Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RoidRage

goede keuzes voor eerste kweek hydro?

Recommended Posts

ik weet niet of ik de vragen hier moet stellen of bij De Bouwdoos sectie

 

want ik wil hydrokweken gaan proberen dus op dat gebied ben ik een beginner

 

en wil de producten die ik denk nodig te hebben hier eens te showen

 

om reacties te krijgen of ik het goed aanpak of dat ik het anders moet doen

 

mijn tent gegevens blijven gewoon het zelfde

80x80x160

400watt

300m3u afzuiging met bijpassende koolstof filter

 

deze heb ik gekozen voor de planten in te zetten

http://www.eugrowshop.eu/nl/kweeksystemen/...t-kweeksysteem/

 

en ik was aan een cooltube aan het denken door beperkte hoogte?

http://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/lo...-met-reflector/

of

http://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/lo...-met-reflector/

welke het beste koelt de grotere diameter neem ik aan?

 

dit verwarmings element voor 60-100L

http://www.zooplus.nl/shop/vissen/techniek...g/jaeger/137423

 

een ph/ec meter maar ik weet niet welke ik het beste kiezen kan deze leek me optimaal omdat die gewoon 24/7 de waardes meet

http://www.eugrowshop.eu/nl/meters-testers...-grochek-combo/

of

http://www.eugrowshop.eu/nl/meters-testers...-ph-temp-meter/

of

http://www.eugrowshop.eu/nl/meters-testers...et-prof-hi9813/

 

en kwa voeding plagron?

http://www.plagron.com/nl-nl/kweekstijl/1/.../100-hydro.aspx

 

nu had ik graag jullie mening gehoord (de ervaren hydro kwekers) :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet gewoon potten met kokos neer, doe mapito of rfx oid als 'hydro' maar niet dat dure systeem wat goed is voor tomaten kweken :whip:

 

Kun je net 2 planten goed in kwijt en dan nog een hoop gedoe :wOOt

 

Vd rest lijkt je setup in orde, cooltube heb je niet nodig.

 

24/7 ph&ec meter.. heb je ook een voedingscomputer dan?

anders 'gewoon' een combi met probe (hanna is een goede)

 

Voeding aangaande hydro zul je al snel bij mineraal aankomen en daarin is veel keuze en hangt beetje af van welk soort systeem je gaat kweken, doe je een recirculerend zonder echt gebruik van een medium (DWC) dan is Canna Aqua lijn een hele goede.

 

succces.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oef... maak je het idd niet moeilijk of duur.

 

mijn advies, koop wat platte kratjes (boor voldoende gaten van 16mm onderin) zet deze op een paar mm verhoging, vullen met mapito of rfx. en eb vloeden maar

 

even wat topics doorlezen hoe kweken op mapito werkt.

 

voeding: hy pro of gold label

 

geen cooltubes, zonde geld. als je 400 watt niet red pak dan 250 watt.

 

grijze adwa ph meter en hm digital ec meter

 

verwarmingselement niet nodig

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil juist die hele aarde rommel niet meer :whip:

 

@lostchild

ik heb geen voedingscomputer

het was de bedoeling dat ik zo het voedingswater altijd onder controle heb

ik heb wel een gewone ph en ec meter hier liggen maar dat gaat mis als ik dat zo moet gaan doen :wOOt

en dat zijn toch alle 3 combi meters die ik daar als keuze had of bedoel je wat anders

 

die bak wat ik heb gekozen is toch DWC want uiteindelijk hangen de wortels toch in het water

of altans is dat mijn bedoeling een bak met water plant erop voedingswater erin een luchtsteen verwarmings element en die meter dan er nog bij en elke week het water verschonen

 

 

ik heb geen zin op deze manier het water te gaan na meten of het water te verwisselen lol

v-5wks-09.jpg

 

ik ben eens op google aan het kijken naar zoon deep water culture systemen maar dan vraag ik me snel al een paar dingen af als je zoiets zelf maakt bij deze bijvoorbeeld

recirculate-deep-water-culture.jpg

ik zie een voedingsvat ik zie luchtslangetjes moet het voedingswater niet mooi rond gepompt worden in alle emmers? of ben ik te moeilijk aan het denken haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

aarde rommel?

 

eh zonde van mn tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb toch niet naar aarde gevraagd of wel?

 

ik wil hydro gaan kweken(dwc)

 

aarde is dan meschien wel makkelijker maar heb geen zin meer met zakken aarde te gaan slepen en te kijken hoe ik er weer vanaf kom!

 

bij hydro heb je wat wortels thats it het is alleen meschien moeilijker om te leren:) maar ik hou wel van een uitdaging uiteindelijk levert het me meer op en bespaart me het gesleep met aarde :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito of rfx is geen aarde.. je hoeft er ook niet mee te sjouwen want het is niet zo zwaar.

 

Succes met je dwc en de aankomende zomer (misschien eerst jezelf inlezen voordat je vragen gaat stellen).

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt een tentje van 80x80x160.....hoeveel aarde verbruik jij dan wel niet als je dr zat van bent...?

denk dat je met 150 liter toch wel een heel eind komt ....heb je t over drie boodschappen tassen.. :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je al zo over 'meten' denkt.. dan ga je daar strakkies ook als een gek op lopen sturen en doen wat tot niks leidt.

 

Lees je in over mapito (is GEEN aarde) of rfx en probeer daar 1st een een 'hydro' mee te doen ipv meteen op vol water omdat je aarde zat bent.

 

DWC lijkt mooi en aardig zo op die plaatjes maar vraagt veel werk en toch wel wat ervaring omdat je de planten veel meer moet lezen omdat alles direkt invloed heeft omdat je geen medium hebt.

