Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
amnees

ozongenerator

Recommended Posts

Ik wil een ozonapparaat achter m'n afzuiging zetten, welke kan ik dan het beste kopen? werk nog wel met koolstoffilter.

 

4250m3 afzuiger met 2x2500m3 filters, ik heb 10 Meter slang na m'n afzuiging zitten dus voldoende lengte om te mixen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mixen? hoor ik tequila ????

:lol: :lol: :D

 

Geen idee man

Maar kon het niet laten

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat ozongenerator juist schadelijk voor de gezondheid kunnen zijn als de concentratie ozon in een bepaalde ruimte te hoog wordt ?

 

Of bedoel je een ionisator die de negatieve ionen uitstoot waardoor deze binden aan positieve ionen waardoor er een 'frisse' lucht onstaat ?

 

Zelfde effect als onweer ergens inslaat, door de negatieve en positieve ionen die dan op elkaar botsen ruikt het tijdelen even heel fris en schoon..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht dat ozongenerator juist schadelijk voor de gezondheid kunnen zijn als de concentratie ozon in een bepaalde ruimte te hoog wordt ?

 

Of bedoel je een ionisator die de negatieve ionen uitstoot waardoor deze binden aan positieve ionen waardoor er een 'frisse' lucht onstaat ?

 

Zelfde effect als onweer ergens inslaat, door de negatieve en positieve ionen die dan op elkaar botsen ruikt het tijdelen even heel fris en schoon..

 

ja een ionisator bedoel ik.

 

Edit: wat is het verschil eigenlijk tussen ionisator en ozongenerator?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het ook goedkoper dan 850 euro, maar wel goed genoeg om de lucht te filteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh ozon generators geven een hels paars licht met een akelig gebrom, dan krijg je puur ozon gas.

 

Ionisators veranderen alleen de lading van de ionen in de lucht.

 

Sommige denken dat dat ozon gas goed is voor de planten en je omgeving, andere zeggen bewijs te hebben dat pure zelfgemaakte ozon juist zeer schadelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zet je een Ozone generator altijd na de afzuiging tussen de slang en het buitenpunt. De techniek is hetzelfde als een ionisator, misschien vandaar de verwarring?

 

http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-...ir-cleaner-315/

 

http://www.highqualitygoods.nl/winkel/inde...487fe1vi6msk861

Edited by Rocky__

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar wordt genoeg gezegd over de Schoon Air Cleaner, wat een troep is dat zeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de uvonair, over een week of twee is het in gebruik, ben ook wel benieuwd, ik blijf wel filteren, maar baat het niet dan schaad het niet.

Puk zou het aandurven om zelfs zonder filter te werken, maar dat risico ga ik niet nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik hem al zou gebruiken is het altijd na de filters en een stuk na de afzuiging met daarna nog zo'n 5mtr slang. (315mm)

 

Ik ben zeer benieuwd hoe hij je bevalt!

 

Kweken zonder filters.... mucho cohones.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoel je alle vergelijkbare apparaten of die SCHOON air cleaner?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een tafelmodel ionizer gehad van Windmerre met een koolstoffilter er in, en ik moet zeggen dat ik zeker wel verschil in de lucht merkte. Ik had hem in de huiskamer staan en met dat ding aan, zowel koolstoffilter als ionisator, was het net of er een veel prettigerer sfeer in de kamer hing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog steeds nergens een rapport/test gezien dat het (een ozonapparaat) apparaat überhaubt veilig is! :lol:

 

En dacht ze laatst ook in de shop te zien liggen, maar verwarde ze met een hotbox! :D (zal wel s praatje gaan houden daar!) :D

 

Ondertussen worden die dingen dus gewoon verkocht, ze zullen best de geur verwijderen/verduisteren alleen weet ik niet of het uit bepaalde aspecten geschikt is voor de hobby/ gezondheid van U en Uw buurtgenoten!? :lol:

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ionizers werken prima en naar mijn persoonlijke mening heb je geen hele sterke nodig als je nog filtert.

 

Ik heb in een heeeeeeeeel ver verleden eens gedraaid met een ionizer in de ruimte en geen filter, in een flatje met gemeenschappelijke lucht aan en afvoer, dus ik kan rustig stellen dat het werkt. Zou het nu noooit meer doen, maar da's een ander verhaal. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga eens eerst kijken of een filter op het einde misschien al genoeg doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb nog steeds nergens een rapport/test gezien dat het (een ozonapparaat) apparaat überhaubt veilig is! :lol:

 

En dacht ze laatst ook in de shop te zien liggen, maar verwarde ze met een hotbox! :D (zal wel s praatje gaan houden daar!) :D

 

Ondertussen worden die dingen dus gewoon verkocht, ze zullen best de geur verwijderen/verduisteren alleen weet ik niet of het uit bepaalde aspecten geschikt is voor de hobby/ gezondheid van U en Uw buurtgenoten!? :lol:

 

kusjes fotografe

 

Ja nu weten we zo langzamerhand je niet onderbouwde mening wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vraagt je af of het gevaarlijk is voor de buren bv.

Onderbouw eens waarom het wel gevaarlijk zou zijn, die onderbouwing heb ik nog niet gezien.

Verder zijn de regels hier in nederland vrij streng wat wel en niet verkocht mag worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten we de SCHOON air cleaner gauw vergeten dan, even concentreren op andere versies..

 

kusjes...

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...