Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vaderke

84 x PP. in een aeroflo

Recommended Posts

Ik dacht vorig weekend maar te beginnen met deze setup,

3250 m3 afzuiger. En een 3000m3 filter

1500 m3 inblaas

Twincontroller pro

6x600 watt

Aeroflow 84 b

 

en 84 PP

 

Nu had ik vorige week problemen met de luchtvochtigheid en temperatuur maar die zijn

Nu onder controle.

Heb de stekjes gezet en water met. Ph5.7 en een ec van 0.9 begonnen.

 

gallery_37651_15645_1209414.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde!

Ik ga het volgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook succes namens mij, tof dat ook op WF deze kweekmethode vaker opduikt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er mensen bij WF die ook met dit systeem werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens wat anders dan die bio-aarde kweekjes :lol: nog niet tegengekomen hier, leuk om dit systeem eens in actie te zien! Succes dermee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn er mensen bij WF die ook met dit systeem werken?
Ik werk met wat ik noem een Aero-flo clone (zelfbouw dus). Ponix heeft volgens mij ook iets dergelijks.

 

'Paar' vraagjes:

Wat voor voeding gebruik je?

Hoe groot is je reservoir?

Wat is je water temp?

Waarom ph 5.7 en niet 5.8? (niet dat het zo precies komt, maar omdat je specifiek 5.7 noemde)

Gebruik je iets voor zuurstof gehalte optimaal te houden? (lucht of circulate pomp).

 

Gaat stampvol worden zo met ieder gaatje gevult, zowel van boven als in trays. Dat laatste is meteen ook een beetje 'het' nadeel van de echte Aeroflo. Ik zou niet te lang voorgroeien, wat al super snel gaat in zo'n systeem.

 

Succes en veel plezier! Kost even tijd om alles te tunen maar dan heb je ook wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de voeding van Ghe zelf.

Ik heb een reservoir van 250 liter en mijn water temp is 24 c.

Ik heb een luchtpomp die zuurstof het reservoir in blaast.

Die 5.7 is wat ik gemeten heb op dat moment

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net weer even foto's gemaakt ze staan er mooi bij op een paar na

gallery_37651_15645_289740.jpg

gallery_37651_15645_1200017.jpg

 

Hier de foto van de plant die het slapst erbij staat

 

 

gallery_37651_15645_565427.jpg

 

Het zijn een stuk of 5 die er slapjes bij staan verspreid over de aeroflo, als de lamp net aan is hangen ze erger als

dat de lamp 6 uur brand raa :lol: :lol:

 

Iemand een idee hoe dit kan?

Ph is trouwens 5.7 en ec van 1,0

Share this post


Link to post
Share on other sites

250 liter, nice, bijna 5x wat ik heb. 24 c is wel een beetje hoog. Makkelijkste manier om slijm en rot te voorkomen en zuurstof gehalte hoog te houden is temp laag te houden (18-20).

 

Ben je bekend met de "Lucas formula"? Word door veel amerikaanse GHE nutes gebruikers gebruikt.

 

Edit: zie net je nieuwe post. Mooie shots ondanks het HPS licht.

 

Sprayers gechecked die naast die 5 staan? Fotootje van wortels?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ponix heeft volgens mij ook iets dergelijks.

 

Eh, sort of, ja. En ik heb wel wat ervaring op een aeroflo, want ik heb zo'n ding getest tegenover zelfbouw. Sindsdien ben ik blijven hangen bij zelfbouw. Zelfde principe, alleen wat grotere buizen, meer inspuit punten, zwaardere pomp en op maat samen te stellen.

 

Neemt niet weg dat het geile dingen zijn en als je na 'aanslaan' de boel gelijk op 12/12 gooit, dan doe je precies waar zo'n ding voor gemaakt is en zou je dus theoretisch een 'optimaal resultaat' moeten kunnen behalen.

 

Ik heb een luchtpomp die zuurstof het reservoir in blaast.

 

Voegt niets toe en zorgt alleen voor PH ellende. Vervangen door een mengpompje als je de kans hebt. Overigens is 250ltr op 80dames niet veel, dus ik neem aan dat je dagelijk de moeite gaat nemen om de boel te checken, want anders gaat dat in volle bloei problemen opleveren, no doubt!

 

Succes en veel water plezier!

 

Het zijn een stuk of 5 die er slapjes bij staan verspreid over de aeroflo, als de lamp net aan is hangen ze erger als dat de lamp 6 uur brand raa

 

Gebruik je een cycle/interval timer of geef je heel de tijd water? Ik zou nl gokken op iets 'te nat' in de donkere periode waardoor je dat met dat blad te zien krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spraiers zijn okégallery_37651_15645_1078074.jpg

gallery_37651_15645_825799.jpg

 

Edit ik heb de pomp constant aan staan, welke intervallen moet ik hem geven in de donkerperiode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, ik zou in ieder geval eens beginnen met 'een' interval. Ik kan niet in je systeem kijken en ik weet niet wat je dametjes precies allemaal kunnen en willen. Dat kan jij zien. Dus begin bv eens te draaien op 15 sec. water, 5 minuten uit. Blijven ze mooi staan, die 5 minuten uit oprekken tot een minuut of 10-15 en je beginnen in te lezen in gewassturing dmv waterbeurten en je beseffen dat die intervals niet letterlijk toe te passen zijn, de denkwijze wel.

