Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WorldWideWeed

Tips?

Recommended Posts

Hoi allemaal!

 

Sinds drie maanden zijn wij bezig met een onderzoek naar wietteelt in Nederland. Nu komt onderzoek nog vaak uit de koker van politie en justitie, wij willen het onderzoeken vanuit het perspectief van de kweker.

 

Maar we merken dat er veel scepsis en wantrouwen is tegenover het onderzoek.

 

Wij begrijpen heel goed dat jullie in deze tijden heel voorzichtig zijn en juist je best doen om geen aandacht te trekken. Toch zouden we graag meer te weten willen komen over wietteelt, onder andere om er een meer realistisch beeld van te krijgen.

 

Dit is geen reclame voor het onderzoek en ook geen oproep voor de vragenlijst. Wel zijn we benieuwd of jullie suggesties hebben waar en op welke manier we nog wietkwekers zouden kunnen bereiken die wel mee zouden willen doen. Of op welke voorwaarden? We zijn al bij diverse grow- en coffeeshops langs geweest en waren aanwezig bij verschillende happenings.

 

We hebben namelijk al een heleboel ingevulde vragenlijsten binnen, maar we hebben het idee dat nog niet alle groepen telers bereikt zijn.

 

Alvast bedankt voor de moeite :lol: !

 

Groet!

WWW

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaten jullie hier onlangs ook al niet met een vragenlijst en dergelijke...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja was ook www met die vragen lijst deze keer wel aangevraagd via de mods?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn weten niet.

 

Dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal doe ik dit niet, maar aangezien dit de laatste post is van meneer WWW nadat hem al eerder was verboden om hierover oproepen te plaatsen zonder overleg met de staf deel ik onze correspondentie om het Wietforum standpunt toe te lichten.

 

Wel, wij zijn het als wietforum staf daar niet mee eens. Ten eerste plaats je spam: reclame maken op het forum voor je eigen producten of diensten is zonder uitdrukkelijke toestemming van de staf niet toegestaan.

 

Ten tweede hebben jullie al wel degelijk over deze zaak herhaaldelijk een standpunt ingenomen. Je linkt er nota bene naar in je topic.

 

Ten derde hebben wij geen enkel vertrouwen in een anonieme vragenlijst op internet. Dat geeft ons inziens geen enkele wetenschappelijke data. Bedenk je dat een echte slimme kweker tegenwoordig tegen niemand meer iets zegt. Degenen die het wel stoer vinden om een enquête in te vullen zou ik zeker niet willen kwalificeren als de doorsnee kwekers. Je data zal dan ook op voorhand om het maar heel voorzichtig te noemen onbetrouwbaar zijn. Daarnaast zijn er zoveel veiligheidsrisico's aan verbonden dat wij leden afraden om er aan deel te nemen. Dat laatste heb je mede te danken aan het Nederlands beleid.

 

Kort gezegd, een onderzoek naar kweekmethoden en resultaten kan alleen maar leiden tot een beter inzicht van justitie in onze activiteiten, en een aanscherping van wetgeving en strafmaat. Wij zien geen enkel positief mogelijk resultaat in het huidige politieke klimaat. Wietpas, koffieshop sluitingen, razzia's, dat is aan de orde momenteel. Door de achterdeur van de koffieshop niet te regelen heeft de overheid de inmeng van criminelen in de hand gewerkt. De overheid is er zelf de schuld van dat de grootschalige handel en kweek in handen is van criminelen, en scheert de kleine kweker en criminele organisaties vervolgens over één kam met onzorgvuldige propagande zoals wietvelden met de grootte van de provincie Utrecht.

 

Onderzoekers zouden eens gewoon hun werk moeten doen en onderzoeken ipv achter een computer internetlijstjes maken. Net als journalisten overigens die niet meer van hun stoel afkomen om te onderzoeken hoe het werkelijk zit, maar braaf alle persconferenties van Justitie aflopen.

 

Kortom, als je een jezelf respecterend kweker bent dan zal wel uitkijken voor je meedoet aan welk onderzoek dan ook. Al bijna 35 jaar loop ik min of meer in dat wereldje rond en ik kan je wel vertellen dat het er de afgelopen jaren niet leuker of veiliger op is geworden. Ik ken erg veel mensen die de afgelopen jaren zelfs zijn uitgeweken van ons liberale Nederland naar België, Zwitserland, Oostenrijk, Spanje en de VS.

 

Dus helaas, nee, wij werken hier niet aan mee.

 

namens wietforum.nl,

 

whazzup

 

Beste whazzup,

 

We vinden het jammer dat het topic is gesloten. We begrijpen je punten van kritiek, maar hopen er alsnog uit te komen.

 

Je hebt gelijk: eenzijdig e-mailen is geen overleg. Het topic hebben we toch gepost omdat we ervan uit gingen dat geen bericht goed bericht was. Op andere forums vond geen enkele administrator het een probleem.

 

Bovendien hebben we redelijk lang gewacht. op 28 jan. geregistreerd. Toen op 3 en 12 feb. gemaild met uitleg van het onderzoek en uiteindelijk op 19 feb. toegelaten. We dachten dat jullie toen inmiddels wel op de hoogte zouden zijn.

 

Je zegt dat het topic niet voldoet aan de regels. Zou je ons willen vertellen wat we over het hoofd hebben gezien? Is er iets wat we kunnen aanpassen zodat het wel aan de regels voldoet?

 

Het onderzoek heeft juist de insteek om 'jullie' niet weg te zetten als criminelen, maar geeft telers de mogelijkheid het beeld te nuanceren (bijv. niet illegaal stroom aftappen, geen geweld gebruiken, voor het plezier/eigen gebruik kweken, etc.).

 

Wij hebben niet de indruk dat kwekers die de vragenlijst invullen 'stoer brallen'. Het is immers anoniem. Wel merken we dat mensen het leuk vinden om eens hun verhaal kwijt te kunnen met de vragenlijst.

 

Groet, WWW

 

 

 

 

1: Ja. Wij hebben de administrators van wietforum.nl herhaaldelijk gemaild, waarin we uitleg gaven over het onderzoek en wat onze intenties waren.

 

Het eenzijdig mailen naar de staf is geen overleg en je topic voldoet niet aan de regels die we stellen op dit forum.

 

Inhoudelijk ga ik niet eens in op het onderzoek, me dunkt dat de leden hier al duidelijk een (al dan niet gefundeerd of genuanceerd) oordeel over hebben gegeven.

 

Wietforum ondersteunt dit onderzoek op deze manier niet en we vragen ons echt af of je hier daadwerkelijk objectieve gegevens mee zult verkrijgen. Dat geloven wij niet. Iedere zichzelf respecterend kweker weet dat er één gouden regel is en dat is je mond dicht houden. De stoere "kiddos" die het over het algemeen verzieken en wat scheutiger zijn in het brallen over hun kweek zullen hier minder problemen mee hebben.

 

Voorts ben ik het volledig eens met de kritiek dat een on-line enquete waarin je "criminelen" (want dat zijn we tenslotte tegenwoordig) oproept om te biechten géén onderzoek is.

Uit zijn nieuwe post blijkt dat wij dat dus bij het juiste eind hadden en het onderzoek waardeloos is.

 

Zijn jullie weer op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...