Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Boosie

Ontsmetten van Spullen & Ruimte

Recommended Posts

Beste Wfers , Heb rond gezocht op het forum maar niets kunnen vinden (weet wel dat ze r zijn)

 

Nu mijn vraag is : Hoe t beste je spullen , Ruimte & Omgeving Schoon te maken van ongedierten

 

Had laatste tijd veel last gehad van Spint , heb wel al ont-smet met een goedje van : Spiritus , Amonia en zeep

 

Maar die krengen komen steeds weer terug iemand een iedeetje , Tips welkom

 

Ps is Bio Kill iets ???

 

Gr. Boosie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah nare goedjes allemaal.. Ik koop altijd een fles dunne bleek van 45 cent of zo, en dan met warm water schoonmaken / schrobben. En daarna spuit ik alles is in met een dettol oplossing.

 

Plus kun je natuurlijk je medium en je stekken van te voren al behandelen met Canna Cure of zo..

 

http://www.canna.nl/nl/producten/canna-additieven/cannacure/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha je vind dat topic nare goedjes en gebruikt liever bleek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je eigen stekjes! Sinds k daar mee begonnen heb k nooit meer spint gehad..

Vingers crossed dat t zo blijft..!

 

Ontopic schoonmaken doe k gewoon met bleekmddel

 

 

Grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haha je vind dat topic nare goedjes en gebruikt liever bleek ?
Whazzup noemt als alternatief chloortabletten, en bleek is gewoon verdunt chloor, dus tsja. Maar als mijn planten het kunnen hebben kan ik het ook wel aan (en ja ik geef mijn planten bleek) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker spul chloor, weten ze in Belgie inmiddels ook wel wat van :lol:

Dettol doet alleen maar wat voor je handjes, amper voor het schoonmaken en ontsmetten van een kweekruimte net zoals een allesreinger (die laat ook een laagje achter net zoals chloor) doet.

 

 

Ik heb niemand dit zien aanhalen:

 

Schoonmaakazijn (€ 0,49ct bij de AH voor 1ltr waar je 100ltr mee aan kunt maken)

Dood schimmels en bacterieen, laat geen laagje achter zoals chloor en veel andere schoonmaakmiddelen en het werkt perfect.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haha je vind dat topic nare goedjes en gebruikt liever bleek ?
Whazzup noemt als alternatief chloortabletten, en bleek is gewoon verdunt chloor, dus tsja. Maar als mijn planten het kunnen hebben kan ik het ook wel aan (en ja ik geef mijn planten bleek) :lol:

 

Daarom typte ik ook haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is een goeie bdankt voor de tip Lostchild, ik ga deze week weer schoonmaken, en dan ga ik ook voor de schoonmaak azijn. Alleen wordt ik misselijk van dat spul als ik er te lang boven hang..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jeice

Tanx voor de link , heb m gelezen mooi stukje info , Ind geen stekjes meer voor mij

 

@ Bluebloomer

Had ze juist al met canacure bestreden , voor t eerst dacht van lekker Bio > werkt alleen voor geen meter

 

@ leila

Maak je eigen stekjes , Dat is nu weer t plan geworden , Maar eerst T Hokie Schoon Krijgen :lol:

 

@ lostchild

Tanx voor de tip gaat er een fles van halen om eens uit te proberen

 

--

 

Zie veel verschillen langs komen :

Maar wat is de aanrader , anders word t de Stappen plan van whazzup maar eens uitproberen

 

1 - dunne bleek

2 - dettol oplossing

3 - Canna Cure (geen werking)

4 - bleekmddel

5 - chloortabletten

6 - Schoonmaakazijn

 

Nog mensen die ervaring hebben met het goedje Bio Kill

 

Tips nog zeer welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

bleek en gestabiliseerd chloor zijn echt andere stoffen, die kun je niet met elkaar vergelijken. Die tabletten zijn trouwens spotgoedkoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bleek en gestabiliseerd chloor zijn echt andere stoffen, die kun je niet met elkaar vergelijken.
Zo specifiek heb ik het ook niet gezegd, ik weet helemaal niet wat "gestabiliseerd chloor" is behalve van wat ik uit de naam kan opmaken :) maar ik bedoelde het sowieso in de context of het nare goedjes waren en/of onsmetten en dan gaat die vergelijking toch vrij makkelijk. Chloride is de basis voor de meeste soorten bleek. En een fles (niet dikke) "Bleek" van de supermarkt bevat 5% chloor en 95% uhmmm water? Kost ook vrijwel niets, killed alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog nooit iets schoongemaakt. Het enige dat ik schoonmaak is de bak met vijverfolie waar na de oogst de topjes in nadrogen. Daar staan eerst de planten in in potten, daar kan ik natuurlijk niet zonder schoonmaken de toppen in gooien.

Al denk ik dat een fikse atoombom wel goed helpt tegen spint. Dan mag je daarna wel nooit meer in je eigen hok komen want nieuwe spinten liften gewoon met jouw weer mee naar binnen.

De bak met vijverfolie maak ik trouwens schoon met een doekje met warm water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup

 

Heb deze tabs gekregen van een maatje Geschikt / Ongeschikt

 

Foto komt eraan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...