Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jonkoboy

mijn plantjes bloeien al

Recommended Posts

Hallo mensen, rond 5 maart heb ik een aantal stekken weten te bemachtigen die ik onder een lamp heb gehouden tot de dagen weer meer dan 12 uur licht hadden, toch begonnen ze al bloeiverschijnselen te vertonen toen ze nog onder de lamp stonden, toen de dagen ruim meer dan 12 uur licht hadden heb ik ze buiten gezet, maar sinsdien zijn ze gewoon verder gegaan met bloeien,. Ze zijn volgens mij gestekt van binnenplanten die ruime lichturen gewend waren, misschien komt het hierdoor.

 

 

Is er nog een kans dat ze terug schieten of kan ik ze weggooien?

 

Ik heb wel plaatjes maar ik zit op een telefoon dus dat wordt lastig, maar is mogelijk.

 

Alvast bedank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn het toevallig geen autoflowers?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn het toevallig geen autoflowers?

 

Die zijn niet te stekken krasi.

 

Denk dat je zelf het antwoord al geeft, te vroeg naar buiten. Als je ze laat staan gaan ze reveggen, dat kost weer tijd dus ze worden minder groot.

 

Ik zou nieuwe halen, paar weken binnen laten wortelen op 18 6 en dan ze eind van de maand buiten zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn wel te stekken, heeft alleen weinig nut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorbloei misschien?

 

post anders even een foto'tje is iets duidelijker.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je welke soort het is?

 

Als je van een lekker warm binnenklimaatje van 18 uur licht naar een koude buitentemp met ongeveer 13-14 uur licht waarvan 5 uur schdaduw dan wil het wel ja.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is ook afhankelijk van het soortje, in andere landen heb je andere lichtregimes waar bepaalde soortjes het goed op doen. en andersom ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een haze soort, ze zijn inmiddels al wat gegroeid, maar nog niet ech veel vertakt helaas, ook zie ik nieuw blad komen, maar je ziet nog wel de bloeiverschijnselen waar zeg maar topjes hadden moeten groeien, maar dit heeft zich niet verder ontwikkeld.

 

Volgens degene van wie ik ze kreeg moet het als het goed is wel goedkomen, maarja dit kan die natuurlijk ook zeggen om me zoet te houden.

 

Misschien dat er iemand is met ervaring met dit soort situaties.

 

Alvast bedank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het einde van de rit komt het wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een tijd terug een stek gekregen die over was van vrienden, die helaas bij mij dus niet meer bijgelicht kon worden, dus gewoon in de vensterbank boven de verwarming en idd, te vrieg, te korte dagen, dus hup de bloei er in .

inmiddels staat ze al weer een tijdje in de kas, heb ik de toppen er al uit geknipt en die liggen te drogen en is ze nu druk aan het regenereren/reveggen

ik laat haar gewoon gaan en zie wel wat er af komt.

maar waarschijnlijk speelt het ook wel mee dat ze van binnen met veel en lang licht, naar ene omgeving met veel minder licht uren en veel minder intens licht is gegaan...

de Amnees hier daar zie je ook echt wel wat stress aan af, dat trekt nu pas weer echt bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende keer stekkies regelen in mei.

 

naar buiten in juni.

 

gewoon te weinig lichturen gehad.

 

gretigheid wordt slechts zelden beloond in dezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...