkomt zo dat je door te hoge stralingswarmte doorgeschoten toppen krijgt.

Ook overlapt het licht bij een hogere lamphoogte.

Daarmee verhoog je de opbrengst.

 

 

dus je kan die tent volknallen- NO PROBLEM!

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan en mammoth intense 120x240

Gavita 1000DE

Climate frequentie controller

En een 2650 afzuiger icm 2500 presh filter

 

Dan heb je het heeeel stil en krachtig;)

 

Edit lees nu pas van je hoogte, dan zou ik persoonlijk the green rook pakken

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok, dit gaat voortvarend, net even goed gemeten (met de schuine daken en de hoogte was dat ff lastig maar ik krijg er net een 1.20/2.40 in, kan ik er wel niet omheen lopen maar dat zal niet echt nodig zijn.

 

Tent wordt een Mammoth? Dr 1.20/2.40 of zijn er betere/stevigere alternatieven (heb door het schuine dak helaas geen 2.20 hoogte voor een intense)

De lamp wordt een gavita pro 1000

 

Bedankt SJ en Jeice

 

Dan graag nu tips over de beste filter (lichtgewicht) en afzuiger, de laatste moet stil en krachtig zijn.

 

2e helft begint, graag jullie tips over de beste producten

 

 

 

 

 

Waarde secret jardin.

ik ben een een hydrokweker die kweekt in een tent van 1.50X1.50.

ook in een ruimte waar (net) een tent van2.40 kan staan.

als ik deel 2 van je perfecte tent lees,

moet het toch allemmaal redelijk in den duik!

in dat geval toch even deze ervaringsraad.

ik kweek op steenwol slabs , 133cm lang,

er staan zo vier slabs met 18planten(santa maria’s) onder 2X600w.

en 1moeder/stektent van 1MX1M.

de geurhinder is echt aanzienlijk!

zeker in de zomer.

ik adviezeer toch terug te keren bij je basis beschrijf.

hou het onder controle, en ga niet tegen de limieten van de technische middelen.

echt waar vriend, je basis plan, is mogelijk.

de spin off naar 2,40, mmmmmmmm, ik vrees dat je in de problemen gaat komen.

hopelijk ben je hier iets mee.

op eenvoudig verzoek, licht ik verder toe.

ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik adviezeer toch terug te keren bij je basis beschrijf.

hou het onder controle, en ga niet tegen de limieten van de technische middelen.

echt waar vriend, je basis plan, is mogelijk.

de spin off naar 2,40, mmmmmmmm, ik vrees dat je in de problemen gaat komen.

hopelijk ben je hier iets mee.

op eenvoudig verzoek, licht ik verder toe.

ik

 

He Mr. de Vlaming, leuk dat je weer op het forum te vinden bent en ook participeert.

 

Hierbij een eenvoudig verzoek, licht je post hierboven verder toe, welke problemen doel je op? Of denk je dat de tent 2.40/2.40 gaat worden want dan kan ik me je bedenkingen voorstellen.

 

gr.

Knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hardware zoals die er tot nu toe, mede dankzij jullie inbreng uitziet:

 

Tent 1.20 bij 2.40 bij 2.00 hoog, waarschijnlijk mammooth gezien een post die ik van de week las over de problemen bij Secret Jardin, of is er een beter/stevigere op de markt?

De gavita pro 1000 lamp

 

 

In de kilo knaller van Puk zit een 1000m3 presh filter en een 750m3 torin stalen box.

 

Red ik dit van de zomer tijdens de warme dagen met een 750m3? Kan dan natuurlijk altijd de gavita dimmen naar minimaal 600 watt maar draai het liefst maximaal

Die 1000m3 presh filter lijkt me de beste bijpassende maat?

 

Graag jullie idee over de perfecte box, zo stil mogelijk aangezien ik s' nachts draai en in de zelfde ruimte slaap.

Presh maakt de beste lichtgewicht filters of zijn er betere?

 

gr. Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou een iets zwaardere fan nemen voor een 1000w, neem anders ffies kontakt met puk op, denk dat ze je wel met een goeie set op weg kunnen helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phresh heeft inderdaad goeie lichtgewicht filters.

Lemmens afzuigers zijn het beste.

ik zou kijken voor een 1000m3 fresh filter en 1000m3 lemmens afzuiger

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phresh heeft inderdaad goeie lichtgewicht filters.

Lemmens afzuigers zijn het beste.

ik zou kijken voor een 1000m3 fresh filter en 1000m3 lemmens afzuiger

 

 

x2

 

dat moet goed te doen zijn met 1 x 1000 op dat oppervlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice/Amnechia,

bedankt voor de input, Lemmens afzuigers zijn volgens jullie de beste (is dit zowel op kracht als stilte gebaseerd?

Ik zie dat Puk alleen Torin afuigers verkoopt, waar haal jij de Lemmens, zit die toevallig ergens in de buurt van 010?

 

@Jeice, ik las dat er op dit moment een test gedaan wordt met een gavita pro 1000 in een 1.20/2.40 tentje, is jou bekend wat volgens gavita het maximale belichting oppervlakte van deze lamp is?

 

gr.knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x2

 

maar 2,40x 1,20 belicht hij perfect, heb t zelf getest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice, wederom bedankt voor je snelle reactie, laatste vraag over verlichting, als je dan moest kiezen voor 2 x 600 watt gavita's (pro) of 1 x de 1000 dan kies je voor?

 

Waar zijn de Lemmens boxen te koop, weet jij er toevallig 1 in de buurt van 010?

Toch eens vragen aan mijnheer Puk of die in deze regio niet een mooie shop wil bemannen

 

gr.knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo'n G-tool kastje dan. compleet is dat niks ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hierbij een eenvoudig verzoek, licht je post hierboven verder toe, welke problemen doel je op? Of denk je dat de tent 2.40/2.40 gaat worden want dan kan ik me je bedenkingen voorstellen.

 

Waarde knaki. :)

ik heb begrepen dat de tent in de slaapkamer komt.

mijn ervaring is dat je een tent nooit echt goed afgezogen krijgt.

zeker met meer dan 10 planten.

in mijn ruimte, dus waar mijn tent (van 1.50 X 1.50) opgesteld staat,

heb ik uiteindelijk ook een koolfilter moeten hangen om de geurhinder minimaal te kunnen houden.

het nadeel van weedlucht is dat het zich vasthecht aan textiel.

je beddegoed, al je kleren (zelfs al hangen ze in de kast), kan naar weed ruiken.

de kans dat je overal bekeken gaat worden, omdat je naar weed ruikt is reeél.

ik heb dat eens gehad, weleenswaar na een knipbeurt,

maar het was toch niet erg prettig toen ik eff ging winkelen.

het was zo erg dat mensen mij aanspraken! soit.

Beste knaki.

ik wil zeker niet aan bangmakerij doen, en zeker je plannen niet doorboren hoor. :lol:

mijn bedoelling is eerder wat pijnpunt aanhalen die belangrijk gaan zijn in de slaapkamer.

in je slaapkamer kweken is niet niks. <_<

ook voor je moraal.

je bengt je eigen in een positie waar je letterlijk met je kweek gaat opstaan en slapen.

verder, ik weet niet of je je leven deelt met een partner.

want dat kan ook na verloop zo zijn gevoeligheden kennen.

dus mijn advies (in deze setting), beter 10 iets kleinere kweekjes dan een kweek die je

amper onder controle kunt houden.

dus ik zou voor 1.50 X 1.50 gaan met 1X 1000W en uiteraard een goede afzuiging,

en niet de 1.20 op 2.40

liefst met buizen direct naar buiten.

grtjs :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...