Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mightymert

onder of overvoeding...

Recommended Posts

Hallo,

Ik wil dit jaar weer een aantal planten in mijn kas zetten. Er staan nu echter een paar bloemkolen in die slecht groeien in vergelijking met bloemkolen op een andere plaats. Vorig jaar hebben er op deze plek 5 flinke planten gestaan die mogelijk de voeding uit de grond hebben getrokken. Ik heb er vorig jaar zeker wel een litertje vloeibare voeding in gedaan toen zij hier groeiden/bloeiden, en nog wat gewone kunstmest. Daarvoor had ik er flink wat nieuwe tuinaarde en bemeste potgrond, wat kunstmest, gazonmest en compost door gemengd. Toen leken de planten geen teveel aan voeding te hebben. Er ontstond wel een soort van mos op de grond. Toch twijfel ik eraan dat de bloemkolen een voedingtekort hebben, omdat ik de grond (bij andere planten dan wiet) anders nooit behandelde en dit ook gewoon prima werkte. Heb ik hier te maken met een teveel aan voeding of juist te weinig of is er toch een andere oorzaak? Ik heb er wel het een en ander over gelezen, maar vond het toch moeilijk hierover te oordelen.

 

Mighymert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang geleden stonden er volgens Jan Wolkers borden met opschrift "gratis derrie halen" bij bloemkoolvelden. Waamee bedoeld werd dat je er gratis je poepje mocht achterlaten, dus...

 

Bij veel tuincentra kun je je tuingrond gratis laten analyseren op pH en voedingsstoffen. Als je pech hebt is dat aanbod alleen geldig tot 1 mei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...