 

Pompje in je reservoir met een y-tje met kraantjes per loopje en je hebt zo je bak leeg hoor en hele resrvoir verversen.. tsja dat doe je alleen maar als je net begint met een DWC of de boel niet voor elkaar hebt en dus wel moet :wOOt

 

Beter als je toch DWC van plan bent dat geld vd continue meter investeren alvast in een aquarium koeler want die ga je wel nodig hebben dan :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je maakt het jezelf onnodig moeilijk door op deze manier te gaan kweken. denk ook niet dat je succesvol gaat zijn als je niet eens op aarde kan kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

op welke manier zou er dan iets fout kunnen gaan bijvoorbeeld

 

het is toch maar een kwestie van a+b in het water te doen ph en ec controleren

 

en deze moet je me ook even uitleggen :wOOt waarom een koeling?

 

"Beter als je toch DWC van plan bent dat geld vd continue meter investeren alvast in een aquarium koeler want die ga je wel nodig hebben dan"

 

dus als je dwc gebruikt is het niet nodig om je water elke 7 dagen te vernieuwen is dat wat je zegt?

"tsja dat doe je alleen maar als je net begint met een DWC of de boel niet voor elkaar hebt "

 

als ik bij zoeken mapito ingeef krijg ik maar 3 pagina's waar ik maar weinig nuttige verslagen vind

 

dit vind ik opzich wel goed uitzien alleen veel te hoog voor mijn tent B)

http://www.wietforum.nl/Wiet-Kweken-Op-Mapito-t40496.html

 

meschien iets van 2 bakken opelkaar zetten die onder of rond de 40cm hoogte blijven en van boven water geef en het in de onderste bak opvang

en de drain weg gooi maar dan zit ik met dat geklooi dat ik losse bakken heb en alles 4x moet doen :whip:

 

wat ik ook toevallig gister zag voorbij komen was iemand die wou ook hydro gaan kweken de eerstekeer en had zich een enkele emmer gemaakt voor 1 plant om te testen meschien is dat ook wel een optie 1 hydro of mapito en de rest nog op aarde en zien hoe het gaat

 

@amnees

nu motiveer je me nog meer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25783_13667_2616041.jpg

 

zie zoiets maar op DWC te bereiken, succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik de hoogte niet eens voor

 

maar snap wel wat je ermee zeggen wilt :whip:

 

maar hoezo zou dat niet lukken dan bij het eene systeem zwemt de voeding gewoon in het water bij de ander hangt het in mapito vast en bij aarde zit het in de aarde

 

hoezo zou er zoveel verschil in zitten tussen dwc en mapito dan terwijl het gewoon dezelfde voeding gebruikt

 

de logica ervan probeer ik te snappen

 

btw offtopic bestaat amnesia haze in regulier zaad ook? ik kom ze maar fem tegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja uhh dat weet ik ook niet, gewoon aannemen en veel oogsten!

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke :whip: heb je die systemen ook onder de zelfde omstandigheden getest dan?

 

mij lijkt hydro/dwc/mapito/coco makkelijker dan op aarde kweken

omdat je ze eigenlijk niet teveel water kunt geven zoalng je luchtsteen het doet haha

de voeding kun je snel aanpassen als er iets niet goed is het blijft dus niet zitten zoals bij aarde

 

 

 

@Doc

dat is toch dwc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een ghe aquafarm voor 60eu gekocht.. voor 4eu kleikorrels.. klaar om te gaan. ik vind dat niet duur, als je een emmer, slangetjes, pompje etc gaat kopen om zelf eentje te bouwen, ben je aan materiaalkosten + eigen tijd uiteindelijk bijna hetzelfde kwijt. :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor importeurschap Doc B)

Een undercurrent (goed uitgevoerd) kicks ass en dat zonder luchtstenen waar iedereen meteen de mond vol van heeft als het over kweken op water aan komt :wOOt

 

@Roidrage

'Alleen maar A&B in het water en de ph/ec regelen'

 

Dit soort veronderstellingen betekenen maar 1 ding:

 

NIET DOEN

 

voordat je je ontzettend hebt ingelezen over wat nu een DWC kweek en setup inhoudt ;)

 

dan hadden deze opmerkingen

' waarom een koeler'

 

' is toch dezelfde voeding'

 

niet voorbij gekomen

 

DO (aandeel zuurstof opgelost in water) is het allerbelangrijkste en temperatuur speelt daar een zeer grote rol in, 23C is de max, daarna neemt aandeel DO af tot wel 70% tov wat het bij 21-23C is met alle gevolgen van dien voor je planten die met de wortels in dat water staan, in medium altijd wel zuurstof maar in water.. tsja :whip:

 

Aquafarm is een hele mooi instap om eea eens te proberen zonder gedoe met emmers en geeft je een goede indruk van hoe dat nu werkt enzo met 'hydro', je kunt dat ding ook volstouwen met andere hydro media, mocht je toch kleikorrels nemen neem ze dan van Gold Label, scheelt je ph regelen en uitspoelen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja nu je het zegt over die zuurtsof

 

vissen beginnen ja ook boven te zwemmen als het warm weer is door zuurstof gebrek haha

 

is het niet dezelfde voeding dan moet ik coco voeding op mapito pakken? inplaats van hydro

 

die quafarm is wel het proberen waard? of was die reactie niet voor mij bedoeld hehe

 

50 euro

http://www.eugrowshop.eu/nl/kweeksystemen/...t-kweeksysteem/

 

of zelf proberen van zoon 90 speciekuip

e32_5[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...