Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

Coffeeshop beleid Eindhoven eo

Recommended Posts

Hey all, ik hoor van verschillende mensen dat je je voortaan moet legitimeren om een coffeeshop binnen te komen, en om te kopen moet je een soort van abonnement hebben ? Justitie en gemeente weten hierdoor wie er wat en waar koopt ? Dus ook hoeveel geld ik daar aan wil spenderen en hoe vaak ik koop ?

 

Gaat dit inderdaad zo ver en zijn we daadwerkelijk een nazi staatje aan het worden ? Ik lees tegenstrijdige info op internet en kom er niet helemaal wijs uit.

 

Ik zal never en nooit in een coffeeshop iets kopen als ik daarmee gemeente en politie op de hoogte breng van mijn aankoop ! Dus hoe zit dat nou precies ? Is dat een landelijk iets, is het iets regionaals?

 

Kan ik dan niet meer een shop binnen lopen en een lekker stukje skunk bestellen zonder dat god weet wie op de hoogste gesteld wordt ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

legitimatie plicht is er in principe toch al een hele poos de 1 leeft t wat beter na als de ander :lol: maar k geloof niet dat alles wordt geregistreerd hoor en al helemaal niet dat t dan ook nog eens gechecked wordt zoveel mensen hebben ze denk k geeneens.

 

kijk maar eens naar de voedsel en waren wet e.d heel veel gepraat maar hoevaak wordt een patatzaak gecontroleerd op haccp ..en dan die straatkraampjes e.d..

k denk dat dit allemaal laatste stuipjes zijn van gemeente s en andere geitenwollen sokken draagers...uiteindelijk komen ze er toch niet onderuit er blijft veel vraag naar wiet dus verbannen gaat niet meer...hoe was t spreekwoord ? if you can t beat them....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus hoe zit dat nou precies ? Is dat een landelijk iets, is het iets regionaals?

 

regionaal/gemeentelijk, dus de burgemeester bepaald wat die coffeeshops aan jou moeten vragen voordat ze iets mogen verkopen. 25km verder dan E'hoven is het al weer heel anders. Volledige kul dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al zeker 15 jaar niet meer in een coffeeshop geweest om zelf een stukje te kopen, en ik vind het een hele onprettige gedachte dat gemeente of justitie weet hoe wat waar ik een stukje wiet koop. Krijg er een knoop van in mn maag eigenlijk..

 

Dus misschien kan ik beter vragen wie er in of rondom Eindhoven een shop weet waar je een lekker stukje skunk kunt halen zonder dat gekke 'abonnement' en zonder geregistreerd te staan als koper of klant. Legitimeren om binnen te komen ivm leeftijd e.d. vind ik niet zo erg, dat ben ik van vroeger al gewend maar ik wil nergens te boek staan als koper of klant van een bepaalde shop.

 

Dat heb je bij de bakker, slager of patatzaak ook niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik weet dat je iig geval bij de pink in Eindhoven minimaal een rijbewijs oid moet laten zien, verder geen lid ofzo, ook geen registratie als koper.

Bij andere shops in Eindhoven zoals de Dylan moet je een paspoort of ID bij hebben, daar keuren ze een rijbewijs niet goed en krijg je dus niks.

De pink heeft wel redelijke wiet, was aangenaam verrast van de bio haze die ze hebben! :lol:

 

 

Groeten Kaydee

 

Edit: typo jeweettoch..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kaydee thanks, de Pink klinkt wel bekekend ja. Ik woon nu al een jaar of 5 in Eindhoven maar nog nooit in een shop geweest hier. Toch eens zoeken waar ze zitten, en dan een ritje wagen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de Pink en Indian controleren ze je ID onder een "scanner" en bij de "Bakkerij" controleren ze het gewoon zelf of meestal helemaal niet.

En met een rijbewijs kun je meestal alleen afhalen.

Peace :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhalen ? Dat is ook precies wat ik wil denk ik, dr in dr uit en naar huis. Ik rook niet overdag, enkel een uurtje voor het slapen gaan, medicinaal dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey bedankt, ik was net op mijn scootertje aan het toeren door de stad op zoek naar Begijntje, maar ik kwam terecht op de Stratumsedijk. Mooi strak afhaal loketje hebben ze daar.

 

Alleen snik snik ernstig teleurgesteld.. Ik was in een nostalgische bui, op zoek naar een rokertje van vroeger. Dus de stoute schoenen aangetrokken en op zoek naar een shop. Dus ik braaf naar binnen (ben absoluut geen coffeeshop mens) en vroeg hoe dat nu tegenwoordig werkte. De man legde mij netjes uit dat om te kopen ik alleen een ID hoef te tonen, maar om binnen te roken moet ik ingeschreven worden.

 

Het afhaal loket en het rookgedeelte was netjes van elkaar gescheiden dmv een glazen deur en wand.

 

Ok, afhalen dus. Nou, dan doe maar een grammetje White Widdow en een grammetje Skunk.

 

Sorry die hebben we niet, allebei niet.

 

Say whaaaaaatttt ? Shit, holy shit, shit fuck, nostalgisch moment aan diggelen... :lol:

 

Omdat ik amneesjes aan het kweken ben (of zoals ik ze noem auto haasjes) en Amnezia Haze op het 'menu' zag, daar maar een gram van gepakt. Kosten 11 pleurootjes.. Voor de Skunk noemde hij een andere naam (die ik tot grote ergenis alweer vergeten ben) die zou het meest in de buurt komen van de skunk. kosten 10 pleurootjes...

 

Sodeju zeg, ten opzichte van 15 jaar geleden en die achterlijke euro ertussen kost een grammetje wiet dus 3 keer zoveel als toen...

 

better be worth the freakin money... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...