Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
eddy ondo

Cocos blokken van d action

Recommended Posts

hallo mensen,

 

ik liep vandaag door de action en kwam toto mijn verbazing cocos blokken tegen

ze waren fijn geperst en je hoefd er allen maar water bij te doen en het zet uit.

 

Nu is mijn vraag is die niet handig om te gebrijken om te kweken .

er zit ware geen voeding in maar zou dit niet handig zijn om te mixen door de aarde

schilt je een hoop sjouw werk.

 

grt. eddy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor kun je best gebruiken, dan heb je een soilless medium. Je moet dan wel voldoende voedingsstoffen zelf toevoegen want na een paar weken zit er niks meer in de cocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een paar weken? in die cocos zot vrijwel niks in..... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach Gobru, ik zie het, verkeerd geformuleerd.. :lol: Er zit inderdaad nix in de cocos (al dacht ik dat er wel iets aan toegevoegd was) en na een paar weken willen de dames wat voeding. Als je cocos en aarde mengt hebben ze iets van voeding (beetje lightmix achtig) moet je na een week of wat aardig bijmesten.

 

1 blok was geloof ik 5-6 liter nietwaar ? Maar je kunt bij de Praxis ook een zak cocopeats halen dan heb je 5-8 keer zoveel en ben met een joet (10 euro) klaar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier volgens mij wel eens gelezen dat er heel veel zouten in die coco zit, en je die er eerst moet uitspoelen voor je begint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat je dat met elk cocos medium heb, hoe grover hoe erger..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog nooit de cocosblokke n van de action uitgewassen. Ook nu staan ze er weer in en het gaat lekker.

(De blokken die ik had waren 10liter maar wat ze kosten weet ik niet meer. )

Als je het niet vertrouwd gewoon uitspoelen, kan geen enkel kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vd Action zijn 'voorbemest' :tu

Mijn kamerplant trok het er echt niet op, na 15jr in huis afgestorven en 2wk in die kokos, hele dikke witte rand in de pot

Had zo snel geen ander medium bij de hand toen en ooit eens die blokken meegenomen toen :lol:

 

Spoelen aangeraden en anders beter een zak GL of Canna kokos halen bij een GS heb je al dat gedonder niet of Guerilla, dan spoet het vanzelf wel door de regen <_<

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen problemen met die actioncocos gehad. Ik meng het wel met andere shit zodat ik niet meer dan 30% cocos in de pot heb.

Ipv perliet mix ik met kattegrit, de kleisteentjes soort ben effe de naam kwijt. Effe spoelen die handel anders gaat je pot naar parfum ruiken. Grondje mixen blijft leuk werk.

 

Alleen ik blijf het raar vinden om er kelp door te kiepen, dat is zout naar mijn idee. Althans als ik er bouillon van trek hoef ik er geen zout bij te doen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke kattebak grit gebruik je ? Dat heb ik ook gedaan in mijn eerste indoor kweek ronde maar uiteindelijk was de grit een smurrie van klei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foetsibah, wel goed spoelen want het is geparfumeerd.

Ze gebruiken het ook in de bonsaiwereld, daar hoorde ik het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam op het idee door orchidee kwekers :tu

 

Het moet in elk geval een kleikorrel zijn en geen hout of papiersnippers, maar toen ik bij de Boerenbond een zak kocht en die korrels ging uitspoelen zat ik met een wit grijze slurrie die ik niet door de aarde kon verwerken.. Dus heb ik ongespoelde (ongeparfumeerde) korrels door de aarde gemengt, maar wel eerst de korrels goed door een zeef gehaald zodat het meeste stof weg was..

 

Kuch kuch hoest proest, niet voor herhaling vatbaar, ik koop voortaan maar een zak perliet... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

In de bonsaiwereld gebruiken ze Akadama klei, beetje duur om het als kattengrit te gebruiken.:tu Kattengrit is op basis van bentoniet met & zonder parfum.Hoef je maar 20 g per 10 ltr grond te gebruiken & heeft een pH van 9-10, dus liever geen kalk gebruiken, beter gips als calcium bron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh dat kan je medium dus aardig ontregelen met die PH ?

 

Maar of je nu aarde wil afvoeren met perliet of met kattebak grit, sheiss egal toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cocos van action voor indoor? Om outdoorgrond luchtiger te maken is die prima geschikt. Maar ik zou niet gaan bezuinigen op kweekmedium voor je indoorkweek.

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad puur en alleen op die blokken zitten weet ik ook niet hoor..

 

En bovendien die blokken kosten meen ik 1,60 en met 10 blokken heb je nog maar 50-60 L

 

Bij de eerste de beste bouwmarkt heb je voor nog geen tientje een zak cocopeats van 40 L.. kant en klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meng t ook door mijn aarde heen.. En jah k ben tevreden maar ben dan ook geen broodkweker.. k rook t meeste zelf op..

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nat is het helemaal niet te roken he... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tis iedergeval goedkoper dan in de shop :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de bonsaiwereld gebruiken ze Akadama klei, beetje duur om het als kattengrit te gebruiken.:tu Kattengrit is op basis van bentoniet met & zonder parfum.Hoef je maar 20 g per 10 ltr grond te gebruiken & heeft een pH van 9-10, dus liever geen kalk gebruiken, beter gips als calcium bron.

Ja het is vervanging van akadama. Ook te duur voor de wiet als je het mij vraagt. Mijn zwager doet bonsai best leerzaam en totaal tegenover gesteld van de wiet. Ik zal eens opzoeken waar dat foetsiebah van gemaakt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kosten volgens mij .69 cent per 10 liter. Zou ze indoor zoals al gezegd niet gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...