Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Secret Jardin tenten.

Recommended Posts

Klopt, ook mijn SJ DR80 (oud type) geven een soort spooky glow in het donker, maar dat is misschien 0,01% van het licht binnen. Andersom (van buiten naar binnen) neem ik aan dat er dezelfde hoeveelheid licht doorheen schijnt. Dat lijkt me zo weinig dat het voor onze plantjes niks uitmaakt. In de natuur staan ze 's nachts ook nooit helemaal donker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het wel zo zien natuurlijk het licht wat je vanuit de binnen kant zie is licht gereflecteerd door de gehele tent

 

Licht wat naar binnen komt door de tent komt maar vanuit een richting ;)

Ook is het die paar lichte stipjes die door je tent schijnen naar buiten als diezelfde gaten licht naar binnen zouden laten dan heb je mss een 10de mm straal licht wat met een beetje ongeluk op 1 blad zal schijnen ;)

 

Enigste minpunt van de tenten vind ik de lucht screens daar als ze in een open kamer staan 2 grote licht ingangs vlakken zijn ,voor mij is het geen probleem daar de tent in een houten frame staat ,maar in een open ruimte zal dat wss wel problemen geven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruiken jullie die dingen of zijn ze ook te gebruiken voor het drogen? Of hebben jullie daar goedkopere opties voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@speedy weedy: Een donkere ruimte is wel aan te bevelen ja. Of je moet een soort lichtsluis maken aan die luchtscreens.

 

@miramar: Ik gebruik de luchtscreens niet. Ik laat ze gewoon dicht en gebruik de andere luchtinlaten. Er bestaan (goedkopere) SJ droogtentjes.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten 2 kast planken van 50 cm op hooguit 5 cm van de zijkant bij de tent bij mij ,en er zijn geen licht bronnen die onder een hoek staan om direct erin te schijnen

 

Ik gebruik de screens ook alleen als de wind in de verkeerde richting staat ,gebeurd af en toe dat mijn inlaat van buiten zeg maar vacuum trekt en zodoende de tent implodeerd dan zet ik een screen open om een extra inlaat te krijgen

 

Mijn 2 inlaten zijn gevuld met 120 mm 3 stappen pc fans zeer handig om lucht menging te maken in de tent ,wel met een extra 120 mm fan case zonder fan erin om te zorgen dat er geen blad versneden word :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het wel zo zien natuurlijk het licht wat je vanuit de binnen kant zie is licht gereflecteerd door de gehele tent

 

Licht wat naar binnen komt door de tent komt maar vanuit een richting ;)

Ook is het die paar lichte stipjes die door je tent schijnen naar buiten als diezelfde gaten licht naar binnen zouden laten dan heb je mss een 10de mm straal licht wat met een beetje ongeluk op 1 blad zal schijnen ;)

 

?

reflectie vd tent vergeten.. als er licht naar binnen komt weerkaatst dat echt wel lekker, niet voor niets zoveel herma's in tentjes :whistle:

velen onderschatten het, daarom ook altijd voordat je begint in de nieuwe tent gaan zitten en testen met licht van buiten (het is niet eng in het donker :phone: )

 

Ik heb juist altijd wel de zijflappen open (naast slangen in de ronde gaten waar het kan) omdat ik geen zin heb ik allemaal actieve fannetjes, regeling daarvan en wat er nog meer bij komt kijken (heb het wel gehad eerder), vooral dat gezoem is irri (al wen je er zelf aan, bezoek doet dat niet).

Stuk koolstofmat op maat knippen (speakerdoek kan ook) van wat klittenband voorzien (meet ff je luchtinlaat vd tent weet je het meteen) en je hebt een stuk minder herrie/geregel en 'shit' aangevoerde te warm of te koud en geen licht uitval of inval als dikke plus, labyrinth maken kan ook maar is veel meer werk en niet zo makkelijk als ff ratsen en na elke kweek ff dat roostermatje stofzuigen :dribble:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de reflectie vd tent niet vergeten .. punt hiermee is juist het licht van binnen naar buiten straalt vanuit alle reflectie hoeken naar buiten of vind zijn weg naar buiten door meerdere belichtings hoeken

Meestal kan 1 gaatje in een doek enkel maar onder 1 hoek licht doorlaten

De kans dat het licht naar buiten komt is dus vele malen groter dan het licht van de zon 1 hoeks lichtpunt door hetzelfde gaatje naar binnen zal komen ;)

 

Over het algemeen gemerkt dat mijn tent vrij licht dicht is buiten de stikgaten van de lucht sluizen en de rits

3 punt pc fans zijn niet moeilijk in te stellen schakelaartje verzetten van stand 1-2-3 is nu niet zo ingewikkeld ;)

Kwa gezoem valt het mij ook best mee mijn pc staat er naast en die hoor ik harder :)

 

Niet eng in het donker .... waarom doe je dan zo snel met je ogen knipperen ;)

Je bent er zelf ook bang voor :)

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

reflectie vd tent vergeten.. als er licht naar binnen komt weerkaatst dat echt wel lekker, niet voor niets zoveel herma's in tentjes :whistle:

 

Ik heb juist altijd wel de zijflappen open...

Stuk koolstofmat op maat knippen (speakerdoek kan ook) van wat klittenband voorzien...

Buiten is het toch ook nooit pikdonker? Zelfs zonder maan heb je altijd nog wel enig licht. Of onderschat ik het probleem nu?

 

Van die koolstofmat is wel een goede tip. Thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn tenten staan altijd in het donker......

 

 

Lijkt me ook niet meer als logisch toch.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het wel zo handig om (heb alles in 1 kamer) gewoon de plafondlamp aan te kunnen doen als dat nodig is.

 

waarom niet fans op een voltadapter met standen... scheelt je bakken werk (en geld).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De schakelaars zitten aan de fans met een kabeltje ,adapter met standen zou het wel makkelijker maken

Maar dan zou ik voor de optie fancontroller gaan voor de pc ,dan heb je er ook ineens een paar temp sensors bij en kan je het automatisch laten verlopen afhankelijk van de temp ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaan ook fan's met een ingebouwde temperatuurregeling. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zoiets als deze:

G-tools 125 mm Buis zuiger met fan controller en Thermostaat

 

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

fans met ingebouwde temperatuur regeling hebben weinig nut denk ik als actieve invoer daar je alleen maar de temp meet van de lucht die naar binnen gaat ;)

Enkel fans met een externe temp sensor kunnen afhankelijk van de temp in de tent geschakeld worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk. Daar had ik even niet aan gedacht. Komt omdat m'n vader zo'n fan gebruikt, maar die zit op de luchtafvoer en dan werkt het wel. Hij kweekt overigens tomatenplantjes binnen onder TL om ze later buiten en in de kas te kunnen zetten. :)

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meesten hier op het forum kweken tomatenplantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep helaas mijn tomaten blijven maar groen Willen maar niet rood worden :(

Maar ze smaken wel lekker eens ze gedroogd zijn met een vuurtje erbij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

M'n vader kweekt de roodkleurende eetbare tomaten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...