Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Secret Jardin tenten.

Recommended Posts

Ik heb weleens van iemand gehoord dat hij de DR90 zelf had verstevigd dmv horizontale bamboestokken, behalve bij de openingszijde, wellicht een goedkoper alternatief dan een nieuwe tent kopen.

Ik ondervond hetzelfde bij de DR90, het tentdoek zit er niet strak genoeg omheen lijkt het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wordt ook er ook af en toe gek van. het doek zit er idd niet lekker omheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik nog met 250W in een DR90 kweekte vond ik het naar binnen trekken van het doek niet zo'n ramp, maar nu ik met 400W draai wil ik graag die 90x90 benutten.

Dus heb buisklemmen (18-22mm) geplaatst en hierop een frame van latten van een lattenbodem gemaakt (wel de bolling naar buiten toe ;) ):

gallery_1563_1377_1625615.jpg

(1x S5 op 26L Smartpot)

 

Het wint geen schoonheidsprijs, maar tot nu toe werkt het ;)

Edited by Bazz f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoel ik, inventief ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen beetje oppassen dat als de plant gaat hangen, je wel zorgt dat de toppen binnen het frame blijven als je de tent weer dicht ritst ;)

 

Zo had ik dus 1 top die tussen hout en tentdoek terecht was gekomen, is de meest compacte top uit heel de tent ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

keiharde buds !! dat wil toch iedereen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle tenten -hoe goed van kwaliteit dan ook- lopen mijlen ver achter bij een eenvoudig hokje gemaakt van constructieplaat. Als je een beetje handig bent, kun je met platen van 1.22 m * 2.44 m een kweekruimte op maat bouwen. Zo'n hokje is degelijker, gaat langer mee en is nog goedkoper ook. Maar als je geen transportkarretje en geen gereedschap hebt of kunt lenen dan blijf je aangewezen op een tent.

Terzijde: in constructieplaat mag al jarenlang geen formaldehyde worden gebruikt. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je info loopt achter platen zijn tegenwoordig 1.25m bij 2,50m (122bij244 is de maat van een jaar of 3 terug)

en goedkoper ? Dat durf ik te betwijfelen, want de regel bij multiplex (ontgast) is dat het 1 euro per m2 de mm kost, dus een plaat van 1m2 en 20 mm dik is gewoon 20 euro

( en dan heb ik het nog niet over beton mutliplex antislip)

 

tent heeft als groootste voordeel dat je na je ronde alles inpakt en weg bent, niks aan troep te dumpen

 

en mede om die reden denk ik dat ik liever een 3e/4e of 5e tentje neerzet om met genetica te spelen

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn info is gebaseerd op mijn voorraad osb/constructieplaten en mitsdien up-to-date. Die heb ik onlangs gekocht bij de Gamma. Ik heb ze in twee maatvoeringen, te weten 2.44 m * 0.59 m * 18 mm, met mes en groef en van 2.44 m * 1.22 m * 18 mm met rechte kanten.

 

Ze zijn in deze maatvoeringen nog steeds te koop. Voor de goede orde: hoewel onnodig heb ik de stickers er op nagelezen en voor alle zekerheid nagemeten.

 

Na meting bleken de aangegeven maten te kloppen. Voor de platen van 2.44 * 1.22 heb ik € 22.95 betaald.

 

Maar om je te gerieven: er zijn inderdaad betonplexplaten met de maatvoering 2.50 m * 1.25 m. Maar daar had ik het toch niet over: ik had het over consrtuctieplaat. Valt dit onderscheid binnen je geestelijke bereik?

 

Of ben ik nou zo slim en ben jij nou zo ...........?

 

 

Neem deze reactie niet al te serieus: ik vind je uiterst komisch.

 

EDIT graag onderlinge onenigheid niet in dit topic uitvechten. Als er wat is regel dit dan per PB of stuur een report

Edited by djbroertje
scheldwoorden verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alle tenten -hoe goed van kwaliteit dan ook- lopen mijlen ver achter bij een eenvoudig hokje gemaakt van constructieplaat.

