Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The_makaveli

autohaze x autoblueberry

Recommended Posts

Hoi , ik zag net dat ik nog 5 zaadjes regular autohaze x autoblueberry heb maar ik heb geen idee of deze wel geschikt zijn voor buiten omdat haze nogal lang bloeit ?

heeft er iemand een idee of een linkje waar ik meer informatie kan vinden a.u.b want heb zelf ook al hard gezocht op google maar vind het nergens alleen auto haze apart

maar daar ben ik dus niets mee want het is autohaze x autoblueberry hoeveel weken zou het duren vanaf zaad tot die klaar is ?.en hoe groot word die en is het wel de moeite waard ?

 

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 autoflowers gekruisd zal waarschijnlijk zaad geven dat even kort groeit en afbloeit (10weken in het totaal ofzo) dan een.. Autoflower :lol:

Dus ja is nog goed te doen, tenzij het 2 planten zijn die recessief het autoflower gen hebbn (heb gelezen dat het autoflower-gen dominant is dus dit kan).

In dat geval heb je Aa X Aa (met grote A = autoflower gen) --> 2XAa 1X AA en 1X aa met de kans op een 'aa' plant dus 1 op 4.

Dus bij deze kruising is er bij 1 op de 4 zaadjes een normale plant bij.

 

Maar gewoon in de grond stoppen joh :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

euh oke :lol: dit is dus voor mij chinees maar ik kom er wel uit :lol: bedankt ! dan leg ik ze nu te ontkiemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, ben nogal slecht in iets grondig uit te leggen, voor meer info over de veredeling kun je misschien dame blanche zij topics eens doorlezen als je wat tijd hebt.

Waar het op neerkomt is dat je zaad afkomstig is van 2 autoflowers en de planten daaruit hoogst waarschijnlijk ook autoflowers zullen zijn.

Afhankelijk van de genetische stabiliteit van de ouderplanten kan het wel bij een enkele zaailing voorkomen dat ie een normale groei en bloeitijd gaat hebben maar dat merk je dan wel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat de autoflowereigenschap recessief is.

Ben je zeker deepee dat deze dominant is? :lol:

Edited by GGFTAF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi GGFTAF,

 

Ik heb zelf de kruising nog nooit gemaakt maar heb dit hier eens gelezen.

Heb ondertussen het oude topic teruggevonden; http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...amp;hl=dominant

 

Het kan natuurlijk ook recessief zijn, ik dacht het voorheen namelijk ook.

 

Groeten, Deepee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat als een plant auto haze heet dat ze 100% autoflowered. Zelfde voor de Auto Blueberrie. Dat zijn de nakomeling ook gewoon autoflower mag ik hopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadjes liggen nu alle 5 te ontkiemen als ze wat groter zijn zal ik hier een foto neerzetten of ze echt wel zo autoflower zijn als ik er iemand mee kan helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...