 

't Blijft een beetje vogelen in het begin.

 

Ik weet niet precies hoe je dat doet met je voeding etc, maar als ze echt gaan zuipen en jij topt dagelijks de boel af en je ververst wekelijks je water, gooi er dan na een dag of 3 gedraaid te hebben met een res een tikkie CaMg bij in volle bloei (ongeacht wat je voedingsboer adviseert).

 

Heb je ook GHE Ripen in je arsenaal? If so, volg die instructie niet te letterlijk, want op aero werkt dat spul nogal dramatisch goed :lol:

 

Gewoon lekker verder tuffen en die EC niet te hoog opjagen, nergens voor nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een luchtpomp die zuurstof het reservoir in blaast.

Voegt niets toe en zorgt alleen voor PH ellende. Vervangen door een mengpompje als je de kans hebt.

Wat doet het verhoogt of verlaagd het de PH of andere ellende?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het systeem moet altijd aanstaan, zo krijg je er ook zuurstof in en hoef je geen luchtpomp te gebruiken. Zolang je ph en ec goedstaat is het zeer makkelijk kweken.

 

wel moet je het waterlevel in de buizen zelf regelen in het begin vrij hoog, wanneer de wortels in het water zitten, zet je de buis op het laagst zodat er 1cm water inblijft, de rest loopt dan je reservoir terug in.

 

de planten kweken zichzelf,ook niet elke dag met je ph prutsen, ec. Best om de drie dagen effe heraanvullen en checken. Sowieso zal iedere dag de ph en ec water verlopen sinds water zal verdampen en planten niet altijd evenveel verbruiken.

 

persoonlijk dit systeem is makelijker dan aarde, want de planten nemen vrijwel alles zelf op wat ze nodig hebben, groeien extreem snel en weinig afval.

 

de planten reageren enorm snel op aanpassingen. Zeer moeilijk te verkloten tenzij je echt de ph en ec uit de hand laat lopen, maar zelfs dan nog , kun je nieuw vat aanmaken en is net als met spoeling bij aarde een verse start. De ph van aarde is moeilijk precies te meten dan je water, dus je water is je medium, 1-2 tweemaal per week easymode je vat goedzetten en geen omkijken meer naar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie post turtle! Ben nog maar een paar maanden bezig met hp maar helemaal mee eens.

 

Dat water level regelen heb ik met vallen en opstaan moeten ervaren. (Van DWC pre-veg naar aeroflo clone, planten waren gewent om in water te staan ipv besproeit te worden). Ik heb ze alleen nooit meer verlaagd, en draai nu eigenlijk een "flooded-pipe" systeem (wat simpelweg betekent dat mijn pijpen tot aan onder de netcups bodems gevuld zijn).

 

Wat doet het verhoogt of verlaagd het de PH of andere ellende?

Het geeft mij alleen een licht vertekent beeld. 0,06 afwijking. Maar heb maar een 200l/h pomp. Op zich is die lucht pomp niet nodig bij mij, maar omdat de pomp zelf achter actieve inlaat staat werkt het heel goed als chiller (tot nog toe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist een nieuwe luchtbevochtiger gekocht honeywell bh860e

Als het goed is een superapparaatje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap er niks van,

Ik ging net kijken en er hangen er steeds meer slap

Ik heb een ph 6.1 en een ec van 1.4 in een keer

Wat kan er nou zijn dan?

Vooral die ec snap ik niet dat die in 1 keer zo hoog is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Best om de drie dagen effe heraanvullen en checken.

 

Met 84 planten en een 250l res? Hopen dat ze dan minimaal blijven zuipen in volle bloei ofnie? Als ze aan 1 liter per dag zitten dan loopt de pomp al droog op dag 3.

 

Ieder z'n meug natuurlijk.

 

Heb je al water bijgevoegd? Hoeveel liter is er weg in 24h?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk 10 tot 20 liter maar dat moet ik even nameten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je je verschil. :lol:

 

En als ik dat een dag laat doorsudderen en niet bijstuur, dan zit ik de dag erna nog hoger en met bladschade te kijken, dus ik vul dagelijks af, vergelijk m'n waardes met het vorige meetpunt en probeer daaruit op te maken of ze opnemen of niet. Als ik dus afvul en ik zit weer op dezelfde EC, dan nemen ze dus bijna niks op en kan je best wat lager gaan zitten, althans, da's mijn insteek. Nogmaals, ieder z'n meug.

 

Dat hangen is wat mij betreft nog steeds 'te nat' en ik ben benieuwd wat je EC is na afvullen.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat? Mijn wortels hangen toch constant in het water? Hoe kan die dan te nat zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik geloof in een nat/droog cyclus :lol: Pomp aan x sec/pomp uit x min. Da's eigenlijk ook 1 van de peilers van aero he, de nevel kort inspuiten en de nevel vervolgens z'n ding laten doen, beetje droogtrekken en dan hoppa, weer een korte douche. Al het andere is NFT. Ook leuk, maar niet de beste keuze voor cannabis imo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we gaan zien of dat helpt ik heb er een cyclustimmer tussen gezet kijken of dit helpt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...