 

Klopt als een bus, in een tent is het altijd wel iets met het klimaat wat je in een hok prima kunt regelen.

Als ik verhuist ben echt wel weer een hokkie hoor tov een tentje.

 

Echter.. woon je in bijv een huurhuis wordt een hok je veel zwaarder aangerekend dan een tent en is mobiliteit bij eventueel huisbezoek wel altijd makkelijk, een hok afbreken doe je niet zo snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een "broodkweker", die tot mijn kennissenkring behoort, werkt met sandwichpanelen waar ze kantoorunits mee maken. Om warmtedetectie te voorkomen gebruikt hij drukvast piepschuim, dat als isolatie onder betonvloeren wordt gelegd, in het plafond. Leuk spul overigens dat piepschuim, je klikt het als een soort mega-legoblokken in elkaar.

Op een afgelegen boerenerf heeft hij zelfs gekweekt in een portacabin, waarin tijdens de appel- en perenoogst Poolse plukkers worden gehuisvest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het "piepschuim" bedoelt, dan betreft dit drukvaste EPS 100, die ik in platen van 1 meter bij 2 meter koop bij Raab Karcher. Ze zijn 10 cm dik en hebben een RW-waarde van 2.5. Op de begane grond van onze woning heb ik er 170 m2 van gelegd. Met een fijngetande zaag kun je keurig op maat zagen en vervolgens in elkaar klikken.

Verdere technische details: op de platen heb ik een 20 cm dikke gewapende betonvloer gestort. Die hoefde ik niet "uit te kisten" omdat er "vliegas" in was verwerkt en zichzelf dus egaliseert.

Op deze betonvloer heb ik een wapenings/krimpnet gelegd, waaraan ik de vloerverwarming heb bevestigd.

De dekvloer van 7 cm heb ik niet zelf aangebracht, maar laten aanbrengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi product , jammer dat ze nog best groot zijn ik zag platen 120cm bij 200cm (kan soms nog opvallen met naar binnen brengen )

vraag me af of er geen giftige dampen in zitten .

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

 

nu lees ik op buitenlandse fora's en zie veel filmpjes waar ze gorilla growtenten gebruiken iemand ervaring daarmee??

want ik lees hier dan alleen SJ , Mammoth , homebox ect ect

 

maar lees nergens iets over deze tenten .

 

hier is een link http://www.gorillagrowtent.com/

 

ben benieuwd of die beter zijn dan de tenten zoals SJ enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik weet niet buiten USA te krijgen, de Gorilla.

GreenRoom schijnt ook erg goed te zijn, heb ik zelf ook nog niet mogen aanschouwen.

 

Zelf erg tevreden met mijn Mammoth 120L ProLine B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gebruikte ik gewoon een hok.Ik heb hier een kweektent van SJ, dit is ook mijn eerste tent. En de dingen die topicstarter zegt kloppen echt helemaal. Kwaliteit is echt gewoon slecht. De ritsaansluitingen zijn niet goed genaaid. Eentje kwam zelfs open te liggen voor een paar CM deze heb ik dicht moeten lijmen.

 

Na deze kweek ga ik gewoon een kast aanschaffen en deze ombouwen tot een stealth grow kast (2m hoog, 60cm diep en 1m breed).

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf verschillende SJ tenten, ben er op zich wel tevreden mee, genoeg ingangen en gaten aan alle kanten en frame is vrij stevig en kan er genoeg aan hangen.

waterdichte bak onderin is ook handig.

 

alleen sommige waren slecht verpakt of hebben productie fouten. de DR120 2(.5?) bijvoorbeeld zaten de stangen in een plastic zak verpakt, maar die was maar aan een kant dichtgemaakt waardoor tijdens transport de stangen zijn gaan duwen tegen het tentdoek en er een gat van paar centimeter inzat.

daarnaast zaten er nog een stuk of 4 kleine gaatjes in die ik heb af moeten plakken toen dat gedaan was liet het helemaal geen licht meer door

 

wat me ook opvalt is dat ondanks dat ik de tenten nog niet zo lang in gebruik hebt dat de ijzeren dingetjes waarmee je lampen e.d bevestigt aan het frame

al beginnen te roesten en dat er in 1 zelfs al een scheur zit dus moet die ook maar zien te vervangen door van betere kwaliteit.

 

ik heb ook een DP90 waar vreemde vieze vlekken op het tentdoek zaten en ook een aantal minuscule gaatjes,

en nog een andere tent waarbij een van de afdek vlakken met klitteband miste.

 

de tenten komen van verschillende growshops overigens.

Edited by donnyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer genoeg is de tekst die Secret Jardin verkondigd; en daardoor ook de tussen leverancier niet altijd correct.

 

Neem bijvoorbeeld maar het lichtdichte verhaal. Ik ken genoeg van die tentjes die jammer genoeg niet 100% lichtdicht zijn. En dan heb ik het niet over de ritsen.

 

De nieuwe versie heeft wel dingen verbeterd maar ik zie het tegenwoordig maar zo; de Darkstreet's en de Darkroom's zijn maar de budget varianten van de Intense lijn. Je betaald wat minder dus dat krijg je ook....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem bijvoorbeeld maar het lichtdichte verhaal. Ik ken genoeg van die tentjes die jammer genoeg niet 100% lichtdicht zijn. En dan heb ik het niet over de ritsen.

 

Door velen helemaal verkeerd opgevat...

lichtdicht IN de tent.

 

Dat je een lichtlekje naar BUITEN hebt maakt nog niet dat een tent niet lichtdicht is.

Al mijn SJ's (stuk of 6 in totaal) hadden wel ergens een 'gaatje' in canvasdoek of de ritsafdichting was niet altijd ok bij ritsen maar nog nooit bij de check lichttlekken IN de tent gehad waar ik ook altijd dacht dat dat gaatje in doek de SJ waardeloze tent maakte.

 

Heb je wat 'gaatjes' in je canvas, ga vd lol eens in de tent zitten en kijk hoeveel licht er naar BINNEN komt door die gaatjes

niks dus en daar gaat het tenslotte om :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier 2 dr 120 tentjes bijna 3j continu gebruikt,geen ritsen kapot,geen gaten erin,...

Vevangen na die tijd door een dr 240,omdat dat gemakkelijker werkt,na 1j continu gebruik is deze ook nog als nieuw.

Laat nu nog dat na 1j continu draaien zo'n tentje helemaal kapot en versleten is,

en dat ik voor ieder jaar draaien 1 tentje van 150eu moet kopen,is dat dan zo'n ramp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu sinds een aantal maanden een dr 60 rev 2.5 degene van 1.70 hoog de ritsen laten indd wel iets of wat licht door naar buiten al is dit vrij minimaal als je er op let hoe de strips zitten om ze af te schermen

Het doek is lekker flexibel dus met overdruk blaas je em vrij makkelijk op tot een 70x70 tent :)

Er zaten wel wat ijzeren clips bij die ik tot op de dag van vandaag nog niet echt heb kunnen gebruiken ,zou niet eens weten waarvoor die dienen

Stevigheid ,als je ertegen duwt beweegt hij indd maar instorten of omvallen zie ik nog niet snel gebeuren

 

Enigste min punt wat ik wel vind bij dit model is de locatie van de doorvoer gaten ,vooral degene in het dak is wat te krap nu met de afzuiger en filter maar ik vermoed dat dit wel eigen is aan de 60 variant

En de lekbak is niet echt op maat gemaakt voor de tent ,deze hangt erin inplaats van snugg te liggen

 

Maar goed voor de prijs zeker een aanrader voor degene die het klein wilt houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, zowel de budget Mammoth als de SJ variant geven in z'n geheel een mooi glow in the dark effect als ik in de donkere kamer binnen kom. Omdat ik ze om en om tegenover elkaar heb draaien doe ik daarom altijd maar een groot kleed over de donkere tent als de verlichte tent open moet om wat werkzaamheden te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...